Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ik heb een foto in mijn album gezet. de baby die eerst een beetje achter lag is goed bij gegroeid, ze kwam op 8.5 en het beebje lag zelfs al te bewegen. Dat heb ik nog nooit gezien dus echt wauw!!!

Ik heb donderdag de intake prenatale screening, dan doen ze ook meteen een echo. Dus donderdag zie ik de baby's alweer :D

Mijn schildklier waarde was prima, iets onder de 1 (0,7) Ze mocht het eigenlijk niet geven omdat het het gebied van de endo is, maar ze noemde het toch :)

Oh ben zo opgelucht!! Laatste twee echo's ook gewoon uitwendig, met een tweeling kan dat sneller, ook weer iets nieuws voor mij!

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Yes, weer helemaal goedgekeurd! Je gaat nu echt hard hoor, nog een paar weken en dan kan het al gebeuren :D

Ik kan me voorstellen dat het soms balen is, zo moe en weinig kunnen maar wat je zegt, het is zodat je prachtige meisje kan groeien en dat doet ze super! Terecht dat je trots bent hoor!!

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Mckenzie, wow! Wat super dat het zo goed gaat! En donderdag weer spieken, top! Wat ga je doen qua prenatale screening?
    En soof, ook zo n super beeb, wat gaje hard! Vind hetvecht ongelooflijk dat je al op 30 zit!

Ik heb vandaag de fotos van de schoolfotograaf gekregen. Dus... Ik heb even een fotootje in mijn album gezet, is immers mijn trots, mijn lekkere ventje! Beetje blauw tussen al dat roze;)
    Gister wel even flink gehuild. Hij had zo een lieve opmerking. Het ging over de fotos en dat sommige kinderen twee setjes fotos hadden als ze ook een foto met een broertje of zusje hadden. Maar die had hij dan niet en toen ik vroeg of hij dat erg vond zei hij zoooo lief: nee hoor, dat geeft niet, want ik ben niet alleen, ik heb toch papa en mama en vriendjes die komen spelen? Zo, dan breekt je hart wel even zeg...

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Goh helemaal blij hier.. met zo'n wegaanhetechtbeleven gevoel :D Twee beebs, 1 30w bib, 2 9w bibs en Betties gaat gewoon deze poging ook zwanger raken.. geen mks meer in ons clubje.. we leven nog lang en gelukkig :) Wie doet mee :D

McKenzie fijn van je schildklierwaarde ook! Kan me voorstellen hoe opgelucht je bent dat deze echo goed was en zelfs bewegende beebs.. geweldig hoor! Dus donderdag prenatale screening en volgnde week weer een gewone echo? Ga je de combinatietest doen? En je man.. gaat hij mee naar de echo's.. ook blij?

Betties wat een leuk jochie is Julian :) en wat een lieve opmerking.. smelt.. hoe mooi als je hem toch nog een broertje of zusje kunt geven!

Tori goed verzorgd :) Fijn dat Yvi het ook leuk vindt en zo nieuwsgierig is :)

Hip boze Tess klinkt heftig.. ook schattig zo'n boos minitje hihi ;)

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Mckenzie, wat fijn!! Nu genieten, dubbelop!! Gefeliciteerd meid.
    Jaaa, en we zien graag een foto van de beebs :)

Hip, in de auto heb je gezeten :) hihi, we hebben een vw Touran.
    Past veel in, want je kan de achterste stoelen er afzonderlijk uit halen. Nu wel iets minder als voorheen, want 1 stoel moet natuurlijk blijven voor de kleine dame ;).

Wat is p5 en p85??

Yvi huilt trouwens alleen hard als ze nog meer wil eten...
    En ooh, wat lacht ze veel nu. Dat is zo genieten om haar zo in haar sas te zien.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ohja en Hip, als we adresjes in Italië zoeken dan weet ik je te vinden!

Waar wij zitten is nummer 21 in Wapenveld .
    We gaan zo weer huiswaarts, de regen komt hier nu losjes uit de lucht, bah! We wilden nog naar Amersfoort, ff shoppen... Maar met deze regen heb ik daar niet zo'n zin in.

7. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    McKenzie wat onzettend fijn dat alles goed is :D

Ik heb een banner gemaakt, durfde het eerst niet omdat ik het toch nog wel heel onzeker vindt. Maar ik ben dus vandaag 8 weken en 4 dagen en we zijn daar super trots op.

Tori wat leuk dat je in Wapenveld zit, daar woont mijn broer en schoonzus met hun kids. Grappig. Kom zelf ook uit de Veluwe is inderdaad super mooi gebied. Normaal kom ik er wekelijks om met mijn paard te gaan rijden, maar nu ik zwanger ben, doen we dat maar even niet. Heb nogal een pittig paard die erg onverwachtse dingen kan doen. Wil het risico niet lopen dat het daardoor mis zal gaan

8. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Even ander vraagje trouwens. Tot hoelang hebben jullie nog Utrogestan gebruikt? Volgens de arts dinsdag mag ik in principe al stoppen, maar hij snapte ook als ik nog door wou gaan tot de 12 weken. Maar vind het ook wel doodeng om te stoppen. Dus benieuwd tot hoeveel weken jullie het gebruikt hebben

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Soof gelukkig krijg ik tess altijd wel snel getroost dat maakt het gelukkig minder heftig.
    En wat heerlijk dat je in een alleskomtgoedenwelevennoglangengelukkig flow zit haha ik doe mee!! Met zo'n instelling moet betties wel snel zwanger worden :D

Tori oja haha ff vergeten..daar past idd genoeg in.
    Zal straks es kijken naar de b&b.
    Kom goed thuis!

Deze sprong is een stuk heftiger dan de vorige 2. Ze ligt nu maae weer op mij te slapen kreeg haar niet in bed. Begin van de middag wel nog ff lekker in de stad geweest saampjes toen was ze heel lief gelukkig, heb nog een waskussenhoes gekocht en wat leuke hydro's voor op het bedje, 2 shirtjes met korte mouw en een legging en dat voor maar 75 cent :D langleve cadeaubonnen hihihi

Vliegen de waskussenhoezen bij jouw ook zo snel in de was tori? Ik heb er 5 (nu 6) Tess plast er vaak op hihi als ze uit bad komt of met verschonen dan poets ik haar billetjes eb dan plast ze op mijn hand en dan loopt het zo via mijn hand op het kussen weer een natte hoes haha. Leg er wel een hydro op, maar dat houd geen plas tegen natuurlijk.
    Heb 2 kussens 1 beneden en 1 boven op de commode en heb een joes over het matrasje van de kinderwagen. En die 2 reserve waren dus niet genoeg.
    Dus sophy shop der maar genoeg hihi;)
    Hydro's vliegwn er hier ook door! Die kun je echt niet genoeg hebben.

Zag in de stad vandaag iemand met een soort doek voor de kap van de kinderwagen voor de zon (jaja hier in limburg hwbben we gewoon een zonnetje en 22 graden :)) diw lijkt me echt fijn, ik gebruik een hydro hiervoor maar dit lijkt me handiger..volgensmij stond er dooky op maar kon het niet goed zien. Kent iemand dit? Ik zal zo es googlen.

Vlindertje jaaaah een banner!! Ik ben tussen 10 en 11 weken in begonnen met afbouwen met 13 weken was ik gestopt. Heb wel nog wat utro bewaard, mocht er bloedverlies komen dan kon ik snel weer beginnen.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Tori wat een leuke b&b! Ziet er echt netjes uit allemaal.. ik ga hem bewaren voor mss een weekendje als ons moppie er straks is. Ben je goed thuisgekomen?
    Die P's zijn groeicurves maar volgens mij is het uiteindelijk het belangrijkst dat een beeb steeds ongeveer dezelfde curve aanhoudt, niet hoe hoog/laag hij zit.

Hip het heet inderdaad dooky en je kunt hem een soort "invlechten" aan de bovenkant van je kinderwagenbak. Kijk:
    https://www.baby-dump.nl/index.php?page=search&zoek=dooky
    Volgens mij hebben ze hem trouwens ook met allerlei motiefjes.
    Ik heb 4 waskussenhoezen, eerst maar eens kijken hoe het gaat :) Tess maakt er een lekker rommeltje van hihi.. beetje mama pesten hihi.

Vlindertje wat leuk een banner! Ik ben begonnen met utro afbouwen met 10 weken. Merkte dat m'n lichaam er genoeg van kreeg. Eerst terug naar 2 doseringen, daarna met 12 weken terug naar 1 (nacht)dosering en met 13 weken gestopt. Je placenta werkt optimaal vanaf 16 weken en produceert dan hele bergen met progesteron (meer dan wat de utro je kan leveren).

Ik heb zo de eerste zwangerschapscursus :) Ben benieuwd hoe het is en wat voor meiden er nog meer komen.
    Had ook nog ff m'n schildklier laten controleren. Wel raar, ik gebruikte wat meer maar hij is laag stabiel gebleven (0,7 bij 14). Ben niet zo blij met die 14 dus op naar wat meer meds maar weer :) Het blijft een raar ding.

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ik had em idd ook al gevonden soof en ga em ook bestellen.

Wat voor cursus ga je doen? Heel veel plezier in elk geval!

Die P's zijn idd de groeicurves...P5 was tess en dat betekend dat 5% kleiner is en 95% groter. Vanaf P5 gaan ze het extra in de gaten houden of de beeb nog genoeg groeit enzo.
    Als je een erg grote beeb hebt kan het ook zijn dat je eerder ingeleid word omdat de bevalling anders te moeilijk is.
    Uiteindelijk is het belangrijkste dat je baby z'n eigen curve volgt idd.

Tess vannacht weer vanaf half 4 een paar x wakker geweest. Vanavond hebben we een feestje,maar ik weet nog niet of ik ga. Als ik dan om 2 uur ofzo in bed lig en tess komt vanaf half 4 weer steeds dat trek ik niet hoor!
    Een heftig sprongetje deze x, de vorige 2 had ze veel minder last van. Hoop niet dat het lang duurt, volgens oeiikgroei kan die 2 wwken aanhouden :(

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Aah zo'n Dooky is echt handig! Thanks voor de link Soof, ik ga m ook bestellen :).

Hip, is me nog niet heel vaak gebeurd dat Yvi plast terwijl er net geen luier onder ligt... En helemaal nog niet over m'n hand! Ik laat haar na t slapen eerst ook nog even liggen op de 'oude' luier die ik dan al wel los heb gemaakt, want vaak gaat ze dan ng plassen. Heb al wel vaak gehad dat ze, voordat ik de schone luier dicht plak, gaat plassen. Kan je weer opnieuw beginnen. Moet wel zeggen dat ik een schone luier altijd eerst pak en uitvouw voordat ik haar verschoon.

En jaaa, hydrofiele doeken kan je niet genoeg hebben! Wij hebben er heel veel gekregen van de buurvrouw :), zo blij mee!

Ah, P's zijn curven... Duidelijk. Daar deden ze bij mijn vk niet aan, en achteraf zaten ze er ook totaal naast met hoe groot ze was (schatting door voelen in week 39).

Hip, ooh vervelend dat Tess zo'n last heeft van de derde sprong. Denk dat Yvi er ook al in zit (doet tenminste al dingen van die sprong), maar heeft er niet echt last van. Ze doet nu van die schaterlachjes, zó leuk! En de rammelaar vast pakken gaat ook al goed (met mijn hulp natuurlijk hihi).
    Hoop voor je op een betere nacht! Maar idd als ik jou was zou ik vanavond niet te laat naar bed gaan.

Sophy, leuk zwangerschapscursus! Hoe was het?
    Is zeker heerlijk voor een weekend weg die B&B, heerlijk wakker worden door t gefluit van de vogels en uitzicht op de tuin met bomen. Wel vragen om de kamer beneden, want die heeft een entree met keukentje (daar sliep Yvi in haar eigen ledikantje).
    In de omgeving kan je heerlijk wandelen!

Vlindertje, ah wat grappig! Kan me voorstellen dat je er vaak heen gaat, heerlijke omgeving. Mooie banner!!

We krijgen zo kraamvisite van m'n neef met z'n vrouw en zoontje. Even het verschil zien met een kindje die een jaar ouder is :).

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Hip is de Oei ik groei een goed naslagwerk als de beeb er eenmaal is? Zo van, dat je dingen op kunt zoeken over de ontwikkeling of als ze ziek is ofzo? Ik heb nu de grote geboortegids met alle info over de zwangerschap maar wil ook nog iets vergelijkbaars voor straks :)
    Een sprongetje van 2 weken is best lang.. hopelijk slaapt ze gauw weer door.

Tori veel plezier met de kraamvisite! Yvi is nog beleefd hihi.. m'n nichtje heeft een keer het hele badje volgepoept.. en dan net met diarree :D Dat gun ik m'n zusje nog wel een keer :D Jou niet trouwens :)

De cursus is iets algemeens over houding, ontspanningsoefeningen, pufles hihi. We zijn met zeven dus mooi klein groepje. Wel weer typisch hoe ik me graag "gewoon zwanger" wil voelen, maar me niet thuisvoel tussen de zeurende "gewoon zwangeren". We waren nog geen minuut binnen, begint de eerste al over wie de meeste kwaaltjes heeft :$ Lekker interessant, ik ben zwanger, ik ben blij, that's it :D Maar goed, ik kom er voor mezelf.. hoop nog wat meer informatie te krijgen straks over welke houdingen en hoe je nu precies moet puffen zeg maar..

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy ik kijk voor de sprongetjes altijd op de site van oei ik groei heb het boekje niet wil het wel es gaan lenen vab de bieb als het dan echt heel intressant is kan ik het alsnog kopen. Voor ziektes en kwaaltjes enzo kun je in het opgroeiboek 0 tot 4 jaar kijken. Dat is het boekje wat je krijgt van het cb. Net als het groene boekje van vroeger toen we zelf baby waren, maar dan veel uitgebreider. Erg fijn vind ik.

En nee een 'gewone' zwangere zul je nooit worden. Wij weten hoe bijzonder en absoluut niet vanzelfsprekend een zwangerschap is daar kun en wil je niet over klagen, maar alleen maar van genieten. Ik vond dat gezeur over elk klein ongenakje ook altijd zo irritant.

Tori wat is yvi netjes haha. Tess maakt er een sport van hoor om ons onder te plassen of poepen. Ik heb ook altijd de luier al klaar liggen en laat haar op haar met de oude luier open nog ff trappelen, maar toch lukt het haar vaak om op ons of op het waskussen te plassen. Ze plast ook best ver dus met de luier open is het haar al vaker gelukt om over de luier heen te plassen. Tis toch echt een meisje maar ja haha.

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Hoe is het hier?

Hip wat heb je een leuk ondeugend meisje :D

De 30w gepasseerd, wat gaat het snel voorbij allemaal maar oh wat heerlijk dat ze er bijna aankomt :)

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Ik zit aan m'n ontbijt en de kleine slaapt nog. M'n borst is wel erg vol dus hoop dat ze zo ff wakker wordt, denk het wel... Hoor al wat geluidjes.

Ik had niet moeten zeggen dat het verkleedkussen nog maar een paar keer nat wordtntijdens het verschonen want dezelfde dag ging het nog mis!! Moest ik haar ook een schoon rompertje aan doen, zoveel had ze geplast (net tijdens de wisseling van de luier). Haha

Sophy, ik merkte dat ik ook heel anders in de zwangerschap stond dan de andere dames bij de gym. Had er geen klik mee! We hebben dan ook geen contact meer onderling... Nouja, prima hoor.
    Wil misschien nog wel met een afspreken, die ik het aardigste vond en ook af en toe mee heb gemaild na de cursus.

Gisteren was ik naar de Poel gelopen, want papa ging surfen... De heenreis ging goed, wandeling van 20 minuten. Maar toen we daar waren werd ze wakker... En was niet blij, dus ben al snel weer naar huis gegaan. De hele terugreis heeft ze gehuild! Zo zielig...

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Hahaha Tori dat was vragen om moeilijkheden met het waskussen ;) En nu weet Yvi hoe leuk dat is... kan je meteen van de week ook extra hoezen gaan halen. Wel zielig van het huilen gister.

Zat nog te denken.. een cursus voor aanstaande-ex-mmm-mama's.. dat is toch een gat in de markt :) Ook voor de cursusgever.. alleen maar dankbare blije zwangeren hihi.

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Soof das zeker een gat in de markt!! Jammer dat ik niks afweet van zwangerschapsgym anders kon ik iets beginnen hihi.
    En jij nu de 30 weken voorbij vanaf nu gaat het weer een stukje sneller vond ik tenminste. Maar je bent al helemaal klaar ervoor of niet?

Tori wat zielig dat yvi zo moest huilen en dat in de wandelwagen nog wel, meestal worden ze wel stil met wandelen. Heb je haar thuis nog kunnen troosten?
    Tess doet trouwens ook al een tijdje vanalles wat ze eigenlijk pas na het sprongetje zou kunnen, maar nu ontwikkeldcze dat wat meer en gaat alles wat vloeiender.
    Volgenmij kan het niet dat ze een sprong veel eerder heeft gehad, tenminste dat is die studie nou juist dat alle baby's op zo goed als de zelfde leeftijd de mentale sprongen hebben.
    Hoeveel weken is yvi nu vanaf de uitgerekende datum?

Yvi you go girl!! Hahaha leuk he meid alles onder plassen:D

Mckennzie hoe is het met u en de twins?

Betties hoe gaat het met jouw? heb je nog leuke dingen gedaan dit weekend?
    Wanneer moet je eigenlijk met spuiten beginnen? (Heb je vast al es getypt, maar ik weet het niet meer sorry.....

Hier gaat het de goede kant op, het einde van de sprong is in zicht geloof ik. Tess heeft vannacht weer doorgeslapen:) en ze is vandaag weer lekker vrolijk een echte lachebek:D

Tess moet een preventieve echo van de heupjes omdat m'n vriend vroeger heupdysplasie heeft gehad.
    Zeiden ze op het cb dat ik ff een verwijsbrief moest halen bij de huisarts zou geen enkel probleem zijn.
    Ik gebeld donderdag doet die assistente kei moeilijk. Kon niet zomaar een verwijsbrief krijgen, moest eerst een brief van het cb hebben en een afspraak maken met de ha en dan zou die beoorddelen of een echo nodig is....

Nou afspraak gemaakt (geen brief van het cb gehaald ik dacht sop het je maar op) vanmorgen om 8.40 een afspraak en dat is best een gedoe zo vroeg en zorgen dat tess klsar is en mezelf klaar maken voor die tijd...had tess zich ook nog helemaal ondergepoept echt alles zat onder het liep zelfs de luier uit op het verschoningskussen dus moest tess ook nog eerst in bad. Maargoed we waren optijd. Zijn we aan de beurt zegt de ha daar had je toch geen afspraak voor hoeven maken. Je had gewoon ff kunnen bellen en die brief afkunnen halen bij de assistente.
    Daar had tess niet voor mee gehoeven dat is zo'n gedoe met zo'n kleintje zeker zo vroeg.....
    Ik ontplofte bijna!
    Maargoed ik heb de verwijsbrief en de ha zou de assistente aanspreken.

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip, wat een toestand dan vanmorgen zeg... Hier in utrecht is het heuponderzoek standaard. Ik werd automatisch opgeroepen. Maar volgens mij loopt hier ook een groot gezondheidsonderzoek en aangezien hier zoooooveel babies zijn hebben ze een goeie afspiegeling. Wanneer moet je nu met tess? Onderzoek stelt niet zoveel voor, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Is pijnloos voor de baby, julian sliep destijds zelfs gewoon...

Ik begin morgen weer met spuit 1. Al met al is de tijd toch wel snel gegaan. Ik ga vanmiddag nog wel even het spreekuur bellen, want sinds mijn laatste menstruatie zit ik aan de pil ( tot 2 juli ) maar elke dag heb ik bloed/bruinverlies. Vraag me af of een echo om te zien hoe het ervoor staat miet verstandig zou zijn. Wie weet gaat het iet zo lekker daarbinnen? Geen idee. Merk wel dat ik er erg omzeker van wordt.
    Verder weer gesport vanmorgen, gesprek met de loopbaancoach gehad en een sollicitatie voor een interne functie uitgedaan. Kortom, lekker bezig.

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Net ff snel bij de bieb geweest en 3 boeken van oei ik groei gehaald, baby's eerste jaar en vet man een baby..in 100 dagen terug op gewicht hihihi.
    Benieuwd wat er allemaal in de oei ik groei boeken staat, over de sprongen is echt een dik boek. De site is niet zo uitgebreid.

Zo ik ga de bank op en lezen :D:D

Deel Deze Pagina