Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Oja die emo buien en gekke eetgewoontes.. ik voel me haast raar dat ik daar geen last van heb haha. Dat is wat je altijd hoort.. wat erbij hoort als je zwanger bent.. waarom heb ik dat niet :p
    Moet wel zeggen.. manlief is echt blij dat ik niet steeds zit te huilen of lekker hormonaal boos wordt ;)
    Was bij jullie ook zo toch Tori, Hip? Geen rare dingen toch? Wij zijn gewoon zo zen haha

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hieperdepiep voor meckenzie, gefeli meid! Lekker op vakantie dus, heerlijk! Geniet ervan, ben ook erg nieuwsgierig wat je gaat doen. Hihi, wel afspreken maar niet zeggen waar je heen gaat, ehm...?

Sophy wat ben je toch heerlijk aan het genieten! Leuk om te lezen!
    Hip jij met je kleine meid lekker in de zon?
    En tori, ik hoop dat het doorgezet heeft....

Hier voel ik me mega beurs. Jemig, mijn hele buik is gevoelig, branderig. Gek, want ik heb helemaal geen blauwe plekken. Manlief is een topprikker! Pregnyl deed eigenlijk geen pijn! Was er heel bang voor maar voelde hetzelfde als de andere prikken. Mocht het ooit nodig zijn dan stel ik mijn man beschikbaar als prikker, hihi.
    En nu een beetje nerveuzig... Morgen om 9.30 moet mijn man aan de slag en ik heb dan om 10 uur de punctie. Zit alleen met het tijdstip van de zetpillen voor pijnstilling. De moet ik om 9.15 zetten. Dan zitten we in de auto of zijn we in het ziekenhuis... Zou toch niet heel veel uitmaken als ik gewoon thuis nog doe? Dus ongeveer 8.50? Ze werken toch gewoon een paar uur. Gaat erom dat ze al goed hun werk doen op het moment dat ze beginnen toch?

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Betties de pregnyl doet gewoon z'n werk :) Had ook dat branderige en dat m'n buik helemaal opgezet was door de grote eierstokken. Ik zou die zetpillen gewoon thuis doen.. dat half uur maakt wrs niet veel uit en ik denk dat je ze thuis relaxter in kunt brengen. Ga je nog naar de acupunctuur?

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Nee ik ga niet naar de acu. Ze had graag voor de tp willen doen, maar zal je net zien dat ze morgen tot en met dinsdag in rome zit! Balen, maar ach. Ik heb toch niet het idee dat het wat doet allemaal. Alle iuis nul resultaat, de vorige keer deed ze speciaal iets wat ervoor moest zorgen dat mijn menstruatie een keer rustiger zou zijn. Noundat was de worst one ever! Dus... Het is meer dat ik er wel rustig van word maar verder geloof ik er allemaal niet zo meer in. Ik ga denk ik gewoon volgende week weer een keer.

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    McKenzie, van harte gefeliciteerd!!! :) Lekker genieten vandaag en oooh heerlijk op vakantie!! Ik ben wel benieuwd, ik ga je ff PB-en hihi.
    En ja, wie weet wil de kleine met jou tegelijk jarig zijn en komt ze vandaag, ik hoop het!! Heb ik wel een mooi cadeau voor je als ze vandaag geboren wordt, hihi.

Sophy, jeetje dat je haar al zo goed voelt (en haar bewegingen ziet) nu :), echt leuk! Je geniet nu volop, helemaal goed :).
    Haha, en bij jullie alles met roze dus, leuk hoor. Ben benieuwd naar de foto's. Je hebt nog geen ge-upload toch?
    Ik had ook geen last van trek in rare dingen / combinaties dus dat zegt helemaal niets hoor.
    En ja, dat wiegje... oh ik kijk er nu ook al steeds naar maar hij blijft maar leeg. Ik heb 'm nu weggeschoven van m'n bed, haha ... te emo!!

Hip, zeker een goed idee van de meeting ... en dan met zwangere dames en babies, :D leuk!! Oh dan kan ik met m'n nieuwe autootje en de kleine een leuke trip maken, dat wil ik wel!! :D
    Rij jij dan weer met me mee Sophy?

Betties, wat fijn dat je man zo goed is met de spuiten :) en je hebt het er nu weer op zitten, op naar de punctie! Dat is nog wel weer even tanden op elkaar, maar je kan het hoor!!
    Ik heb geen zetpil gehad volgens mij, alleen een prik in m'n bil en een half slaaptabletje. Oh van dat slaaptabletje werd ik echt loom, alsof ik onder invloed was haha.

Ik ga maar es douchen en dan over 3 uur weet ik of er gestript kan worden of niet :). Dat is al lekker snel.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    ohja, vanochtend nog weer slijmprop verloren ... dus er gebeurt wel iets daar binnen.

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hhhmmm tori ik zie je onderin nog geen baby nieuws dan denk ik....hoelaat moet je naar de vk?

Soof heerlijk hoe je geniet echt mooi! En hier ook geen gekke eetgewoontes of emo buien of zo ik was gewoon normaal (zo normaal als dat ik ben niet zwaanger dan he) er waren wel wat dingen waar ik net periodes meer zin in had zo heb ik een tijdje veel tomaten en olijven gegeten, eet ik normaal ook maar toen meer.
    Ben benieuwd hoe je kamertje word ga je foto's in je album zetten?

Betties ik vond de pregnyl ook geen pijn doen zolang die maar niet meer koud is en rustig ingespoten word. Geen idee hoe die zetpillen werken kun je niet ff naar het zkh bellen om fe vragen wat het beste is?
    Heel veel succes morgen in ieder geval! Ik ga echt hard voor je duimen!

Mckenzie van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een mooi weer heb je zeg! Heerlijk genieten hoor....ik hoop dat je een mooie normale cyclus hebt en royaal zwanger word deze x!

Soof waar ga jij eigelijk heen?

Ik mis het zwanger zijn en mijn buik wel best erg trouwens...ik wil graag weer zwanger zijn dat getrappel voelen en genieten van echo's en alles wat erbij hoort.. wil ook heel graag weer bevallen ik vond het zo mooi dat persen en dan uiteindelijk je kindje op je buik. Het is niet zozeer het verlangen naar nu alweer een kindje erbij, want ik hou zoveel van tess en geniet er zo van dat ik er nog niet aan moet denken dat ik dat moet verdelen over 2 kids, maar zwanger dat wil ik wel weer zijn ja. Zullen mss de hormonen wel zijn nog ofzo al denk ik dat het geen jaren gaat duren voor we voor een tweede gaan(hopelijk spontaan:))

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Om 13:00 moet ik bij de vk zijn Hip.
    Je hoort het wel vaker dat je in het begin na de bevalling alweer denkt aan zwanger willen zijn ... Dus dat is heel normaal, komt idd van de hormonen!
    Nee, als wij voor een tweede gaan dan zal daar ook geen jaren tussen zitten ... hihi

Nu echt douchen!!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wat ik wel heb, is dat m'n benevelde zwangere hersens echt zo sloom zijn haha.. moet het wel drie keer teruglezen voor ik op iedereen heb gereageerd :D

Betties mss doet het je nu juist wel goed geen acu. Voor mezelf geloof ik er wel in, puur in het rustig worden stukje dan.. maar als jij er verder geen goed gevoel bij hebt, doe je het lekker niet toch!

Tori whoehoe nog een stuk slijmprop! Met een beetje geluk betekent dat dat je ook een beetje ontsluiting hebt en dat ze je kan strippen :) En dan vandaag of morgen je wiegje vullen!!
    Ja graag als we meeten weer meerijden in je nieuwe autootje.. gezellig.

Hip ook begrijpelijk om toch te verlangen naar het getrappel en nou ja, gewoon dat het bijzonder is om je kindje te dragen. Ook iets met hormonen wat Tori al zei. Hoe mooi zou het zijn om hierna nog een keer spontaan zwanger te mogen worden.. maar eerst nog genieten van Tess :)

Kamertje.. ja er komen nog foto's maar als het iets meer gevuld is. Nu blauw zeil en een stelling en m'n nieuwe witte muren is niet heel interessant :p
    En vakantie.. we gaan een weekje naar Griekenland. Wacht ik zoek even op waar we heengaan.. het is er in ieder geval nu 25 graden :D

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Deze:
    Foto's van Michelangelo in Kos-stad, Griekenland - Tjingo.nl

Mooi toch, onze laatste vakantie met z'n tweetjes en we hebben maar all-in gedaan zodat ik met m'n buikje niet zoveel hoef te lopen en te doen.. gewoon lekker zitten :) Normaal gesproken wil ik van alles doen, nu gaan we een soort cocoonen hihi.

En er was nog iets.. hmm..
    Oja..
    Meiske voelen.. wat een voordeel met m'n placenta aan de achterkant dat ik echt elk schopje en gefriemel meekrijg. Het stelt me heel erg gerust moet ik zeggen en manlief voelt dus nu ook al de kleine schopjes (of mss zijn het haar handjes). Vind het echt heel bijzonder allemaal :)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Tori... en?

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    #3412 Tori3, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    Helaas, geen ontsluiting dus weer niet gelukt.
    Nu staat er voor zaterdagmorgen een controle afspraak in het ziekenhuis en wordt er besproken wanneer de inleiding plaats gaat vinden.
    Ik heb me er nu bij neer gelegd dat we dus nog even langer moeten wachten en het niet meer thuis gaat gebeuren. Uiteindelijk komt ze! Ergens volgende week!

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Nou ja zeg tori, wat een domper! Wie had nou gedacht dat jij zo lang door zou lopen zeg... En ik had nig wel bedacht: jij morgen bevallen dus aan het einde van het hele traject en ik morgen eitjes oogsten en bevruchting en dus aan het begin.

Hier gaat het trouwens niet echt lekker. Jemig ik voel me echt niet zo lekker... Mega moe, duf, zere huid op mijn buik en misselijk... Bleh. Zal de pregnyl wel zijn, heftig spul.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wat onwijs jammer Tori! Kan natuurlijk alsnog spontaan gebeuren voor die tijd, maar klinkt alsof het echt de inleiding gaat worden. Maaaarrr dan komt ze ook echt! :)

Betties knuffel, doe je rustig aan? En alvast succes morgen! Het is echt heel snel voorbij gelukkig. Op naar een mooie oogst en een makkelijke punctie en veel bevruchtingen :)

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy ik had niet moeten kijken naar je vakantiebestemming.....JALOERS!! Lekker genieten gaat het worden hoor.

Tori nou zeg wat balen weer. Ik dacht dat je morgen naar het zkh zou moeten, maar dat word dus zaterdag. Zal wel maandag inleiden worden dan aangezien je zondag al 42 weken bent. Het kan natuurlijk nog steeds elk moment beginnen, maar kan me voorstellen dat je daar niet meer vanuit gaat.
    Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw zkh is, maar mij is het echt heel goed bevallen om in het zkh te bevallen. Ik baalde eerst ook wel een beetje dat ik niet meer de mogelijkheid had om thuis te bevallen, maar wij zijn zo goed begeleid en verzorgt in het zkh en met de fluxus en manuele placenta verwijdering was ik toch blij dat ik in het zkh was en niet vanuit thuis met heel erg veel spoed naar het zkh had gemoeten. Dus de volgende bevalling kies ik toch weer voor een zkh bevalling.

Wij zijn vanmiddag f de stad in geweest met z'n 3tjes...2 leggings een broekje en 2 nijntje shirtjes gescoord voor tess hihihi....dat winkelt zi makkelijk met een kinderwagen, die hangertjes fijn aan de duwsstang zodat je kan blijven graaien in de rekken hihihi.
    Binnenkort maar es gaan lijnen en als de 6 kraamweken voorbij zijn gaan sportenwant ik wil voor mezelf ook royaal gaan shoppen.
    Nu liggen tess en ik ff op bed ben moeeeeee.

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Oww en de ruggeprik was ook een heuul groot voordeel van het zkh ;)

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hahaha Hip.. net hersteld van de bevalling en nu alweer shop till you drop :p Kan me ook voorstellen hoe het gaat met een klein kindje.. in een babyzaak.. en allemaal schattige kleertjes.. die je eigenlijk allemaal wel wilt hebben ;)
    Wil je veel kilo's eraf of valt het mee? Hoe is dat na de bevalling met je buik.. trekt het vanzelf gedeeltelijk bij? Toch even nieuwsgierig.

Speciaal voor Tori was het vannacht volle maan :)

Net mail van MvM ontvangen. De dekentjes zijn op, dus dat verklaart wel wat, hopelijk komt hij nu begin juni.

Betties.. denk aan je! Succes straks meid!

En ik denk dat ik straks even op dorp ga kijken voor een zomerjas en een paar shirtjes want niks past meer ;) En trots hahaha.

18. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woensdag was ik 6 weken en 3 dagen zwanger, was ja want heb een miskraam gehad. Heel verdrietig en vol ongeloof, ben er kapot van.
    Ik heb via ICSI geprobeerd een kindje te krijgen, maar de hormonen waren niet goed aangeslagen en kreeg ik een escape IUI (inseminatie met donorzaad) Door de ICSI moest ik sowieso al progestron/ utrogestan gebruiken, maar van de IVF arts stoppen zodra ik positief testte. Die positieve test kwam, wat een wonder!! Toen ik woensdag lichtbloed verlies kreeg en buik- en rugpijn kreeg ik een echo. Het vruchtje was precies de goede grootte! 7 mm. Maar helaas geen hartslag, dat zou nog kunnen komen. Toen ik vroeg helpt het om progesteron/ utrogestan te gebruiken. kwam ze met de volgende verklaring: uit ons onderzoek is niet komen vast te staan dat het middel heltp tegen miskramen. Maar als jij denkt dat het helpt kan je het gebruiken het is niet schadelijk. Uit jullie verhalen, en uit gelezen sites op internet heb ik een totaal andere mening. Mocht ik weer zwanger raken dan blijf ik het gebruiken!! Wat raden jullie aan tot welke week? En wie herkent dat het rond week 6 ook is misgegaan?

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, zeker balen ... maar ik heb me er nu al volledig bij neergelegd! En op zich zou ik ook vrijdag al naar het zh moeten voor controle maar we hebben gekozen voor zaterdag. En wellicht dat de inleiding dan al wel zondag is, maar goed dat horen we dan zaterdag.
    En stel er gaat iets niet helemaal zoals het zou moeten zijn we meteen op de juiste plaats en dat is ook zeker wel prettig.
    haha, jij bent alweer lekker aan het shoppen geweest :). Heb ik ook enorm veel zin in als ze er straks is en we samen met haar op pad kunnen!

Betties, sterkte met de punctie en op naar een goede oogst van mooie eitjes die allemaal goed bevrucht worden en dan over een paar dagen tp!!
    En dan jij TP en ik bevallen, dat is ook leuk tegelijk :).

Sophy, oooh was het volle maan? Niet gezien, haha. Wel werd er een stukje verderop vuurwerk afgestoken om 12 uur ... maar niet gelet op de maan (die wel dezelfde kant op te zien was op dat moment).
    Ah ja dat verklaart een hoop, dekentjes op dus daarom heb je hem nog niet. Nouja, hij komt nog wel op tijd!
    Shopze vandaag! Ik moet nog wat dingen bij de drogist vandaan hebben dus daar gaan wij straks nog heen, maar verder blijf ik denk ik lekker binnen, bah vies weer buiten!

Mckenzie, leuke verjaardag gehad? En ben je dan nu op vakantie? ... oei ik heb je niet meer gePB't dus nu weet ik niet waarheen... Wie weet het wel en PBt 't me even???

Flo, :( wat een teleurstelling dat je een miskraam hebt gehad... Sterkte!! Ik zou 't t/m week 10 gebruiken en dan langzaam afbouwen.
    Hopelijk is dat het 'probleem' bij jou en ben je met de volgende poging weer zwanger en dan blijvend!

20. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Het kan totaal geen kwaad om langer Utro te blijven gebruiken. In Gent (waar veel meiden met 'onverklaarbare' herhaalde miskramen naar toe gaan) raden ze het zelfs standaard aan (dus ook als je natuurlijk zwanger raakt) tot en met 12 weken, en dan in een dosis van 3x200 p/d. Dit is ook mijn plan van aanpak als ik weer zwanger raak.

Heel verdrietig dat het is misgegaan bij je :(

Deel Deze Pagina