Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    .... en we zitten elkaar in ieder geval niet in de weg in het verkeer :cool:

Spannend voor ons allebei!

ps Rozemarijke: je durft eindelijk aan de banner! Good for you! :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker meiden, dat er over 2 weken iig echt iets constructiefs gedaan gaat worden voor jullie beiden :)

En ja, 10 weken hier, ik durf het aan :) Nog wel met in mijn achterhoofd dat het hier elke keer mis ging als we het niet meer verwachtten, maar OK. Kloppend hartje bij 10 weken, zou de kans op een miskraam moeten verlagen naar 1%. Laten we maar ervan uitgaan dat na 4 prachtige echo's we eigenlijk nog iets lager zitten en we nu dan toch echt een keer in de geluksgroep terecht zijn gekomen...
    En jullie hopelijk snel ook! :)

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hoe is het hier met iedereen?

Ik net weer ongesteld na 4 dagen tjokvol pms en maar huilen :) Ook al was het gewoon de bedoeling om deze ronde niet zwanger te raken, het doet toch wel wat met me.. en ergens ben ik ook gewoon moe en moedeloos van het wachten, de teleurstellingen, het verdriet. Heb ook het formulier van Gent in zitten vullen, the whole sad sorry story, en het viel me weer zo op hoe weinig ze in ruim 3 jaar voor ons hebben gedaan in NL. Zo lang onderweg en eigenlijk zo weinig bereikt, zo weinig medewerking.

Gelukkig vertrekken we donderdag al richting Gent (vrijdagochtend vroeg een afspraak) dus dat zal m'n humeur waarschijnlijk ten goede komen :) Met goede hoop dat ze nu wél iets voor ons gaan doen.

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    BB en Sophy, lekker dat het voor jullie nu dichtbij komt! Heeeel veel succes in DD en Gent meiden!

Ik heb vorige week het zh gebeld, de afdeling waar ze 't onderzoek gaan doen en ze was pas van plan mij te bellen halverwege april voor een afspraak in mei. Maar mij was dus verteld dat ik in april het onderzoek zou krijgen. Dus toen ging ze rekenen vanaf de miskraam en kan het dus wél in april :D.

De afspraak staat nu op 17 april en ze gaan dan een methionine belastingtest en stollingsonderzoek doen. En misschien neemt ze ook nog een buisje bloed af om de werking van m'n schildklier te controleren (aangezien ik aan gaf dat ik een aantal jaar geleden een cyste op m'n schildklier heb gehad en dit een behoorlijke invloed heeft gehad op m'n stoelgang ... wie weet wat dit voor m'n baarmoeder heeft gedaan).
    Het was een superaardige arts en ik heb ook erg veel 'zin' in het onderzoek. Nog een maandje wachten ...

Rozemarijke en Pol, fijn te horen dat alles goed gaat bij jullie. 11 weken alweer gepasseerd, op naar de volgende 11 (en meer!!).

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Sophy, alvast veel succes gewenst vrijdag.

HIer gaat het nog steeds goed. Bij 20 weken mag ik stoppen met de utro, maar vind het best wel eng.

Lees ook steeds meer over dat een lage progesteron spiegel ook vroeggeboortes kan veroorzaken dus wil het stoppen nog wel even bespreken. Misschien eerst prikken (mits ze natuurlijk normale waarde tijdens zwangerschap kunnen weten) of toch nog een tijdje doorgebruiken indien dit verder geen kwaad kan.

Al ben ik ook wel toe aan het minder moe zijn, want ik denk dat het extreme toch echt door de utro wordt veroorzaakt. Ben nog steeds helemaal op.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Tori wat fijn dat je al in april terecht kunt. Wat is die methionine belastingtest? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Laurie, bedankt :) Alweer 17 weken zie ik in je banner, dat gaat snel en wat heerlijk dat het goed blijft gaan! Kan me voorstellen dat het ook weer spannend is om te stoppen met de utro.

Rozemarijke en Pol, ja ruim 11 weken :) Blijf steeds stiekem even spieken of de echo's goed gaan :)

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Methionine zorgt ervoor dat er homocysteïne aangemaakt wordt. En homocysteïne moet afgebroken worden door het lichaam. Homocysteïne afbraak staat onder invloed van o.a. hormonen, foliumzuur, viatmine B6 en vitamine B12. Bij een afwijking van dit stofwisselingsproces hoopt het homocysteïne zicht op in het bloed en dit kan een schadelijke werking heben op de vaatwand (en dus ook in de baarmoeder, waar het vruchtje zich moet gaan innestellen).

De afbraak van de homocysteïne wordt gemeten door 's morgens (nuchter) bloed af te nemen en dan meteen daarna methionine in de vorm van een drankje in te nemen. Daarna mag ik alleen eiwitarme dingen eten en moet ik 's middags (6 uur later) opnieuw bloed laten prikken. De hoeveelheid homocysteïne in het bloed wordt dus beide keren gemeten.

De uitslag hiervan duurt ongeveer 4 weken dus halverwege mei is het bekent. Hopelijk lukt het dan nog net, voordat we op zomervakantie gaan, om een embryo terug te laten plaatsen in mei.

8. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben. Moest eigenlijk aanstaande donderdag voor een hystero naar Gent. Maar nu ben ik dus zwanger. Telefonisch contact met de arts gehad en vandaag het recept voor de Ultragestan en Aspirine gekregen.
    Vindt het allemaal erg spannend. Morgen kan ik het ophalen en dan moet ik 3x daags 2 . Ben benieuwd. Vindt het wel een erg fijn gevoel dat ik dit mag gebruiken. Heb het idee dat ik misschien iets doe , om een miskraam te voorkomen.

9. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    #369 Betty Barclay, 19 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
    @Sophy: Dus je gaat er lekker een gezellige avond in Gent van maken donderdag? Heb je een hotelletje geboekt?
    En ik weet hoe je je voelt hoor nu... Ik had vanmorgen een omowitte zwangerschapstest en natuurlijk ben ik daar blij mee (want daar heb ik zelf voor gezorgd deze maand) maar toch is er diep in me ook een soort van teleurstelling. Another month...
    Uiteraard is dat gevoel verdwenen zodra ik fris en zonder miskraam het vliegtuig naar san Francisco instap over 2 weken!
    Wij hebben trouwens ook een hotelletje geboekt in Dusseldorf vrijdag :) De afspraak is om 15.00 uur, en heen kom je er nog wel zonder files vermoed ik, maar terug in de spits heb ik geen zin in. Blijven dus gezellig daar!

@Rozemarijke: Bijna de 12 weken grens meis!! Jeeeeee :D

@laurie: Jij weet bijna wat het wordt!! helemaal leuk!

@Tori: klinkt interessant die test!! Is het verstandig dat ik daar ook om vraag vrijdag in Dusseldorf? (voor een andere keer dan, want dat zal niet gelijk kunnen)
    Ik heb trouwens bewust de afgelopen 3 weken geen enkel vitaminepreperaat geslikt (of zelfs maar foliumzuur) Ik wil dat de testen van aanstaande vrijdag een goed beeld geven en niet dat ik zelf per ongeluk iets doe om de uitslag te beinvloeden.

@Bridgett: Dat is idd ook fijn meis! Goed dat je Utro krijgt... Het idee dat je er zelf iets aan doet geeft al een stuk geruststelling. Ik hoop dat het werkt bij jou!

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Betty: wij weten al wat het wordt;)

Bridget, super gefeliciteerd! en fijn dat je direct met de utro mag starten.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    @Tori, dank voor de uitleg. Ik zag vandaag bij het uitprinten van de lijst van S ook opeens die homocysteïne staan, daar ga ik in Gent ook maar om vragen.

@Betty: stom hè.. Natuurlijk was het de bedoeling die omowitte test. Ik zei nog tegen manlief "want wat als het wél positief was geweest? Had ik dan toch vitamines genomen terwijl dat de bloeduitslagen gaat verpesten, of verpest ik deze zwangerschap dan door geen vitamines te nemen?" Dus prima die witte test maar diep in m'n hart toch inderdaad de ellende van weer een maand voorbij en weer niets.
    Maar ja nog twee weken dan zit je miskraamvrij in het vliegtuig op naar een heerlijke vakantie :) Of je komt weer zwanger terug :D Made in the USA.

We blijven het weekend in Gent en Brugge :) Heerlijk weekendje weg en ja we hebben dus een leuk hotelletje geboekt.

Maar eerst... morgen FM en controle van de cyste en m'n eileiders... duimen jullie voor me?

@Laurie, hoe kan je nou weten wat het is en het ons niet vertellen ;)

12. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Sodeju! wij voelen ons echt precies hetzelfde he Soph! :cool:
    Toch weer hartkloppingen bij het verstrijken van die 5 minuten wachten op de uitslag van die KV-test. En dan dus toch ook ergens weer teleurgesteld zijn...
    Misschien zit dat wel in ons systeem gebakken omdat we al 3 jaar niks anders doen dan uitkijken naar positieve testen. Dat krijg je er vast niet zomaar uit!

Maar we hebben ook idd om precies dezelfde redenen niks geslikt afgelopen maand. Nog geen vitamine c pilletje heb ik genomen! Straks denkt die arts dat mijn vitamine B-niveau in orde is omdat ik multivitamines heb geslikt. Brrrrr

Succes morgen meis!! Ik duim voor je!

@Laurie: kun je t hier niet vertellen?? Wij kennen je toch niet in het echte leven.... :D

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @Sophy, ben voor je aan het duimen hoor!! En er een heerlijk weekendje België van gemaakt, super zeg. Geniet er maar lekker van.

In principe zou ik voor de de stollingstest ook geen foliumzuur mogen slikken, maar omdat ik zwanger wil worden hoeft dat niet, want op zich kunnen ze het ook wel goed beoordelen ook al heb ik dit genomen (houden ze rekening mee zeg maar).
    Heb ook allemaal gekriebel in m'n onderbuik sinds gisteren ... dus wie weet is het ons zelf weer gelukt! Dus ik neem elke ochtend een pilletje foliumzuur (verder geen aanvullende vitaminen nu).

@BB en Sophy: jaaa jullie zitten echt in identieke schuitje!
    Ik ga ook wat van de KV testjes kopen, wil vlgd week donderdag gaan testen (NOD is de 31ste). Mocht ie positief zijn dan heb ik nog wat utro in de kast liggen dus denk dat ik dat ook maar ga gebruiken.

Laura, ik gok een meisje (dit is gebaseerd op de roze banner :D).

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij krijgen een zoon:)

15. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat gaaf Laurie!!! Het koningskoppel compleet straks :)
    Gefeliciteerd meis!

@Tori: Ik duim voor je dat die kriebels zijn wat jij denkt dat het is! :D
    Hou je ons op de hoogte??

16. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Tori: de roze banner komt denk ik door onze dochter van drie.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Laurie wat leuk nu een jongetje :) En dat je het hier vertelt zomaar spontaan :D

Tori jij ook weer in spanning. Wanneer is je nod?

Betty, grappig toch, ik vind de herkenning ook wel fijn :) Ik vermoed dat zelfs als ik eenmaal een kindje heb, elke menstruatie nog een soort teleurstelling is.. alsof je elke keer een positieve test moet hebben (en een heel elftal ;))

Op naar het zkh....

18. Pol78

Pol78 Lid

16 feb 2012
    15
    0
    0
    Tot nu toe alles goed hier! Nu ruim 13 weken en morgenvroeg weer een echo.

Ik viel een beetje hetzelfde over het stoppen met de Utrogestan. Kan er niet veel over vinden online, dus ik hoop dat jij kunt laten weten wat ze tegen jou zeggen, Sophy.

Spannend Bridget!

Ik hoop morgen nog even iets te posten, maar ik wil jullie heel veel geluk wensen in DD en G! Dan weet ik zeker dat ik dat niet vergeet...

19. Pol78

Pol78 Lid

16 feb 2012
    15
    0
    0
    Zag net helemaal niet dat er een jongen aankomt! Wat leuk!
    En ik duim voor je hoor Tori...

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sophy: succes vandaag! Ik duim!
    En lekker om van de nood een deugd te maken en er een weekendje van te maken!

@Laurie: leuk, een jongen erbij! Haha, en herkenbaar: dametjes van 3 die alles alleen maar roze willen.... :D

@BB: jij alvast succes voor vrijdag! En maak er een fijne avond en dag van, aansluitend :)

@Pol: bij jou ook nog alles goed! Superfijn!

@stoppen met utro: DS gaf aan dat dat bij 12 weken kon zonder afbouwen. Ik ga wel afbouwen, gewoon eerst de helft, dan overdag niet meer, daarna 's ochtends niet meer en dan als laatste de avond eraf. Ben ik nu dan al wel mee begonnen, overigens ook wel omdat ik merkte dat ik wel erg veel begon uit te plassen... Teken dat placenta het overneemt, (en het dus wel nodig was, omdat ik eerder vrij weinig uitplaste, helemaal als ik andere meiden hoorde over stromen utro die er weer uit kwamen)?
    Iig, ik ben ervan overtuigd dat het geholpen heeft dat we deze zwangerschap nu OP onze cyclusdatum uitgerekend zijn! :) Bij Thirza 2,5 week teruggezet, andere zwangerschappen steeds een (kleine) week.... Nu voor het eerst alles helemaal op schema :)

Gisteren laatste controle bij de gyn gehad, alles hardstikke OK, vruchtzak mooi strak en rond, kleine frummel compleet met armpjes en beentjes en lekker aan het zwemmen... :)
    Over 3 weken nu de eerste afspraak bij de VK. Dat is dan wel weer lang, na steeds wekelijks een echo te hebben gehad, maar goed... als ik het niet trek, bel ik ze wel.
    Iig de goede echo gisteren al even gevierd met een mooi positiejurkje wat ik straks in juni ook aan kan op de bruiloft van mijn zwager en schoonzus. Meerekbaar geval, dus ook nu al te dragen en straks na de bevalling borstvoedingsproof... :D Helemaal goed :)

Deel Deze Pagina