Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    betties wat een goed nieuws dat ze met pasen gewoon doorgaan, word idd op een heel andere manier eitjes zoeken dan hihihi.
    wel fijn dat je een korte cyclus hebt dan is een ronde wachten niet zo erg. al wil je natuurlijk meteen door.

tori vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken, doe rustigaan meid! ook op je werk als het niet anders kan. goed van je dat je nu eerder naar huis gaat.
    en jij ook niet zoveel zin om eruit te gaan, ik ook niet. echt een beetje aan het cocoonen thuis hahaha volgens mij hoor dat er ook bij in het laatse trimester.

enge series kijk ik sowieso niet ben een beetje een schijterd wat dat betreft.
    ik schrik snel en hou niet van zombies of geesten en ik gruwel van die enge muziekjes wat ze erbij afspelen hahaha.
    en nu ik zwanger ben kan ik idd nog minder hebben.
    horror films kijk ik ook amper brrrrr...
    ik hou wel van spannende series nu hadden we flash forward gekeken is jammer genoeg maar 1 seizoen, maar wel spannend hoor!
    en prison break vond ik helemaal geweldig vooral de eerste seizoenen. (en wat een knapperd en zo'n sexy hese stem *zwijmel*)
    en van zo'n series waar ze een moord oplossen, waar er tientallen van zijn haha. die vind ik ook leuk! al heb ik de meest bekende nog nooit gekeken csi.
    oww en house die hebben we ook helemaal gezien.

we waren laatst begonnen aan die serie met die bikers hoe heet die ook alweer? maar daar kwamen we niet in. het moet me wel vanaf het begin boeien.
    oww en lost willen we gaan kijken.

sophy ik kan idd ook minder goed tegen warmte. dus lekker de verwarming een graadje lager scheelt ook weer geld haha.
    en al bijna 12 weken jeeej!! shoppen hahahaha.
    heb je je al aangemeld voor kraamzorg? en voor de geslachtsbepaling moet je nu ook gaan plannen, zitten vaak al best wel vol.
    leuke dingen allemaal!

ik ga zo ff een buikfoto maken en naar de kapper, vanavond yoga verder lekker niks vandaag.

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi, pfff wat voel ik me beroerd zeg! Met mega hoofdpijn opgestaan. Dus eerst maar eens op zoek naar paracetamol zeg... Vandaag weer een klusdag gepland dus we hebben genoeg te doen. Gisteravond ff naar de sauna geweest, even relaxen. Denk datik daar hoofdpijn van heb nu... En toen ik opstond, zere borsten! Sjezus... Ga d'r bijna wat van denken.. Maar mijn hoofd gaat niet meer op hol hoor, gewoon wachten tot dinsdag of woensdag...

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja ik ga sowieso voor doorgebruiken, maar situatie is ook iets anders omdat we dochtertje op 20 weken verloren. ze zeggen dat utro de baarmoeder ook immunologisch kalm houdt en vorige zwangerschap tot 16 weken genomen, op 20 weken was het mis.

door de mthfr heeft lichaam sowieso meer moeite met aanmaak hormonen, dus ik ga door tot week 35 of zo ...
    maar is echt een persoonlijke keuze hoor, voor de meesten zal tot 12 weken wss ook gewoon ok zijn...

ik neem nu nog 3 x 200 vaginaal en ik slik 1 pilletje van 200 'savonds oraal in. Enkel de orale wil ik nog stoppen, de vaginale blijf ik dan gewoon verdergebruiken... Het schaadt in ieder geval niet en het geeft me wel wat gemoedsrust. Heb nu ook zo het idee het loopt nu goed met de medicatie die ik neem, ik wil daar niet teveel aan wijzigen

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    gvd! Net de oproep van het umc binnen voor de afspraak met de verpleegkundige ( contracten tekenen, recepten etc) en die is voor... 9 april?! Ja, daaaaaag! Dan moet ik nu nog twee rondes zelf. En als het heel beroerd uitkomt misschien nog een ronde wachten, want 9 april is ongeveer dag 23 voor mij en dan moet je die afspraak ook nog een afspraak prikinstructies... Maandag maar weer eens even bellen of dat jou echt niet sneller kan. Ik hoop het!

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Bertties, dat duurt dan wel te lang, kan me voorstellen dat je dat geen goed plan vindt. Hopelijk kunnen ze t vooruit zetten.

Vannacht om 5 uur wakker geworden met heel veel trek in eten en de kleine lag boven tegen m'n middenrif aan te wiebelen dus dat voelde benauwd. M'n vriend was ook wakker en die heeft beschuitjes gemaakt met een theetje en hebben samen op bed t 5 uur nieuws gekeken :). Van 6 tot 8 nog wel weer geslapen en oen snel douchen/ontbijten om naar de hifi show te gaan. En om 2 uur besloten weer naar huis te gaan en lig nu al een half uurtje lekker op de bank. De kleine was vanmorgen ook erg druk en lijkt erop dat zij nu ook tot rust komt.
    Vanavond uit eten dus ga proberen n dutje te doen nu zodat ik t vanavond vol kan houden.

Hip. Lost hebben wij ook gekeken, leuke serie! Last resort kijken we nu ook, maar daar zijn ze ook vroegtijdig weer mee gestopt dus dat zal ook weer een afgeraffeld einde hebben.
    Normaal kan ik heel goed tegen enge films haha, maar nu dus echt niet. Ging vroeger ook altijd met n vriendin naar zo'n horrornacht in de bios. Lekker griezelen. Schietfilms hou ik niet zo van... Dat komt te dicht bij de werkelijkheid, zeker tegenwoordig.

Sophy, morgen de magische 12 weken grens :). Lekker genieten van t idee :).

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He betties hoe voel je je nu? hoofdpijn over?
    wat shit zeg 9 april pas, hopelijk kan het eerder en sowieso die prikinstructies eerder dat je dan meteen kan beginnen.
    mss kun je meds krijgen bij de ha of ziekenhuis (volgensmij primolut) voor je ongi uit te stellen of eerder te laten beginnen zodat je tegen die tijd wel op een goed moment in je cyclus zit.
    hoop echt voor je dat het eerder kan!
    gaan jullie de badkamer zelf verbouwen? wij laten het doen hebben zelf geen idee hoe het moet en ook geen tijd trouwens dan duurt het veel te lang

Vrijdag is eindelijk de hypotheek goedgekeurt en als het goed is donderdag of vrijdag de overdracht!! jeej! al is dat voor ons maar een formaliteit de sleutel hebben we al 3 jaar haha.
    maandag meteen naar de badkamerwinkel en hopelijk kunnen ze bijna meteen beginnen dan laten we het nog voor de bevalling doen.
    vind het wel spannend hoor nog een verbouwing op het laatste moment, maar als de kleine er is lijkt me helemaal niks om dan in de rotzooi te zitten.
    en de hele badkamer moet eruit, leidingen verlegd worden want het krijgt een andere indeling, vloer verwarming erin en alles nieuw dus toch een dikke 2 weken werk.
    pfff als ik er aan denk dan denk ik dat redden we dus nooit haha, maar wil het echt graag en de oude badkamer is heel hard aan vervanging toe.

Tori shit zeg dat jij nu ook al last krijgt van je bekken, let goed op meid dat je niet over je grens gaat.
    want ik kan je vertellen dat het echt niet leuk is om nog amper iets te kunnen en eigelijk de hele dag pijn hebben.

gister naar de kapper geweest was nog een hele planning haha waar ik de auto neer ging zetten zodat ik niet te veel hoefde te lopen. op weg terug nog ff bij de hema en v/d binnen gewipt (kwam ik langs) moest plassen en heb een maillot van nijntje gekocht en super schattig rompertje bij de hema. toen mezelf nog getrakteerd op een courgettesoep met zalm bij v&d en ff uitrusten voordat ik terug liep naar de auto. thuis meteen gaan liggen zodat ik genoeg zou rusten voor de yoga 's avonds. vind dat toch wel lekker hoor die yoga en erg ontspannend.

vandaag boodschapjes gedaan met mijn vriend zodat ik niks hoef te tillen. En nu lig ik al een eeuwigheid in bad hhhmmmm heerlijk ben al flink verrimpeld haha.
    Heb een soepkip opstaan dus dadelijk lekker verse kippenbouillon. die ff afmaken en verder niksen...oww ja en eten!

morgen heb ik een suprise babyshower...jaja suprise ik weet nergens van ahumm.
    Ik haat verrassingen en zo'n babyshower is ook echt niet mijn ding, maar een vriendin heeft me met 12 weken overgehaald...heb er niet echt zin in eigelijk.
    Gelukkig heeft mijn vriend me wel verteld dat het morgen is en wat er ongeveer gaat gebeuren.
    Ben ik in ieder geval voorbereidt....als het maar meevalt hihi.

Sophy moegen 12 weken!! jeej!! gefeliciteerd alvast!

iedereen een fijn weekend verder! geniet ervan en tori smakelijk vanavond.

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Verbouwen gaat aardig. Bij de bouw van ons huis hebben we muurtjes laten bouwen met een lavendelkleurige tegel. Die zijn we nu zwaar zat en 'het enige' wat we doen is overnieuw tegelen met antraciet mozaiek. Dan 'even'. Valt wel tegen, maar goed het este muurtje waar de wastafel zit is af, morgen voegen. E we gaan zelf een hangend toilet maken, hebben we vorig jaar ook in het toilet beneden gemaakt. Het is wel veel werk, maar heerlijke afleiding.
    Babyshower... Ben benieuwd! Je vertelt ons vast in geuren en kleuren! Ik wil verder liever miet klooienet mijn cyclus. Dus hoop dat we iets eerder kunnen en goeie tip om te vragen of we de prikinstrucie al eerder kunnen hebben, dan staan we startklaar na de afspraak. We hadden het er al over om, mochten we niet eerder kunnen, lekker eind maart/ rond pasen een weekje zon te pakken. Want tsja als je eenmaal in die molen zit is een vakantie plannen ook een heel gedoe en mocht ik zwanger blijken vind ik vliegen en vakantie in het buitenland ook een beetje eng in de eerste weken. Bovendien was ik van julian megamisselijk, geen goeide combi. Wel'll see! Maandag eerst maar eens bellen....
    Nu een mega cheesecake in de oven! Jammer genoeg moet ie nog 6 uur minstens afkoelen... Dat wordt morgen dus smullen!

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hip leuk hoor een babyshower. Helemaal speciaal voor jou en de beeb.. toch lief dat ze dat doen en je vast overladen met cadeautjes en lekkere hapjes? Kom straks even gezellig vertellen hoe het was, ben benieuwd!
    Goed van de hypotheek zeg, dat het nu gewoon jullie eigen huisje is. Vind je het niet eng, nu nog verbouwen? Omdat je niet weet wanneer jullie meisje zich aandient bedoel ik. Of zoek je een bedrijf dat het nú kan komen uitvoeren?

Tori gaat het beter met je buik? 9 kilo is ook best een vracht.. dan kom je wrs op de 11-12kg in totaal uit ja? Wel supernetjes :) Nog heel even en dan heb je verlof!

Betties jemig wat een gedoe weer in het zkh. Ik wilde ook zeggen waarom niet 1 rondje de pil en dan een cyclus van 5weken maken, maar kan me ook voorstellen dat je niet wilt rommelen. Andere tip dan maar.. even met je apotheek checken wat de levertijden zijn :) Hier hadden ze 3 werkdagen nodig voor deca en gonal dus dat zou bij jou precies fout kunnen lopen.. anders kan je alvast de receptjes vragen en kan er besteld worden :) En een simpele afspraak bij de verpleging.. dat kan toch wel iets eerder...? Gewoon proberen, hoop dat het lukt!

McKenzie hoe was je valentijnsdag? Had je vriendje nog wat liefs gedaan? Al is het maar je ha verrot slaan, dat zou in jouw geval ook heel lief zijn :D

Elpie logisch toch dat je doorgebruikt. Dacht ook dat ze dat in de VS veel vaker doen. Als jij je er goed bij voelt en deze beeb blijft er goed door zitten, is het prima toch :)

Hier.. *tromgeroffel* 12 weken :) Eerlijk is eerlijk, ik wil eerst de echo woensdag zien dat het echt echt echt goed zit, maar stiekem ben ik onwijs trots op m'n lijfje en deze superbeeb dat we dit toch maar mooi hebben gehaald :)
    En wat heb ik een honger haha.. ik lag vannacht om 2 uur, serieus hè, wakker en te bedenken wat ik vandaag allemaal zou gaan eten :p
    M'n buik is aan de bovenkant wat dikker. Spekkies dus.. niks babybolletje haha. Zet zo de foto's in m'n album maar er lijkt dus nog weinig te veranderen.

9. pluisje86

pluisje86 Lid

22 mei 2012
    12
    0
    0
    Studie
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Na het lezen van dit forum en nog wat gesurf op internet ben ik sinds eergister begonnen met utrogestan na een postieve test. Even kort: 3 miskramen gehad binnen 5 maanden vorig jaar. Laatste miskraam is een curretage geworden, 8 weken hartactie maar te traag en embryo niet groter dan 5,6-6 weken. Hele ratteplan aan onderzoeken. Niks gevonden. Dus ze konden niks meer voor ons betekeken: "domme pech wordt het genoemd". Daar neem jezelf natuurlijk geen genoegen mee. Dus vandaar op eigen houtje utrogestan gaan gebruiken. (3x200mg)

Nu heb ik alleen een dringende vraag. Ik maak me echt ontzettend druk. Ik gebruik het om de 8 uur. Maar zo na een uurtje of 5 heb ik het idee dat het uitwerkt en dan krijg ik last van wat buikpijn. Herkend iemand dit? Want zodra ik het weer neem zwakt de buikpijn weer af. Ik heb vrijdag een test gedaan. En vandaag. Die van vandaag is wel donkerder.. Pfff ik maak mezelf echt gek hier!!

10. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Pluisje, Sophy is onze expert :) dus hopelijk kan ze snel op je reageren. Om de 8 uur moet in principe genoeg zijn. Wat is de hoeveelheid die je inbrengt?

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Haha bedankt Tori. Zo'n expert ben ik ook weer niet.

Pluisje.. in principe is om de 8 uur juist prima. Utro werkt een soort time released en zo te lezen ben je in een natuurlijke cyclus zwanger geraakt dus maakt je lichaam zelf ook progesteron aan. Ik zou doorgaan met 3x200 en even kijken of je je prog via een bloedmeting kunt laten doen. Ook dames als Trees met prog insufficientie hadden genoeg aan 3x200.. maar ja.. dat vind ik altijd een beetje een moeilijk argument.. via je bloed kan je er meer iets onderbouwds over zeggen.

12. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Hoi allemaal
    Sorry dat ik zo binnen kom vallen...

Heb een vraagje,
    Heb nu inmiddels 6 iui's achter de rug waarvan 3 mislukt zijn na en innestelbloeding.
    Ik spuit nu puregon 100 en pregnyl 2 dagen voor de iui.

Om de innesteling te bevorderen ben ik begonnen me tarwekiemolie.
    Nu zag ik dat er veel goede resultaten zijn me utrogestan en dat dit online te koop blijkt te zijn...
    Zou dit iets voor mij zijn? Of mag dat niet met de puregon en pregnyl?

Moet donderdag voor de eerste echo terug nar het MMC, dus vraag het daar ook. Maar zou graag willen weten wat jullie denken.

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Heej daar ben ik weer!

gingertjuh je kunt dat gewoon gebruiken het kan geen kwad ook niet samen met die andere hormonen.....verwacht niet te veel van je ezkh trouwens vaak geven ze geen utro.
    voor jouw zou ik extra pregnylspuit rond dag 7/8 na de iui mss ook al kunnen helpen om de lf de verlengen.
    succes meid hopelijk ben je snel en goed zwanger!!

pluisje (toch? of heette je anders) jij ook heel veel succes! hopelijk helpt de utro en gaat deze zwangerschap goed. om de 8 uur is helemaal prima hoor.
    Buikkrampjes en steekjes enzo horen ook bij de zwangerschap al zijn ze wel ontzettend eng!!
    heb wel al vaker gelezen dat utro er ook voor zorgt dat de bm rustig is, mss dat het daardoor komt dat je buikpijn wat zakt nadat je de utro in hebt gebracht.

zo de babyshower zit erop! was erg gezellig gelukkig... zag er een beetje tegenop, want ik hou er niet van om in het middelpunt te staan en zo.
    maar gelukkig was het erg leuk en geen belachelijke spelletjes waarbij ik allemaal rare dingen moest doen.
    maar gewoon een paar leuke spelletjes.
    ze moesten raden wt mijn buikomtrek was en hoeveel ik as bijgekomen.
    en iedereen had een babyfoto meegenomen en moest ik raden wie wie was. (had er best veel goed:))
    verder lagen er ballonnen door de woonkamer verspreid en die moest ik kapot maken en daar zaten dan briefjes in met een wens voor mij of de baby. vn iedereen. Die meid wat at georganiseerd had had een boom geknutseld en daar zijn ale wensen ingeplakt...erg leuk! ze hadden ook nog een plakboekje gemaakt met tips en trucs en weetjes enzo voor als de kleine er is.
    Heb verschillende speeltjes gekregen voor in de box..meeste van playgro erg leuk merk vind ik met vrolijke kleuren! Verschillende sokjes, slabbetjes, pyjamaatje, romper, slofjes, cadeaubon van lief! champoo, wasgel, badolie, gipsafdruksetje, melkpoedertoren, zo'n mapje voor billendoekjes enluier in te doen...eehhhmm een zelfgemaakt rekje voor boekjes n te zetten..alleen niet passend bij het kamertje met blauw en bruin enzo...meer voor een jongenskamertje helaas. volgensmij was het dat.
    erg leuk in ieder geval!
    lekkere hapjes op tafel, zelfgebakken cupcakes, jip en janneke champagne en een hoop gekakel met 11 meiden haha.

ben nu wel ontzettend kapot!! Dus lig nu lekker op de bank!

14. pluisje86

pluisje86 Lid

22 mei 2012
    12
    0
    0
    Studie
    Noord Brabant
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik gebruik inderdaad 3x 200 mg. Ik voel me er prettig bij. Ik ga vandaag de gyn eens bellen om de blijde boodschap door te geven. Dit is de eerste keer dat ik met een zwangerschap naar de gyn ga. De vorige 3 naar de vk. Dus ik weet niet wat ze gaan doen aan extra controlles. Of daar bloed prikken bij hoort, geen idee. Maar ik zal het eens vragen. Bedankt meiden!! Ps. Dit topic en jullie gesprekken zijn een enorme inspiratie!! Zo dankbaar voor!!

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi! Net het zkh gebeld en de aspraak die voor 9 april staat is echt de vroegste mogelijk, het is gewoon heel druk! Balen dus. Wel uitgelegd dat ik bang ben dat ik na de afspraak nog maar een paar dagen heb en dan aan een cyclus begin. Zij stelde me gerust. De afspraak is op een dinsdag, de meds zijn altjd op voorraad in de zkhapotheek en de woesndag en de donderdag zijn prikinstructiedagen. Dus het zou moeten kunnen om dan zaterdag of zondag meteen te beginnen als dat zo uitkomt... Tsja en tot die tijd... Nog een rondje zelf dus. Ik dem dat ik vandaag ( ben vrij) een ga kijken voor alvast een weekje zon eind maart! Want als we eenmaal zijn mbegonnen dan komt het er vast niet meer van!

16. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    eindhoven
    Hoi Hip1983,

Bedankt voor de informatie ik vraag het ook na bij de gyno.
    Maar als ik het van hun niet krijg, want kan ik dan het beste pakken de 100mg of de 200mg? en wanneer moet ik daarmee beginnen, voor de iui of pas daarna? en om de hoeveel uur?

Sorry voor alle vragen, maar ben hier niet bekend mee en mijn gyno zegt steeds: alles is goed, gewoon afwachten...:(

17. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    eindhoven
    Hoi Betties,

ga je altijd naar het zelfde zkh? Anders een via je verzekering proberen! Heeft mijn moeder ook gedaan met een verwijskaart naar de dermatoloog... wel iets heel anders natuurlijk, maar ze moest in eerste instantie 3maanden wachten en toen kon ze ineens dezelfde week ergens tussendoor!!!

kan het altijd proberen natuurlijk!
    Heel veel suc6!

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi gingertjuh,
    Ik zit in de aanmeldprocedure voor ivf. De wachttijd zou max4 weken zijn,maar blijkt nu toch wat langer. Ik heb nu een oproep voor de itake op 9 april, dus dat duurt helaas nog even. Versnellen kan niet, er zijn gewoon veel stellen bezig. Via de verzekering heeft geen zin. Gewoon geduld hebben en hopen dat het zo uitpakt dat ik niet nog een ronde hoef te wachten.
    Ik heb 6 mislukte iuis gehad. Ook een rondje met utro gedaan, heeft ook niet geholpen. Je moet pas starten met iui na de inseminatie, zeker niet ervoor! Ik zou het de dag erna starten en dan 14 dagen doorgaan. Dan moet je een zwangerschapstest doen en kijken of je zwanger bent. Zo ja, dan bij voorbkeur doorgaan met de utro( en dan zou ik het ook bespreken met de gyn). Zo nee, dan stoppen en dan wordt je ongesteld. Ik vind het heftig spul qua bijwerkingen hoor, kreeg er een mega kort lontje van. Maar goed , als het werkt... Ik moet het straks bij ivf ook weer gaan gebruiken. Let goed op dat je het om de 8 uur gebruikt.

19. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    eindhoven
    dankje wel betties!

Zal het iig met de gyno bespreken. Hoorde ook iets over extra pregnyl spuiten 7/8 dgn na de iui. Dit zou het zelfde effect hebben maar minder bijwerkingen...

Ben benieuwd, en hoop dat het werkt dit x... is onze laatste iui:(

Zal voor je duimen dat je 9april naar de gyno kan met goed nieuws!!!

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Sophy
    Gefeliciteerd :D

Betties
    Wat vervelend dat er een lange wachtlijst is!

Hier is Lana al een paar dagen ziek en zit ik onwijs met mezelf in de knoop. Ik twijfel over mijn huwelijk terwijl ik echt een schat van een man heb.
    Kan hem tegenwoordig op sommige momenten niet uitstaan en ben bang dat ik hem meer als een "goede vriend" zie.

Hele emotionele gesprekken hierover gehad....

Deel Deze Pagina