Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Woehoeeee :D Dat geeft weer frisse moed! Veel plezier vanavond ;)

En ja mn buik is wel groot ja.. omvang volgens vk nu 27-28 weken hehehe dat wordt me nog wat straks. Ach stiekem ook trots op mn mooie bol :)

2. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Hoi dames, ik breek even in. Wil graag wat vragen en jullie advies erover. Ik heb nu 3 miskramen gehad, allemaal gestopt met 5 a 6 weken met groeien. De eerste keer is er spontaan een miskraam geweest, de laatste 2 keer doormiddel met pillen opwekken. Nou ben ik dinsdag in gent geweest voor de uitslagen van allerlei onderzoeken. Hier is niks uit gekomen. Nu is mijn vraag aan jullie, denken jullie dat het nut zal hebben om het met utrogestan te proberen? Of zou dat bij mij echt niet gaan werken? En wanneer moet je het precies innemen en wanneer weer stoppen? Heeft het okk nog nadelen misschien?

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hebben ze vanuit Gent geen Utrogestan voorgeschreven, ook al werd er niets gevonden?
    Ik ben ook in Gent geweest en mij is het wel voorgeschreven, samen met Prednisolon en aspirine. Dat is een beetje hun standaard 'baat het niet, dan schaadt het niet' pakket.

Utrogestan kan geen kwaad, dus ik zou het gewoon lekker proberen als ik jou was.
    Ik gebruik het zelf ook na 2x een ma. Ik start 3 dagen na de eisprong met 3x200 mg. Je moet echt na de eisprong starten, als je te vroeg begint kan het je eisprong juist tegenhouden.

Verder heeft het niet heel veel nadelen, behalve dan dat het je erg zwanger laat voelen terwijl je dat dus niet hoeft te zijn. Meestal wordt het gebruikt tot 12 weken. Ben je niet zwanger dan kun je er weer mee stoppen. Ik werd 3 dagen na het stoppen ongesteld (het houdt namelijk wel je menstruatie tegen).

Succes!!

4. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Nee heb dus ook al gebeld met gent. Had de vroedvrouw aan de lijn en die zei inderdaad ook dat het geen kwaad kon. Ze ging het nog wel navragen aan de arts en die zou als het goed is vanmiddag dan terugbellen. Heb je een recept nodig of kun je het gewoon bij de apotheek halen?
    Ik heb woensdag me eisprong gehad. Dus dan zou ik nu wel moeten beginnen dus. Maar door de utrogestan kun je ook geen positieve test krijgen?

5. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik zit net als Vlindertje ook te denken om te gaan starten met utro. Heb er al veel over gelezen.
    Maar wanneer stop je eigenlijk als je niet zwanger bent? Op 14 dpo ofzo? Krijg je hierdoor dan niet een lf van 16 of 17 dagen??

6. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Utro is niet vrij verkrijgbaar, het moet echt op recept. Als je geen recept krijgt, kun je het wel via internet bestellen. De kosten zijn dan wel voor jezelf. Deze site is betrouwbaar: Utrogestan | Bij menstruatieklachten, PMS | Online bestellen

Door Utrogestan kun je geen positieve zwangerschapstest krijgen als je niet zwanger bent. Die meet immers HCG en Utro maakt geen HCG.

Maak je geen zorgen als je iets later begint met de Utro als je het nog niet in huis hebt.

Lappie, ja dit is bij mij ook zo. Als ik op 14 dpo negatief heb getest stop ik met Utro en 3 dagen erna word ik ongesteld. Ik heb hierdoor inderdaad een LF van 17 dagen.

7. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Bedankt voor je antwoord. Ik ga er nog even hard over nadenken...

8. Sunfly

Sunfly Lid

29 dec 2011
    77
    1
    0
    vervolg: Ik vind dat prettiger omdat ik dan vrijui
    Randstad
    Is iemand geïnteresseerd om Utrogestan van me over te nemen?
    Ik heb het niet meer nodig.
    Ik vind het zonde om het weg te gooien, dus als iemand interesse heeft?

Het gaat om:
    - 8 volle doosjes à 30 capsules van 100 mg per capsule (4 doosjes houdbaar tot 02-2014 en 4 doosjes tot 09-2014).
    -1 doosje à 28 capsules (dus ik heb van de 30 er 2 gebruikt), houdbaar tot 03-2014
    -1 doosje met nog maar 1 capsule (over van de 30 dus), houdbaar tot 09-2014.

Stuur me maar een PB als je interesse hebt.
    Ik kan het opsturen of je kunt het afhalen (ik woon in de buurt van Den Haag).

9. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik heb je een pb'tje gestuurd.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Tori hoe is het nu? Goed aan het herstellen? En hoe doet Yvi het? Meer foto's zijn ook welkom :D

Hip met jou en je meisje? Wanneer is je kraamfeest ook alweer.. pas in juni toch?

McKenzie en Betties.. zwaai :) denk aan jullie! Ik hoop toch zo dat jullie ook snel volgen!

Hier.. meiske geniet van het zonnetje met allemaal kleine schopjes :) Neem dus maar aan dat ze goed tegen het licht en warmte kan, hoewel ik meestal in de schaduw of met extra handdoek over mn buik zit. Lief kindje.. vind het echtgezeliig in mn buik :)

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He dames ik ben er nog hoor! Ben een beetje druk met leuke dingen doen is ook zo'n heerlijk weertje! Ik zal morgen weer ff uitgebreid reageren en mss weer es een foto van ons knappe meisje plaatsen. Gisteren alweer een maand oud...het gaat veeeeeel te snel!

Bij jullie alles goed?

Mckenzie ben je al weg? Heeel veel plezier!

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hey meiden,
    Hier ook druk met vooral Yvi :), maar het gaat super! De extra twee kraamdagen gaan vandaag in, die hebben we ook chat nodig. Ik kan pas sinds gisteren weer lang genoeg staan om dingen met Yvi te leren.
    De kraamzorg is ook zo'n lieve vrouw, ik ga haar wel erg missen denk ik!
    Ik verloor op dag 7 (zaterdagavond laat) nog stolsels en de verloskundige moest zelfs komen omdat het er niet goed uit ging. Nu ik dit eindelijk kwijt ben herstel ik steeds sneller volgens mij.
    Ben druk in de weer om de bv op gang t brengen, dit lijkt ook steeds beter te gaan. Maar ze heeft nog wel veel bijvoeding nodig, ach prima toch?! Ze was gisteren, op dag 7, weer op haar geboortegewicht van 4280!!! :D

Sophy, nog maar 17 weken tot de 40!!! :)
    Hopelijk hou je door die warmte niet teveel extra vocht vast.

Hip, aah een nieuwe foto :) altijd leuk. Fijn te horen dat het zo goed gaat. Een maand oud alweer, time flies idd! Onze meid is ook alweer 1 week.

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ze zat gewoon te kakken tijdens de linkerborst, ze produceert al flinke stinkerds haha. Dat wilde ik nog even delen. Nu de andere en ben benieuwd of ze er genoeg aan heeft nu.

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dag mammas. Haha mooie verhalen over stinkluiers...

Hier lijkt het erop of ik al ongesteld wordt. Crap, dag 20 is het pas! Dat brengt mijn planning in gevaar!! Nou ja we zien wel, doe er weinig aan... bovendien kreeg ik als reactie op een mail aan het zkh waarin ik om bevestiging vroeg dat wij in juni nu ingepland staan wederom het voorspelde antwoord dat ze daar vniet aan konden beginnen omdat dit afhankelijk is van de evaluatie en de medicatie die ik ga gebruiken. Grrrr! Wordt gek van dat nergens invloed op hebben! Vorige keer hadden we de mazzel dat we het laatste plekje op de planning hadden, ben benieuwd of dat nu ook zo zal gaan...

Maar goed, de zon schijnt! Dus ik ga lekker helemaal niets doen en een boek lezen! Heerlijk!

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb ook vanuit Gent utro en prednison voorgeschreven gekregen.

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Jee wat gaat het hard.. Tess al een maand en Yvi al een week.. :) Vind het ook wel heel mooi dat er al twee minimeisjes zijn :)

Hip fotootje dan maar? Je zit vast de hele dag met haar in de tuin en lekker buiten wandelen?

Tori fijn van de exrra kraamdagen en dat je herstel nu vlotter gaat! Valt het je mee? En moet je nog op controle voor die bloeduitstorting? Heb wel begrepen dat je stolsels ter grootte van tennisballen kunt verliezen.. brr.. hoort erbij maar dat gevoel van fllllrrp daar is ie hahaha. Nog fotos van je kleine meid?

Betties ongi in aantocht op dag 20??? Neem je die vroege spotting ook mee in de evaluatie? Beroerd zeg van de planning.. begrijp dat ze het zeker willen weten qua schema en dat je dan de beste kans hebt, maar als er zo weinig plek is... je wilt gewoon geen tijd verliezen toch!

McKenzie al vertrokken? :D

Hier ja nog 17 weken. Manlief heeft gister het kamertje in elkaar gezet. Echt keurig gedaan.. hij is zo netjes :) en het staat er prachtig bij :) We zijn echt blij met de keuze voor dit kamertje. Alvast wat spulletjes in de commode en kleertjes in de kast.. echt zooo onwerkelijk nog dat dit Onze babykamer voor Onze beeb is :)

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy het gaat idd erg hard, van 1 kant veel te hard en van de andere kant ook mooi om te zien hoe tess veranderd en zich ontwikkeld. Het erg goed de laatste paar dagen. Ze zit nog maar op 5 flessen en ze slaapt al aardig door. Om 23.00 u ongeveer de laatste fles en rond 6.30 de eerste fles. Ze is ook steeds meer wakker tussen de flessen in en kijkt dan al vrolijk omzich heen..

Betties jeej zeg nu al ongi? Daar moet toch iets echt niet goed zijn. Vind het echt zo rot voor je allemaal! En dan ook nog dat gedoe met de planning in het zkh, hopelijk komt het allemaal toch goed uit. Volgende week ff een paar daagjes weg geloof ik of niet? Tot die tijd thuis maar genieten van het zonnetje!
    Ik hoefde trouwens ook pas na 6 weken naar de arbo arts.

Mijn vriwnd doet de laatste fles zodat ik er lekker optijd in kon en wat denk je ik zit al een half uur op de wc met buikpijn en diarree...jippie!!

Ow gisteravond heeft mijn mam voor het eerst opgepast op tess wij waren ff naar het bevrijdingsfestival. Ging erg goed moef ik zeggen, heb me geen zorgen gemaakt en ook niet tussendoor hoeven bellen. Was wel weer lekker om thuis tess te knuffelen.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Hip klinkt alsof ze een vrij makkelijk kindje is :) Nu al minder flessen en goed doorslapen tussendoor, dan heb je het getroffen :) Kan me voorstellen dat het zo mooi is om haar te zien ontwikkelen.. dat ze steeds een beetje meer kan.. en trotse mama :)

Heb geen zin om naar m'n werk te gaan :D

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip, toch niet echt ziek geworden hoop ik? Tess doet het super zeg! Jemig, nu al doorslapen. Julian deed dat pas met 11 weken... Hopenlijk blijft dat zo, want met die kleintjes kan het per dag verschillen..

Hier nu inderdaad definitief ongi, 21 dagen. Was ik al voor gewaarschuwd en is dus niet vreemd. Natuurlijk eerst opgepomp door de stimulatie en toen de punctie en een paar dagen utro. Met de utro ben ik een week geleden gestopt dus kan wel kloppen dat mijn lijf nu al klaar is met deze ronde. Hopenlijk is de volgende ronde wel gewoon weer 27 dagen.

Morgen inderdaad lekker weg tot en met zondag! Dus ik ga vandaag lekker poetsen en spullen verzamelen.

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Net nog even een foto in het mapje gezet van onze prinses!! :D

Deel Deze Pagina