Dank je Ergens vind ikmdat ik vertrouwen moet hebben, maar ik blijf bangig. Grote blijdschap en grote onzekerheid wisselen elkaar nog steeds af. Dan is volgens mij gewoon even luisteren en geruststelling heel goed voor me. Net rondgebreid op mp.. met een beetje geluk morgen in huis
Aah super dat je m via mp hebt gevonden, hopelijk is ie er dan morgen of in elk geval woensdag, dan fijn hartje luisteren. Ik had ook een via mp gezien en na overleg met mn vriend wilde ik m kopen en toen was ie al weg en daardoor is er t uiteindelijk niet meer van gekomen. Als de baby eenmaal zo groot is dat e m voel kan je iemand anders weer blij maken met t apparaat. Mits je dan niet verslaafd bent aan het geluid van t kloppende hartje hihi .
oww leuk sophy een angelsound, hopelijk ben je dan minder onzeker. lekker genieten van een kloppend hartje! is denk ik normaal dat de onzekerheid en het genieten elkaar afwisseld. als je de kleine dadelijk elke dag goed voelt dan ben je stukken zekerder. ik ben benieuwd wat het word! wat denk jij? op mijn buikfoto is trouwens het kontje teminste dat denk ik. heb ook vaker dat er opeens kleine bobbels verschijnen en dat zijn dank denk ik de voetjes of knietjes. ze hangt nu al de hele avond in mijn rechterzij, echt niet fijn maar haar lievelingsplaats geloof ik, want hier ligt ze regelmatig. krijg haar ook niet weg daar helaas.
En terug van de borstvoeding bijeenkomst van de Kraamzorg, vond t best wel interessant, nu meer een idee over wat me te wachten staat. En ben er n ook over uit dat ik n co-sleeper wil voor in het begin! Ik ben ook erg benieuwd of Sophy's kleintje en meisje of jongen is. Ik ga nog steeds voor en roze topic, dus meisje!
Tori wij hebben een gewoon wiegje op onze slaapkamer staan aan mijn kant van het bed voor de eerste tijd. die zijn een stuk goedkoper dan een co sleeper geloof ik. heb em via mp voor 50,- er zullen ook wel cosleepers op mp staan denk ik. betties dat is een wiegje wat aan 1 kant open is en dat schuif je dan helemaal tegen je eigen bed aan. kun je op de zelfde hoogte zetten als je eigen bed en vastmaken geloof ik. dan heb je optimaal contact met je kindje, maar het slaapt wel veil in een eigen bedje. dadelijk buikfoto shoot ik ben benieuwd!
Aha. Mijn reactie: vast een dure grap op de normale variant van wiegje op de kamer... En mijn ervaring: Julian hebben we binnen een week op zijn eigen kamertje gelegd omdat ik echt wakker werd/bleef van elk zuchtje/kreuntje etc. Baby's maken nl snachts heel veel herrie in hun slaap, met name pasgeboren babys 'knorren'. Maar goed, je moet uiteraard doen wat je zelf prettig lijkt. (sorry, heb ik een zure bui vandaag? haha)
Een nieuwe cosleeper is idd een paar honderd euro geloof ik, maar via mp geen idee ik heb het idd vaker gehoord dat de moeder niet kan slapen van dee geluidjes van de baby, hopelijk lukt mij dat wel want het lijkt me heerlijk de eerste tijd mijn meisje nog ff dicht bij me. ook voor de nachtvoeding. ik neem straks een termoskan heetwater en een fles koudwater mee naar bed dan kan ik het flesje daar maken en hoef ik niet op te staan... vanacht trouwens 3 x eruit gemoeten voor te plassen hopelijk is dit voor 1 x want ik vind het niks. tot nu toe steeds maar 1x op gehoeven. zeker als komende week de badkamer eruit ligt dan zou ik 3x naar beneden moeten en wat nog shitter is 3x terug naar boven en trap op lopen gaat echt niet fijn.
Net een gesprek met mijn leidinggevende gehad. Ik ben zo blij met hem. Hij heeft goedkeuring gegeven aan het plan van aanpak voor de loopbaanbegeleiding, dus ik ga aan de slag met de loopbaancoach. En hij informeerde ook naar de stand van zaken op het gebied van ivf. Ik gaf aan dat ik in april verwacht te kunnen starten. Hij vroeg wat dat traject dan betekende en ik heb aangegeven dat in een normale situatie er geen sprake is van uitval, behalve dan een dag of 2 rond de punctie. Hij was oprecht belangstellend dus ik had niet het idee dat hij dingen vroeg om op een lelijke manier tegen me te gebruiken ofzo. Ook gaf hij aan dat ik in het kader van de loopbaanbegeleiding open moest zijn over hoeveel tijd dat gaat vragen, en dat ik die tijd ook moet nemen. Als dat botst met de werkdruk kan ik dat aangeven en gaat hij gewoon regelen dat er hulp bij komt. Zo simpel is dat , zei hij. Dat is natuurlijk een hele fijne houding! Dat geeft mij ook een stuk minder zorgen en het gevoel dat ik open kan zijn.
Betties wat een fijne reactie van je leidinggevende. Heb je in ieder geval die rust op je werk als je straks met de ivf begint, dat is ook heel belangrijk Hip hoe was de fotoshoot? Dat lijkt me zo leuk, moet ik ook nog even kijken hoe wanneer waar te doen. Tori doe jij ook een fotoshoot of alleen je homemade foto's? Plassen.. ahum.. een keer of 5 per nacht NU AL. Gelukkig is de badkamer om de hoek. En MvM is blij Co-sleeper nog nooit van gehoord maar een paar honderd euro vind ik best veel. Wij gaan denk voor een wiegje van mp.. tis toch maar voor een paar maandjes en wel een mooi nieuw kamertje. Kan je dan zelf nog makkelijk je bed uit? Geslacht... we willen heel graag een meisje. Volgens de chinese kalender is het een meisje en m'n enorme voorkeur voor zoet de laatste weken is ook positief. En anders.. ik heb ook heel veel superleuke jongetjes gezien hier op de buurt dus dat komt vast goed
Betties wat een fijne leidinggevende!! hoe is het vandaag met je? wat minder zuur hihihi tori heb je al een cosleeper kunnen vinden? wil je een nieuwe of eentje van mp? Hoe is het met je harde buiken? sophy is de angelsound al binnen? Nog een paar weekjes en je weet wat het word en tegen die tijd ga je de kleine ook wel voelen denk ik. je hebt de placenta achter he? de fotoshoot was echt wel leuk! heb al een paar foto's via de mail gehad super mooi! ik kan ze vanavond ophalen! Ik vond het ook leuk om te doen wel vermoeiend voor mijn bekken al ben ik tussendoor steeds gaan zitten. We hebben nu zelf ook een nieuwe camera!! de nikon d3100 nu nog uitvogelen hoe alles werkt. zit een uitgebreide handleiding bij op dvd en een cursusje foto bewerken dus ben benieuwd. gisteravond al veel foto's gemaakt op de automatische stand...de katten werden gek van me hihihi. Oww en de babywas is helemaal klaar gewassen en gestreken kligt het in de kastmijn vriend heeft alles gestreken gisteravond en ik heb het zittend op de bank opgevouwen en op maat gelegd. Lekker geurbuiltjes van de zwitsal in de kast gelegd hhmmm het ruikt heerlijk! dadelijk naar de vk zin in ook al doen ze niet veel haha. vanmiddag ff naar de prenatal wat laatste spulletjes halen. en verder niks want heb eigelijk al best veel last van mijn bekken door gisteren. zo shit he! wil zoveel doen en kan zo weinig dat frustreerd afentoe best wel. gelukkig ga ik meestal niet te veel over mijn grenzen.
Hi meiden, ik ben fijn thuis vandaag... Maar helaas wel veel werk den, dus lig nu en even weer op de bank omdat ik last heb van m'n onderrug en buik. Zo eerst lunch (wordt verzorgd door m'n vriend ), heb trek!! Merk nu ook duidelijk dat ik meer moet eten, heb snel weer een hongerig gevoel. Baby groeit duidelijk flink, ben nu 10 kilo aangekomen. Ik wil graag een co-sleeper op wielen die je ook als klein ledikantje kan gebruiken doordat je de spijlen aan een kant naar beneden en makkelijk omhoog kunt doen. Dit kost incl. matrasje wel 200 euro, maar wil m erg graag... En tzt kunnen we m dan toch weer verkopen via mp voor n mooi bedrag. Ik ga er nog een over nadenken, hihi. Hip, me m'n harde buiken gaat het goed, heb niet veel last meer gehad als ik maar op tijd van ga liggen. Jij alles al gewassen en je vriend laten strijken, goed bezig!! Ben benieuwd naar was foto's van de fotoshoot. Geniet van je nieuwe camera lekker mee experimenteren op je katten, haha. O m'n lunch staat naast me, eerst ff eten
tori gelukkig gaat het goed met de harde buiken of eigelijk zonder de harde buiken was de lunch lekker? klinkt wel handig idd zo'n cosleeper. al vind ik persoonlijk een wiegje naast mijn bed net zo makkelijk denk ik. maar je moet doen wat voor jullie het fijnste is toch... hier een beetje minder nieuws, de vk vond mijn meisje toch erg klein toen ze voelde. ik wist natuurlijk al dat ze klein/licht is van de groeiecho, maar de controle erna leek het erop dat ze gewoon haar eigen curve volgt. nu vertrouwde ze het toch niet helemaal en voor de zekerheid morgenvroeg een extra groeiecho. als alles dan goed is dan gebeurt er verder niks extra's en bij twijfel word ik doorgestuurd naar de gyn. ze heeft me wel uitgelegd dat het niks hoeft te betekenen en dat ik me geen zorgen hoef te maken. het kan alleen zijn dat ik tot aan de bevalling extra echo's en hartfilmpjes krijg, maar toch maakt het me wel wat zorgen hoor. mijn bloeddruk is in iedergeval heel erg mooi zeker voor de termijn 110/68 en ik voel de kleine (en zie) heel erg goed en vaak bewegen is ook niet minder geworden dus dat is ook een heel goed teken. stom he hoe opeens die stomme twijfel en onzekerheid weer terug kan zijn dan. ik ga voor de zekerheid maar veel op mijn linkerzij liggen dat de doorbloeding van de placenta op z'n best is. ben al veel rond aan het kijken hier op het forum wat het allemaal inhoud een te kleine baby wat ik tot nu toe lees zijn het vooral extra controles enzo en bij een slecht werkende placenta dan word de kleine gehaald. maar verder geen ernstige dingen gelezen. maatje 44 komt wel vaak voorbij dus mss nog ff shoppen dan maar voor de zekerheid. (het enige leuke hieraan) eerst maar es de echo van morgenvroeg afwachten. ik ben nu wel klaar met twijfelen of ik thuis of in het zkh wil bevallen. ga in deze maar voor safe en kies voor het zkh. ook al blijkt morgen alles goed een licht kindje gaat het sowieso zijn dus dan liever in het zkh mocht ze te licht zijn of zich niet op tempratuur kunnen houden dan hoeven we in ieder geval niet na de bevalling nog die kant op. we waren ook nog ff bij prenatal geweest, billendoekjesdoos, borstelsetje, nagelverzorgingssetje, een schattig muziekknuffeltje en nog een leuke knuffel gekocht. oww ja en nog 2 extra hoezen voor het verschoningskussen. we hoeven echt zo goed als niks meer te halen. sowieso geen belangrijke dingen alleen leuke dingen. de uitnodigingen voor de babyborrel zijn al binnen erg mooi geworden ik ben echt wel een beetje trots op mezelf want ik heb ze helemaal zelf ontworpen. ff kijken of de enveloppen voor de geboortekaartjes eerder kunnen komen dan kunnen daar de stickers alvast op en de uitnodigingen in de enveloppen bij de mensen die naar het kraamfeest mogen komen. dan kan ik dat ook tig x checken zodat we niemand vergeten morgen alweer 35 weken het gaat hard hoor! merk ook wel dat ik aan de laatste loodjes bezig ben, al denk ik dat als ik geen bi had ik nog fluitend vanalles kon doen. maandag beginnen ze aan de badkamer dat gaat ongeveer 2 weekjes duren, dus mocht ik met 37 weken ingeleid worden als de placenta niet goed zou werken (verwacht van niet eigelijk) dan is de badkamer zo goed als klaar. wil die badkamer echt heel graag en is ook nodig, maar vind het best wel spannend hoor zo last minute.
Hihi, ja lekkere lunch en ook t avondeten was jummie , maar dat laatste had ik zelf gemaakt. Ben daarna weer flink aan t werk gegaan en heb aardig wat f kunnen maken. De dag ging zo wel snel voorbij... Nouja, des te eerder is t weer weekend! Ja, zo'n co-sleeper is t denk ik wel voor mij. Van t weekend maar ff bedenken wat we willen. Het idee dat m'n meisje snachts in haar kamertje moet slapen maakt me verdrietig... Heel apart, zo emo ben ik anders nooit, haha. Aan de geluidjes van haar gaan we wel wennen denk ik, ik ben wel n makkelijke slaper. Hoe kon de vk voelen dat ze te klein was? Als ze haar eigen curve volgt is t toch goed? Morgen dus een groei echo, hopelijk kunnen ze t goed zien en kunnen ze je geruststellen dat t toch prima gaat. Op je linkerzijde liggen is in elk geval een goed idee, ik slaap n ook meestal op links, voelt minder prettig als ik wakker word op m'n andere zij of rug. Sophy, ik heb ook meer zin in zoet dan voorheen, dus dat is zeker en goed teken voor dat t een meisje is. Maarja, blijft 50/50! Nog even en dan weet je het! Hopelijk zien ze t meteen duidelijk. Denk niet dat wij n foto shoot van doen. Ga in m'n verlof bedenken wat we zelf voor leuks kunnen maken . Betties, wat fijn dat je zo open kunt zijn met je leidinggevende. Hoef je je over je werk geen zorgen te maken tijdens het IVF traject. Je heb ook wel gelijk over het slapen ... Weet natuurlijk ook niet ie t uiteindelijk zal gaan, maar dat zie ik dan wel weer. Wil nu doen wat voor mijn gevoel het prettigste is. Ik ga nu weer relaxen, dat typen op zo'n mini apparaat is best een werkje... Vlgd x weer lekker op de pc, dat typt wel zo snel en prettig.
Hip succes met de echo zo! Net als Tori vraag ik me af hoe de vk kan voelen dat ze te klein is? Of is het dan dat je bm niet genoeg is gegroeid/gewicht niet genoeg toegenomen? En hoe klein is dan "erg klein"? M'n nichtje was 2300gr en deed het perfect En je hoort ook nogal eens dat ze het verkeerd ingeschat hebben.. heb je toch een 9ponder in je armen. Maar goed.. kan me voorstellen dat het toch een moeilijk moment is.. hoop dat alles zometeen in orde blijkt te zijn! Hoe laat ben je aan de beurt? En snel gaat dat zeg met je badkamer! Had niet verwacht dat ze in 2 weken iets neer kunnen zetten, maar dan ben je nog mooi op tijd Tori voor 200 euro vind ik het meevallen, ik dacht meer. Voor een "gewoon" wiegje betaal je nieuw maar net iets minder. En als jij je daar blij bij voelt, gewoon kopen toch Lijkt me wel heel mooi als ze zo dicht bij je ligt Dat je ook steeds even kunt kijken.. zo'n mooi lief klein meisje helemaal van jou Gister de Angelsound ontvangen en meteen 's avonds uitgeprobeerd. M'n man wilde hem graag bedienen en dan zo heel zachtjes over m'n buik haha schattig voorzichtig maar dan hoor je dus niks Dus ik zelf maar doen.. echt goed te horen.. manlief met een stralende glimlach (eerste keer dat hij het hoorde).. en toen zwom ze weer weg Vandaag vrij
Hi! Tori natuurlijk moet je doen wat je gevoel zegt. Zelf had ik destijds met manlief een discussie over zo'n geweldige hangwieg. Die vond ik zoooo gaaf! Maar dat was een discussie over iets van 600 euro. Heb ik toen dus niet gedaan (voor 200 zou ik het zeker doen!). Maar als het nu lukt om nog een keer een kleine te krijgen, dan kan manlief de boom in, dan komt ie er! Haha. Ongeacht wat anderen daarvan vinden Verder, met mijn geheime plan om manlief te ontvoeren MORGEN, gaat het supergoed! Hij heeft echt totaal niets door! Heb er zo'n zin in. Vanmorgen dacht ik:'goh morgen liggen we in een bed in Edinburgh'. Zo gek dat ik die voorpret al heb en hij helemaal niets weet.... En nog een succesje: mijn zaak bij de raad van state laatste: in the pocket! Gewonnen! Fijn, zo'n bevestiging dat ik heur was goed ben in mijn werk! Denk dat ik pas na het weekend weer verschijn hier, vanavond als een gek huis poetsen, want mijn ouders komen van het weekend bij ons in huis. Gelukkig is manlief er vanavond niet, kan ik even gaan rouzen!
Oja Betties je weekendje is natuurlijk nu! Super ook dat je man niets doorheeft.. hij vindt het vast geweldig succes met poetsen en dan heel veel plezier!!
En hangwieg.. die vind ik ook zo leuk en manlief ook.. en het kan niet met ons schuine plafond anders kwam hij er zeker! Wat zitten we lekker te zwijmelen overmooie spulletjes hier
De vk had het idd goed gevoelt mijn meisje is te klein ze zit met haar hoofdje en buikje onder de onderste lijn van de groeicurve. ze loopt 3 weken achter in groei. de vorige groeiecho was dat nog 2 weken dat viel nog net op de onderste lijn van de curve. dus vanaf nu heb ik medische indicatie en loop ik niet meer bij de verlos maar bij de gyn. morgen de eerste x naar de gyn toe en die gaat dan bepalen wat de aanpak is voor de komende tijd.. de echoscopiste denkt dat het een paar x per week een ctg word om in de gaten te houden of het goed blijft gaan en geregeld flowecho's van de navelstreng of de doorbloeding goed is. ook word de placenta gecontroleerd of die nog genoeg voeding afgeeft en of er genoeg vruchtwater is. al vond ze zelf dat de hoeveelheid vruchtwater prima is. er kan ook nog geprikt worden op infecties of het is gewoon genetisch bepaald dat het een kleintje is. de kans is groot dat ik vanaf nu voledige bedrust krijg hoop alleen dat het gewoon thuis is en niet in het zkh. wanneer een kindje dysmatuur is ligt eraan welk termijn ze geboren worden en wat dan het gewicht is. een te klein/licht kindje is opzich niet erg en die doen het uiteindelijk ook hardstikke goed, maar ze moeten het wel van te voren weten. Als het komt doordat de placenta niet meer goed werkt dan word het kindje eerder gehaald want die heeft het buiten de bm dan beter dan erin. verder is het belangrijk om te weten of het een dysmatuur kindje is met de bevalling. je moet dan aan de ctg tijdens de bevalling omdat die kindjes zwakker zijn en het daardoor moeilijk kunnen krijgen met de bevalling. ook na de geboorte moet de glucose geprikt worden omdat ze dat vaak nog niet op peil kunnen houden. en ze kunnen zich nog niet goed warm houden dus mss ff in de couveuse of warmte bedje. Het kan goed zijn dat alles gewoon goed gaat, maar als ze het van te voren niet weten en het gaat niet goed dan is het misschien te laat. sophy ik neem aan dat je nichtje ook in het zkh is geboren met medische indicatie en de eerste 24 uur de glucose en temp. in de gaten is gehouden toch? wat 2300 is idd te licht. dat wil verder natuurlijk niks zeggen over hoe het verder met zo'n kindje gaat. tori voelt en meet de vk bij jouw niet hoe groot je kindje is? hier doet ze dat elke controle. ze meet dan ook vanuit het schaambeen tot aan de bovenkant van de bm. En dat liep niet goed met de termijn. het is idd waar dat elk kindje zijn of haar eigen lijn volgt, maar dat moet dan wel binnen de lijnen van de groeicurve vallen. hier bij de vk word dat met de 20 weken echo en rond de 30 weken met de groeiecho in die curve gezet. de lengte van de beentjes word dan gemeten (die is overigens prima) de omtrek van het hoofdje en de doorsnee van het hoofdje en de omtrek van het buikje. Benieuwd wat de gyn morgen gaat zeggen, gelukkig maak ik me niet meer zo'n zorgen de kleine word vanaf nu goed in de gaten gehouden als er iets is zijn ze er zo bij.. en voor na de geboorte betekent het niks ernstigs gelukkig. hoop alleen niet dat ik opgenomen moet worden. dat lijkt me echt verschrikkelijk zeker als het een paar weken is. betties heel veel plezier met je weekendje weg!! sophy je hebt ook zo'n standaard voor zo'n hangwieg kijk maar es bij de wehkamp daar hebben ze die...errug leuk!! tori ik moet er idd ook niet aan denken dat mijn meisje al meteen alleen op haar kamertje moet, wil haar lekker dicht bij me! Mijn vriend dacht eerst het wiegje aan zijn kant van het bed te zetten, daar is meer plaats, maar daar was geen discussie over mogelijk haha ik ben de mama en ze hoort aan mijn kant!! einde gesprek hihi. zo een heel verhaal geworden sorry dames!