Ik heb heel mijn zwangerschap bij de gyno moeten lopen dus mijn bevalling was medisch. Heb vanaf half 8 's ochtends tot de geboorte aan de Ctg gelegen eerst uitwendig toen inwendig. Na lang zeuren mocht ik eindelijk een kwartier douche . Mijn bevalling werd dan wel ingeleid en L haar hartslag dipte soms weg tijdens de weeën maar ik vind dat ik een super prettige bevalling gehad heb!
Ow en qua pijn onlangs de weeenstorm zonder pijnstiling ik zat al op 9,5 cm toen ik het wou Ik vond mijn miskramen die opgewekt werden door cytotec heftiger en dacht steeds dat het alleen maar erger zou worden! Lieve Hip en Tori laat je niet gek maken door iedereen hoe hels het wel niet moet zijn!
Maar misschien is dat het ook.. verwachtingsmanagement. Ik verwacht ook dat een bevalling nog heftiger is als de mks en die laatste met cyste was niet niks. Maar goed.. dan heb je de pijn van weeën al eens ervaren en weet je ook dat je het wel kan Ik hoorde trouwens wel dat je, naarmate de bevalling dichterbij komt, een soort acceptatiehormonen aanmaakt.. dat je vanzelf minder bang wordt en meer beseft dat het echt gaat gebeuren en je het kindje er wel uit krijgt. Vind het wel stoer dat je ondanks weeënstorm zonder pijnstilling bent bevallen hoor Zomer! Dakkapel? Eh nee.. we hebben geen zolderkamer (wel een rommelzolder waar je niet kan staan, ingebouwd in het midden van het huis).. onze slaapkamer is heel hoog, iets van 4m en heeft als plafond het schuine dak. Een dakkapel gaat dus niet lukken. Ach lekker interessant ook.. ik kies gewoon een ander wiegje Moet zeggen.. nu ik zwanger ben, kan ik opeens zoveel beter relativeren. Niets maakt uit, als het maar goed gaat met de beeb, lekker gevoel zo En moe.. ja onwijs. Was gister even naar de AH gegaan.. 45min incl heen- en terugrijden met de auto.. en de rest van de dag op bed Het gaat gewoon niet en alles doet zeer. Maar ook dat maakt niet uit.. ik wacht wel tot het beter gaat of tot de beeb er is
Goed zeg zonder pijnbestrijding zomer!! ik wil dat ook proberen of met een pompje als het niet te houden is, maar een ruggeprik hoef ik niet lijkt me niks. ik laat me gelukkig niet gek maken door alle horrer verhalen en heb eigelijk heel de zwangerschap niet tegen de bevalling opgezien. lijkt me zwaar maar toch iets heel erg moois. maar nu het er naar uitziet dat de bevalling medisch word en mss wel met inleiding lijkt het me toch minder. bij de vk is alles zoveel persoonlijker en ook tijdens de bevalling kun je wat meer je eigen gang gaan. en ik was de laatste tijd ook best wel met de bevalling bezig waar ik zou willen bevallen en had een bevalplan gekregen van de vk. maandag zouden we dat bespreken. ik neigde uiteindelijk iets meer naar thuis uiteindelijk of in ieder geval zien hoe het gaat en op het moment zelf beslissen. de vk houd zoveel rekening met je eigen wensen enzo en in het zkh gaat dat toch net ff anders. dus nu zie ik nog steeds niet op tegen de bevalling, maar baal wel een beetje, moet mezelf ff aanpassen aan de nieuwe situatie en dan komt het wel weer goed. mss krijg ik bij de gyn ook wel een bevallings gesprek en evt een bevalplan ofzo dat weet ik niet..dat onwetende kan ik niet zo goed tegen. was ook maar een grapje soof over die dakkapel hihi...en klopt wat je zegt alles om je heen lijkt veel minder belangrijk als het met de kleine maar goed gaat....tot..de nestedrang zich aandiend haha dan moet er opeens weer vanalles gebeuren hihi
Eindelijk terug van de gyn! hij kwam met de groeiecho zogoed als hetzelfde uit dan de vk op p5 verder nog de flow van de navelstreng gemeten en die was zover het lukte helemaal goed. ze had em helemaal verstopt tussen haar beentjes dus was moeilijk te meten. dus het lijkt erop dat de placenta goed werkt gelukkig dus ze kan nog ff blijven zitten. daarna nog een ctg gehad en die was ook goed. het plan van aanpak voor nu is rustigaan doen..2x per week ctg..1x per week flowecho en controle bij de gyn met 37 weken nog een uitgebreide groeiecho daarna kunnen geen groeiecho's meer gemaakt worden omdat de baby dan te groot is en het niet meer te meten is. Ik heb nu medische indicatie en de bevalling is ook met medische indicatie. omdat de hartslag in de gaten gehouden moet worden eb na de bevalling de glucosse en de tempratuur. zolang ze het goed heeft in mijn buik en blijft groeien mag ze blijven zitten gelukkig. dus hopelijk hoef ik niet te worden ingeleid.
Sophy, ja hij is leuk hè het aanschuif ledikantje. En nog leuker, ik heb m vandaag besteld !!! Inclusief aerosleep matrasje enzo. Hopelijk blijf ik zo relaxed over de bevalling naarmate t dichterbij komt. Denk het we hoor, zoals ik mezelf ken. Jij goed je rust pakken zolang je nog zo moe bent, jij en je baby hebben dat nodig. En ook maar vel online shoppen ipv op pad! Hip, dus de meting was toch goed... Nu dus elke week echo, da's wel fijn zeg. Dat ze het zo goed in de gaten houden. Gaat hemaal goed komen met jullie meisje! Zomerrr, je bent wel n supermom zeg. Eerst die ontsteking n dan de spanning dat de baby veel t vroeg geboren kon worden. En dan en weeënstorm zonder verdoving. Oerkracht vd vrouw, ik hoop dat ik dat ook heb . Was n intensief dagje op t werk vandaag... Als lunch bedacht om frietjes te halen. Lopen ging echt niet goed, deed zo'n pijn in m'n bekken... Ben er wel gekomen en de friet daar maar opgegeten en daarna met n slakkengangetje weer terug naar toren H. 'Smiddags moest ik een uitleg geven aan 4 collega's, pfff en om 10 voor vijf huiswaarts, helemaal brak! Nu weekend gelukkig . Ohja en vannacht om 3 uur waker geworden omdat ik moest plassen... En vandaag ook vaak geweest, dus dat gaat ook nu ook beginnen bij mij, jaiks!
Hip wat fijn dat het goed was bij de gyn! Met een plan van aanpak voor deze laatste weken en veel controles, het komt allemaal goed Bespreek je nog je bevalplan met de gyn of doen ze dat niet in het zkh? Tori jij ook nu last van je bekken? Wat vervelend. Is nou morgen je laatste dag of is het volgende week? En dan fijn thuiszitten en klaarmaken voor de bevalling McKenzie gaat het goed? En hoe zou Betties het in Edinburgh hebben? Vast leuk Hier: gister nog even naar de prenatal (bij Tori ) geweest en het perfecte kamertje gevonden. Voor natuurlijk een niet zo perfecte prijs hahaha. Even kijken wanneer we dat toch maar wel gaan bestellen En daarna lekker thuis op de bank met filmpje. En vandaag weer niks Nieuwe buikfoto in m'n album.. veertien weken wahoe.. nog steeds weinig verschil. Das wel 's ochtends vroeg want zo gauw er eten in zit, is het wel een echte babybol joepie Ook grappig.. ik zag onze achterburen bij de prenatal. Zie ik even later die man naar ons turen "ohhh dat lijken wel.." en dan *por por* bij z'n vrouw.. "kijk kijk dat zijn de achterburen" en dan die vrouw "ohhhh jaaaa ik zie het, oh die krijgen een kindje". En dat zie je dan van een afstandje alsof er lampjes gaan branden
Sophy, deze week nog 4 dagen werken en vlgd week maandag nog en dan ben ik de rest van de werk vrij en m'n verlof (4wk) van te voren gaat in op de 18e. Gelukkig heb drie vrije dagen voor m'n verlof geplakt want met m'n bekken ga ik het echt niet langer trekken. Hihi, ben je gezellig hier bij de prenatal geweest . Volgende x een theetje komen doen he? . Maar die kamertjes zijn prijzig he, vond ik ook. Wij hadden geluk dat we uiteindelijk de commode en het ledikant van de buren hebben gekregen. Maar goed nu wel geld uit gegeven aan een nieuwe kinderwagen en de co-sleeper . Ben nu bezig met inventariseren welke kleertjes ik heb in welke maat (in Excel) en dan kijken of ik er nog iets bij moet halen. Leuk werkje! Heb nu ook m'n bij de Hema gekochte voedingsbeha aan, die zit echt lekker! Gisteren gehaald en ook twee katoenen dekentjes van de Hema. Heb jij ook al katoenen dekentjes Hip?
Haha, Sophy... Grappig om te zien de reactie van je achterburen. Die hoef je t niet meer te vertellen . Hier hebben we t maar aan twee buren verteld, die ene waarvan we de meubels hebben, zij hebben ook een kindje via IVF en tweede is mislukt dus daar hebben we raakvlakken mee en zijn ook zulke lieve mensen. En de buren die naast ons wonen wisten nog van niets, zijn te druk met de sport samen met hun twee puberjongens.verder had iedereen t gezien door onze aankopen (werd soms ook bij hen afgeleverd) en het kamertje die omgetoverd werd .
had ik net een heel stuk getypt op mijn foon loopt de zp-app vast grrrr. nu maar op de laptop dan kan ik dadelijk ook meteen foto's in mijn album plaatsen van de shoot. sophy wat grappig van je achterburen! krijgen hun ook een kindje eigelijk of hebben ze er al 1tje? ik ben benieuwd straks naar het gezicht van onze buurvrouw die weet volgensmij niet dat ik zwanger ben, als ik haar zie heb ik de winterjas aan dan valt mijn buik amper op. ze heeft er nog niet naar gevraagd eigelijk en om nu tussendoor ff te zeggen ohh ja ik ben zwanger dat vind ik ook weer zoiets. ik ben erg benieuwd wat voor soort kamertje jullie uitgezocht hebben. wat voor soort is het? strak? of een beetje landelijk of er tussenin? en welke kleur? heb je verder nog iets geshopt bij de prenatal? kleertjes of sokjes of slabbetjes of iets anders schattigs iniminie kleins hihi. ik zou aan de gang kunnen blijven! ik had nog een leuk pakje gezien de vorige week toen we daar waren hing aan de wand 44 t/m 68 maar alle kleertjes begonnen bij maat 50. en wil toch nog 2 pakjes of zo in 44 hebben. mss es vragen of ze dat kunnen bestellen in 44. het enige wat ze hebben zijn de kleertjes van pure in 44 maar die zijn een beetje saai of unisex. en voor het eerste pakje wil ik wel echt een meisjes pakje. jij alweer 14 weken, het gaat een stuk sneller nu he nu je die 12 weken grens voorbij bent. helpt de angelsound je ook een beetje om wat zekerder te zijn? tori hoe is het bij jouw? lekker aan het genieten van een rustig weekend? of ben je druk? hoeveel dagen moet je nog werken? en moet je dadelijk nog veel doen in je verlof of heb je alles zowat klaar? weet jij eigelijk al wat je als eerste pakje wil voor je meisje strakjes? of maakt je dat niet zoveel uit? ik las je blog laatst en zag dat de kraam tegen je had gezegd dat je die nijntje deken niet mag gebruiken echt stom!! hier hebben ze dat niet gecontroleerd en toen ze hier waren had zomerr er ook nog niks over gezegd dus heb dat ook niet gevraagd. maar wat belachelijk dat die deken dan overal verkocht word!! ik heb em voor in het wiegje en voor in het ledikantje. echt balen dat het dan niet mag! betties lekker aan het genieten in edinburg....ik ben erg benieuwd naar de reactie van je man! wat zal die verrast zijn geweest zeg! hahaha. hopelijk kom je lekker ontspannen terug. en dan geen spanning of tegenslagen meer, maar volledig relaxed op naar de ivf. mckenzie hoe is het met jouw cyclus? benieuwd hoor of je morgen ongi word...anders als dat niet zo is en je bent ook niet zwanger dan zou ik toch es naar de gyn bellen, want een cyclus langer als 35 dagen is meestal niet goed. een tijd terug dachten ze toch dat je pcos had? misschien heb je dat wel, maar niet zo erg dat je soms wel en soms geen goeie cyclus hebt. met clomid is het probleem eigelijk al opgelost als je dat hebt. kun je er beter nu iets aan doen dan nog een paar rondes aanmodderen toch? wanneer kun je je schildklier waardes laten prikken? zomer weet niet of ik het al getypt had, maar wat fijn dat het nu wat beter met je gaat! beginnen jullie steeds meer je weg te vinden in je totaal nieuwe leven? is zwaar he de eerste tijd en zeker geen roze wolk. gelukkig heb ik een paar ontzettend eerlijke vriendinnen om me heen die me al verteld hebben dat de eerste weken vooral heel erg zwaar zijn. je moet echt je draai vinden en je kindje leren kennen. daarbij nog de buikkrampjes tot een week of 12 en je bent alletwee oververmoeid en daardoor mss wat prikkelbaarder, dus echt niet continu een roze wolk. als je het maar goed kunt relativeren en van de rustige en mooie momenten volop geniet. hier komen deze week echt de laatste regeldingen aan bot. een zijltje of iets in bed voor als me het water breekt, spulletjes ophalen bij het groene kruis. en de vluchttas inpakken!! jeetje wat komt het dichtbij allemaal. voor ik het weet ben ik mama..(maar hopelijk eerst eigenaresse van een gloednieuwe badkamer hihi) we hoeven ook echt haast niks meer te kopen. ja nu het waarschijnlijk een klein word dus nog wat kleinere kleertjes en rompers mss ook een pak kleinere luiers...zomerr had jij dat? ik heb pampers en kruidvat maat nul luiers zijn die goed of is er nog iets kleiners wat in het begin beter past? beschuiten en muisjes moeten we nog halen. en ik wil nog kijken voor een shirt voor in te bevallen (volgens mijn vriend gewoon een reden om kleren te shoppen ) en mss wat grote omaonderbroeken of zo voor de kraamtijd met al dat kraamverband zo groot als een strijkplank! ik heb zelf alleen maar hipsters en strings dus denk dat dat niet zo praktisch is. ohh ja en dan waarschijnlijk dus nog nieuwe dekentjes voor in het wiegje en ledikantje. voor het wiegje hebben we nog een dekentje wel katoen, maar 1 is niet genoeg natuurlijk. voor het ledikantje hebben we alleen die van nijntje omdat ze de eerste tijd toch alleen in het wiegje slaapt en we dachten dan halen we ter zijner tijd nog wel eentje bij als ze naar het ledikantje verhuist. wie weet blijft ze wel niet onder de deken liggen en heeft ze straks een slaapzak nodig ook zonde als we dan meerdere dekens hebben. ik weet niet of ik een bevallings gesprek krijg in het zkh. heeft de gyn niks over gezegd vrijdag, maar komende vrijdag heb ik toch weer een afspraak met hem dan vraag ik dat meteen als hij er niet over begint. ik zou morgen eigelijk dat gesprek hebben bij de vk en de liggingsecho, maarja dat gaat nu niet door. mijn vriend is boven druk bezig met de badkamer leeg ruimen en de planken wcrolhouder enzo van de muurschroeven. morgen gaan ze beginnen!! spannend hoor om 9 uur staan ze voor de deur. hopelijk valt het me mee om dik 2 weken in de rotzooi te zitten. maar ik kijk echt uit naar het eindresultaat! ik zie het al zo goed voorme dat ik er soms gek van opkijk als ik de badkamer inloop en ik zie dan die oude troep hihi. zo nu maar es buikfoto's gaan plaatsen in mijn album. en de buikfoto van soof checken.
haha sophy je buikje van voor de punctie is net zo "dik"als nu met 14 weken ongeveer. tussen die van 4 weken en 14 weken zie je toch wel verschil hoor, maar nog geen zwangerbuikje idd. komt door die stomme darmen hihi. ik vond em bij mezelf vanaf een 20 weken pas mooi worden. heb de foto's geplaatst vd shoot!
Hi allemaal Ik ben er ook weer! Na een supergeslaagde trip naar edinburgh! Manlief heeft echt niets doorgehad en was heel erg verrast. We hebben heerlijk door de stad gestruind, in pubs gezeten, uit eten, spooktocht gelopen, leuke dingen bezocht. Drie blaren en veel spierpijn, want je sjouwt wat af in die stad. Het is echt een geweldig leuke stad! En ik vond het ook heel erg fijn dat we het samen zo gezellig hebben gehad. Dat je inde pub zit te ouwehoeren en dat het ineens 3 uur later is...Thuis ben je zo in je vader/moederrol dat je nog wel eens aan je relatie voorbijgaat. Nu eens even rustig teruglezen over jullie bevallingsangsten en shop avonturen! Ik heb alleen even snel gescand of er al ergens beginnende weeen waren . Zelf ben ik nl bevallen met 38 weken en sommige van jullie zitten daar al aardig tegenaan!
Betties wat leuk! Vind het ook super dat je man helemaal niets doorhad! Heb je het hem onderweg naar het vliegveld verteld? En nu helemaal opgeladen om weer te proberen hopelijk.. nou proberen.. voor succes Tori ja volgende keer kom ik langs, gezellig! Denk nog tripjes genoeg maar de prenatal maar wel dure winkel. Grappig dat je zelf een nette excellijst bijhoudt, precies wat we hier ook doen Heb je alles? Hip jij hebt denk ik de prenatal leeggekocht ondertussen Het klinkt alsof je beeeergen met lieve kleine kleertjes hebt liggen
Ledikant 60-120/Commode 3 Laden Manhatten | Bopita | Baby-Dump Dit is het kamertje dat we uitgezocht hebben en dan nemen we de complete set met ledikantje, commode en kast. Moet nog bestellen van de week, we wilden het even laten bezinken voor de zekerheid maar tis zoooo leuk En dan accessoires in roze of blauw En dan nog een kinderwagen en en en... voor ik het weet heb ik net zoveel als Hip De angelsound helpt! Vind het ook zo heerlijk om even te luisteren. Jammer dat babietjes er niet zo dol op zijn dus heb bedacht 2x per week. Precies genoeg om rustig te blijven.
Ik heb me op het station naar schiphol verklapt. Had het zelf niet door maar blijkbaar had ik me al versproken en had ie het gehoord. Ach ja, een half uurtje voordat we moesten inchecken, dus het was toch echt een verrassing. Ik heb daar hetzelfde t-shirtje gekocht dat ik 4 jaar geleden in maat 74 had gekocht voor julian, maar dan nu in maat 116. Bizar als je ze naast elkaar legt... Sophy, ook lekker aan het shoppen! Ziet er leuk uit! Heerlijk he, eindelijk voor het eggie al je plannetjes uitvoeren..
Sophy mooi kamertje hoor!! en je kunt daarmee alle kanten op qua aankleding. kun je het niet beter bij babydump bestellen? die garanderen de laagste prijs en als je het ergens anders goedkoper kan krijgen dan krijg je bij de babydump nog 5% extra korting. je hebt wel een beetje gelijk..als ik door de prenatal loop dan is het echt ohh dat heb ik en dat en dan ohhh dat ook al hahaha, maar het is ook zo leuk allemaal!. ik had idd ook een lijst met kleding wat ik al heb en nog moet, maar ik ben al een tijdje voorbij het punt dat ik noh iets nodig heb qua kleding hihi dus nu hou ik die lijst niet meer bij. al heb ik nu wel weer een paar dingetjes in maat 44 nodig m
Druk ik perongeluk op reageren. tori ik moet nog katoenen dekentjes halen heb er 1 tje voor in de wieg . Jij kunt nu lekker aftellen zeg naar je verlof. en dan lekker rustigaan he meid zodat je fit bent voor de bevalling! slaap je eigelijk nog goed? ik wel gelukkig..ik hoef maar 1x op s nachts om te plassensoms 2x maar haast nooit. nu ga ik proberen om 's avonds minder te drinken hopelijk haal ik het dan tot 's ochtends want heb nu geen wc meer boven voor 2 weekjes. betties dat klinkt als een heerlijk weekend! en wat leuk dat je dat zo goed geheim hebt kunnen houden voor je man...zou mij nog geen uur lukken hihi ik ben een echte flap uit en vind het veel te leuk om zoiets dan te vertellen..(beetje als een klein kind hihi) ik ga edinburgh es googlenen benieuwd hoe die stad eruit ziet...stel het me erg harry potter achtig voor hihi. en een spooktocht gedaan leuk hoor!! ik ben dan altijd zo bang, maar vind het tevens ook weer erg leuk! zo het eerste dagje van de verbouwing zit erop de hele badkamer is gestript...wat een kabaal!! jeetje zeg, maar is voor een goed doel en ik heb thussendoor nog ff van de rust in het zkh kunnen genieten tijdens de ctg...was weer goed. ze had de hik ondertussen dat klinkt echt leuk zo door dat ctg ding. nu vrijdag weer. mckenzie hoe is het bij jouw?
Hi meiden, ff een kort berichtje want ik moet van slapen. Vannacht was n slechte nacht. Werd wakker van maagzuur en enorme pijn bij m'n middenrif. Kon er niet meer van slapen dus ben om 4 uur maar van bed gegaan. Half uur later wel weer naar bed gegaan, maar toen was de kleine zo aan t woelen dat slapen niet meteen lukte. En om 7 uur ging de wekker alweer . En ook nog eens een lange dag op t werk, pfff. Hopelijk slaap ik vannacht door. Hip, tot vannacht toe sliep ik nog prima, hopelijk was dit eenmalig... Maar heb er n hard hoofd in want ben de afgelopen week een kilo aangekomen en vlgs mij is ze erg gegroeid! Op zich wel goed natuurlijk. Maar er is niet veel plek meer voor m'n ingewanden! Moet meestal ook wel plassen ergens tussen 5 en 7, maar dat is prima te doen. Sophy, heb toch ff de babykamer meubeltjes bekeken, erg mooi!! Ja volgende keer gezellig langs komen . De excellijst werkt goed, lijkt er op dat ik genoeg heb... Op zich wel jammer wilde nog graag wta kleine dingen kopen, hihi. Nu moet ik gaan slapen. Welterusten! Xxx
He tori hoe ging het vanacht? hopelijk heb je wat beter geslapen. je kan toch evengoed iets kopen als je wat leuks ziet of niet? ik heb echt wel meer dan nodig, maar vind het alleen maar leuk hihi. helaas met minder drinken gisteravond moest ik toch vanacht plassen. werd rond half 4 wakker..(standaard rond 3uur half 4) maar ik wou niet dus verder geslapen met het resultaat dat ik heel licht heb geslapen en om om half 6 toch echt nog op moest voor te plassen. dus vanacht maar meteen opstaan. genieten jullie ook een beetje van de zon!! jeej het is lente!
Vannacht ging het gelukkig beter met slapen. Om kwart voor 4 wakker om te plassen maar daarna snel weer in slaap gevallen gelukkig. Nu wel behoorlijk last van m'n rug, weet niet meer hoe ik moet zitten hier op het werk. Ik ga dan ook eerder naar huis... Om 15:00 nog overleg en dan ga ik proberen om 16:00 naar huis te gaan. Ja, er zijn vast nog wel kleertjes die ik erbij moet hebben, heb ook zo'n andere smaak als van degene van wie ik veel kleertjes heb gekregen. Maar aan de andere kant zijn ze er ook zo uitgegroeid... Hip, ik heb ook minder gedronken in de avond, maar bij mij heeft t dus ook niet geholpen. Blijven liggen is echt een optie, want dan slaap je idd niet goed! Dus niet meer doen! Heerlijk zonnetje buiten, kon ik thuis maar op t terras zitten. Helaas zit ik in dit kantoorgebouw op de 19, wel mooi uitzicht over de stad, maar in een ligstoel in het zonnetje lijkt me toch fijner. Ohja, de co-sleeper is vandaag binnen gekomen, m'n vriendje zet hem vanmiddag in elkaar dus ik zal vanavond als ik tijd heb (voorlichtingsavond vd vk, dus misschien niet), een foto uploaden . Nog 3,5 dagen werken... Heerlijk dat aftellen! Nu weer verder, nog veel te doen