Tori ja was er leuk die shower. al zag ik er wel tegenop hoor. er leek me niks aan. Maar gelukkig was het echt gezellig. en geen belachelijke spelletjes wat je wel es leest. zoals potjes proeven enzo dat lijkt me echt stom. en ook wel gezellig met vriendinnen lekker over zwangerschapsdingen en babies kletsen. je hoeft het kamertje niet af te hebben trouwens dat gaan ze niet controleren. Hier vroeg ik dat ook, maar ze zei al ja ik ben wel nieuwsgierig, maar ik controleeer niks verder dus. shit he als je een heel verhaal hebt getypt en het gaat dan mis...heb ik ook vaker.
Oww en tori die mandjes met luiers die zitten aan dat ding boven de commode heb er ook een foto van waar het helemaal opstaat.en idd erg lekker die schuimblokken hihi..plakt wel aan de tanden altijd een beetje hihi. kan trouwens ook dat je wel een shower krijgt maar dat het en verrassing is was bij mij ook ik hoorde er ook niks meer over.
Hip, heb het 'ding' weer even bekeken en zie het nu idd. Kon niet goed zien toen dat er pampers in zaten, maar nu dus wel! Ja, die schuimblokken plakken wel een beetje, maar mm wel lekker! ohja, dus het kan maar zo wel gebeuren die shower nog?! Nou, ik wacht het af dan. Verwacht het alleen niet meer, aangezien mijn vriendinnen van het noordoosten van Nederland niet degene kennen hier in het westen waar ik nu woon. @kraamzorg, stond in de mail wel bij dat ze het kamertje graag wil zien en de slaapkamer. Maar misschien gewoon voor de zekerheid om te kijken of het wel echt klaar is voor de baby. Morgen weten we het hoe het hier gaat .
Hallo meiden, Even een vraagje. Deze maand voor de vijfde keer iui. De afgelopen 4 waren zonder hormonen. Deze maand voor het eerst met puregon. Nu vraag ik me af of het beter is om ook utro te gaan gebruiken? Of is dit echt alleen nodig wanneer je al zwanger bent. Ik heb het idee dat er een innestelling probleem is. Ik heb endometriose en ben nog vol in de molen bezig.. Het beste is zo snel mogelijk zwanger worden, helaas is dat nog niet gelukt en wil ik nu alles uit de kast halen! Alvast bedankt
Steva allereerst succes met het zwanger worden! utro is progesteron. dat gebruik je als je lichaam zelf dit niet genoeg aanmaakt. het helpt verder niet bij een inneseling of bij zwanger worden, maar het zorgt ervoor dat je zwanger blijft. als je lichaam een tekort aan progesteron heeft of opeens een flinke dip dan weet je lichaam niet meer dat je zwanger bent en dan krijg je een mk. daarvoor kan utro helpen.
Hoi, Je mag het gebruiken na de eisprong. Niet eerder, want dan kan het je eisprong juist tegenhouden. Maar zodra je zeker weet dat je je ei hebt gehad kun je starten. Mocht je dan niet zwanger zijn, dan kun je er weer mee ophouden. Wel komt dan je menstruatie waarschijnlijk iets later. Heb je het van je gyn gekregen? Of ga je op eigen houtje starten? Succes!
Hi meiden, Vandaag lekker vrij en vanmiddag met mijn ventje naar een theatervoorstelling vAn thomas de trein! Leuke dingen dus! En nog leuker.... Ik heb gister een weekend weg geboekt naar edinburg! Volgende week vrijdag al! Haha, manlief is 5 maart jarig. Leek ke een heeeeeel goed kado. Dus ipv vakantie naar de zon wordt het even met zijn tweetjes eruit. In een uur tijd gister een oppasschema in elkaar gedraaid, iedereen akkoord en geboekt! Nu proberen mijn mond te houden... Lastig! Verder zit er een menstruatie dwars, dacht dat gister dag 1 was maar uiteindelijk kwam er miet echt wat, dus of vandaag dan dag 1 wordt... Wacht het wel af...zucht...
Oh ja, trouwens apart dat jullie de kraamzorg over de vloer krijgen voor een intake. Ik had destijds een telefonische intake van 10 minuten ofzo. Moets ik antwoorden of ik bepaalde spullen al in huis had en of alles klaar was. Kon ik gewoon ja zeggen, haha. Was ook wel zo, maar vond het maar vreemd.
@kraamzorg, schijnt dat ze standaard langs komen bij de eerste. Bij de volgende gaat het ook telefonisch. Maar ligt misschien ook aan bij wie kraamzorg hebt, bij die ik heb gekozen is dit in elk geval de standaard.
Hey meiden, Het is goed... wahoooeeee het is goed Zat ik toch weer stikzenuwachtig (en kotsmisselijk haha) in het zkh te wachten op m'n beurt. Voor de zekerheid, voor de mooie plaatjes, nog één keer inwendig gedaan.. oh wat een heerlijk beebje Nu ruim 6cm, met van die grote ogen en al een hele zichtbare ruggewervel. Heel mooi. Lag rustig te liggen met z'n gezichtje naar ons toe en af en toe te zwaaien. Het voelde echt als een alles-of-niks.. godzijdank is het alles Dusssss nu kan ik shoppen hahaha. Of eigenlijk ga ik eerst maar eens een onbehoorlijk grote taart halen En serieus.. wat een opluchtig.. wat heerlijk.. blijf ik met m'n toeter bovenop m'n schildklier zitten, maar deze beeb gaat er gewoon komen En nu effies teruglezen..
Betties leuk nog even een weekendje Edinburgh, mooie stad! Is dat een extraatje of in plaats van het weekje weg in maart? Misschien, gezien die 9 april, wel gunstig als je menstruatie een dagje(s) later komt? Veel plezier bij de voorstelling straks. Tori vandaag met de kraamzorg, ook leuk. Dacht dat het normaal is als ze het kamertje willen zien. McKenzie zat eens je FF te bekijken, ziet er inderdaad vreemd uit. Zo wisselend. Misschien even van slag na de hormoonkuur? Of van slag want plop zwanger Hip leuke foto's! Hadden ze de cakejes zelf gemaakt? Ziet er kunstig uit. En dat is je woonkamer neem ik aan met die grijze muur en dus de box? En mooie buik
Betties het ligt aan het kraamzorgbureau en aan je verzekering of ze langs komen of bellen. hier is die intake niet bedoelt om te controleren, staat ook in de brief dat ze niet komen controleren en dat je nog niet klaar hoeft te zijn. het is echt informatie over wat de kraamzorg inhoud en bespreken op hoeveel uren je recht hebt en van hoeveel uren je gebruik wil maken (ook ivm het eigen risico) de zorgmap waar ze straks alles in bij gaan houden word doorgenomen en die heb ik n ook al thuis liggen voor door te lezen. Er word besproken wat de taken van de kraamzorg zullen zijn en wat de kraamverzorgster doet bij een evt thuisbevalling. het vip pakket word uitgelegd, dan komt de kraamzorg al vroeg tijdens de weeen om je te ondersteunen en begeleiden als je dat wil kost ook niks extra's. en je kan vragen stellen natuurlijk en een evt. voorkeur voor een bepaalde kraamverzorgster doorgeven. tenminste zo ging het hier. tori hoe was het bij jouw? betties ook erg leuk een weekje weg met z'n tweetjes, ik heb geen idee waar edinburg ligt eigelijk (schaam) is hett daar leuk? je man gaat zeker verrast zijn hoor! veel plezier vanmiddag bij thomas de trein! maar dat zal wel goed komen denk ik!
Sophy wauw gefeliciteerd!! wat gek nog inwendig op deze termijn. uitwendig is heel duidelijk nu al hoor. maargoed het maakt ook niks, je hebt een prachtbeeb in je buik! mooi om te zien he zo'n compleet mensje! nu volop genieten van taart en schoppen hihi ja dat is in onze woonkamer idd die grijze muur maar sorry dat ik het nog es vraag, maar was dit dan de termijnecho of de vorige? bij mij was die namelijk best uitgebreid. de beeb werd gemeten maar ook de omtrek van het hoofdje en van het buikje en het gemiddelde daarvan bepaalde de termijn. er werd gekeken of er al vruchtwater in het maagje zat en of de buikwand goed gesloten was en nog een paar dingetjes die ben ik vergeten. werd ook door de echoscopiste gedaan niet door de gyn. als ik de combitest had gewild dan zou dan ook de nekplooi gemeten zijn, maar die heb ik dus niet gedaan. maar miss dat het in elk zkh een beetje anders gaat ik weet het ook niet. nu in ieder geval volop genieten meid!! en ohh ja die cupcakes had die vriendin wat het geregeld had zelf gebakken, de bedankjes had ze ook gemaakt en de wensboom zelf geknutseld en nog wat dingetjes zelf gemaakt...een echte crea bea hihi
Oh sorry Hip.. iets met vergeetachtig haha. De vorige is gedaan om de termijn te bepalen. Alleen de crl, dus geen omtrek. Deze gyn doet wel heel uitgebreid.. dus vorige keer en vandaag keek ze ook naar hoofdje, hersentjes, buikje, navelstreng. Placenta ligt, net als bij Tori toch, aan de achterkant. Ik weet niet of ze meer had moeten doen.. ga er ook van uit dat het gewoon goed zit geloof ik.. het kindje leeft, dat is dat Wij trouwens ook geen combitest.
Sophy, superfijn dat alles er goed uit zag op de echo vanmorgen . Nu lekker genieten en het vertellen aan meer mensen. Over een week of 4 ga je ook geslachtsbepalende echo doen toch? Spannend! Hier is de kraamzorg geweest, maar ga nu eerst erover schrijven op m'n blog en kom later vandaag hier nog weer (moet daarna ook echt eerst nog boodschappenlijst maken, op boodschap en aan het werk voor m'n vriend z'n bedrijf).
@temperatuur, ja maf he. Vandaag heeft FF mijn eisprong weer verplaatst, nu weer naar de oorspronkelijke datum (die dus op de dag van de hystero viel, boehh). Ik krijg ook elke keer boze berichten van FF dat ik niet goed temp haha, maar doe ik echt hoor! De huisarts was super trouwens. Zo begripvol (ze had zelf ook moeite met kinderen krijgen). Ik kon ook zonder problemen mijn vit. D laten prikken, wat de vorige huisarts weigerde. Ze staat ook volkomen achter de medicatie die ik vanuit Gent gebruik, ze kan de recepten alleen niet verlengen, maar dat ik het gebruik vindt ze goed. Wat een opluchting zeg!! Ze had ook expres mijn dossier niet gelezen zei ze, zodat ze geen vooroordeel zou krijgen.
Bedankt voor de reacties mckenzie ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld, woe belt de gyn me terug.. Hoop dat hij het me gewoon geeft! Maandag weer de eerste ovulatie echo dus als alles goed verloopt ben ik op tijd met de utro Voor de zwangeren van harte! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn Liefs