Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    ik heb het niet zo op ziekenhuizen ... dus mijn keuze voor thuis bevallen was vrij makkelijk. Maar goed, ook wij zijn binnen 10 minuten in het zh dus als het echt moet.. dan moet het maar.
    En heb vanaf het begin dat we een kindje willen al dat ik op een baarkruk wil bevallen, ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren.
    Ik hoop het zo voor je dat het makkelijk gaat als je bi hebt hoor! Dan heb je dat in elk geval wat makkelijker. En dat de bi na de bevalling maar snel weg mag zijn.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Wauw Hip hahaha een hele speech :D Stom dat de intake in het zkh zo ging. Gelukkig heb jij al goede ervaringen daar, maar als je spontaan zwanger was geraakt, had je nu mss gedacht dat je echt niet in dit zkh wilt bevallen. Is er nog een mogelijkheid om een keer de verloskamers te zien? Gewoon dat je weet waar je heen gaat als je kiest voor het zkh of als de nood aan de man komt? En hoe wil je bevallen dan.. bed / bad / baarkruk?
    En jeetje de bi.. om eerlijk te zijn had ik niet door dat het zo erg is.. je klaagt nooit maar als ik het zo hoor, heb je gewoon echt pijn :( Naar voor je meid.. knuffel en hoop dat het niet erger wordt.
    Oh en ik heb me echt suf gelachen om je stukje over de vragen.. vooral de filet americain :D

Tori lekker vrij vandaag :) Ga je nog wat leuks doen? Heb je het in het algemeen niet zo op zkh of is dat na alle behandelingen? En stoer om voor de baarkruk te kiezen.. schijnt dat het qua zwaartekracht makkelijker gaat. En dan meekijken ;)

Betties.. sluit me helemaal aan bij Hip! Blij dat je hier gezellig mee blijft kletsen en het is ook prima als het alleen over jezelf gaat.

McKenzie gaat het goed?

@bevallen.. ik zou het fijn vinden om thuis te bevallen eigenlijk, maar ik zit met die stomme ME. Heb jaren gehad dat ik amper meer kon lopen omdat m'n benen zo trilden en me niet meer konden dragen, steeds uitval had in m'n armen en na een ochtendje winkelen 3 dagen nodig had om bij te komen. Er gaat iets mis met m'n energiestroom, de batterij is te snel leeg en laadt niet automatisch terug op.
    Nu wel beter geworden, maar nog steeds dat 1,5 uur wandelen echt de max is.. en nu ik zwanger ben is het weer terug naar 30min en dan ben ik uitgeput :( Zie je mij al thuis bevallen met 18 uur weeën hahaha. We hopen op zo vroeg mogelijk pijnstilling om de uitputting te voorkomen en dat ik dan wel zelf kan persen... maar ook goede kans dat de vk/verpleging/gyn komt met "dat het allemaal wel meevalt mevrouwtje".. en dat we niet weten hoe ik na de bevalling ben als alle energie weg is gestroomd.
    Ben best bang.. niet voor de pijn.. maar om niet serieus genomen te worden en geen kracht meer te hebben om het kindje eruit te duwen :( Nog even te gaan om een goed plan van aanpak te bedenken gelukkig :)

Zometeen naar de acupunctuur, boodschapjes.. en dan weer lekker zen op de bank :)

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Echofoto's in m'n album voor wie wil kijken :)

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori jij voor de baarkruk dus....de zwaartekracht schijnt idd wel te helpen dan, maar bij de info avond werd verteld dat veel vrouwen die voor de kruk kiezen uiteindelijk in bed belanden omdat het te zwaar is voor de benen en je niet genoeg kan rusten tussen de weeen door.
    Dus hou daar rekening mee, niet dat je teleurgesteld bent als het niet lukt. al denk ik dat je daar te nuchter voor bent.

soof ME dat wist ik niet dat je dat hebt, word vaak niet serieus genomen idd. hopelijk krijg je er niet te veel last van en let vooral op jezelf. geef optijd je grenzen aan. zodat je energie niet op is voor dat je gaat bevallen.
    moet je niet zowiezo in het zkh bevallen omdat je schildklier problemen hebt? werd bij medische indicatie genoemd namelijk bij de info avond, hier in het zkh blijf je dan sowieso onder controle en ga je niet naar de vk.
    je kun al vroeg om een ruggeprik vragen hoor! hoe eerder hoe beter zelfs, want het kan ff duren voordat een anestesist tijd heeft.
    jij bent de gene die bepaald hoe de bevalling verloopt en wat je aankan...zet het anders in je bevalplan.
    een vk of gyn mag niet tegen je zeggen je krijgt nog niks want het valt wel mee dat weet jij alleen.

heb idd veel last van het bekken nu de laatste weken echt snel achteruit gegaan.
    daarvoor ook pijn maar ik ben pijn gewend kan ik goed mee leven en functioneren, voor mijn doen zelfs vanaf het begin erg goed rekening mee gehouden.
    niet zwanger hou ik nooit rekening met mijn hyper mobiliteit ga altijd door pijn of niet wil niet dat het mijn leven beheerst.
    en idd aan klagen heb ik een hekel, soms zou ik dat meer moeten doen dan zou ik meer begrip krijgen van de mensen om me heen. ik zeg altijd dat het goed met me gaat en je kan ook niets aan me zien verder dus mensen denken dan ook dat het goed gaat..logisch! en kijken me gek aan als ik zeg dat kan ik niet doen met mijn bekken.
    zelfs voor mijn vriend af en toe moeilijk in te schatten hoe het echt met me gaat omdat ik nooit zeg dat ik pijn heb.

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Nog even een goeie grap op de vroege ochtend... Ik was vanmorgen bij mijn moeder om Julian daar te brengen. Vorige week had ik haar van alles uitgelegd over IVF nav de voorlichtingsavond. Het is een schat, maar soms een beetje dom in dingen... Nu begon ze er weer over, want ze had er over nagedacht. En nu vroeg ze: Vind je het dan niet een eng idee, zo'n babytje in een reageerbuis? Woehaaa! Heb haar maar even uitgelegd dat een embryo in dat stadium maar iets van 8 celletjes is en dat dat teruggeplaatst wordt, geen hele minibaby!
    Hihihi, heerlijk. Relativeerd wel lekker!

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Weet je wat het ook is, als je steeds zegt dat je last hebt, gaan mensen je ook vervelend vinden. Alsof je niks gezelligers hebt zeg maar. Of dat we dat "nu wel weten". Maar af en toe aangeven dat je echt pijn hebt of in ieder geval lást van je bekken dat mag best hoor Hip :) En oppassen dat je niet teveel gaat doen of teveel jezelf wegcijfert.. dat is op de lange termijn ook niet goed voor je lichaam. Maar wel sterk.. je houdt het ondanks de pijn toch maar mooi vol.

Ja bij mijn weten, dat wil ik morgen even controleren bij de vk, moet ik met m'n schildklier in het zkh bevallen. Maar ja, dat maakt niet zoveel uit.. ik bedoel, die zorgt niet voor pijn of angst of drama's (als het goed is haha). Die ME is een heel ander verhaal. Ik ga in ieder geval morgen alvast aangeven dat de angst om niet serieus genomen te worden het ergst is. Is natuurlijk ook door de mks en dat ze maar niets konden vinden enzo. Het komt vast goed, maar voor nu is het nog een dingetje ;)

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Hahaha.. ach wat schattig..
    Meestal liggen ze trouwens in glazen schaaltjes, niet in reageerbuisjes.

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hahaha betties wat grappig van je mams...ik zie het al helemaal voor me.

dames een fijn weekend!

Wij gaan zo op naar zeeland!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Oh is dat nu al? Veel plezier Hip!!

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Lekker een weekendje weg! Goed plan zeg!
    Hier Julian vanmorgen naar school geweest en ik heb geholpen met spelletjesochtend. Superleuk al dat kleine spul verkleed als piraat, princes en wel 20 mega mindy's. Nu lekker aan de schoonmaak, joepie. Morgen gaan we beginnen met onze badkamerklus! Eindelijk...
    Gister mijn ei gevoeld. Was van plan om het deze maand allemaal te negeren (ook geen ovulatietesten) . Maar ja ik ben zo regelmatig en ik voelde het weer duidelijk... dus nog hopen op een spontane kans ??

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Je weet maar nooit Betties, hoe mooi zou dat zijn :) en anders ga je vol goede moed voor de ivf volgende maand!

Gister bij de vk geweest. Hoe absurd! Voor mezelf. Niet met bloedverlies. Gewoon.. omdat ik zwanger ben. Voor een intakegesprek. Over hoe het verder gaat lopen. Over onze beeb. Echt zo onwerkelijk...
    Was interessant, ze wilde de voorgeschiedenis weten.. heb je nog een uurtje haha. Liep dus onwijs uit, maar ze was geinteresseerd en nam me serieus. Ook netjes de medicijnen opzoeken enzo. Heb er wel een goed gevoel bij. Geen medische indicatie voor mn schildklier.. dat is alleen met antistoffen en geldt dus wel voor jou McKenzie.

Vandaag huisje gezellig gemaakt met voorjaarsplantjes die manlief mocht planten haha.

Met jullie alles goed? Wordt er gecarnavald?

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Saai weekend hier... Klussen aan de badkamer ging niet door, manlief plat met migraine, vandaag ook... Dus ik ga zo maar even naar buiten met julian, want er ligt nog best wat sneeuw. Even sleetje rijden van een heuvel hier verderop.

13. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ha meiden,

Hier een beetje een hoop gedoe :x

Ik heb 'ruzie' gehad met mijn huisarts omdat hij weigert mijn bloed te prikken. Niet mijn TSH, maar ook niet op vitamine D. Hij vindt dat het allemaal via mijn endo moet en was een beetje boos dat ik daarvoor steeds naar hem kwam (omdat ik eerder dingen via hem gedaan probeerde te krijgen wat niet bij de gyn lukt).

Ik ben toen echt wel een beetje uitgevallen tegen hem, dat ik vind dat hij niet meedenkt en dat ik zijn afschuifprincipe belachelijk vind. En dat hij nu juist wel voor die kleine onderzoeken is en dat ik zelf prima verder kan met de resultaten. Nou, daar was hij naar eigen zeggen dus niet voor en ik moest niet steeds naar hem komen met wat ik bij anderen niet voor elkaar krijg :(

Hij zou toen contact opnemen met mijn endo om te vragen of die het goed vind en me daarna terugbellen maar dat heeft hij dus niet gedaan. Vervolgens heb ik vrijdag (afspraak was woensdag) teruggebeld, de assistente wist bij het horen van mijn naam meteen waar het over ging (ook wel bijzonder want normaal zoeken ze je op aan de hand van je geboortedatum) en zij zegde me toe dat de huisarts zou echt dezelfde dag nog bellen. En natuurlijk heeft hij niet gebeld, waardoor ik dus die waardes niet gechecked heb voor mijn eisprong (ik wilde alleen weten of mijn TSH netjes naar beneden was voordat ik een nieuwe poging om zwanger te worden aandurf) :( ..

Arghh.. Kwader kun je me niet krijgen.. Ik ga dus echt naar een andere huisarts nu, dit is geen stijl.

Al geen goede manier om het weekend in te gaan en dan ook nog een vordering van DUO of ik even 2500 euro wil betalen voor teveel ontvangen stufie. Ze zijn echt niet goed daar, hun berekening slaat he-le-maal nergens op.

Ze vinden dat ik teveel heb bijverdiend, maar dat is niet zo. En dat had ik binnen 4 weken moeten bewijzen, maar dat was in de tijd van al mijn onderzoeken in Gent en operatie aan de verklevingen en het is me toen daarna helemaal ontschoten :( Daarnaast vind ik het ook echt belachelijk dat IK moet bewijzen dat zij ernaast zitten. Dus ik heb al wel bezwaar ingediend, maar meestal moet je dan toch eerst je boete betalen.

Het gaat dus lekker hier pfff.....

Morgen mijn hystero, dat is in elk geval iets. Niet bij mijn vaste gyn, die had pas over drie weken tijd :( Nu red ik het waarschijnlijk nog net voor mijn eisprong, ik heb al zo'n lange cyclus dus is het in elk geval niet nog een extra ronde wachten.

En dan ben ik maandag al niet zo gezellig door de krampen die je daarna hebt en dan moet ik ook nog een uitgebreide belronde doen aan DUO, huisarts, nieuwe huisarts en kijken of ik via de endo nog een spoedje kan krijgen voor mijn TSH.

Wat een gedoe zeg.... :x Sorry voor al mijn gezeur, maar ik moest het echt even kwijt hoor!!

14. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Sophy, wat fijn dat je bij een verloskundige kan blijven. Die hebben zoveel meer tijd en aandacht voor je dan de gyn. Ook qua vragen enzo tussendoor. Goed hoor!! Het wordt nu ook ineens heel echt he, als je naar de vk gaat :D

Ik vond het bij de vk ook fijner dan bij de gyn maar dat zit er dus voor mij niet meer in haha. Nou ja, dat heb ik er graag voor over als dat dus betekent dat ik ook een kindje in mijn buik heb!

Betties, alles goed? Wanneer ga je starten met IVF? (Misschien heb ik er overheen gelezen?? Sorry dan!!).

Hip, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Is er niets dat een beetje helpt? Behalve veel rusten? Warm bad misschien? Of mag dat niet met de baby?

Tori, alles goed met jou? Wat gaat het hard he voor jou en Hip!!

15. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Net de hystero gehad, deed bijna geen pijn dit keer!! En, alles prima! Geen verklevingen en een rustige baarmoeder :D

Eindelijk een beetje goed nieuws dus :)

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi McKenzie, ik wil denet gaan vragen hoe het gegaan is.. SUper, nou dat ziet er dus allemaal mooi uit. Nu die stomme bloedwaardes nog! Nog wat wijzer geworden in je ruzie met de ha/endo etc? Wat een toestand zeg. Begrijp je frustratie absoluut! Daar zal het DUO vandaag wel flink de pineut van zijn ;)

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Sorry meiden dat ik de laatste tijd niet meer reageer al heb ik wel regelmatig alles bijgelezen.

Sophy
    Wat fijn dat alles goed gaat en je bij de vk mag lopen :)

Betties
    Binnenkort IVF!

Hip en Tori
    Wat schiet het bij jullie al op :D

Mckenzie
    Wat een l*l van een huisarts!

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    He Zomerrr, hoe is het op de roze wolk? Tuurlijk kom je hier niet meer zo vaak, je bent lekker druk met je kleine! Gaat alles goed? Ik herinner met nog dat jij met een blinde darm zat toch? Hoe is het nu daarmee?

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    McKenzie dikke bleh voor je ha! Wat een sukkel en wat een verspilling ook om je tsh steeds via de endo te moeten prikken. Alleen al qua kosten voor je verzekering. Wat wel regelbaar is, is dat je een formulier van Gent hebt waarop staat dat je je tsh/t4 moet laten prikken.. ik laat dat altijd bij de assistente omzetten naar een laboformulier of (bij gedoe bij de ha) ik ga naar de gynaecologie hier in het zkh om de hoek en laat hem daar omzetten naar een laboform door die assistentes.
    Ehhhh.. enne :) ik hergebruik de Gent formulieren zal ik maar zeggen :):D:D
    Maar serieus wat een gezeik.. je schildklier moet gewoon gecheckt worden. Is het nog gelukt bij de endo vandaag?

En wat fijn dat de hystero meeviel! Onverwachte meevaller toch! En super dat de verklevingen helemaal weg zijn.. nu op naar een goede zwangerschap meid :)
    Lekker hier komen zeuren hoor als je er doorheen zit!

Zomer gaat het wel goed met jou en je meisje?

Zwaai voor Hip en Tori en Betties!

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn bevalling is ingeleid met 38 weken.
    Ik moest om 07:30 in het ZH zijn. Daar had ik gelukkig al 1cm ontsluiting. Om half 10 kreeg ik een tablet cytotec en om 11:45 mijn eerste wee. Om kwart over 2 had ik 3 cm en zijn mijn vliezen gebroken. Om 15:00 had ik al persweeen maar de verpleegkundige geloofde me niet. Om 16:00 kwam eindelijk de gynaecoloog en om 16:36 na 20 min persen (toen ik eindelijk mocht persen waren de persweeen zo goed als weg en moest ik alles op eigen kracht doen) en een knip en zonder pijnbestrijding is onze prachtige dochter geboren.
    1,5 week na de geboorte van Lana is mijn blindedarm verwijderd:D

De roze wolk is me aardig tegen gevallen. Aan het eind van de zwangerschap een hele moeilijke tijd gehad ook had ik het opeens weer heel moeilijk met de 4 miskramen.
    Ook is de borstvoeding mislukt wat ik ook weer als een soort van falen zag.

Ik ben super blij met Lana maar ben onwijs bang om haar kwijt te raken.

Deel Deze Pagina