Dank je.. vind het inderdaad heel confronterend. Vooral "het was in de eerste ronde raak" en nu is ze al verder dan ik ooit ben geweest.. zucht. Ze had het er zelf ook heel moeilijk mee, durfde het haast niet te vertellen en helemaal in tranen omdat "het zo oneerlijk is" en ik ook al zó lang wacht. Maar ja.. het is toch m'n zusje.. ik ben blij dat ze niet hetzelfde als ik door moet maken.. en ik ben blij dat ze zwanger is en ik tante word, dat is toch ook heel wat Maar diep van binnen ben ik bang voor het moment dat ze een mooi buikje krijgt... diep van binnen ben ik gewoon weer even verdrietig voor mezelf... niet om haar, maar puur voor mezelf, dat het zo moeilijk is, dat ze me "inhaalt", dat we weer moeten wachten op hopelijk een echte plakbeeb... Pfff nou even van me afgepraat.. Ik vervuil je topic Betty
Sophy, Moeilijk is dat he! Een paar weken geleden is mijn zus bevallen van de 2e. Net toen ik mijn 1e miskraam achter de rug had, vertelde ze dat ze zwanger was. Na mijn 2e miskraam was ze inmiddels al een eind op weg en tegen de tijd dat ik net bevallen moest zijn van de eerste, is zij bevallen... Heel lastig. Maar ik moet zeggen, nu die kleine geboren is, kan ik er ook van genieten. Ik probeer het toch los van elkaar te zien, al valt dat niet mee. Sterkte er mee... Kan me zo goed indenken hoe lastig het is!
@Sophy Wel fijn dat ze begrip heeft voor jou, dat het je kwets en uiteraard raakt. Het zal inderdaad op veel momenten moeilijk zijn maar je krijgt er wel een mooi neefje/nichtje voor terug. Ik weet zeker dat je een hele trotse tante wordt, vooral omdat je het niet als vanzelfsprekend vindt!
Bedankt meiden; doet me goed om jullie reacties te lezen Het flabbergasted gevoel van vrijdag is een beetje afgenomen, nu ben ik voornamelijk blij voor haar en stiekem ook blij dat ik nu mooi tante word! Moet er wel bij zeggen dat m'n ei net is geweest en dat als ik over 1,5 week ongesteld word, er van dit gevoel ws weinig overblijft haha, ken mezelf een beetje Vandaag maar weer lekker lange wandeling in de sneeuw maken en, haast tegen beter weten in, hopen dat ik weer eens positief mag testen over anderhalve week Betty, hoe is het in Amsterdam? Zomer, gaat het een beetje met pijn/bloedverlies?
Ik heb nog steeds geen bloedverlies ... kan het nog steeds zijn dat er Utrogestan in m'n lichaam zit? Vorige week maandagochtend heb ik de laatste 2 ingebracht. Het lijkt erop dat m'n lichaam het aan het opgeven is om het vruchtje naar buiten te werken, laatste keer dat ik de weeënpijn had was gisteren om een uur of 2. Vannacht heerlijk door kunnen slapen en tot nu toe nog steeds niet weer dat nare gevoel. Ben nu wel een beetje bang dat ze misschien over gaan op curetage, dat is wel minder :s. Daar zit ik niet op te wachten, ik heb al genoeg polonaise aan m'n lijf gehad!!
Tori wat vervelend meid! Ik zou denken dat 6 dagen lang genoeg is om de Utro eruit te krijgen (meestal +/- 4 dagen) en te gaan bloeden, zeker omdat je ook al kramp hebt (gehad). Heb je helemaal geen bloedverlies dan? Ipv currettage zou je nog kunnen kiezen voor de cytotec. Dan krijg je wel weer kramp, maar lost je lichaam het uiteindelijk zelf op (als het goed is). Wellicht een optie voor je? Neem aan dat je wel controle bij de gyn hebt. Sterkte!
Ja, dat dacht ik dus ook ... en de krampen lijken echt niet meer te komen. Wat op zich natuurlijk super is. Maar nog helemaal géén bloed gehad. Ik ben onder behandeling bij het IVF-centrum in A'dam en die houden 't wel goed in de gaten. Donderdag weer bloed prikken om te kijken of het HCG uit m'n lichaam is. Als ik dan nog geen bloed heb gehad zal ik dit daar aangeven en dan hoor ik het wel wat ze willen doen. Ik denk dat ze dan wel eerst weer een echo willen maken. Cytotec is idd misschien een optie voor me, zou het liefst willen dat m'n lichaam 't zelf doet. Thanks voor de tip!
Beste Trees, Graag voeg ik mij in de Utrogestan-kwestie. Na herhaalde (vroege) miskramen in medisch traject terecht gekomen, inmiddels Hashimoto geconstateerd (trage schildklier) en verklevingen. Dit is (zo ongeveer) verholpen, maar net weer miskraam achter de kiezen. Week na de test ging het al mis... Loop in AMC, maar daar willen ze alleen dat je meedoet aan de Promise Trial. Progesteron waarden prikken vinden ze daar niet zinvol. Ik snapte hun uitleg niet (waarden fluctueren teveel om een duidelijk beeld te krijgen, oid). Kunnen jullie mij meer vertellen over het hoe, waar en wanneer prikken van progesteron? Groetjes AMVK
@ Sophy Vanaf gister bijna geen last meer, alleen ik heb het vruchtzakje er nog niet uit zien komen. Maak me een beetje zorgen de vorige mk had ik wel veel later maar die waren echt heel hevig bij mij en dat duurde ook veel langer. Ga er dus maar van uit dat ik nog niet schoon ben. Heb volgende week maandag een afspraak bij de gyno staan.(zou voor een echo geweest zijn)
Zit je al aan de selenium? Ik heb namelijk ook Hashimoti en selenium brengt je antistoffen omloog. Antostoffen verhogen namelijk de kans op een miskraam met een factor 3. Ik prikte wekelijks progesteron en had geen fluctuerende waardes. In tegendeel ze waren juist erg stabiel (te) laag. Vanaf 10 weken stegen mijn progesteronwaardes en dat is zeer verklaarbaar aangeziende placenta de aanmaak van progesteron overneemt. In Nederland is het prikken van progesterin allesbehalve standaard helaas, maar af en toe vind je een verdwaalde gynaecoloog met meer verstand . Helaas ben je vaak toch op het buitenland aangewezen (Belgie, Duitsland, Engeland ed.) voor een uitvoerig hormoononderzoek tijdens de zwangerschap. Een progesterontekort als oorzaak van herhaalde miskramen schijnt relatief zeldzaam te zijn. Zoals je waarschijnlijk wel weet is Hashimoto een autoimuunziekte en autoimuunziektes i.c.m, zwangerschappen is soms geen fijne combinatie. Ken je het boek is "your body babyfriendly'? Het is een aanrader als je hier meer over wilt weten. In Gent doen ze hier overigens meer mee. Veel vrouwen worden daar met succes behandeld.
Hi allemaal, Dit is de eerste keer dat ik post op zw.pagina. Ik wil jullie heel erg bedanken voor het delen van de informatie op dit forum. Mede dankzij jullie heb ik de stap kunnen zetten om via internet Utrogestan te bestellen . Ook ik heb meerdere miskramen gehad (8x) en hiervoor kan ook bij mij in Nederland geen oorzaak gevonden worden. Op dit moment ben ik ruim 8 weken zwanger en gebruik ik Utrogestan. Vond het eerlijk gezegd best spannend om buiten de gebaande paden te gaan, maar ik heb geen keus voor mijn gevoel. Het is mij tot op heden helaas niet gelukt een arts te vinden die mij wil ondersteunen. We weten natuurlijk niet of het zal werken, maar het geeft een goed gevoel om het heft in eigen handen te kunnen nemen. Nogmaals dank voor al jullie informatie (hier en op andere plekken!).
Pol, 8 mks? Wat erg voor je zeg.. en tegelijk wat fijn dat je er nu met de utro meer vertrouwen in hebt. Hoop voor je dat het goed blijft gaan Laat je het hier weten?
He Sophy! (en andere meiden) Het gaat goed hier! Lekker aan het genieten van mijn pauze en uit aan het kijken naar mijn vakantie Hoest met jou? @Pol: goed nieuws meid! Fijn dat we je hebben kunnen helpen met dit topic Even voor de zekerheid: heb je al een goede echo gehad? Want door de Utrogestan blijf je "zwanger" en komt een eventuele miskraam niet op gang. Daarom adviseren ze om ook te blijven testen... Doordat ik bleef testen wist ik dat het weer mis was gegaan! Uiteraard ga ik er van uit dat dat bij jou vast hartstikke goed zit, maar ik zeg het alleen even voor de zekerheid... Liefs BB
Hey Betty, wat fijn om te horen Kan me zo goed voorstellen dat een pauze je goed doet! Jullie gaan in april op vakantie toch? Hier dubbel: de cyste is nog niet weg (wel gekrompen maar niet genoeg) dus iui 1 is afgeblazen. Met een diepe zucht want ik verlangde zo naar het moment dat we niet meer zelf 'hoeven' maar dat we geholpen worden, dat zou me zo'n rust en vertrouwen geven. Hopelijk volgende ronde dus (ja of deze ronde zwanger haha ik kan het me haast niet voorstellen). Aan de blije kant kwam de karyo gister terug en alle chromosomen zijn normaal Meteen bloed laten prikken voor de stolling en anti-iets (fosforiden ofzo) dus we zijn in ieder geval onderweg liefs
Dank voor jullie lieve berichten! Ik heb al twee goede echo's gehad. Een met 6 weken en nu met 8w3d. Ik had het inderdaad al gelezen over het niet op gaan komen van een miskraam bij het gebruik van Utro. Op de 29ste mag ik weer voor een echo. Maar als ik het niet volhou, dan vraag ik gewoon om eentje extra. Een van de vele voordelen van herhaalde miskramen En nee, dat is geen leuke grap... Ik hou jullie op de hoogte! Vind het overigens wel een beetje een smeerboel...
Fijn toch die extra echo's. Ik heb al gehoord dat ik elke week tussen 6-16 mag komen, en dat lijkt me heerlijk rustgevend enne gewoon leuk elke week beebje kijken toch Oftewel lekker doen Wat heerlijk dat je al twee goede echo's hebt en nu alweer ruim 8 weken hebt gehaald! Hoe zat het hiervoor toen het mis is gegaan, al eerder of juist later? Ik bedoel, wanneer ga je je "veilig" zwanger voelen?
Pol wat fijn dat het nu met utrogestan goed lijkt te gaan. Besef me door jouw verhaal des te meer hoeveel geluk wij hebben met een gyn die het spontaan voorstelde na 2x een mk en 1x bbz. Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en alles gaat nog goed, ik moet in elk geval tot 20 weken door blijven gebruiken.
Het moment van de miskramen verschilt. Meestal tussen de 7 en 11 weken. Veilig zwanger voelen, dat lijkt mij heerlijk. Moet ik wel eerst de 13, 14 weken voorbij zijn, denk ik. Vreemd hè, dat er dus wel artsen zijn die dat uit zichzelf geven? Voor jullie heel fijn en je bent alweer een eindje op weg! Heb sinds gisteren het gevoel of er een vrachtwagen over mij heen is gereden. Vast een griepje. Met buikpijn en daar word ik niet rustiger van, helaas. Of zou je je zo beroerd kunnen vielen van die Utro? Wat fijn dat ik hier zo mee kan schrijven.
He dames! Ik heb de Utro "gewoon" van mijn huisarts gehad... Dat is volgens mij helemaal bijzonder! @Sophie: wat jammer dat die eerste IUI niet door kon gaan Is toch iets waar je naar uitgekeken had! Gelukkig volgende maand Gent dus weer een nieuw richtpunt voor jou! Laat je ons weten hoe die eerste afspraak is gegaan? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten in mei @Pol: pfff dat zijn geen vroege miskramen meer. Wat vreselijk zeg! En natuurlijk kun je gewoon ziek zijn met buikpijn... Er zit meer daar in je buik dan die baby! Het kunnen je darmen zijn of je blaas ofzo. Positief denken meid!