Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Oh leuk Hip een newbornshoot! Is dat bij hetzelfde meisje dat je buikfoto's heeft gemaakt? Ik vind vooral die foto's op papa's of mama's arm/schouder altijd zo mooi :) Doe je ook op zo'n kleedje met haar beentjes onder haar? Gaan wij ook doen als de kleine er is, ik dacht inderdaad als ze een weekje of 3 is. Mijn buikshoot is 27 juli :)

Pfew, m'n meiske heeft echt de hele nacht liggen spelen :) Heerlijk om te voelen, bounce en wiebel maar ik lag er gewoon wakker van hihi. Straks effies naar de rommelmarkt.. kijken voor wat speelgoed en wat (extra) kleertjes. Gaan jullie ook? Of iets anders leuks doen?

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Betties, wat ongelooflijk K dat er geen bevruchtingen waren. Heb het zo met je te doen meid!!! Hele dikke knuffel!!

Bedankt voor jullie felicitaties.
    Ik knap gelukkig alweer n beetje op. Als m'n schaamlippen weer minder dik zijn mag de plascatheter eruit en wie weet ook wel naar huis. Gisteren na t douchen zelf weer naar m'n bed gelopen en ook m'n tanden staand gepoetst, heerlijk! Wat kan je dan ook genieten van dit soort simpele dingen :).
    Net weer geprikt op hb, over n uur uitslag. Het was 5,5 na toedienen bloed n volgens mij eerst wel weer wat gezakt.
    Maar infuus is af sinds gisteravond :).

De kleine licht nu al 3 uur op m'n borst te slapen (ze was zo verdrietig vannacht en heb haar zelf zo neergelegd en t was meteen goed, hihi moederinstinct).
    Je spreekt t uit zoals je het schrijft, dus griekse Y is ai :). In Engeland zullen ze ievai zeggen... :)

Oke ik moet verder ontbijten en hoop dat de kleine zo wakker wordt voor eten en dan kan ze weer aan de borst (alleen rechts lukt dus dat is nog ff een ding, hihi)
    Xxx

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori fijn dat het alweer wat beter gaat met je. Hb heeft ff ndig om te stijgen na dat bloed is toegediend. Het duurt ongeveer 24 uur voordat het nieuwe bloed opgenomen is in het lichaam. En daarna stijgt het ook nog. Dus kan goed zijn dat het hoger is dadelijk.
    Hopelijk mag je snel naar huis, maar wel goed rustigaan doen he! Je moet echt herstellen hoor.

Wij gaan straks met z'n 3 tjes de stad in daar is vsnalles te doen.

4. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Fijn dat het alweer wat beter gaat en dat je je meisje lekker bij je hebt!
    Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen! Beterschap!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Fijn dat het beter met je gaat Tori en dat je je meisje nu ook bij je hebt :) Hopelijk mag je ook snel naar huis!

6. frmama2013

29 apr 2013
    18
    0
    0
    Huishoudhulp
    Ik heb het een tijd moeten vaginaal inbrengen, dat waren 2 capsules per dag en dat was omdat ik een voorliggende placenta had. Toen ik 13 weken zwanger was (spontane bevruchting) kreeg ik 's nachts een bloeding en bij onderzoek kwam men er dus achter dat de placenta onderaan lag bij mij (bij de opening zeg maar). Dit kon nog veranderen tot 6 maand, indien niet dat was er dus kans op miskraam of vroeggeboorte. Veel rusten en de utrogestan heeft bij mij toch zn werk gedaan, want de placenta is net voor 6 maand verschoven en ben ondertussen over de 37 weken!

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hey dames, sorry voor mijn afwezigheid! Maar t is behoorlijk wat al die info en mijn mindere mobiliteit hihi.
    Maar ik ben op koninginnedag naar huis gegaan en nu ik thuis ben gaat het herstel beter dan ik had verwacht.
    Heb net een foto in m'n babyalbum gezet :) voor jullie!!

Ik kom later weer terug... Nu weer druk!! Haha

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Tori wat een mooi meisje :) Met van die mooie zachte bolle wangetjes! Wat heerlijk dat je al thuis bent en daar kunt herstellen. Heb je een leuke kraamhulp? En genieten maar :):)

Betties hoe is het met jou? Gaat het een beetje? Vind het zo onwijs rot voor je...

McKenzie vast bijna op vakantie :)

En Hip alles goed met Tess?

Hier.. gaat goed.. de buren zijn er net achter gekomen dat ik zwanger ben hihi. Eerste spulletjes komen nu binnen: badje, maxi cosi en dan morgen de meubeltjes en m'n kinderwagen! Yay!
    Slaap alleen niet zo goed. Denk dat m'n hoofd een beetje vol zit, wel met positieve dingen maar hyperig blij zullen we maar zeggen ;)

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Tori, ik ga zo even in je album spieken! Wat fijn dat je al snel naar huis mocht! In je eigen omgeving is toch een stuk prettiger lijkt me. Heb je goeie hulp?

Hier gaat het best goed. We zijn eigenlijk vooral heel strijdbaar en willen graag door. Maar door de agendas en de protocollen van het zkh worden we daarin tegen gehouden. In eerste instantie kreeg ik een datum voor het evuluatiegesprek op 6 juni!? Zou betekenen dat er een groot risico is dat ik dan mijn ronde in juni mis en dus twee cycli zou overslaan. Bovendien zit dat dan in de zomervakantie. Dus ik was heel boos geworden en aangegeven dat de evaluatie wat ons betreft ook een telefonisch consult kan zijn. Immers, alleen besproken moet worden dat er een hogere stimulatie moet zijn, een punctie ondr narcose en de uitleg over wat er mis ging en ik denk ook dat het advies zal zjn om over te gaan op icsi. En dan, hoppa starten! De tijd vliegt voorbij zo...
    Gister werd ikmteruggebeld dat de afspraak nu eind mei is. Daarmee zit ik goed qua timing, dus dat lucht wel op. Daarna heerlijk aan de rose on de zon en biefstuk gegeten! Ook wel eens superfijn om dat zonder zorgen te kunnen doen! Weet immers hartstikke zeker dat ik nu niet zwanger ben. Ik verheurg me ook enomr op de paar dagen weg volgende week. Zie ons helemaal voor me, julian lekker scheppen op het strand en wij in de strandtent met een witbiertje. En manlief de bob! Haha, ik ben het de afgelopen 3 jaar al!

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Goed zo Betties. Ze mogen ook wel met je meedenken dat je niet al te lang onderweg bent. Zou ook met ze bespreken met welk minimumaantal follikels je een punctie wilt gaan doen (i.e. als het weer 2-3 is, wil je mss liever afbreken zodat het niet als vergoede poging telt) en wat het beleid is voor narcoses in het weekend (in Gent deden ze dat niet, dus dan is de vraag welke andere pijnbestrijding je kunt krijgen).
    Dus eigenlijk over een kleine 4 weken gesprek en dan weer door :) Maar eerst nog even op vakantie :) Je zit vast hier in de buurt, gek idee is dat. En dan zeker eerst nog genieten van de dingen die je straks allemaal niet meer mag eten!

Ik ga maar vlug douchen want ik *mag* weer naar de arbo.. ja ik ben nog steeds zwanger :D en nog steeds extreem moe.. dus ja ik ben nog ziekgemeld.. ok, we zijn klaar, u mag weer naar huis.. nuttig hoor :D

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi sophy,
    Ja inderdaad dat minimum aantal staat ook op mijn lijstje en misschien mijn amh waarde laten bepalen? Goeie van die narcose in het weekend...
    We gaan naar velsen een paar dagen. Dus is dat in de buurt? Hihi.
    Zomervakantie is inmiddels ook geboekt. Drie weken kamperen in nl op een superleuke kindercamping op de veluwe. Is niet erg spectaculair maar vorig jaar heel goed bevallen. En mochten we in de periode nog eens naar het zkh moeten dan zijn we met een half uur terug.

Ik ben nu een week of 4 thuis maar heb nog geen oproep van de arbo gehad. Die zal binnenkort wel komen. Ben benieuwd naar hoe dat gaat. Maar zo te horen hoef ik me daar niet al te druk over te maken. Heb genoeg begrijpelijke ellende lijkt me, baan kwijt, werkdruk, mislukte ivf en een nieuwe te gaan. Maar dat zijn natuurlijk ook weer moeilijk te meten mietlichamelijke klachten... Ze zullen me wel naar de psych sturen...?

12. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Alle kben aan het aftellen ... nog zo een 12 w utro te gaan ... en dan hopelijk nooit meer (ben het beuerdebeuerdebeu)

Moet sowieso rond 35w stoppen van gyn

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    En weer terug.. ik stond idd binnen 10min weer buiten haha. Nog 1 keer, maar dan gaat ze me bellen en hoef ik niet helemaal op en neer.

Betties.. als ze eraan meewerken zou ik voor de zekerheid je amh laten checken ja! Enne, volgens mij wil jouw zkh dat je bij posi test stopt met utro. Dus wat je nu over hebt, wegleggen en voor volgende poging compleet nieuwe batch vragen. Je hebt ze gewoon in je wachtmaand gebruikt ofzo. Beter nu alvast wat sparen :)
    Velsen is vlakbij ja :) Lekker om nog even wat dagen weg te gaan hoor en ook alvast de zomervakantie in het vooruitzicht te hebben. Toch iets positiefs.
    De arbo doet bij mij niet moeilijk. Gewoon dat ik goed naar mn lichaam moet luisteren. Naar een psych.. mag je mss zelf bepalen? Heeft het zkh geen maatschappelijk werkster bij de fertipoli? En je doet al loopbaancoaching..

Elpie nog steeds aan de utro? Brr kan me voorstellen dat je daar klaar mee bent. Was je 20w echo goed?

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dat was ook mijn plan! Heb nu dus nog voor dikke 14 dagen over.

Heb nu trouwens steeds best buikpijn bij toiletbezoek. Blijkbaar heb ik toch mog wat teveel gedaan na de punctie? Heb er sinds gister last van... Beetje rustig op de bank hangen.

Wat goed dat het bij de arbo zo soepel gaat zeg! Geeft jou ook lekker een hoop rust.

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Ja dat is wel normaal die pijn. Veel rusten en veel drinken. Ik heb nog ruim een week buikpijn gehad en ook dat je links en rechts vanaf de buitenkant hele gezwollen eierstokken voelt. Met rust wordt het snel beter :)

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Even lachen?
    Ik droomde dat er een eekhoorn in m'n buik zat :) Nee niet m'n meiske.. maar als extraatje.. dat hij eerst de embryo naar een mooi plekje begeleidde (met z'n handjes eromheen.. kom maar.. ga hier maar zitten.. ik zal je beschermen).. en nu dus meiske met eekhoorn erbij en samen spelend in mijn buik :D
    Je vraagt je toch af.... hahaha..

Net terug van controle. Meiske doet het hartstikke goed :) Alleen m'n bm is enorm, ligt 4 weken voor op groei. Het schijnt niet zorgelijk te zijn omdat hij al de hele tijd erg groot is maar komt dus nu al wel bijna tot m'n ribben ;) Heeft ze lekker veel ruimte om te springen bouncen schoppen zullen we maar zeggen :)

17. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Wow, meiden, net zo'n pijn in mijn rechter eierstok, dus testje gedaan en hartstikke positief. Op dag 17! Whaaaat!! Het lijkt wel bijna een normale cyclus :D Dat wordt dus klussen vanavond!

18. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Haha wat een maffe droom! Een eekhoorn in je buik :D

Fijn dat alles weer helemaal ok is met je meisje. Die heeft inderdaad lekker de ruimte nu! Je buik zal ook wel flink zijn dan :)

19. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Jah, het blijft een gedoe hé met die Utro. Maar wat een geluk dat het er is zeg, het heeft al veel meiden geholpen.
    Je gaat nu goed hard hoor meid!

20. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Nieuwe mama's, hoe is het met jullie? Tori, al weer een beetje opgeknapt?

Betties, goed dat je de evaluatie hebt weten te vervroegen. Het is ook niet leuk dat je dan door die afspraak net weer een ronde mis zou lopen. Ik vind dat ze daarin niet echt goed meedenken in de ziekenhuizen hoor.

Wat Sophy zegt, het is vaak eerder maatschappelijk werk waar je naar toe wordt gestuurd dan een psych. En maak je geen zorgen, als het niet gaat, dan gaat het niet. In het ergste geval kun je er ook altijd nog een burn-out van maken, dan mogen ze je niet zomaar weer aan het werk zetten. Komt wel goed joh, je gaat zelf nu even voor hoor, dat bedrijf redt zich ook wel eventjes zonder jou.

Deel Deze Pagina