Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Betties wat een fijn nieuws, gefeliciteerd. Geeft hoop voor je eigen poging. Zelfde zkh?

Hip jee over 5,5 week al.. wat gaat het snel he. En hoe spannend ook dat je het nooit precies weet van tevoren.
    En bijna compleet met je uitzet. Denkmdat de kleine dingetjes ook heel hard gaan.. oh leuk rompertje.. hey dit shirtje wil ik ook nog :) wel gelukje dat je veel van vrienden hebt. Ik wilde ook wat dingn als het badje via mp kopen.. scheelt net een beetje. Heb je al foto's?

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja, zelfde zkh en eigenlijk zelfde situatie. Ook zij hebben een kindje en nummer twee wilde niet. Na gesprek met gyn mochten zij kiezen, iui of meteen ivf. Gezien haar keeftijd meteen voor ivf gegaan. Ze is 38. Ds dat geeft zeker wel een boost vertrouwen! Kan niet wachten tot 13 feb!

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi dames,

Getverdemme ff een dipje hoor. Het is vandaag een en al babynieuws hier op het werk. Een kersverse vader die net binnenstapt met beschuiten en fotos (derde kind in 5 jaar) en een mail van een andere collega dat hij gister vader is geworden (37,5 week zwangerschap dus nog onverwacht vroeg). Natuurlijk blij voor iedereen, maar merk ook dat ik er een beetje last van heb, bah!
    Heb zowieso het idee dat de hormonen weer beginnen op te spelen. Ik zit tegen eisprong aan. Gister merkte ik al dat ik weer crancky werd en een typische stijfheid/pijn in mijn rug krijg. Ik probeer een beetje te negeren wanneer mijn ei is en hoop stiekem op zo'n heerlijk scenario dat ik deze maand ineens spontaan zwanger blijk, haha. Ik wil ook zo'n verhaal ("Nou, vlak voor we aan IVF begonnen, bleek ik ineens na al die jaren zwanger!").

Dream on...

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    betties dikke knuffel, meid! idd helemaal niet leuk al dat baby nieuws.
    hopelijk is het volgende babynieuws op je werk, dat jiij verteld dat je zwanger bent!

wel een fijn positief verhaal van die vrienden van je. daar gaan jullie ook voor!

hier mega last van mijn bekken en mijn rug, kan amper fatsoenlijk lopen of zitten en eigelijk is liggen ook niet echt fijn.
    mss zo es in bad, hopelijk helpt dat. verder, maar rustig aan doen.

heb nog geen foto's van de babykamer die komen nog, mss morgen ofzo.

5. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Sophy, yes, dubbele getallen. Je bent bijna van dat rot eerste semester af, jeeeee!!!

Betties, balen he. Dan wakkeren je gevoelens en pijn weer even flink op!
    Ik hoop zo voor je dat IVF hem gewoon voor je wordt!! Het is nu wel weer even jouw beurt voor wat extra geluk!

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh nee, thuis met een ziek kind. Oorontsteking. Net bij de dokter geweest en zowaar een antibioticakuur gekregen. Hopenlijk gaat het nu snel beter, want niets is zo vreselijk als een kind kermend van de pijn waar je niets aan kan doen...

Verder een vraag... Hoe gingen jullie om met de punctie en tp qua verlof/ ziekmelden? Ik kreeg van die vriend de waarschuwing dat er bij zijn vriendin heel lullig werd gedaan en dat ze maar verlof moest nemen. Nou dat ben ik niet van plan hoor, ik zie dat als doktsbezoek en dus ziek. Ik denk dat ik het lekker vaag hou als het zover is. Heb er ook nite zon behoefte aan dat leidinggevende of collegas exact weten wanneer de punctie en tp is, voel je je ook bijna verplicht om ook het resultaat meteen te melden twee weken later...

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties idd dat lijkt me niks om meteen het resultaat te moeten vertellen 2 weken later, bij mij wisten ze het uiteindelijk vanzelf bij de laatste 3 iui's ofzo want ik was toen erg verdrietig.
    Hopelijk kun je het als ziek zijn regelen..succes!

wat zielig voor je zoontje..gelukkig helpt antibiotica wel snel morgen zal het al beter gaan als het goed is.
    nog ff een paar tips van een helaas oorontsteking deskundige.
    Een koud washandje tegen het oor helpt verlichtend
    niet plat liggen! echt de matras een stuk hoger zetten bij het hoofdeind met een hdeken eronder ofzo.
    als je plat ligt dat drukt het vocht uit de buis van eustachius tegen het trommelvlies en dat geeft extra veel pijn.
    vaak bij oorontsteking ook keelpijn dus waterijsjes eten.
    een watje met wat lauwe slaolie in het oor wil ook wel es wat helpen.

hopelijk is die snel beter, ik weet helaas hoe verschrikkelijk oorontsteking is als kind echt heel vaak gehad.

zo de intake van de kraam gehad, was best gezellig. heel veel info gehaden al mijn vragen kunnen stellen.
    ik krijg 55 uur ivm bekkeninstabiliteit.
    er word geadviseerd om ook echt die 8 dagen in bed te blijven. en goed te rusten zodat het bekken wat kan herstellen.
    Moet me 8 dagen laten verwennen en genieten, meer niet hihihi.
    komt ne allemaal steeds dichterbij! word wel spannend hoor.

en begin steeds meer te twijfelen thuis of in het zkh bevallen...heb altijd zkh gezegd, maar ik weet het nog niet.

vanavond nog de infoavond in het zkh...benieuwd wat we daar te horen krijgen.

gelukkig gaat het vandaag weer iets beter met mijn bekken, maar heb steeds meer pijn en steeds meer moeite met lopen en zitten. hoop wel dat ik het volhou tot het laatst en niet dadelijk volledige bedrust nodig heb.
    rustigaan doen ok, maar helemaal niks meer kunnen lijkt me verschrikkelijk.

hoe is het met de rest? soof morgen weer echo?
    heb je de intake bij de verlos al gepland? ja toch? en de termijnecho?

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Hip hoe was de infoavond in het zkh? Meer info om een keuze te kunnen maken tussen thuis en zkh? Hier moet je al bij de intake aangeven wat je wilt.. ik wil in het zkh en begreep bovendien (moet het nog even checken) dat je met schildklierproblemen sowieso in het zkh moet bevallen en zelfs nog 1-2 nachtjes op controle moet blijven.
    Wat naar van de bi.. helpt het als je tussendoor rust? Het zou zo jammer van de laatste weken zijn als je aan de volledige bedrust zou moeten.. hoop dat dat niet nodig is!

Betties knuffel op dipje om je collega's en op je zieke zoontje. Heel begrijpelijk toch dat het even pijn doet als anderen "zomaar weer" een kindje krijgen. Bijna op naar de ivf meis.

@verlof/ziekmelden: de follikelmetingen zijn 's ochtends vroeg, dan kwam ik een uurtje later op kantoor.
    Bij de eerste poging: dag voor de punctie had ik erge buikpijn (denk toch een soort overstimulatie) dus heb me ziekgemeld, punctiedag ziek. Daarna altijd don/vrij vrij en weekend. De tp was op zondag. Ik heb die maandag nog verlof genomen om te rusten.
    Bij de tweede poging: punctie was op zondag. Ik heb me maandag en dinsdag ziekgemeld met napijn. Woensdag wilde ik graag afleiding en ben ik toch 5 uurtjes gaan werken. Donderdag en vrijdag vrij. Vrijdag tp. Weekend. Maandag en dinsdag verlof genomen.

Wat ik wel vind tellen.. de punctie is echt een soort operatie. Je krijgt soms een infuus, ik had een roesje waarmee je niet mag autorijden enzo, je hebt napijn en het zkh geeft opdracht om veel te rusten. Dat is dus geen verlof-situatie. Persoonlijk vond ik het ook belangrijk om m'n lichaam rust te geven en "verzorging" want een paar dagen later komt er wel een embryo aan.. die heeft een optimale omgeving nodig. Voor de tp.. die is met een half uurtje gedaan dus is wat meer een verlof situatie. M'n baas was het hier wel mee eens :)
    En bij mij wist alleen m'n directe collega het. Voor de anderen ben ik gewoon ziek, klaar. Soms komen ze dan vragen "je was ziek he?" "ja en nu ben ik weer beter, wat kan ik voor je doen" :D

Er is ook een stukje bij Freya over:
    FAQ, Ziekteverzuim en vruchtbaarheidsbehandelingen.
    http://www.freya.nl/web_ziekteverzuim/boom-nter20080911.09.05_data.pdf

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Net terug uit het zkh. Uitwendige echo gehad :D Ik moet wel zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de kwaliteit.. inwendig gaf betere plaatjes.. maar dit is wel superbijzonder.. net of ik gewoon zomaar normaal zwanger ben :)
    Anyway.. de beeb is 3,9cm, zwaait met haar handjes, trappelt met haar beentjes (manlief hmm wat agressief haha) en ligt weer perfect op de 10w3d curve :D
    Grappig trouwens dat ze verschillende manieren van berekenen hebben, want de computer gaf daarna 10w6d aan. We blijven netjes bij 10w3d, dat klopt toch precies met de termijn :)

En meteen even geregeld dat ik over twee weken nog een laatste keer kan komen. Vrijdag naar de vk.. ook al zo'n mijlpaal.

Soof is in de wolken :) Ik bedoel.. in die ene roze wolk :)

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi!
    Nou de dip is weer gezakt naar een superdip, joehoe! Gister het lang verwachte besluit op mijn bezwaarschrift over mijn overplaatsbaarheid ontvangen. Tenenkrommend slecht gemotiveerd, oneerlijk en onwaarheden! Ben nu heel boos, maar ga het ook naast me neerleggen. Ze bekijken het maar! Ik ben er, keurig de 8 uurtjes, ik doe min of meer wat ik moet doen en ga lachend de deur hier achter me dichttrekken op 31-12-2013. Ik heb besloten me totaal niet meer druk te maken om de klerezooi hier op het werk. Ik ga lekker vol overgave het loopbaantraject in en ga me volledig richten op mijn priveleven en de IVF. Geen stress meer voor mij.
    Dank voor je uitleg over hoe je bent omgegaan met de situatie, Sophy. Ik ga het denk ik ook zo doen, zo veel mogelijk rust pakken en ik ga proberen dat zoveel mogelijk als ziek voor elkaar te krijgen. En anders kost het me maar verlof, ik wil in die periode in elk geval gewoo niet hier zijn!

.. en nu, koffie met beschuit met muisjes van die collega!

O ja, Julian gaat al wat beter, gelukkig! Bedankt voor de tip om het matras omhoog te zetten. Samen met een zetpil heeft hij zo waar de hele nacht doorgeslapen (en wij ook!)

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    oh ja, en sorry dat ik vooral ego verhalen zit te spuien hier en niet zoveel direct op jullie reageer. Ik vind het zo bijzonder dat jullie al zo ver zijn en zelfs al richting bevalling gaan! Heerlijk dat alles zo lekker verloopt! Nog even en jullie zitten al met de kleintjes, zwijmel...!

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Goedzo Betties! Uiteindelijk is je baan echt niet zoveel stress waard, maar het is best lastig om tot dat soort acceptatie te komen. Laat het gaan laat het gaan.. en dan in alle rust en ruimte zwanger worden :)

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    en soof, superblij voor jou! Wat heerlijk dat echo super was!

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hey meiden, heb het nogal druk de laatste dagen (op het werk en 's avonds ook vanalles) waardoor ik niets heb geschreven. Heb wel steeds gelezen (al heb ik niet alles onthouden) :).

Gisteravond zwangerschapsgym met partner. Dat was best leuk en interessant! M'n vriend ging zelfs vragen stellen (de andere mannen nauwelijks) en hij weet nu hoe hij me kan masseren en ondersteunen tijdens de bevalling.

Sophy, SUPER dat de kleine op schema groeit :). Mooi zo door gaan kleine sophy!!

Betties, dikke knuffel voor je om hopelijk uit je superdip te komen. Echt vervelend die verhalen zo dichtbij, ik kan er ook niet goed tegen hoor. Maar bij jou gaat het ook niet lang meer duren, IVF poging 1 gaat het zijn voor jou!!! U can do it!

Hip, hoe was het in het zh? ik denk dat wij daar ook nog even heen moeten om te zien hoe het daar gaat en waar je moet zijn enzo. Stel het gaat wel anders dan ik nu verwacht.

Ooooh, nu weer naar een meeting (met broodjes).
    Tot later meiden!

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Betties lekker ego doen hoor als je daar behoefte aan hebt!

Tori wat leuk dat je vriendje zoveel vragen stelde. Voelt toch als interesse en dat hij straks een beetje kan helpen bij de bevalling :)

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    tori je hebt normaal toch vrij op woensdag?
    leuk zeg dat je vriend zoveel intresse toonde bij de zw. gym.
    en nu alvast volop oefenen met masseren ;)

betties dat maakt helemaal niks dat je niet zoveel reageert, hoeft toch ook niet. je moet je vooral nu op jezelf richten en zorgen dat jij je op je best voelt.
    vind het allang leuk dat je toch gewoon blijft en over jezelf typt. want kan me voorstellen dat het allemaal erg confronterend is dat wij het over de zwangerschap hebben.
    dus hou ons lekker op de hoogte hoe het met je gaat en de rest is bijzaak!
    wij zijn er om jouw te steunen nu je in die dikke rot dip zit!

dit geld trouwens ook voor jouw he mc kenzie!

en strakjes zijn jullie alletwee ook zwanger en dan maken we gewoon een nieuw topic"wij zijn allemaal zwanger lekker puhh!!" met alleen maar zwanger en babypraat met volop kwaaltjes en nutteloze probleempjes.....oeps ik heb te lang in de zon gekeken word mijn kindje nu blind geboren??? en ik liep bij de ah langs de filet american toen raakte ik perongeluk dat bakje aan denk je dat mijn kindje nu meer kans heeft op een afwijking??
    dat zijn dan nog de enige zorgen wat we hebben en of alle kleertjes wel in de kast gaan passen. en wat je moet doen met de medewerkers van de prenatal wel of niet uitnodigen op de babyborrel, want tja ik kom er 3x per dag, ik zie ze vaker dan mijn familie en vrienden en ze spreken me ondertussen al met de voornaam aan ;)

sophy gefeliciteerd met je alweer prachtige echo! ben benieuwd hoor!
    raar he de eerste x uitwendig een echo, ik vond het zo raar dat ik mijn broek aan kon houden hahaha.
    was er zo aangewend ook door alle fm tijdens de iui periode om bij de gyn binnen te lopen het omkleed hokje in broek uit en hup in de beugels. en toen opeens kreeg ik een buik echo ik wist me geen houding te geven haha stond er maar wat te draaien tot ik kon gaan liggen haha.
    en idd je voelt je ff zo gewoon zwanger! heerlijk! na die echo was ik voor het eerst echt in de wolken op mijn roze wolk. geloof dat de grijns niet van mijn gezicht afging die dag hihi.
    geniet er lekker van meid!
    oww en ben wel benieuwd naar de foto!
    krijg je vrijdag bij de intake weer een echo?

hier moet je in het begin ook aangeven waar je wil bevallen en of je fv of bv geeft, maar je kan altijd nog wisselen.
    zelfs tot het moment van bevallen nog kun je zeggen ik blijf toch thuis (mits dat mogelijk is natuurlijk) of ik trek het niet ik wil naar het zkh voor pijnbestrijding.
    ik heb zkh aangegeven, maar begin steeds meer te twijfelen.
    rond de 34 weken geloof ik is de controle afspraak bij de vk extra lang om de bevalling te bespreken en een evt beval plan te maken enzo. dus mijn voors en tegens nog maar eens op een rij zetten en mijn twijfels en dan met de vk bespreken.

bij de info avond gisteren niks wijzer geworden, jeetje wat een teleurstelling was dat....en het duurde ook nog dik 2,5 uur!!!

het werd gegeven door een klinisch verloskundige en een normale verloskundige, volgensmij hadden ze het beide nog niet vaak gedaan want het ging gepaart met veel uhhhh's en ohh ja's en gehakkel en zo dus erg intressant maakte ze het zowiezo niet.

ze begonnen over de zwangerschap waar je aan moet denken (aanmeldn kraamzorg en evt. cursus enz) hoe de controles enzo bij de gewone vk er aan toe gaan en hoe het in het zkh gaat als je medische indicatie hebt, wanneer je medische indicatie kunt krijgen en wat die dingen inhouden.
    daar gingen ze erg lang op door en was helemaal niet boeiend aangezien iedereen wat daar zat al een flinke toeter had en volgensmij allemaal al zeker de 30 weken voorbij was.

tegen de tijd dat ze aan de bevalling kwamen was er al een uur voorbij!!! met dus allemaal nutteloze info omdat we dat allemaal al wisten en het grootste deel van de zwangerschap al achter de rug hebben.

toen ging het over thuis bevallen en in het zkh bevallen, maar eigelijk alleen over als je medische indicatie hebt en dan kun je dus niet kiezen.
    het enige wat ze over de open verloskamers zeiden was dat je na ongeveer 2 uur weer naar huis word gestuurd en dat de bevalling gedaan word met je eigen vk en een verpleegkundige van het zkh.
    maar voor en nadelen van thuis of zkh of hoe het er precies aan toegaat in het zkh op de open verloskamers dat kwam niet aan bod.
    de rondleiding op de verloskamers en kraamafdeling ging niet door, want de verloskamers lagen vol met bevallende dames (goed is overmacht kunnen hun ook niks aandoen)
    maarja dat was juist waarvoor we gingen.

ze lieten ook nog met een pop en de onderkant van de vrouw zien hoe een bevalling gaat, was wel best leuk om te zien.
    en over de geboortevan de placenta en hoe dat werkt met het samentrekken van de bm.
    complicaties wat zich voor kunnen doen en hoe daarbij gehandeld word.
    lieten een vacuumpomp zien.........dus echt heel anders en stukken kleiner dan ik verwacht had!

op de vragen die gesteld werden werd amper ingegaan en dat waren juist de echt belangrijke dingen over specifiek dit zkh.
    bij de rest wat ze vertelde zaten wel sommige interessante dingen, maar kun je ook allemaal googelen.

stelde iemand de vraag of de verloskamers ook wel eens allemaal vol zijn en wat er dan gebeurt....
    werd alleen op gezegd dat het vooral de laatste tijd geregeld voorkomt en erg druk is (werd nog gegrapt over evt een stroomstoring of iets 9 mnd geleden) en dat ze hard moeten werken, maar dat er nooit 2 vrouwen precies op het zelfde tijdstip bevallen.
    wat heb je daar nou aan, word je zolang op de gang gelegd of naar een ander zkh gestuurd of wat gebeurt er als alle kamers vol zijn...je bent toch niet alleen op de minuut dat de kleine eruitkomt op de verloskamer en dan hop de volgende. maargoed daar werd niks over verteld.

ook niets over hoe het gaat met eten of drinken of beval mogelijkheden (bed, bad, baarkruk????)

pijnbestrijding word ruggeprik of dat pompje gegeven. werd uitgelegd hoe het werkt, maar toen iemand naar de risico's vroeg werd gezegd tja is een medische ingreep daar zitten altijd risico's aanvast, maar ik werk hier al 10 jaar en is amper iets voorgevallen.
    dat was het!! terwijl er toch echt risico's aanvast zitten.

de kraamtijd werd verder helemaal afgeraffeld omdat ze toen al dik een half uur uitgelopen waren.

ik vond het echt een ontzettende domper en heb er eigelijk amper iets gehoord wat ik nog niet wist.
    en de dingen waar ik voor ging echt hoe het er specifiek in dit zkh aantoe gaat en wat hier de mogelijkheden enzo zijn darvan is dus niks aanbod gekomen.
    echt jammer!

ook voor mijn vriend, die was eerder gestopt met werken zodat die meekon. hij is strontverkouden en was er helemaal niet lekker aan. heeft die daar 2,5 uur gezeten en amper iets opgestoken.

tori wil jij eigelijk thuis of in het zkh bevallen?

soof jij vroeg nog of rust wel helpt voor mijn bekken geloof ik of niet?
    rust helpt idd wel, maar alleen echt liggen dus ff op de bank gaan zitten of zo helpt niet.
    ik merk ook dat ik steeds langer rust nodig heb om te herstellen van een bezigheid.
    en echt pijnvrij word ik niet meer. eerder stond ik 's morgens op zonder pijn, maar dat is al een tijdje niet meer helaas.
    nu is het zo dat het de pijn de hele dag door aanwezig is, alleen met gemakkelijk liggen en niet te lang in 1 houding is het een stuk minder, maar niet weg.
    en ik kan steeds minder doen voordat het echt pijn gaat doen en ik niet meer goed kan lopen enzo (en dan heb ik dus eigelijk echt te veel gedaan al)
    maar na een halfuurtje laptoppen aan de eettafel heb ik dus al zoveel pijn dat ik ff een stukje moet lopen voordat ik weer normaal loop.
    2 huishoudelijke dingen op een dag lukt me al niet meer. dus ik kan wel de woonkamer stoffen maar als ik dan ga liggen en een uur later of zo de wc ga poetsen dan heb ik echt veel pijn als ik dan ook nog te lang aan de eettafel blijf zitten met eten ofzo dan merk ik dat de volgende dag nog steeds, waardoor ik dan nog minder kan doen.
    ik baal er wel van dat het nu echt best wel hard achteruit gaat, om een dag zo min mogelijk pijn te hebben kan ik eigelijk alleen maar liggen en ff zitten en een stukje lopen. als ik ook echt nog dingen wil doen dan heb ik alweer een stuk meer pijn.
    ik hoop echt dat ik het in ieder geval zo als nu vol kan blijven houden, want echt alleen maar bed rust lijkt me verschrikkelijk.

17. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sodeju hip jij moest even een verhaal kwijt! Balen dat je niets hebt opgestoken gister en verder veel pijn hebt...
    Enne, thanx voor de opsteker, je hebt me weer aan hetblachen gekregen!

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik ben trouwens van julian thuis bevallen. Vond dat super! En had ik echt niet geweten hoe ik met weeen in het ziekenhuis had gekomen. Ik kon me letterlijk niet bewegen en heb alle weeen in foetushouding op bed opgevangen. Ik kon echt niets, je ziet wel een dames die heel erg gaan lopen enzo, kon ik echt niet!
    Manlief moest op het eind wel ff helpen met de bevalling, moets heel hard op mijn buik duwen. Maar bevalling zelf ging wel goed. Ik had echte weeen vanaf een uur of 12 smiddags, werd al snel een weeenstorm en om half 5 smiddags had ik julian op mijn buik. Was exht heerlijk om thuis te zijn en meteen savonds visite te hebben.

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Zo, ik ben weer thuis en heb net m'n buikje vol (ohnee die was al vol, pffff ; ze groeit hard nu voor m'n gevoel). Om 5 uur hadden we een borrel voor een collega die ons eind januari heeft verlaten dus dat was een lange dag, was pas om kwart voor 7 thuis en toen nog koken en eten. Maar goed, morgen vrij!
    Normaal ben ik op woensdag vrij, maar omdat de directeur uit Engeland over kwam heb ik 'm verzet naar donderdag.
    Volgende week wel weer gewoon woensdag, toch prettiger ; in het midden van de week een break!

Hip, haha ja als ik nu last heb van m'n onderrug kan ie meteen ff aan de slag met oefenen!
    Ik wil thuis bevallen, hopelijk gaat alles goed en hoef ik niet hals over kop naar het zh!
    Balen dat jij zo'n last hebt zeg... Ben bang dat je er niets aan kunt doen, kan alleen maar hopen voor je dat het niet erger wordt. Voordeel is misschien wel dat je bekken goed los is en daardoor de bevalling makkelijker gaat.
    Dus jij bent nu aan het twijfelen over of je wel naar het zh wilt om te bevallen of het toch gewoon thuis wilt. Tja.. ik zou zeggen, lekker thuis en als er een aanleiding is dat je toch beter in het zh kunt bevallen kan je dan altijd nog gaan. Hoe ver rijden is het naar het zh vanaf je huis?
    Zeker na zo'n info avond ... geeft je niet echt een super gevoel over naar dat ziekenhuis gaan of wel?

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    betties ja idd was een behoorlijk verhaal geworden he! hihi
    jij dus thuis bevallen, op de weeenstorm na klinkt het wel fijn.

tori lange dag achter de rug en morgen ff lekker vrij!
    jij wil dus ook thuis bevallen.
    op zich heb ik heel goede ervaringen met het zkh ik vind de meeste gyns erg aardig en als ik hier op het forum lees hoe het bij vele gaat met iui en zo (kijk naar betties) dan heb ik echt geluk gehad hier in het zkh.
    maar die info avond nee dat was em niet nee hahaha.

waarom ik in de eerste instantie voor het zkh heb gekozen is omdat mijn gyn toen ik nog in het zkh onder controle was zei dat ik echt beter voor de open verloskamer kan kiezen.
    zeker 50% van de thuisbevallingen bij een eerste kindje beland uiteindelijk in het zkh omdat er complicaties zijn.
    en als je dan nog halsoverkop op pad moet is echt niet fijn, dan kun je beter in het zkh zijn waar alles bij de hand is.
    dus tja toen dacht ik daar heeft hij wel een punt.
    verder kun je dus pijnbestrijding krijgen in het zkh en thuis niet.
    en stel je voor er is iets ernstigs met je kindje en je komt dan te laat in het zkh....dat vergeef je jezelf nooit.
    dat zijn eigelijk de belangrijkste punten, dat ik dacht ik ga naar het zkh.
    nog een klein puntje wat meespeelt is dat schoonmams hier in de straat woont en bij een thuisbevalling mss dus wel door heeft dat het begonnen is...maarja verder kan ze er ook niks mee dus eigelijk boeit het niet.

we wonen maximaal een kwartier van het zkh af, maar dan moet het wel heel druk op de weg zijn en alles tegenzitten. meestal een minuut of 5 a 10 en dan staan we wel in het zkh.

als ik eerlijk naar mijn gevoel luister dan wil ik nu denk ik liever thuis bevallen. het enige wat me tegen houd is...wat als er iets gebeurt dat we hals over kop naar het zkh moeten! ik denk dat een gesprek met de vk me wel kan helpen.

tori ik weet eigelijk niet of het scheelt met bevallen als je bi hebt, ik hoop het!!

Deel Deze Pagina