Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Heej opeens loopt mijn banner een dag achter..das gek. strakjes ofzo maar een nieuwe maken.

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    En toen was het gewoon weer maandag... Ik heb een dilemma... deze 2 weken wordt het heel erg druk op het werk voor mij. Ik heb een beroepzaak bij de Raad van State en ineens ook een voorlopige voorziening volgende week woensdag over een enorm rottige zaak. Bovendien de eerste keer dat ik een voorlopige voorziening moet doen (is net zoiets als een kort geding in het privaat recht, maar dan is dit bestuursrecht). Kortom, mega stress! End at terwijl ik in de wachtweken van mijn laatste iui zit. Aan de ene kant denk ik: ik ga naar mijn baas en laat het een ander doen (die is zo lief, dat kan wel). Aan de andere kant, in 3 jaar tijd amper zwanger geweest, gellof niet zo meer in iui en het is een enorme uitdaging, doodeng maar ook heel leuk. En ook afleiding...
    Aaarghhh, lastig. Manlief had ook zoiets van: als je het leuk vindt moet je het doen.
    Hoop dat ik alle emoties onder controle kan houden...

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Gezonde stress is niet erg betties, dus als je het leuk vind gewoon doen. Kun je anders die beroepszaak niet door iemand laten overnemen en dat je dat andere dan zelf doet?
    succes met het maken van je keuze! en denk vooral aan jezelf.

hoe is het met de rest? ik ben vanacht 2x op moeten staan om te plassen...blehh de 2dex duurde meer dan een uur voor ik weer sliiep. echt jammer ik hou zo van slapen!
    gisteren niet meer gestreken en niet gewandeld. ik had zo'n last van banden en bekken dus ben lekker uitgebreid in bad geweest en heb 's avonds nog lekker gekoooky. daarna lekker samen op de bank een filmpje gekeken.

hopelijk gaat het vandaag beter, tot nu toe wel gelukkig.

werk ze allemaal!

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hey meiden,

Afgelopen zaterdag ben ik om 16;36 bevallen van onze dochter Lana.
    Ze hebben het kunnen rekken tot precies 38 weken.
    Alleen is het voeden een drama en daarom valt ze veel af.Haar geboortegewicht was hoger dan verwacht 2910gr.

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Zomerrr gefeliciteerd! Ik had toevallig vandaag nog gespiket of ik nog iets van een bericht van je kon vinden op het forum... Wat heerlijk dat je haar eindelijk in je armen hebt! Met jou alles ook een beetje ok? Als je een keer tijd hebt hoor ik (wij vast allemaal) graag je verhaal! Geniet van de kleine en hopenlijk gaat het voeden ook snel beter.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Zomer gefeliciteerd met jullie meisje!!

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Zomerr gefeliciteerd met jullie dochtertje! leuke naam..ben benieuwd naar je verhaal en hoe het nu met jouw gaat en je blinde darm en ben ook erg benieuwd naar een fotootje van lana.
    geniet ervan en hopelijk gaat het voeden ook snel beter!

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Betties lastig.. ik ben ook wel voor afleiding maar kan me voorstellen dat 1 van de 2 zaken voldoende is qua werkdruk. Goed door je buik blijven ademen :) Ik dacht trouwens dat je als jurist niet bij de RvS uitkomt.. ook niet in de rechtbank zelf.. dat dat alleen als advocaat kan? Of doe je dan een soort voorbereiding? Ff nieuwsgierig.. zit ook in t wereldje maar hier mis ik blijkbaar een link ;)

Hip houdt van slapen :p wie niet haha. Weet je dat je ondertussen een levensvatbaar kindje hebt? Aangenomen dat t niet nodig is.. toch een fijne mijlpaal :)

Hier moe... dekentje en avondeten op de bank..

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Zomerrr, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! En fijn dat haar gewicht mee viel :) dan kan ze het afvallen ook een beetje hebben. Hopelijk gaat het snel beter met voeden en gaat ze weer aankomen.
    Hoe is het met jou?

Nu aan het koken (staat in de oven gelukkig) voor 3 (we hebben visite) ... pff ben moe zeg, was een lange dag (laat van het werk en toen kreeg ik de tankdop niet van m'n cabriotje en moest ik dus van de goedkopere tank naar de dure Shell om slotontdooier te kopen. Maar goed, ik heb niet stil gestaan! Pas om half 7 thuis, bleh.

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Gefeliciteerd meid!! Ik hoop dat het voeden snel beter gaat!

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Gatver ik heb al de hele ochtend van die groeikrampjes, vind dat zo eng. On the bright side oh zien jullie die sneeuw? Mooi he :)

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy ja das idd eng, maar echt normaal, wanneer heb je weer echo?
    vind de sneeuw wel mooi, maar heb er geen zin meer in wil voorjaar!!

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Morgen om 15 uur :) Kan niet wachten. Soms toch weer bang voor alsnog een ma. En soms gewoon hepperdepeppie omdat het toch goed voelt, dat het nu eindelijk een hele zwangerschap wordt :) Hoe leuk zou het zijn om gewoon lekker naïef en onbezorgd erin te staan.

Wil ook voorjaar en zon en warmte :)

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi Sophy, ik ben inderdaad jurist, geen advocaat. Het gaat om een bestemmingsplan. Dat is de bestuursrechter en daarvoor geld geen verplichte procesvertegenwoordiging. Kortom, iedereen mag zelf zijn zaak bepleiten. Bijna altijd heeft de appelant ook geen advocaat, dus de zittingen zijn redelijk gemoedelijk. Ik heb trouwens de voorlopige voorziening van vorige week overgedragen, maar we hebben ook besloten dat we niet naar die zitting gaan, alleen een briefje. Dus dat kan ik zo weer van me af laten glijden...

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Fijn morgen een echo sophie! Zal er vast heel goed uitzien allemaal!

Hier nu dag 16 en ja hoor, weer bloedverlies! grrrrrr... Gister al een beetje na 'de grote boodschap', maar nu ook gewoon. Niet heftig, maar wel rood. Heb even gebeld met het verpleegkundige spreekuur. Eerder is wel eens opgemerkt om er eens naar te laten kijken als het ook echt aan de gang is. Nou dat gaan we dus niet doen, heeft geen zien. Zal wel een bloedvaatje zijn. Eerst opperde ze nog een innestelingsbloeding. Maar dat lijkt me veel te voreg (dag 13 inseminatie, dag 15/16 bloed) en bovendien is dit een maandelijks terugkerend ding en bleek ik nooit zwanger te zijn. Maar goed, ik ga het gewoon weer opschrijven en dan bespreken met de gyn...

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Betties, niet leuk zeg dat je alweer bloed hebt gespot... maar misschien is het een superembryo en is ie al wel aan het innestellen. Ik snap dat je dat zelf niet meer kan geloven, maar toch duim ik voor je dat het zo is!

Sophy, joehoee morgen is dé dag! :)
    De sneeuw ziet er mooi uit maar ik vind het niet leuk, vanochtend met 50 over de snelweg naar m'n werk gereden ... en bij de afrit was het niet prettig want remmen was not done.
    Nouja ik ben veilig aangekomen.

Nu ff lunchpauze. Heb zin om na de lunchpauze naar huis te gaan... zou willen dat het mocht.
    Het liefst zou ik dat m'n verlof nu in ging, heb geen zin meer om op m'n werk te zitten. Stom is dat he?

Gisteren heb ik gespeeld met de kleine in m'n buik. Ze duwde haar hiel / voet steeds tegen de buikwand en ik ging haar zachtjes terug duwen en daarna duwde steeds weer hard terug. hihi, hopelijk vond ze het leuk. Als ze nu ook beweegt, gaat m'n hele buik er van heen en weer! Volgens mij is ze wel een beetje gedraaid, voelt alsof ze nu meer overzij ligt.

Hip, ja ik wil ook voorjaar! samen met ons meisje :)

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Betties ah duidelijk dank voor de uitleg. Is natuurlijk anders als privaatrecht. Wat vervelend en raar van het blkedverlies. Dacht dat het meestal rond dag 20 begon? Ik hoop ook dat je een superbeeb hebt die nu een mooi plekje uitzoekt. Als niet.. verdorie ze kunnen toch even echootje maken.

Tori wanneer begint je verlof? Ik werk thuis vandaag.. nouja werk.. zo'n beetje.. :)

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    14 maart is m'n laatste werkdag ... kijk er zó naar uit!!
    Oooh en het sneeuwt nu weer heel hard, dat is niet fijn zeg. Moet ik straks ook nog m'n auto uitgraven met m'n bolle buik, niet handig. Ga voor 't donker naar huis en kan me niets schelen wat ze daar van vinden.

Lekker thuis werken :), heb je goed uitgekiend om vandaag te gaan doen, had ik ook beter kunnen doen.

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja deze ronde begint het extreem vroeg. Het zou gewoon een adertje kunnen zijn. Ik heb bij de inseminatie standaard wat bloed, dus blijkbaar is de boel daar gewoon goed doorbloed en gevoelig? Elke keer wordt er ook gevraagd of ik recent een uitstrijkje heb gehad. Ja dat heb ik, zucht, in september ofzo en dat was prima. Toch best eng dat ze dat steeds vragen. En nu zou er toch niet zoveel te zien zijn. Zonder opdracht van de gyn gaan ze niet zomaa echos doen. Ik moet maar vragen om een keer mijn cyclus goed te monitoren. Aaaaargggh!! Dat wil ik dus steeds maar laatste keer gesprekje met degyn stuurde alleen maar aan op IVF. Kortom gaat op de lijst ter bespreking met de gyn 13 feb. Ik gebruik deze ronde geen utro, heb ook niet meer. Dus dan is er meteen weer bloedverlies blijkbaar. En ja, het begint nu extreem vroeg.

Morgenochtend nog even lekker naar de acu, ben wel weer toe aan een beetje zen... dan smiddags thuiswerken, slotenmaker komt en dan smiddags een gesprek met een extern bureau over loopbaanbegeleiding. Zucht, alles komt ook tegelijkertijd nu.

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Lekker Tori dat is nog 8 weekjes.. je gaat dus met 36w. Ik heb al besloten met 34w te doen en dan is de laatste dag 18 juli. Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt. En nog meer naar bevallen en beebje in je armen :)

Betties het blijft vreemd vind ik. Zou wel eens willen weten wat je progesteron doet, laten we zeggen op 1, 8 en 14dpo.. of het wel genoeg stijgt. En die monitoring. Wat een gedoe. Ga je voor nu rustig zen doen :)

Deel Deze Pagina