Gefeliciteerd hip! E het mooiste kado zit in je buik! Vandaag ook even lekker geshopt. Wilde voor mezelf gaan kijken en kwam met een tas vol voor julian... Herkenbaar? Julian heeft zelf het allerlelijkste tshirt ooit uitgekozen, maar glimt van oor tot oor. Het is (uiteraard) een cars thirt, maar deze heeft een plastic plaat aan de voorkant en als je er op drukt dan gaan er allemaal lampjes knipperen? Echt te lelijk, maar ja... Verder een snorrenpyama, stoere schoenen en en nog wat tshirtjes en alvast eem leuke korte broek. Wij zijn klaar voor zon! Althans, hij dan... Ik moet nog... Vandaag was julian vrij omdat de school dicht is vanwege een begrafenis van een andere kleuterjuf. Super naar verhaal, darmkanker, en heel snel opgegeven, net in de dertig en ,oeder van 2 ukken. Gatverdamme, het zal je maar gebeuren. Dat soort verhalen komen nu altijd zo hard binnen, brrrrr. En het nare is dat ze er op school veel aandacht aan besteden, dus julian zit nu vol verhalen over doodgaan en begraven. Gatsie. Vind het wel moeilijk dat hij er nu al mee geconfronteerd was, bij iemand die hij nog nooit gezien heeft. Aan de andere kant, hij gaat er wel heel goed mee om... Maar toch.. Nu door het huis rouzen, spullen inpakken en om 3 uur rijden we dan naar hellendoorn. Appeltaart is klaar! Oh ja, ik kan onze badkamer wel gewoon gebruiken. We tegelen over bestaande tegels heen en zijn nu hetstuk rondom het bad aan het doen, dus we kunnen gewoon de douchehoek gebruiken. En daarna andersom. Daarom is het ook niet erg dat we er een paar weken over doen. Denk nog 2 of 3 weken en dan is het klaar. Fijn weekend allemaal! Niet bevallen nog hoor!
Hip, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Welkom bij de dertigers . Lekker uit eten zondag , altijd goed. Wij doen dat ook meestal met onze verjaardagen. Geniet er van vandaag (wel n gebakje ofzo toch vandaag?). En als je t lijstje naar me wilt pb'en dan graag! Haha, ja op 1 april gaan we met de benen over elkaar, goed idee! Gisteren was het echt een mega bobbel bij m'n enkels, zag er niet uit n voelde ook niet fijn. En ook zijn m'n vingers opgeet n voelen tintelig aan. Sophy, nog maar n weekje tot de echo, spannend!! Ben zo benieuwd.
Klopt idd betties dat het mooiste cadeau in mijn buik zit. voel me ook helemaal niet jarig alles staat in het teken van de baby en de badkamer. gisteravond mijn schoonzusje aan de foon (die is ook jarig vandaag) zegt nou dan word je geen mama voor je 30ste..ik zei ach wie weet he...helemaal niet erbij nagedacht dat het al bijna mijn verjaardag was. en in bed (was al na 12uur) waren mijn vriend en ik nog ff aan het kletsen zegt die morgen die ene vereniging maar es een betalingsherinnering sturen want die hebben nog steeds niet betaald...en ik heel suf welke datum is het eigelijk?? dus daarna nog flink de slappe lach gehad haha. maar ben dus helemaal niet met mijn verjaardag bezig. betties veel plezier in hellendoorn gaan jullie naar dat pretpark? daar ligt toch een pretpark of iets?
Klinkt prachtig trouwens dat shirt van cars hahaha leuk he kids met een eigen smaak! ik shop nu sowieso niet voor mezelf heb een paar zwangerschapsbroeken en verder koop ik niks pas als ik dadelijk weer mooi strak ben haha. dus shop idd alleen voor de baby haha. tori dan zal ik vandaag of morgen ff die lijst pben scheelt weer wat uitzoek werk en ik heb toch tijd zat haha. zoveel last van vocht heb ik gelukkig (nog) niet. als ik geen sokken aan zou hebben dan zou ik ook niet zien dat mijn enkels wat dikker zijn.
Hip mag ik ook een kopietje van je lijst? Kan ik maar vast klaar hebben staan. En ja wel een gebakje eten vandaag hoor.. ook eentje met aardbeitjes jammie Ga je naar een "vast" restaurantje om iets te vieren? Betties wat grappig van het te lelijke shirt. Moet wel lachen dat je het dan gewoon voor hem koopt Veel plezier met je schoonfam!
tori en sophy jullie hebben mail haha. is een flinke lijst hoor ik wou idd aardbeienvlaai halen bij de bakker, maar we hebben bij de gyn 3 kwartier moeten wachten voordat we aan de beurt waren dus toen had mijn vriend geen tijd meer want die moest gaan werken. hij had vanmorgen wel al bij ah kruimelvlaai gekocht dus daar net de werkmannen mee verwend hihi en ik ben eigelijk een beetje misselijk van de chocoeitjes hihi. van de werkmannen een bos bloemen gekregen lief he! we hebben niet een speciaal restaurantje ik hou van afwisseling en probeer graag steeds iets nieuws. en als het goed bevalt ga ik er wel es terug, maar niet te vaak moet niet te gewoon worden. dus we gaan een restaurant proberen wat net een paar maanden nieuw is zijn we nog niet geweest.
Hallo allemaal, Paar weken geleden heb ik hier eens wat berichtjes gepost m.b.t. het gebruik van utrogestan (op eigen houtje). Ik wil jullie allereerst even laten weten dat ik inmiddel 8 weken succesvol zwanger ben!!! Al 2 mooie echo's gehad met al een hartje op 6 weken!! We zijn (in 4 zwangerschappen) nog nooit tot de 8 weken gekomen met een goed groeiend frummeltje. Dus hulde aan de utro (al is dat natuurlijk niet direct te bewijzen) en dit formum!!! Ik heb alleen een vraagje. Wat raden jullie, als experts, aan wanneer te beginnen met het afbouwen? Ik gebruik nu 3x daags 200 mg.
Hip wat lief van de werkmannen. Hoe was je etentje? Had je wat lekkers? Nieuwe buikfoto in m'n album. M'n bm zit nog nét onder m'n navel, vind het echt hoog al en ik zie dat m'n navel ook al veel minder diep is nu. En het bolletje is best leuk zichtbaar zo
Wat fijn dat het goed gaat nu, gefeliciteerd Meestal wordt afgebouwd vanaf week 10-12. Ik ben zelf in week 11 begonnen met 2x2 omdat m'n lichaam meer terug begon te geven en vanaf week 13 met 1x2 's avonds en een dag of wat later gestopt.
Goedemorgen! Meteen ff de foto van Sophy bekeken , begint nu heel duidelijk te groeien!! Mooi! Wij zijn gisteravond weer naar huis gegaan van 3,5 dag bij m'n familie te zijn geweest. 2uur en een kwartier in de auto met een kindje die de hele rit heeft liggen bewegen. Dit resulteerde in enorme oefenweeen om 23:00. Even later op bed nog weer, maar nu nog niet weer gehad, dus t hoort er gewoon bij. Ze is nu de hele ochtend ook alweer druk dus ben benieuwd of ik straks weer last krijg. M'n schoonmoeder komt straks met de schilderijtjes en we gaan de box in elkaar zetten en op z'n plek zetten in de kamer. En ook m'n vriend z'n nichtje met man en dochter komen dus vanmiddag gezellig een bordspel met z'n allen doen. Dat wordt een lekker dagje . Ik wens jullie ook allemaal een fijne zondag!
Pluisje, super dat het nu zo goed gaat!! Lekker genieten en gefeliciteerd! Ja, en met utro afbouwen zou ik ook vanaf een week of 10 doen, je merkt het wel als je lichaam zelf meer aan maakt want dan komt t meeste er weer uit. Hip, jij ging vanavond toch uit eten? Of gisteren... Ooh ik weet t nu niet meer?! Heb jij al duidelijke oefenweeen gehad trouwens?
Oh oefenweeen, dat klinkt al heel echt en alweer 36 weken wat ga je hard! Mog ueel eventjes maar Ik vroeg me nog af op de lijst van Hip.. iets van afleiding boekje of muziek.. en iets voor voeding? Kan me voorstellen dat zoogcompressen al handig zijn of een eigen flesje ofzo?
pluisje gefeliciteerd! wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan. ik ben tussen de 10 en 11 weken in begonnen met afbouwen, rond 13 weken was ik klaar. merkte het ook echt dat ik het niet meer nodig had kreeg steeds meer terug. sophy heb ff je buikje gecheckt en je begint het nu echt te zien he! best wel wat verschil tussen 14 en 16 weken. leuk leuk! over het lijstje hier in het zkh hebben ze kant en klare flesjes nutrilon dus hoef geen flesje mee te nemen. en je borsten worden strak afgebonden om de borstvoeding zo snel mogelijk te laten stoppen (als je geen borstvoeding gaat geven) dus vandaar dat ik dat niet erop heb staan. ik en mijn vriend hebben alletwee een smartphone met internet, spelletjes en muziek erop enzo dus heb geen mp3 nodig of boekje, kan internetten voor afleiding en op alle weeenkamers liggen tijdschriften dus daarom had ik dat er niet bij staan. maar is idd voor jezelf mss wel handig. tori jij dus al voorweeen, is ook wel een lange zit 2 uur en een kwartier. zijn jullie tussendoor niet ff gestopt om een stukje te lopen ? helaas willen voorweeen niks zeggen over wanneer het gaat beginnen he, das wel jammer. ik heb nog geen voorweeen of iets gehad, er rommelt nog niks. heb sowieso nog nooit harde buiken gehad geloof ik, maar ik doe ook echt heel rustigaan vanaf 30 weken door mijn bekken mss scheelt dat ook?? ik begin er wel steeds meer zin in te krijgen, jij? en ik ben nog steeds niet bang voor de bevalling dus denk dat dat ook niet meer gaat komen, denk dat ik er best relax in kan gaan......hoop het maar hihi. wij gaan vanavond uiteten, dus zal morgen laten weten hoe het was tori klinkt als een gezellige middag wat je gaat hebben vanmiddag, veel plezier! en plaats je een foto van de schilderijtjes en de box? ik heb nog buikfoto's van afgelopen donderdag (37 weken) in mijn album gezet en bij babykamer enzo nog kleertjes en een foto van een nieuwe knuffel (olifant) had ik eigelijk verteld hoe het bij de gyn was vrijdag?? geen zin om terug te kijken dus doe het nu nog maar een x. mijn meisje is niet meer te klein, wel nog onder het gemiddelde, maar binnen de lijntjes. dus hoef geen extra echo's of ctg's meer. (de gyn keek trouwens alleen naar de meting van het buikje dat is nog enigszins betrouwbaar rond deze termijn de rest niet meer, vandaar ook die grote verschillen) moet nu dus gewoon 1x per week op controle wat normaal is voor deze termijn. mag niet terug naar de vk ook niet de vk van het zkh, de gyn wil de controles zelf doen. voor als er iets veranderd dat hij dat zelf dan meteen opmerkt en erna kan handelen. is erg voorzichtig deze gyn neemt geen enkele risico's, opzich wel fijn al had ik graag terug gewild naar de vk. en dan gewoon poliklinisch bevallen met mijn eigen vk, maar dat wil de gyn niet. de bevalling blijft gewoon met medische indicatie. opzich wel een veilig gevoel dat is dan wel weer.
Hoi meiden. Gefeliciteerd Pluisje met je zwangerschap. Ik ben gaan afbouwen na 12 weken omdat ik wat bang was en wat harde buiken dacht te voelen. De utrogestan maakt je baarmoeder ook wat rustiger, doe wat goed voelt. De placenta werkt niet van de een op andere dag 100% dus ik zou eerst wat minderen met de hoeveelheid en dan minder vaak inbrengen. En hopenlijk mag je dan over +- 7 maanden je baby in je armen sluiten. Dames, goed om te zien dat alles goed is met iedereen hier!!! Hip, toen ik 23 weken heen was zei mijn gyn dat ze het meten niet meer via 'femur' bovenbeenbotje deed, dat moest nu al via de buik. Maar ik twijfel hier nogal aan. Ze gaf me geen grafiekje met lijntjes mee over de groei maar getallen en nu kan ik niet controleren of de baby tussen de lijntjes zit, volgens mij zit het bovenbeenbotje nu op de onderste lijn en ik maak me zorgen daarover.
Elfrieda hier meten ze alles zeg maar en krijg dan een grafiek van elk onderdeel en de p score ook nog een hele lijst met getallen en dingen waar ik weinig van begrijp. hier meten ze dus het bovenbeenbotje, de omtrek van het buikje, de omtrek van het hoofdje en de doorsnede van het hoofdje. alleen het beentje meten heb je heel weinig aan omdat dat toch vaak erfelijk bepaald is. mijn kleine heeft daar vanaf de 20 weken steeds iets boven het gemiddelde mee gezeten. voor het gewicht is vooral de omvang van het buikje belangrijk hier word het vet opgeslagen en als dat te weinig is dan kan het zijn dat ze niet genoeg voeding krijgt. doordat de placenta minder werkt of de doorbloeding van de navelstreng niet meer goed is. als alles te klein is dan is dat vaak al eerder te zien dan bij bij de groeiecho met 30 weken en dan zijn er vaak andere oorzaken bijv. een infectieziekte die de moeder op heeft gelopen. krijg jij extra groeiecho's door je verleden? en flowecho's om de doorbloeding in de gaten te houden of niet? Als het buikje en het hoofdje goed zijn dan zou ik me als ik jouw was geen zorgen maken om de beentjes...heb je zelf korte benen en je man? als het voor jouw niet duidelijk is dan kun je es vragen of ze alles eens op wil meten en in een grafiek wil zetten zodat het voor jouw duidelijker is. hoe gaat het verder met je?
Oww en elfrieda de onderste lijn is sowieso nog goed. pas als iets onder de onderste lijn komt word er extra controle uitgevoerd (tenminste zo gaat het hier) en ik heb het idee dat zowel de vk praktijk waar ik zat en het zkh echt geen onnodige risico's lopen en eerder erg voorzichtig zijn dan een beetje laks. tenminste als ik lees hier op het forum hoe het bij andere vaker gaat. dus ik heb gelukkig wel veel vertrouwen in mijn gyn en voorheen ook in de vk.
Tori ik benook nieuwsgierig naar je schilderijtjes heb je een leuke middag gehad en is je meisje nu wat rustiger? Hip die voorzichtigheid klinkt lekker veilig! Liever zo dan datze laks zijn toch. Wel heelijk dat ze nu op een goede curve zit en dat ze je in de gaten blijven houden. Elfrieda ook buurten gezellig. Wat ben je al ver! Wat Hip zegt, ik zou vragen om een grafiekje of betere uitleg zodat je je geen zorfen hoeft te maken! Leuk he mn buikje *trots* wij zijn gaan lunchen hier bij de plas in eenleuk restaurantje.. geitenkaassalade jammie en daarna nog taart gemaakt zodat we morgen op kantoor ook iets lekkers te snaaien hebben
hoi hoi! Daar ben ik weer . Sophy, heb een leuke middag gehad en m'n meisje was wel iets rustiger dus dat was wel prettig. Jij dus lekker uit te lunchen, ik heb pannenkoeken gebakken voor iedereen (als lunch). En kan me voorstellen dat je trots bent op je buikje! Dat mag je ook zeker zijn!! Hip, we zijn in een ruk doorgereden naar huis. Was misschien ook beter geweest om even te stoppen, want ik kreeg het tweede deel steeds meer last van m'n bovenrug. Ik heb ook niet veel harde buiken gehad gelukkig ; alleen toen ik bezig was met het verven van de commode en het ledikantje, maar wel meteen gerust dus dat was ook maar kort. En aan het einde van de dag op het werk een paar keer, maar nu ik daar niet meer heen hoef denk ik niet dat ik dat nog krijg. Al kan de kleine ook een harde buik veroorzaken als ze teveel beweegt. Ik heb er ook al zin in! en net als jij ben ik ook helemaal niet bang voor de bevalling. Wij gaan dat klusje wel even klaren denk ik! Des te beter we er in staan des te meer pijnstillend hormoon maken we aan en des te meer kunnen we dus aan. Eet smakelijk straks (al lees je dit misschien niet meer voor die tijd)! De schilderijtjes hangen dus ik ga nu een foto ervan in m'n album plaatsen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Van de box nog niet, want die zit nu we in elkaar maar er moet nog een mooi boxkleed in (wil 'm zelf gaan maken want het is geen standaard maat). Ligt nu wel een boxkleed in, maar die vind ik echt niet mooi! Elfrieda, goed te horen dat het goed gaat met je zwangerschap! @echometingen, bij de laatste meting (pretecho) waren er ook grote verschillen, het bovenbeentje en voetje waren even 'ver' qua weken en haar buikje en hoofdje iets minder ver. Elk kindje is weer anders dus eigenlijk kunnen ze nooit precies zeggen hoeveel weken de kleine is want bij de een groeien de benen langer dan bij de ander, toch? Oke, nu de foto uploaden. En als de foto er in staat ga ik koken: vis in de oven en aardappelen met boontjes ofzo erbij.