Gaaaaaaaaaaaaappppppppp, wat doe ik hier? Ben op het werk... wat een dom besluit, haha. Ik was wel heel laat. We hadden de wekker niet gezet, want Julian is zeker de laatste weken toch wel rond 7 uur wakker, dus wij ook. Horen we hem zijn deur openmaken en ik riep al dat het veel te vroeg was zonder op de klok te kijken. Was het echter al 8.15! Wat? Dus wij als een gek uit bed. Julian moest ook voor 9 uur op de bso zijn. En nu blijk ik van mijn afdeling de enige te zijn, o ja met nog 1 collega... Ik vond het zonde om vrij te nemen en we mogen toch om 15.30 weer naar huis...
nu eerst maar eens in de wachtrij aansluiten om het ziekenhuis te bellen. Vanmorgen ongesteld geworden. Aangezien vandaag geloof ik weer de eerste werkdag is na de kerststop zal de wachtrij wel enorm zijn. Normaal hang ik ook wel eens 20 minuten in de rij... ach ja, het vult de dag...
Betties ik dacht dat je aan jezelf ging denken na de vakantie? wel grappig van je zoontje dat hij een x uitslaapt en dan komt het niet uit hihi elfrieda ik heb je foto's bekeken, leuk zeg wat is je zoon al groot trouwens. heb ook een gokje gewaagd..wanneer heb je de geslachtsbepaling? of wacht je op de 20 weken echo? tori heb je deze week ook nog vakantie of niet? ben echt benieuwd hoe de kamer gaat worden! jullie hadden ook al de gordijnen uitgezocht geloof ik he? wij moeten dat nog. heb je eigelijk al dekens en lakentjes enzo voor op het bedje gekocht? wij nog niet. sophy hoe is het bij jouw? mckenzie ben je al ongi? wanneer had je de laatste primolut gehad? bij de utro bij mij duurde het 4 dagen voordat ik weer ongi werd. Kitty bedankt voor het plaatsen van dat bericht, er staat in bij regelmatig gebruik daar zal een paar dagen op een hele zwangerschap niet bij horen lijkt me. ben nu 26 weken en voordat ik ziek was mss 1 of 2x een paracetamol gehad. de eerste 12 weken zowiezo niks omdat ik dat eng vond. Nu verwachten we zowiezo een meisje dus bang voor niet ingedaalde balletjes hoef ik niet te zijn. en geloof me als je zo ziek bent als ik dan pak je toch graag af en toe een paracetamol. ook om te zorgen dat de koorts niet te hoog word want komt die boven de 39,5 dan is er een kans dat de weeen starten en daar zit ik helemaal niet op de wachten. maar idd ik pak niet te pas en te onpas met een beetje hoofdpijn of zo een tabletje, maar nu gaat het echt niet anders en probeer het al zoveel mogelijk te perken. zo ik heb geslapen de hele nacht!! dat is al ff geleden. gisteren op 24 uur tijd 4 paracetamols gehad en vandaag nog geen. ben trots op mezelf! de koorts is weg..jeej! dus die vervelende pijn in mijn benen enzo is ook weg gelukkig! ben wel nog stront verkouden en het hoesten en keelpijn en oorpijn zijn er ook nog. oja en niet vergeten de pijn van het hoesten, volgensmij heb ik mijn middenrif gekneust of kan dat niet? doet veel pijn namelijk. het zit nu wel los gelukkig dus hopelijk ben ik binnenkort weer echt de oude! gisteravond kreeg ik opeens een hoestbui en gaf ik gewoon een heleboel slijm over (ranzig sorry ). Over de deken en het kussen dat was wel balen maar ja het moet eruit. iemand vroeg of er niet toch iets is wat je kan krijgen tijdens de zwangerschap omdat ik zo ziek ben, maar griep is een virale infectie en die moet je gewoon uitzieken. als je niet zwanger bent kun je dan wel zwaardere pijnstillers krijgen diclofinac of iboprufen of zo maar dat mag nu natuurlijk niet. je kan normaal voor het hoesten ook codeine tabletjes krijgen maar die mogen nu ook niet. Dus ja veel is er niet wat ze kunnen doen. ik ben in ieder geval blij dat ik al iets minder beroerd ben dan het weekend al denk ik dat ik nog wat dagen nodig heb voordat ik weer een betje kan functioneren. heb de acu een berichtje gestuurd, maar nog niks terug nu kan ik me herinneren van vorig jaar dat ze vakantie had rond deze periode hoop het niet eigelijk. strakjes naar de verlos benieuwd welke ik krijg ik ben zo bang dat ik ze niet allemaal goed leer kennen voor de bevalling en hun mij niet. ik laat nog wel weten hoe het was.
Zo net gebeld en iui 6 is gepland, valt hoogstwaarschijnlijk mooi in het weekend, niet dit weekend maar het weekend erop. Dat moet hem worden hoor. Waarschijnlijk de datum dat ik precies 5 jaar eerder een positieve zwangerschapstest had van Julian. Ook meteen een evaluatiegesprek gepland met een gyn, die staat in februari. Hopenlijk is die niet nodig, maar ik geloof niet meer in iui op deze manier... McKenzie, wil die ongi van jou nu al doorzetten? En heb je nog contact gehad of het nou erg is als er geen menstruatie komt? Hip, fijn dat je je eindelijk wat beter gaat voelen. Hopenlijk nu opwaarts en gewoon weer lekker fit! Zo nog 5 uurtjes vol zien te maken hier...
Betties, bleh jij dus op het werk. Wij moesten verplicht vandaag een vrije dag nemen. De dagen van afgelopen week hebben we gekregen, dus ik vond het prima. Nog eventjes en dan mag je alweer naar huis. Fijn dat je IUI6 nu hebt gepland. Dit is de laatste poging toch? En daarna over op IVF? Maar toch, deze laatste poging gaat 'm worden voor jullie!! IVF moet jullie gewoon bespaard worden. Ik ga dat voor je wensen om 12 uur vannacht . Hip, ik heb nog t/m woensdag vrij (woensdag is mijn vaste vrije dag in de week) en dan donderdag en vrijdag werken en waarschijnlijk ook wat in het weekend want ik moet de 8e rapporteren en denk dat 3 dagen net te weinig is. Maar goed, wie weet ga ik als een speer (al denk ik niet, want ik heb zó geen zin ; vrij zijn went snel!) Ja, ik heb gordijnstof gekocht en dat neem ik mee naar m'n moeder om dat te naaien . Ik heb één dekentje voor in het ledikantje gekocht, en verder heb ik aardig wat lakens gekregen volgens mij dus dat straks uitzoeken en dan bekijken wat ik nog meer nodig heb. Sowieso nog een extra dekentje erbij denk ik. En jij wordt gelukkig weer wat beter nu, hopelijk gaat de verkoudheid nu ook snel over. Ben benieuwd hoe het bij de vk was. Wij hebben nu 3x dezelfde gehad en zij gaat per januari naar een andere praktijk, dus dat schiet ook lekker op NOT! Maar goed, het maakt mij niet zoveel uit, ik denk dat ze allemaal wel kundig zijn dus dat komt straks wel goed met de bevalling. En je weet toch niet wie je op die dag 'krijgt. De commode is echt super geworden met de nieuwe greepjes die we hebben gekocht (en dat het nu weer mooi in de verf zit). M'n vriendje is 'm nu aan het in elkaar zetten. Ik zal 'm even gaan helpen en misschien zet ik straks nog wel een foto hier neer zodat jullie ook alvast een voorproefje hebben . Oooh wat een wind buiten!! jammer voor de mensen met vuurwerk, dat gaat zo allemaal verwaaien. Ik heb er niets mee dus het maakt mij niet uit.
Hi Tori, alvast bedankt voor je nieuwjaarswens! Lief van je! Weten jij en Hip eigenlijk al of je thuis wil bevallen? Dingen waar je nu zo'n beetje over na gaat denken toch? Voor Sophy misschien nog een beetje ver weg, eerst maar eens de eerste weken doorkomen. Maar je gaat nog super toch sophy! Fantastisch! Oh ja, en ik zou aan mezelf gaan denken... nou, hoewel de kerstvakantie een rottige tijd was ga ik deze week (nou ja, vandaag en donderdag) gewoon werken. Het werkjaar begint eigenlijk pas echt vanaf volgende week. In die eerste week worden we een nieuwe afdeling met een nieuw hoofd. Ik wil de eerste bijeenkomst wel bijwonen en heb volgende week ook een gesprek met hem staan. Ik ga met hem bespreken hoe ik me voel en hoe het vooral niet gaat. Kijken wat er dan uitkomt, of ik er nieuwe energie van krijg. Ook wil ik aan hem laten zien dat ik er wel voor wil gaan, ziekmelden staat natuurlijk ook niet zo positief. Al ga ik hem wel vertellen dat ik al maanden op het randje zit.. En dan, als de 6e poging ook niet lukt en we doorgaan naar IVF (Hoewel ik hoop dat ik eerst nog een gestimuleerde iui mag doen) wordt het nog veel heftiger. Misschien dat ik me dan wel ziek meldt. Op dat moment is rust nog veel belangrijker... Kortom, ik ga gewoon weer per week/dag bekijken hoe het met me gaat. En, op dringend verzoek van manlief, geen utro. haha. Gelukkig is het zo goed als op. Maar ja, heb hem ook al gezegd dat het later met stimulatie of IVF nog wel veel erger zal worden... Ga ik wel een weekje in een vakantiepark zitten ofzo, haha.
De commode en het bedje zitten in elkaar, dus ik ga nu een foto uploaden . Let nog niet op de vloer en de verwarming ; er komt nog vloerbedekking op en om de verwarming komt zo'n ombouw (die is al besteld).
Bedankt voor het kijken dames, een gelijke stand met 1x jongen en 1 x meisje, leukleuk. Ik weet al wat het is, het geslacht wordt duidelijk rond de 11de week en dit was mijn 12 weken echo. Leuk om iedereen te zien raden wat het is!!! Als er wat meer geraden is dan zet ik het geslacht er ook gewoon bij!!! Niet teveel oliebollen eten he? haahha Dat doe ik wel voor jullie gheghghe... En voorzichtig met vuurwerk, ik koop dat nooit, kijk liever gratis toe hoe de buurt hun geld de lucht in vuurt haahha. Bedankt!!!
Ha meiden, Nee nog geen ongi hier. Temp ook 37.1 vanmorgen, dus veel te hoog. Heb gebeld, ik moet ze woensdagochtend terugbellen om te vertellen hoe het ervoor staat. Dan hoor ik of ik de tweede kuur kan starten of niet. Ik hoop het maar, anders mag die spiraal er ook pas later uit. Ik denk dat mijn eigen cyclus gewoon een beetje dwars is, ik ben 10 DPO dus ik maak zelf ook nog progesteron aan. Dus ik denk dat ik het zelf gewoon tegenhoud nu. Hip, Chocolade eten: 'Chocolade helpt tegen hoest' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Betties, goed dat je een nieuwe datum hebt. Precies 5 jaar na de positieve test van je zoontje, dat kan geen toeval zijn! Hopelijk een goed voorteken!! Tori, gaaf die foto. Ziet er al leuk uit hoor Sophy, alles goed? Al vriendjes met de wc geworden? Nou meiden, hoewel het niet voor iedereen een goed jaar is geweest toch allemaal een fijne jaarwisseling gewenst. Hopelijk brengt 2013 ons allemaal veel geluk, liefde en natuurlijk een baby!
Ik zit jullie verhalen te lezen en het loopt meteen weer weg uit mn hoofd.. moe.. kan me niet concentreren.. krampjes.. ben ook beetje bang voor mn schildklier opeens.. ben zoooo suf Tis ook.. hoe moe is normaal bij een zwsc.. hoe moe is het verschil met een mk.. en ik heb ook nog ME.. gewoon onzeker.. Dus sorry.... Maar dames.. fijne jaarwisseling. Als afsluiting van een goed jaar met beebinbuik of een k8tjaar met betere hoop voor 2013...
Gelukkig nieuwjaar allemaal! En dat we allemaal in 2013 zwanger mogen zijn en bevallen van een gezond kindje!
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Een nieuwe start met hopelijk heel veel moois voor iedereen. sophy maak je geen zorgen meid die ontzettende moeheid hoort echt bij de zwangerschap. het wisselt ook een beetje per dag dus ook nietvonzeker worden als je iets minder moe bent of er dadelijk aan gewend bent en denkt ben ik niet gewoon altijd zo moe? ben ik nog wel moe genoeg? voor mij waren mijn gevoelige borsten redelijk constant, nou dat wisselde ook maar als ik eraan kwam dan waren ze gevoelig zowiezo (dus zat er constant aan om te checken of alles nog goed was hihihi) tori hopelijk heb je genoeg energie en zin om flink door te werken zodat je het weekend niks hoeft te doen. mooi geworden de commode en het bedje! wat voor kledingkast heb je eigelijk? mckenzie ik moet vooral meer hoesten van chocola haha krijg er zo'n slijm van in me keel. maar ja ik eet dan ook geen pure choco maar duo penotti op de boterham en oreo koekjes met choco omheen. hopelijk komt je ongi voor woensdag meid! gisteren bij de verlos was alles goed bloeddruk nog mooi laag hoogte vd bm prima! verder had ze ook gewoon het advies goed uitzieken. rustigaan enz. paracetamol gewoon pakken als het nodig is maar niet overdrijven. vanaf nu om de 3 weken op controle gaat snel zeg!! en heb 31 jan. al de groei echo begint nu op te schieten hoor!! voel me vandaag weer ietsje beter, gisteren begonnen met echinaforce dat drankje hopelijk gaat het me helpen. oja en betties jij vroeg over zkh of thuis bevallen. ik denk dat ik in het zkh wil bevallen. Lijkt me toch iets veiliger als er iets is en je hoeft dan ook niet meer hals over kop naar het zkh met de ambulance. mocht ik pijnbestrijding willen dan kan dan ook nog. maarja mss besluit ik op het moment zelf wel dat ik liever thuis ben dat kan ook. ik ga trouwens flesvoeding geven vben helemaal geen borstvoedingstype. hou er niet van stoor me ook aan mensen die maar te pas en te onpas die borst eruit wippen en die kleine eraan koppelen. En van die dames die trots zijn dat hun kind van 2,5 nog borstvoeding krijgt blehhhh dan denk ik je bent ziek die weet dat straks als die groot is gewoon nog!! nee absoluut niet mijn ding.
Ooh Sophy, je schildklier is in orde hoor, die krampjes horen er echt bij. En juist in het begin ben je erg moe, omdat je lichaam mega veel tegelijk aan het doen is. Hoop dat je je nu weer wat beter voelt!
Hip, ja ik hoop het ook dat ik razendsnel kan werken do en vrijdag en niet teveel door collega's opgehouden word. Dan het weekend lekker weer even niks doen... Is er niet veel van gekomen de afgelopen anderhalve week. Ben ook erg blij met de meubels. We hebben nog een kast over iets meer dan de helft tegenover het raam met schuifdeuren, dus tot aan het plafond. Daarin zit zo'n Ikea stellage. Die gaan we er deze week weer in maken. Super dat alles goed is met jullie kleine meid! Ze krijgt door jouw verkoudheid enzo nu zoveel antistoffen binnen dus die is straks noiit verkouden! Hihi, zou toch prettig zijn. En dus nu om de drie wk controle , ik dan na vlgd week ook denk ik. Zo handig dat jij 1,5 week op mij voor loopt! En dan waarschijnlijk begin februari de groei-echo. Ga jij nou nog die 3D echo doen? Oftoch besloten van niet omdat ze zo beweeglijk is, ik weet het niet meer sorry!! Ooh dat te as en te onpas je kind aan de borst leggen lijkt mij ook niets zeg, pfff. Maar wil wel borstvoeding gaan geven. En die mensen die dat tot weet ik het hoeveel jaar doen vind ik ook niet normaal, beetje ziek! Als ik borstvoeding geef dan zonder ik me telkens af, dat weet ik nu ook al wel. Hoop wel dat het me lukt, want wil haar graag het beste geven zodat ze niet mijn allergieën overneemt. Maar goed, ik ga niet hemel en aarde bewegen, als het te pijnlijk is of gewoon niet gaat dan ga ik ook snel over op de fles! Ik ga me maar es douchen nu... Kan ik naar mn broer lopen om die ook een gelukkig nieuwjaar te wensen.
Bedankt Hip en Tori. Het gaat nog af en aan qua vertrouwen. M'n borsten zijn sowieso gevoelig van de utro, dus dat vind ik geen goede graadmeter; neemt niet weg dat ik steeds zit te voelen Oh en dat ze groeien das best leuk. Kijk heel erg uit naar de eerste echo volgende week en ik vermoed dat dat wel helpt. En Annabeth's opmerking dat bij hcg >350 altijd (bijna altijd zou ik denken) een goede zwangerschap ontstaat. Slecht geslapen bleh.. dat pokke vuurwerk ook en toen kwamen om half 4 (ja dat lees je goed 03.30u) ook nog een stel pokkejochies over de buurt schreeuwen een uur lang. Ben ik in ieder geval goed moe vandaag Net maar eens een eerste oliebol gegeten. Tori wat heb je een supermooie buik! Zo naar voren dragend en al echt gegroeid, wauw Babykamer heeft een mooi kleurtje dat lichte geel. Die commode recht voor het plaatje is van de buuf toch? En die met de laatjes van jezelf dan.. die blijft ook staan voor kleertjes ofzo? Hip je klinkt al een stuk opgeknapt! Wat fijn! Ga je ook nog een buikfoto maken? Vind het wel grappig om te vergelijken met Tori We mogen wel oppassen dat de borstvoedingspolitie ons topic niet vindt Ik wil wel graag borstvoeding geven, als het lukt en als er genoeg is. Gewoon een jaartje ofzo. Denk dat het toch beter is qua immuunsysteem, maar ja het moet maar net lukken. Bevallen in het ziekenhuis, zeker weten, en met pijnbestrijding (ASAP ). McKenzie hoe gaat het met je temp? Al een daling of beter nog, al ongesteld geworden? Hoop dat dit allemaal voorspoedig gaat zodat je eind januari weer mag proberen. Betties alweer aangemeld voor iui6, goed zo en fijn dat je gewoon terecht kan deze maand. Eerlijk.. ik vraag me af wat het voor je zou doen om je een maand ziek te melden en in alle rust de iui te doen, liefst nog met extra acupunctuur erbij. Mijn gevoel is altijd dat een zwangerschap moeilijk te realiseren is als je zo gespannen bent. Maar dat is mijn mening en niet rot bedoeld, dat begrijp je wel hè Mocht dit niet lukken.. wordt het dan gestimuleerde iui of meteen ivf? Het klinkt trouwens wel als mogelijkheden op je werk.. een nieuwe afdeling, nieuwe baas.. mss doet het qua energie iets goeds voor je Elfrieda leuk om je gezicht te zien Heb ook even de echo's gekeken maar ik weet helemaal niks van nub dus dat zou een pure gok worden. Annabeth gaat het goed? En weet iemand of Zomer toevallig al bevallen is? En we hebben allemaal onze vingertjes nog toch? Goede voornemens voor dit jaar? Behalve zwanger worden/blijven, beebje op de wereld zetten..
Sophy, Het geel is trouwens allemaal wit... Hihi. Em de commode links op de foto is ook van de buuf, alleen de greepjes waren lelijk en deze hebben we nieuw gekocht en nu ziet ie er strak uit! Alles is massief hout dus mega zwaar. Maar wel erg degelijk dus. Het ledikantje rechts op de foto heeft aan de voorkant (die je niet kunt zien) een hogere kant, als ik m zondag heb opgemaakt met een matrasje erin zal ik er een foto van maken en showen . Ja, mn buik staat echt naar voren he, van achter bekeken lijk ik ook niet zwanger. Ze ligt ook vaak met jaar lichaampje helemaal voorin mn buik, ooh dat is best pijnlijk vind ik. Heb jij dat ook Hip? Ben ook benieuwd naar Hips buikje nu! Vervelend zeg die jongelui die zoveel lawaai maken midden in de nacht, hier bij mn ouders heb je daar geen last vast, mega rustig! Vandaag maar wat rust pakken als dat lukt. Geen idee of zomerr al bevallen is, hopelijk laat ze het hier tzt weten.
De beste wensen meiden. Dat al onze dromen mogen uitkomen het nieuwe jaar! Even snel, 2013 is goed begonnen, ik ben vanmiddag ongesteld geworden! Opgelucht dus! Het werkt allemaal nog Later reageer ik nog wat uitgebreider.
Mckenzie, super dat je ogs bent geworden! Alles werkt nog idd, wel zo fijn om te weten, hihi. Mooi op dag 1 van 2013, dit moet een vruchtbaar jaar voor je worden! Ik heb voor jullie beide (Betties en McKenzies) gewenst dat jullie eerstvolgende poging succesvol is! Hier een druk dagje achter de rug, maar wel weer erg gezellig bij m'n familie. Iedereen is nu weer naar huis dus nu zijn we weer alleen met m'n ouders. De kleine in m'n buik is er nu helemaal hyper van, ze houdt maar niet op met trappelen (m'n moeder heeft net gewoon 10 minuten even meegenoten met haar hand op mijn buik). Morgenvroeg weer op tijd naar huis en dan beginnen de normale dagen weer.