Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He dames!!

Heb een uurtje geleden voor de 2de x gel gekregen heb wel geregeld krampjes/harde buiken, maar stelt niks voor verder. Hopelijk doet hrt genoeg om morgen ingeleid te worden.
    Rond een uur of 6 mag ik naar huis, lig nu nog aan de ctg mag er zo af en dan rond 5uur weer ctg.

We worden wel goed verzorgt hier in het zkh gelukkig. Maar wel een lange dag zo zeg!

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Heeee Hip :D wat jammer dat er weinig gebeurt, maar hopelijk verweekt het goed en dan morgen aan t infuus!

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Mckenzie, ik hoop dat je gelijk krijgt! Jij heb je paasei gevonden :) super! En al die pillen, is zeker voor een heel goed doel!

Betties, voor jou ook een paasei dus goed idee om je man ff extra lief aan te kijken :).
    Zou zo tof zijn dat je laatste eigen poging voor IVF lukt!

Ben lekker bezig geweest vandaag. Vanochtend weer wat werk afgemaakt, twee wasjes gedraaid, koelkast schoon gemaakt en op boodschap geweest.
    M'n vriend is op pad vandaag. Dus heel vindingrijk van goedkope sneakers instappers gemaakt. Anders kon ik niet naar de super!
    Nu bezig met deel twee van m'n lunch.

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Werd net gebeld door m'n vriend dat ie weer onderweg naar huis is, dus vorige bericht eerst maar gepost.

Zomerrr, ja schiet hier ook al op. Zal niet zo lang meer duren. Lijkt mij ook moeilijk, aan de studie met een klein kindje waar je de zorg voor hebt. Ben sowieso al geen ster meer in studeren, naast m'n werk teveel andere dingen die ik dan leuker vind om te doen. Knap dat jij het doet!
    Eerst maar genieten van jullie kleine, je man moet maar even pas op de plaats maken. Als de tijd voor jou daar is maar 'bezig' voor een tweede. Straks eerst weer zin krijgen in intimiteit. Hier is dat nu ook al tijden ver te zoeken... Pff ben benieuwd hoe lang het duurt voordat wij dat weer terug hebben. Zal niet heel snel gaan want de kleine komt eerst bij ons op de kamer slapen.

Sophy, vandaag gaat het bij mij ook niet gebeuren. M'n bm is nu weer rustig. De kleine ligt met haar rug over het midden van m'n buik en ligt idd iets lager nu doordat ze volledig is ingedaald. Heb wel t idee dat m'n buik verder naar voren hangt nu. Merk dat ook erg met opstaan vanuit lig of zithouding. Dat gaat zo lastig! Kan bijna niet meer naar voren buigen.
    Wat fijn dat je de kleine zoveel voelt, ook een actief meisje dus! Lekker van genieten nu t nog geen pijn doet, hihi.

Hip, jee ... Dus bij jou nog niet echt veel vooruitgang. Zo maar fijn naar huis en morgen weer heen en kijken hoe t er dan voor staat.
    De kleine heeft duidelijk nog zin om 'binnen' te blijven. ;)

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Zomerr knap hoor studie combineren met een kleintje succes! Wat doe je eigelijk en hoelang nog? Hier is de intimiteit ook ver te zoeken heb er geen behoefte aan. Benieuwd hoelang het duurt idd strakjes want wij hebben de kleine ook op de kamer in het begin.
    Hoe doet lana het?

Soof lekker genieten van je drukke meid!

Mckenzie spannend hopelijk heb je je ei goed benut dat zou toch zo ontzettend mooi zijn!

Betties jij nog ff er tegenaan hahaha. Veel plezier;) dat die ivf maar niet nodig is.

Tori kun je je schoenen niet meer aan? Je bent behoorlijk druk geweest vandaag zeg. En je buik weer rustig dus nu....wie weet gaan we morgen samen bevallen hihi.

Nou ik lig thuis lekker in bad en zometeen naar bed ben moe! Vermoeiend zo'n dag zkh.
    Heb 2x gel gehad vandaag, heb er wel krampen en harde bukken van en nu gelukkig nog steeds dus hopelijk doet het z'n werk. Toen ik naar huis ging heb ik nog ctg gehad maar hebben ze niet meer getoucheerd doen ze morgenvroeg weer.
    Ik hoop dat ik ontsluiting heb zodat ze kunnen inleiden anders weer zo'n zelfde dag als vandaag.

Ik hou jullie op de hoogte!

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, hoi! Lekker ff aan het badderen :). Wat zei je vriend dat het nu toch nog niet zover is? Hij was zo blij met dat hij wist wanneer hij papa zou worden.
    Kan m'n schoenen nog wel aan, maar kan ze zelf niet meer aan doen! Dus moest ze zo maken dat ik er in kon stappen zonder hulp van m'n handen. Hihi

Ja, ben behoorlijk druk geweest vandaag. Heb nu ook weer last van oefenweeen, dat zal mede komen doordat ik zoveel heb gedaan denk ik. Tijdens het koken was het ook al zo... Maar het zijn nog oefenweeen, houden niet lang aan en hoef ze niet weg te puffen.

Ben erg benieuwd wanneer t echte werk bij mij gast beginnen, zit niks anders op dan afwachten... Er is geen aanleiding om mij te 'helpen'. Komt vast goed... Ja, wie weet morgen tegelijk met jou Hip, t kan maar zo!

Welterusten alvast dames!

7. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Sophy leuke foto's van je buikje

Ik heb ook foto's in mijn fotoalbum geplaatst vandaag, en een hele geslaagdde 3D echo van vorige week vrijdag van ons meisje!

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hallo,

Sorry voor het inbreken, ik weet dat er elk moment bevallingen kunnen plaatsvinden maar mag ik jullie tussendoor een vraag over het gebruik van Utrogestan stellen? Ik weet dat de experts hier zitten ;)

Allereerst de aanstaande mama's feliciteren! Hoop dat we gauw mogen volgen!

Nu mijn vraag: ik heb op mijn verzoek, vandaag na de IUI Utrogestan (3x100) mee gekregen omdat ik tijdens mijn ma vanaf 5weken bruinverlies had en ik normaal gesproken geen last van tussentijds bloedverlies o.i.d. heb dus wellicht tekort aan? Mijn progesteron was 32 in de lf, vorig jaar tijdens de ofo gemeten. Gedurende mijn zw is helaas niets gemeten! Dus nu ben ik me er meer mee gaan bemoeien.. Ik weet alleen niet zo goed wanneer ik het beste kan starten? Volgens de arts vandaag maar ik wil niet een evt. Eisprong (ik doe IUI in natuurlijke cyclus, en heb enkel ovu testen van KV gebruikt, piek was gisteren, althans volgens mij, maar ik heb nooit eerder een Ovutest gebruikt.. Ik heb wel een echo/fm gehad afgelopen do, op cd 10, en toen was follikel 14/13. Is morgen een beter moment om te starten of nog een dag later?

Dank!

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Zoetje ik ben 3 dagen na de iui gestart met de utro. Dan is de eisprong zeker geweest en ben je nog ruim optijd met de utro.
    Heel veel succes hopelijk ben je snel blijvend zwanger!!

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi zoetje

Met de utro inderdaad pas starten als de eisprong zeker is geweest want anders kun je hem juist tegenhouden. Ik start zelf als ik drie dagen een hogere temperatuur had zodat ik zeker weet dat mijn ei is geweest. 3x100 is trouwens niet heel veel, 3x200 is zo'n beetje wat de meeste meiden hier gebruiken (en ik zelf ook).

Ik hoop voor je dat het hiermee goed gaat!

11. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hip,

Dank je voor je snelle reactie! Denk dat ik ook pas over 2 dagen begin. Succes en sterkte morgen! En hopelijk de bevalling zodat je eindelijk van je dochter kan gaan genieten!

12. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Kom hier even spieken en lees dat het een spannende tijd is voor Hip! Ik duim dat je bevalling vlot op gang komt. Dat zou fijn zijn!!!

Zal morgen even verder lezen.

@Hier: alles gaat z'n gangetje. Alleen moe en last van maagzuur. Morgenochtend voor een "pretecho". Ik ben dit weekend 2x gevallen (dom dom) en de VK wil geen echo maken. Dus dan maar zo...

13. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi McKenzie,

Jij ook bedankt voor je snelle reactie! Ik denk dat ik over een paar dagen start. Mijn gyn. Wilde wel recept geven maar het was niet standaard en eigenlijk niet nodig etc. Etc. Dus dit is al heel wat.. We weten ook niet zeker dat dat de reden was voor de ma. Het wordt vooral gegooid op mijn leeftijd, risico op miskraam is nu eenmaal groter. Lijkt me prima om nu in ieder geval met 3x100 te beginnen..

Jij ook succes!

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Zoetje, maak je helemaal geen progesteron aan of wel wat? als het ter ondersteuning is denk ik dat 3x100 ook zou moeten helpen. Ik hoop voor je dat dit het probleem is en je nu blijvend zwanger bent!

Annabeth, leuk weer wat van je te horen!! En dat het goed gaat met de kleine :). Balen dat je 2x bent gevallen, hoe kan dat nou gebeuren?! Kan me voorstellen dat je een echo wilt, zekerheid boven alles. Maar je hebt geen bloedverlies dus ik ga er vanuit dat het allemaal in orde is met jullie kleine jongen. Vervelend dat je zo'n last hebt van maagzuur. Ik heb dat nu ook erg, maar pas nu ik bezig ben met de laatste loodjes dat het echt vervelend wordt. Heb er tot nu toe nog niets voor genomen.

Hier een onrustige baby vanavond en daardoor behoorlijk last van m'n baarmoeder en bekken (steken onderin) ... voelt soms ook als weeen, komt denk ik doordat zij zo actief is (oh en het brand ook behoorlijk aan de binnenkant dus kan daar ook nog es niet tegen smeren). Hopelijk slaapt ze vannacht wel lekker en heb ik een goede nacht.

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Nou hip, dag 2! Vandaag wordt de dag?! Dan zit je op je uitgerekende datum of niet dan?
    En tori, hoe was jouw nacht? Nog gerommel of heeft ze lekker geslapen?

Hier heel slecht geslapen, geen idee waarom... Vanmorgen dacht ik: toch even een ovutestje doen. Potverdorie, is ie nu positief! Heb geen zin meer :(

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Anabeth leuk om van je te horen. Shit dat je gevallen bent zeg, voel je je kindje wel nog goed? Leuk zeg een zoontje!!

Tori goed geslapen?

Ik heb de hele nacht krampjes gehad gelukkig wel geslapen, maar droomde ook dat ik krampjes had dus zal wel de hele nacht door zijn gegaan ook toen ik af en toe wakker was.

Nu alweer een tijdje aan de ctg en ben al getoucheerd...de bmmond is helemmaal verweekt en al helemaal plat nog geen ontsluiting dus wel weer gel gekregen, de vk hoopte dat ze me om 2uur goed nieuws kon geven.
    Ik word dan niet meer vandaag ingeleid geloof ik, maar mag dan naar huis en word dan morgen ingeleid.
    Heb wel flinke krampen van de gel.
    Ben blij als die gel niet meer hoeft van dat brand flink en ben van binnen nu helemaal geirriteerd wat hetvtoucheren ook niet prettig maakt.

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Bbetties morgen is de uitgerekende datum dus wiie weet word ze dan geboren.
    Shit heej dat je test nu pas posi is. Wie weet morgen wel zin is optijd dan toch.

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hi Tori,

Jij ook dank voor je reactie! Ik weet dat ze het precies een jaar geleden tijdens de cyclusmonitoring hebben gemeten (ik dacht op cd21) maar in ieder geval na de eisprong en het toen 32 was..tijdens de zw is er helemaal geen bloed geprikt en zijn er dus geen waarden bepaald. Het is puur omdat ik bruinverlies had dat ik ben gaan zoeken naar mogelijke redenen en oplossingen en hier terechtkwam :)

Succes met de laatste loodjes en alvast veel plezier gewenst met je meisje!

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hip! Je houdt ons in spanning hihi.. maar blijkbaar, tenzij het spontaan op gang komt.. geen beeb in je armen vandaag.. is het balen of gewoon rustig aan morgen verder? Wel rot dat het van binnen zo geirriteerd is van het toucheren brr.

Tori wie weet lig jij al stiekem te bevallen terwijl alle ogen op Hip gericht zijn ;) zijn dekrampjes van gister over? Inventief zeg van de sneakers ;) ben ook heel benieuwd wanneer jouw meisje komt!

Betties ih balen van je ei! Dat verwachtte je natuurlijk niet. Mss vanavond nog ff? En anders genieten van dat het niet meer zo nodig hoeft.. soms geeft dat ook fijn rust :)

Elpie meteen even gespiekt bij je 3d echo, mooi hoor! Vooral die van het gezichtje is erg mooi :) nog 1 keer aan de baxters toch?

Annabeth leuk dat je komt buurten! En een jongetje in je buik, das een unicum hier ;) blij voor je dat het goed gaat!

Hier weekend ;) kan ik de hele dag kijken of er al babies zijn :D

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Zoetje de referentiewaardes zijn
    Voor eisprong 0,6 tot 4,7
    In je lf 5,3 tot 86.
    Ik had in natuurlijke cyclus prog van 21 op dag 21, dus jouw 23 lijkt me prima. Tijdens zwsc is het door de utro plus wat ik zelf nog aanmaak onmeetbaar geworden ( >190). Als je in een natuurlijke cyclus ter ondersteuning 3x100 gebruikt lijkt me dat een mooie dosis, vanaf 3dpo wat de anderen al zeiden. Je zou nog aan je gyn kunnen vragen of je nog een keer in week 5 bij een zwsc prog mag laten prikken.

Deel Deze Pagina