McKenzie wat onwijs goed van je ha! Mag je ook regelmatig je tsh laten prikken? Wat een verbetering zeg.. dat geeft wel vertrouwen toch Geslachtsbepaling is over 4 weken. Ze doen hier pas vanaf 16w. Ben echt onwijs benieuwd
Mckenzie wat een mooi nieuws zeg! echt fijn dat ze zoveel begrip heeft voor de situatie. wel raar hoor dat je temp zo schommelt kan dat door de meds komen?
Hoi sophy, Ik krijg wel een innestelbloeding, ongeveer een dag of 2 daarna 1 dag niets, en dan mijn menstruatie. Dus het gaat fout bij de innesteling, ik zit altijd rond dag 10/11 met mijn ongi. Altijd vrij vroeg dus... Wat zou jij mij adviseren? Heb ook iets gehoord over extra pregnyl op dag 8. Ik heb zelf het gevoel dat mijn lichaam zich 'te vlug' klaar maakt voor de menstruatie. Ik ben ook altijd heel ziek tijdens mijn menstruatie, heel erg veel buikkrampen. Hopelijk heb jij, of iemand anders, een goede tip?
Gingertjuh dat is dan niet perse een innestelingsbloeding maar gewoon vroegtijdig bloedverlies. heb je een orrienterend fertiliteitsonderzoek gehad? hebben ze daarbij bloed geprikt op dag 8? Dan prikken ze op progesteron en daaraan kun je dan zien of je een tekort hebt of niet. Een extra pregnylspuit kan je lf verlengen wat bij jouw wel goed zou zijn. ivm je vroege bloedverlies en je redelijk vroege menstruatie. ik zou als ik jouw was eens gaan overleggen met je gyn waar het bloedverlies vanaf komt en wat de mogelijkheden zijn. utro is geen wondermiddel. het is progesteron een hormoon wat je lichaam zelf ook aanmaakt. het word vaak voorgeschreven bij ivf omdat je dan een kunstmatige cyclus hebt en je lichaam dus niet automatisch progesteron aanmaakt. het kan ook gebruikt worden als je lichaam te weinig progesteron aanmaakt na de eisprong waardoor dan de lf te kort is. en bij herhaalde miskramen die veroorzaakt worden door een progesteron dip. . dit is in nederland nog niet echt herkend trouwens er worden wel studies naar gedaan. het is ook niet aan te tonen eigelijk, want dan zou je al dagelijks bloed moeten laten prikken en dan opeens zien dat de progesteron waarde zakt. op het moment van de mk prikken is namelijk te laat. Door dan utro te gebruiken blijft de waarde goed waardoor de zwangerschap stand houd. maar het werkt ook dan alleen als de miskramen door een progesteron dip veroorzaakt worden. utro heeft niks met zwanger worden te maken en voegt ook niks toe aaneen iui behandeling. het zorgt er niet voor dat je meer kans hebt op zwanger worden. Als je een te korte luteale fase hebt (minder dan 10 dagen tussen ei en menstruatie) dan zou ik eerst es met de gyn overleggen dat uitgezocht word wat daar de oorzaak van is. bij meerdere miskramen waar geen oorzaak voor is gevonden kun je idd utro gaan gebruiken en hopen dat het daaraan ligt en dan helpt. Hopelijk weten jullie nu wat meer over utro en mss heeft sophy er nog wat aan toe te voegen. ik snap dat jullie alles aan willen grijpen om zwanger te raken en idd het gebruik van utro kan geen kwaad, maar het is ook geen pretje. je moet om de 8 uur (dus 3x per dag) vaginaal die bollen inbrengen. er komt ook een heleboel witte smurrie terug waardoor je dus de inlegkruisjes in groot verpakking moet aanslepen. vele hebben best veel last van bijwerkingen. en als je utro gebruikt word je niet ongesteld dus om te weten of de (iui) poging gelukt is moet je op dag 14 testen. door de utro voel je je wel zwanger dus zo'n negatieve test als het niet is gelukt hakt er aardig in. tuurlijk als blijkt dat utro het gene is wat je nodig hebt dan heb je het er allemaal voor over, maar ik zou eerst laten onderzoeken wat er aan de hand is. heel veel succes met zwanger worden dames! hopelijk lukt het snel en gaat het allemaal goed.
Wauw dr Hip! Ik sluit me aan bij wat je zegt. In principe is een lf van 10 of 11 dagen nog binnen de marges. Er wordt pas over lf insufficientie gesproken bij 8 dagen of korter. Dan zou je wel kunnen zeggen dat bloedverlies rond dag 8-9 duidt op een innesteling of op vroegtijdig bloedverles en is mss verlenging toch fijn. Is het rozerood of meer dat vroege bruinverlies? Heb je wel eens progesteron geprikt na eisprong? En dan mss nogmaals op 9dpo.. dan zou je wel iets moeten kunnen zien. Je zou dan extra pregnyl of utro kunnen gebruiken. Tja.. ze hebben allebei leuke bijwerkingen En wat je nog kan overwegen.. nog een paar keer extra iui met utro.. om te kijken of dat het oplost. Sommige gyns willen daar wel aan meewerken. Hoef je niet meteen het ivf traject in.
Hallo Dames, Wie heeft er ooit problemen gehad met het bestellen van utro via doktersonline.com? En dan bedoel ik problemen met de hoeveelheid van de bestelling?
Hallo, Het bloedverlies bij mij die 2 dagen is een beetje roze/rood, best fel van kleur. Tegenover mijn normale menstruatie die altijd donkerrood/bruin is. Morgen moet ik naar de gyno dus vraag het daar ook. Heb wel al eens te horen gekregen daar dat mijn ongi vrij vroeg is, dus misschien krijg k een tip of iets van de gyno. Maar verder is bij ons beide alles goed Onverklaarbare onvruchtbaarheid zeggen ze dan... :x Vandaar, alle tips zijn welkom!
@McKenzie: Jup via doktersonline. ik heb nu in 2 weken tijd een bestelling gehad met 2x100mg (zodat ik kon starten als ik een positieve test zou hebben) Nou bleek dat ook het geval deze maand. Dus heb ik nog een 4x200mg besteld(1 bolletje is wel handig met 3x200mg pd. 5 weken zwanger nu) Maar nu zit ik te stressen. Hoeveel mag/kan ik nog bestellen. Er zal toch wel een limiet aanzitten? Want op de doosjes staat als recept 1-2 capsules per dag. Dat is iets anders dan 6 van 100mg. Ik ben dus veel sneller door mn voorraadje dan als ik het recept zou volgen. Snapje,... Ohh, ps. 3x200mg is dit een goede dosis?? Vriendin van me werd nogal pissed dat ik zomaar de dosis overschreed. Maar ik lees bijna niks anders dan 3x200mg. Wie heeft advies?
Ik denk niet dat ze zo goed checken bij dokteronline Ik bedoel, niet als hoe het bij een apotheek zou gaan, dat je het gewoon niet meekrijgt. Anders kan je mss bestellen op naam van je moeder (ik noem maar een zijstraat) 3x200mg is inderdaad de aanbevolen dosering, bedoeld voor ivf of herhaalde mks. Wat er op de doosjes zelf staat, of wat je in de bijsluiter vindt, is 100-200mg per dag want bedoeld voor tussentijds bloedverlies (in je cyclus, niet bij zwsc) of voor het uitstellen van je menstruatie.
Ja dat hadden wij ook, onverklaarbaar tot we achter die schildklier kwamen. En dat is ook precies het punt.. ik weet nog wel honderd dingen die je kunt laten checken, maar het is altijd de vraag hoe ver je wilt gaan, of het echt nodig is. In jouw geval zou ik eerst achter dat vroege bloedverlies aangaan en kijken of je dat kunt tegengaan...
Hoi Sophy, Kom net terug van gyno. Mijn schildklier is het zeker niet want daar heb ik vorige maand op laten testen. Toen bleek alleen dat ik vit D te kort heb.. maar denk dat iedereen dat nu wel heeft Heb morgen alweer de volgende iui, morgen is dag 9 pas!!! En had voor het eerst 2 eitjes!!! 1 van 14 en 1 van 18!! Vanavond dus pregnyl spuiten! De assistente kon mijn niets zeggen over de utrogestan, maar het kon zeker geen kwaad. Maar voor de zekerheid morgen navragen bij onze gyno. Het bloed kon het begin zijn van menstruatie, maar aangezien het maar zo licht van kleur is en maar 2 dagen daarna niets, leek het wel verdacht veel op een innestelingsbloeding. En zij vond ook dat ik idd wel vlug ongesteld werd na de iui... Dus morgen iui 7 en dan hoor ik het van de gyno... en hopelijk blijven deze beepjes wel zitten!!!
Gingertjuh, die twee dagen bloeding die je hebt voor je menstruatie, zou ik niet vanuit gaan dat dat innesteling is hoor. Dan zou ik namelijk al 3 jaar lang elke maand zwanger zijn... Dat is gewoon spotting. En spotting is een algemene term voor bloedverlies voor je daadwerkelijke menstruatie. Bij mij is het soms best erg veel, dus ik zou het geen spotting noemen, maar het is het dus wel. Utro helpt daar ook tegen. En Pluisje (toch?) Jij bent nu zwanger? Gefeliciteerd! Ik zou nu denk ik gewoon melden bij de gyn of ha dat je zwanger bent en op eigen houtje met utro begonnen bent, dat je daar graag mee verder wil en of zij dan niet gewoon de receten willen doen? Dan weten ze er ook van en kun je het declareren (kan via dokteronline toch niet?) En hier... mega-mega buikkramp vannacht. Zou bijna weer denken aan een vmk, zo heftige weeenkramp. Heb niet getest, wil het ook niet weten. Komt me wel beter uit dat schema nu mooi weer een dagje opschuift! McKenzie: Mooi die nieuwe ha klint superfijn! Al wat duidelijkheid over FF?? Sophy, had ik je al een dikke knuf gegegeven voor je 12+ weken?! WOW! Hip en Tori... richting verlof al bijna! Jemig wat gaat het hard!
Mijn verlof gaat morgen al in!! jeej!! al maakt het voor mij niks uit aangezien ik al thuis zit/lig met mijn bekken, maar het is toch weer een mijlpaal. vanavond komt de monteur voor de badkamer kijken of het hem gaat lukken om die voor mijn uitgerekende datum te verbouwen, hij dacht van wel de wc beneden gaat waarschijnlijk niet meer lukken dan, maar dan doen we die een maandje later ofzo, dat maakt me niet zoveel. zijn toch maar paar dagen dat maakt me niks om te doen als we eenmaal aan de kleine zijn gewend. gingertjuh wat vroeg je iui...18 mm en 14 mm vind ik nog best wel klein hoor ik zou dan een dag later de iui krijgen. die van 14 mm zal sowieso niet meedoen denk ik want die is echt nog te klein. succes in ieder geval en hopelijk wil de gyn je verder helpen met uitzoeken waar dat bloed vandaan komt. betties vreemd zeg die flinke buikkrampen en zeker niet fijnheeft je ongi wel al doorgezet vandaag of nog niet? tori hoe is het met je harde buiken heb je er al minder last van? sophy heb je al geshopt? en al van de daken geschreeuwd dat je zwanger bent? en taart gegeten? welke? was die lekker? echt zo mooi dat het nu allemaal goed gaat! hier doen ze ook pas vanaf 16 weken de geslachtsbepaling ik had em met 16,4...heb jij em al gepland? en heb je je al opgegeven voor kraamzorg? dat moet je nu echt gaan doen...en orrienteren in een zwangerschapscursus hihi leuk he!! oh ja en de gratis dozen aanvragen ook erg leuk! pluisje de aanbevolen hoeveelheid wat in de bijsluiter staat is voor als je tijdens de overgang gebruikt en wat sophy ook zegt. Daar staat ook in dat je de bollen moet slikken. maar dat is niet van toepassing voor jouw. dus gewoon 3x200 gebruiken. Zo fijne dag allemaal! ik ga dadelijk ff een kopje thee drinken bij een vriendin en verder niks. morgenvroeg naar de notaris!!
hoi hip, ik wilde zelf ook liever op zaterdag, maar er was niemand aanwezig op het lab!!! dus ja... afwachten tot zondag dan is die van 18 bij mij al gesprongen!!! dus de assistente vond dit het verstandigste... Hopelijk word dit 'm want dit is onze laatste iui...
Mckenzie Wat fijn van je ha zeg! Super dat ze zo begripvol is Hip Gefeliciteerd! Het gaat nu echt onwijs snel hoor meid. Heel cliché maar geniet ervan!
Gisteravond ben ik aangereden door een auto terwijl ik samen met E.en Lana een wandeling maakte. Gelukkig liep E. net met de kinderwagen. De schade valt gelukkig wel mee heb alleen last van me been en overal een beurs gevoel. Zo maak je nog eens wat mee
jeetje zomerr hoe kon dat dan gebeuren? gelukkig heb je niks ernstigs, maar toch schrikken lijkt me. ik probeer idd volop te genieten, vind op de bekkenpijn na het zwanger zijn echt heerlijk en ben het gelukkig nog niet moe. gingertjuh ahh zo vandaar dat je morgen al iui hebt. hopelijk gaat dit em dan voor je worden!
Hi, hier gaat ie niet echt lekker. Vannacht veel buikpijn en nu voel ik me ook echt helemaal niet lekker. Pfffff, lekker vroeg mijn bedje in. Manlief is de hort op dus kan lekker doen waar ik zin in heb. Wel een leuke avond gehad met julian, lekker kletsen en eens een keer geen stress met eten en naar bed enzo. Vandaag nog bijzonder nieuws. Ik heb toch die vriend die mij helemaal had verteld wat zij meemaakten met hun eerste ivf? Die waren dus meteen zwanger, dat wist ik al wel en vandaag hadden ze de echo. De berichten die ik van te voren kreeg waren iet zo best, zij voelde zich niet zwanger en dacht dat het mis zou blijken te zijn. Ze hebben al een dochter, dus ze heeft eerdere ervaringen met zwanger zijn. Vandaag dus de echo en een hartje te zien! Supermooi! Maar.... Er was nog een hartje! Een een eiige tweeling dus! Nu zeven weken, dus is nog wel spannend, maar ze zijn totaal in shock nu.... En ik ook wel een beetje.