Betties vast weer goed gegaan met spuiten toch? McKenzie succes straks met de combitest! Fijn dat je dan weer even naar de beebs kan spieken Gewoon eten wat lukt.. het maakt niet zoveel uit als je maar iets binnenkrijgt en straks neemt de misselijkheid hopelijk af en kan je weer gezond gaan eten. Ik hoor hier mensen die de eerste weken alleen frietjes eten en gewoon een gezond kindje krijgen Angelsound heb ik met 12+4 gebruikt, meteen na de laatste echo in het zkh. M'n bm was toen al hoog (16w) dus het lukte meteen; ik denk dat je met een tweelingzwangerschap zo'n zelfde resultaat haalt, dus snel en makkelijk hoorbaar. Alleen weet ik niet hoe je dan beide hartjes gaat onderscheiden... je kunt ook gerust zijn als je er eentje hoort, maar als je ze echt apart wilt horen, ik weet niet of/hoe dat kan met een vroege termijn. Later voel je natuurlijk hoe de een ligt en hoe de ander ligt. Ik gebruik hem nu ook nog wel eens, gewoon omdat het zo fijn klinkt Tori wat groeit Yvi weer goed Zielig van de prikjes maar ik ben ook onder de indruk van hoe snel je haar weer rustig krijgt, ze lijkt zo meegaand.. lief meisje. Is je borst nog niet genezen? En is het normaal dat dat zo lang duurt.. hij was natuurlijk erg beschadigd. Lekker zeg zo'n broodje vis Hip heb je je winterjas al opgezocht? Het wordt iets van 12 graden vandaag brrrr. Vandaag maar naar de winkel? Lijstjes.. ik heb lijstjes met wat er voor de beeb af moet, maar in huis niet. Weet je, het is ook zo'n hoenodigisditnuecht. Leuk als de kelder is opgeruimd of m'n keuken helemaal netjes, maar moet het echt nu? Ik moet steeds denken aan die dag dat jij de hele keukenvloer had gedweild Manlief wil trouwens dat ik gewoon op de bank hang.. de bezorgde schat. Uitgebreid badderen doe ik elke dag hihi. En daarna nog even m'n buik masseren.. gister kwam ons meiske echt zoooo lief helemaal met haar hoofdje naar boven "ik wil ook mama".. ok liefie blijf maar lekker liggen, mama heeft alle tijd om te blijven masseren MvM: dat mag niet na een bloedtransfusie. Bloedtest: in België voor 650 euro te doen, wordt niet vergoed door de verzekering maar wel 100% veilig. In het LUMC doen ze er een trial mee, tegelijk met de combitest. Absurd weer hè dat we dat in NL toch weer eerst "zelluf willen onderzoeken". Ik ga zo weer bij een gastouder op bezoek, ben benieuwd.
Hi dames, Gister me rot geschrokken. Ik had net ( zelf, bibber bibber) de spuit gezet kijkt manlief op de verpakking. En er lijkt een veel hogere dosis in te zitten dan dat ik volgens mijn boekje moet gebruiken?! Helemaal in de stress. Ik kan om 9 uur bellen. Ik heb het gevoel dat er een fout is gemaakt bij de apotheek ofzo? Nou ja, na twee keer zal het nog wel niet zo erg zijn en kunnen we nu vast wel wijzigen... Ik heb trouwens nu al, na twee keer spuiten, mega last van bijwerkingen! Wat een heftig spul is de deca zeg! Heel anders dan de vorige keer. Ben nu mega emo en heeeeeel kort lontje. Heb al een een speeltje door de kamer gegooid van julian... Oeps... Ga hem vanavond maar even uitleggen dat mama medicijnen heeft en dat ze dan wat minder lief kan doen... Zucht... Probeer me in te houden, maar dat is niet te doen zeg. Net op school. Komt julian de klas uitrennen en geeft me nog een dikke kus, omdat ie me mistte. Heeft ie het hele jaar echt mog nooit gedaan? Hoe bedoel je, kinderen voelen het haarfijn aan? Pf ff, wist nietbhoe snel ik naar buiten moest met tranende ogen. Gatverdamme zeg!
Mmmm net gebeld en de dosis klopt wel. Staat er alleen heel raar op. Dus dat worden nog 2,5 leuke weken, poeh! Ga zo naar de psycholoog, nou weinig nodig voor een berg tranen, dus zakdoeken mee. Die zal wel denken... Maar ook goed nieuwe. Ik heb van de week een interne sollicitatie uitgedaan en ik kreeg net via mijn leidinggevende een 'heads up' dat ik uitgenodigd gaa worden. Moeten ze niet al te moeilijke vragen gaan stellen, zou wat zijn, in huilen uitbarsten op een sollicitatiegesprek, haha.
Oh Betties, gelukkig dat de dosis toch wel klopt dan! Anders heb je dat er ook weer bij. Vervelend dat je er zulke bijwerkingen van hebt. En dan die lieve opmerking van Julian, logisch dat dit iets met je doet hoor! En na zo'n rotavond is dat denk ik ook het beste wat je kunt horen van zo'n ventje Wat een goed nieuws over je sollicitatie! Een gesprek is altijd een goed begin. En dat huilen, zou wat zijn tijdens zo'n gesprek haha!
De combinatietest, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit wil maar wij kiezen er wel heel bewust voor. Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg en ik weet wat voor toekomst er voor een kindje met Down is. Dat wil ik een kindje niet aandoen. Daarnaast zouden de andere afwijkingen ontdekt worden met de 20 weken echo en het lijkt me hartverscheurend om dan de zwangerschap te moeten afbreken. Ik weet dus liever meteen zo vroeg mogelijk of mijn kindjes gezond zijn, en als er een verhoogde kans uitkomt, dan laat ik inderdaad de NIPT test in België doen. Al weet ik niet zeker of dat met een tweeling kan, de berichten erover zijn wat tegenstrijdig. Maar goed, hopelijk gewoon een goede uitslag en is verder onderzoek helemaal niet nodig! @Sophy, met die Angelsound, ja ik denk ook dat het met een tweeling eerder kan. Ik heb vanaf week 7 ook gewoon uitwendige echo's gekregen omdat dit al prima te zien was. Ik ben al gerust als ik een hartje hoor, ik ben toch een beetje een piekeraar en straks heb ik ineens 3 weken geen echo meer dus in die periode ga ik me vast weer ongerust maken!
Betties het staat ook raar op de verpakking.. iets van 0,1ml opgelost in 1ml vloeistof, verwarrend. En het is troep.. echt zware remmer dus je hypofyse gaat tien keer over de kop ik had vooral last van opvliegers en hooooofdpijn vanaf dag 4, waarvan ik hoop dat het je bespaard blijft! Wel super van de sollicitatie! En dat Julian zo lief tegen je doet Mss deze dagen gewoon wat extra leuks met hem gaan doen? Toch stoer dat je gewoon doorgaat hoor
McKenzie we gaan voor twee gezonde kindjes! Je keuze om wel te checken is ook begrijpelijk toch, voor beide opties is wat te zeggen.. hoop gewoon dat het een minimale kans is en ze allebei in orde zijn Je bent blijkbaar pas ergens in de middag aan de beurt? En de uitslag over een week of 3 klopt dat? Angelsound, als je gerust bent met 1 hartje, gewoon aanschaffen! Ik ben echt zo blij met dat ding.. heeft me echt geholpen om meer vertrouwen en geruststelling te vinden. Je kunt ook een doptone huren via de thuiszorg.. weet je wel.. zo een professionele. Hip, Tori, ik vroeg me nog af.. krijgen jullie nu ook vervroegde oproep voor de mazelenprik? Of zijn ze daar nog te jong voor?
Oww soof geen idee eigenlijk van de mazelenprik...ze krijgt em sowieso das de bmr prik bof mazelen rodehond, maar die is pas later weet uit mijn hoofd niet wanneer in ieder geval niet bij deze serie entingen 2 3 en 4 mnd dat zijn steeds de zelfde die herhaald worden. De dktp-hep en nog eentje iets met coccen weet em niet meer uit mijn hoofd. Wij wonen in ieder geval niet in de bible-belt en ook niet in de buurt ervan dus heb er denk ik/hoop ik niet veel nee te doen.
Betties shit zeg dat je zoveel last hebt van de hormonen en dan moet je ze ook nog zolang gebruiken heftig hoor! Hopelijk raak je er iets aan gewend en heb je er oets minder last van. Wat heb je toch een lief zoontje zeg! *smelt* Heel veel succes op je solli alvast! Mc kenzie inderdaad die keuze is heel persoonlijk en begrijp jouw keuze ook. Heb wel nog een vraagje ( sorry als je dat vervelend vind) wat nu als 1 kindje gezond is en eentje down heeft? We gaan er nauurlijk allemaal vanuit dat alles goed is met je twins!
Even snel, moest werken en ben kapot!! Kindjes doen het super! 3,5 cm al, allebei heel beweeglijk en super op groei. De echoscopist was ontzettend tevreden, alles zag er prima uit. Ben zelfs iets vooruit gezet, zo hard groeien ze! Oh, wat ben ik gelukkig!! Deze kindjes gaan het redden!! Morgen meer, nu lekker dromen van mijn beebjes
Yay McKenzie! Wat super dat ze het zo goed doen! Hoeveel ben je vooruit gezet? Benieuwd naar het hele verhaal en een FOTO En alweer zo'n 10weken, dan is het ergste risico voorbij.. hoe heerlijk is dat! Verrast door de post gister: m'n MvM dekentje is er eindelijk
Hi, Ik ga er zo vandoor voor een weekendje o de camping met mijn ouders en julian, manlief is naar een festival. Hopenlijk trekt het weer nog bij... Ik ben vandaag redelijk opgestaan, nog geen tranendal. Heb wel mijn ouders gewaarschuwd, haha. Op de camping ga ik proberen om julian zonder zijwielen te laten fietsen... Wordt een heel project denk ik... Ds geniet van jullie kleine ukkies want voor je het weet fietsen ze weg! Fijn weekend allemaal!
Betties, goed idee van je om met Julian naar de camping te gaan. Gezellig met je ouders! Succes met het oefenen op de fiets, ben benieuwd of het dit weekend gaat lukken zonder zijwielen (vast wel!). Veel plezier! Sophy, eindelijk is je MvM dekentje er. Lekker zacht is ie he? Ik gebruik m vaak in de reiswieg, dan ligt ze er op en als ik haar buiten eruit pak dan wikkel ik haar er in. Mckenzie, weer van dat goede nieuws YES! Je doet het goed als ze zo hard groeien en het zijn ook gewoon twee toppertjes natuurlijk. Kan je nu denk ik alweer mee genieten nu je weer meer zekerheid hebt dat t goed is. Heb je lekker gedroomd? Mazelenprik is volgens mij pas als ze een jaar zijn... Maar ben niet 100% zeker hihi. Ik woon ook niet in de bible-belt dus dat moet hier ook goed gaan. Vind het wel een eng idee dat door die mensen doe hun baby er niet tegen willen inenten dit weer de kop op steekt. Zelf heb ik als baby waterpokken gehad, hoop dat Yvi dat niet krijgt! Hou je van die lelijke 'gaten' in je huid van over. Yvi heeft gisteravond zoveel geslapen, heb haar om 11 uur maar wakker gemaakt voor de voeding, dat ze daarna pas om kwart voor 2 weer in slaap viel. Gelukkig is m'n vriend bij haar gaan zitten en heb ik toch een beetje geslapen totdat ze sliep, maar niet heel goed want toen hij de slaapkamer in kwam was ik wakker. Gelukkig ging ze vanochtend na de voeding van 7 wel weer slapen en nu ligt ze nog op bed. Heb lekker m'n ontbijtje op en ga zo douchen. Hip, was Tess ook zo moe van de prikjes en sliep ze meer?
Betties lekker naar de camping met hopelijk een beetje mooi weer! Wel fijn ff wat afleiding. En julian gaat leren fietsen leuk leuk! Kan mama lekker achter em aan rennen hihi. Hoop dat je niet te veel last van je hormonen hebt! Mckenzie jeej wat een goed nieuws ben benieuwd naar de foto Lekker genieten zeg! Vind dat de tijd snel gaat bij je, maar dat zul je zelf wel anders beleven hihi. Komt natuurlijk omdat de tijs vliegt bij mij. Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? Soof jeej toch nog je dekentje gekregen het heeft ff geduurd haha...heerlijk dekentje is het hoor. Tori tess was alletwee de keren ook zo moe van de prikjes. Ze speelde ook stukken minder sliep voornamelijk tussen de voedingen in. Fijn dat yvi verder ook geen last ervan heeft gehad. De waterpokken krijgt bijna iedereen en die kun je ook beter krijgen als je kind bent. Dan krijg je die op latere leeftijd niet meer. Als volwassene kun je er goed ziek van eorden en voor zwangere vrouwen is het zelfs gevaarlijk. Dud dan maar liever als kind die worden er ook niet zo ziek van. Net op het cb geweest tess moest voor de zekerheid nog het hoofdje laten meten omdat dat de vorige x zoveel gegroeid was. Had ik ze flink laten schrikken en mezelf ook haha het was nu 39,6 en ik dacht dat het vorige week 37 wa. Dus meteen paniek haha, maar toen keek de verpleegkubdige in het boekje en was het de vorige week 39,3.....pppfffffffieuww haha. De groei heeft zich nu dus weer mooi gestabaliseerd mooi gemiddeld en de lijnt stijgt zoals het hoort Ze weegt nu 5370 gr dat stijgt nog ietsje te hard, maar ze is nog gewoon gemiddeld en was de stijgende lijn was al een stuk minder hard volgens de arts trekt dat weer mooi bij en heeft ze nu een flinke groeispurt gehad. Ff bijgegrieif van wat ze te licht was. Decarts liet me wel schrikken hoor zegt ze bij over de grote van het hoofdje ohh dat is mooi recht getrokken hoeven we ons geen zorgen te maken, want bij de vorming van een waterhoofd blijft het heel hard stijgen......maar ik dacht al dat het goed zou zijn want ze heeft verder geen klachten, wou het alleen voor de zekerheid checken. Ik dacht WTF waterhoofd ik schrok me kapot ook al zei ze dat tess dat niet heeft alleen al het idee dat ze jer ff extra heeft moeten checken daarvoor maakte me misselijk. Maargoed alles is goed met m'n lieve mooie meisje! Dus geeb zorgen meer maken ( al ga ik maandag over een week wel voor de zekerheid naar het weeguurtje hihi) Nu zo naar de manuele therapie, denk dat elke wervel in m'n rug wel een x knak moet zeggen.
Betties leuk naar je ouders op de camping en Julian zonder zijwieltjes leren fietsen! Vast voor hem ook spannend en jij er lekker achteraan rennen hihi. Veel plezier! Tori is Yvi al uitgeslapen? Kan me voorstellen dat het voor een kindje ook heel vermoeiend is.. toch een soort dat ze bacteriën inspuiten en dat het lijfje extra hard moet werken. Hip brrr voor enge ideeën Je schrikt toch en je wilt gewoon het beste voor je kleine meid. Wel handig dat je elke week kan inlopen om te wegen en te kijken hoe ze groeit. En het trekt snel bij.. ik bedoel.. ze was best een mini bij geboorte maar dat ze dan nu al op een "normale" curve zit, dat gaat snel. Inentingen: ik vind het gewoon eng. Scheelt wel dat we met z'n allen niet in het besmettingsgebied zitten. Merk ook dat ik de wereld om me heen met hernieuwde argusogen bekijk Ik kwam aanrijden bij die potentiële gastouder.. het eerste wat ik denk "oh jouw huis ligt naast een sloot" Steeds van die isditwelveilig gedachten. Hebben jullie dat ook zo? Gister flink geschrokken. Ik had opeens zo'n erge buikpijn bovenin en felle steken. Toch maar de vk gebeld 's avonds omdat het maar niet wegging, bloeddruk wel wat hoog (ja van de zorgen ) maar urine ok. Meiskelief ligt zo hoog met haar hoofdje en kont, dat ze me blijkbaar bont en blauw maakt van binnen... vk zei al dat dit wel blijft of erger wordt als ze niet draait. Paracetamol erin, kruikje op m'n buik.. komt ze aanzwemmen "oeh lekker mam zo'n warm kruikje" Natuurlijk net op de plek waar het al pijn doet maar ach blijf maar liggen liefie Nu iets beter. Was al enorm opgelucht dat het niets ernstigs was.. wat zit je dan opeens in de rats zeg. Zometeen weer naar cursus. Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend?
Soof das idd schrikken zo'n buikpijn, maar nu je weet wat het is is het minder erg en het went ook wel hoor. Ik had dat in mijn klinkerzij bovenin bij mijn lever en ribben. Jrzelf een houding zoeken waarin het het makkelijkste is. En ik bekijk de wereld ook met andere ogen hoor! Moet zeker weten dat het veilig is voor tess, maar probeer er wel op te letten dat ik niet doorsla (moeilijker dan gedacht hihi) heb altijd een hekel gehad aan die overbezorgde ouders dus hoopzo niet te worden. Ja ik was gisteren ff flink geschrokken terwijl ze juist vertelde dat het goed gaat en niks aan de hand is, maar alleen al dat het dus extra gecheckt moest worden om een waterhoofd uit te sluiten sloeg me zo vd kaart af zeg maar brrrrr. Vorige week toen ze zei dat we ff trrug moesten komen om nog es te laten meten wwas dat helemaal niet in me op gekomen ik dacht gewoon dan zal ze mss te hard groeien volgens de norm en gaan ze zeuren dat ze te veel eet of zo. Maargoed dat het de vorige week niet in me op was gekomen dan had ik me een week rot gevoeld. Hier op het cb is elke week weeguurtje kun je gewoon binnen lopen word ze gemeten en gewogen en je kunt evt. Nog vragen stellen aan de verpleegkundige erg fijn vind ik. Denk trouwens dat dat overal wel is. Lijkt me moeilijk soof om een gastouder uit te zoeken. Wij hebben een goede vriendin die gastouder is daar gaat tess straks 1 dag in de week naartoe verder 1 dag mijn mam en 1 dag mijn schoenmoeder. Als ze een jaar of anderhalf is dan wil ik haar naar een superleuk kdv doen hier in de buurt dat ligt midden in de natuur op een boerderij. Kunnen de kids heerlijk ravotten ze wandelen ook veel met ze en er werkt een kok die elke dag vers kookt voor de kids. Er zijn buitenbedjes zodat ze ook in de frisse lucht kunnen slapen en ze hebben een eigen koe hihi. Hoop dat de functie van kok daar snel vrij komt die zou ik wel graag willen hebben Wij hebben nog geen plannen voor het weekend geloof ik dat het maar es mooi weer word zeg!
Hip, he bah, dat is inderdaad even schrikken als je dat zo hoort. Maar gelukkig dat er helemaal niets aan de hand is met Tess. Maar ik kan me voorstellen dat je er toch even naar van wordt hoor! Wat klinkt dat kdv gaaf zeg, dat heb je hier echt niet in de randstad. Sophy, wat vervelend van die pijn ineens. Maar fijn dat alles goed was en dat je gewoon lekker bont en blauw wordt geschopt door je meisje haha. En wat schattig dat ze naar het kruikje toekwam. Echt lief! Tori, goed dat je vriend de nachtdienst nam haha. Hoe komt dat dan dat Yvi ineens zoveel slaapt? Echt alleen door de prikjes of ook gewoon door het groeien waar ze zo moe van wordt? Betties, veel plezier op de camping. Leuk dat je Julian gaat leren fietsen, wie weet heeft hij het wel supersnel onder de knie! Nog even over de echo, het was echt zo leuk! Het was wel flink uitgelopen, dus we waren bijna 45 minuten later aan de beurt maar ze nam echt goed de tijd. We mochten meteen met de echo beginnen gezien mijn eerdere missed abortions. De kindjes kwamen meteen goed in beeld, lagen lekker te bewegen. Haar apparatuur was veel beter dan die van de gyn, dus we konden al echt handjes en voetjes zien, zo ontzettend schattig!! Ze lagen te zwaaien en te trappelen! En zo goed gegroeid, de oudste is 2 dagen vooruit gezet en de jongste 1 dag. Op dit moment dus 10+2. Ik ben uitgerekend op 23 januari 2014. En zo grappig, ze had kindje 1 goed bekeken en gemeten en wilde toen naar kindje 2, maar kindje 1 bleef zich er steeds voor wurmen haha. Zo van 'nee, kijk naar mij, kijk naar mij!'. Ze was ook ontzettend positief over hun groeicurve en omdat ze zo goed aan het bewegen waren! Ze is wel 20 minuten aan het echoën geweest Volgende week vrijdag heb ik de nekplooimeting van beide kindjes, kan ik weer lekker naar ze kijken! Omdat het een tweeling is krijg ik vaker controle en ook elke keer een echo. Ook gaan ze de baarmoedermond elke keer opmeten en als die te kort is meteen afsluiten met een soort plastic kapje. Ik moet met 20 weken ook voor een GUO vanwege mijn TPO antistoffen (stomme schildklier!). Ik heb een fotootje van de twins in mijn boekje staan, de foto's zijn wel altijd op de een of andere manier gedraaid, maar dat komt misschien omdat ik ze er via de tablet inzit dus niet zelf de afmetingen kan bijwerken. Ik heb me trouwens aangemeld voor MvM, maandag start ik. Ik heb er nu wel vertrouwen in! Alleen moet ik nu 2 weken zonder echo, toch wel eng. Nu hoop ik al iets op de Angelsound te horen (hij komt vanmiddag) omdat mijn bm al wat hoger ligt. Maar gelukkig heb ik ook een echobureau in de buurt gevonden die vanaf 8 weken echo's maken, dus als ik erg ongerust word, dan wijk ik daar naar uit. Wow, de 12 weken komen nu toch wel dichtbij! En vanaf nu schijnen de kwaaltjes ook wat minder te gaan worden (doei misselijkheid en extreme vermoeidheid!) maar vandaag valt het nog flink tegen haha. Nou meiden, prettig weekend allemaal, geniet van kindjes en buik!
Mckenzie rond 10 weken werden de kwaaltjes bij mij juist nog wat meer met 12 weken idd ietsje minder, maar ben tot 16 weken toch flink misselijk en moe geweest. Maar het is voor een goed doel Google maar es op kdv de beestenboel is echt een super leuk kdv
McKenzie wat heerlijk dat de echo zo goed en leuk was Wel schattig dat de oudste nu al de aandacht vraagt hihi.. je ziet toch ook vaak bij tweelingen dat één van de kindjes echt groter wordt, de meeste voeding/zuurstof uit de placenta pakt.. dat is wrs deze Is er een reden om je bmm steeds te controleren? Of is dat altijd bij een tweeling omdat er een risico is op vroeggeboorte? Ze zijn wel voorzichtig, wat fijn, dat lijkt me een geruststelling. Is het al gelukt met de angelsound? Hip ziet er leuk uit dat kdv! Net een kinderboerderij maar dan voor de hele dag.. met een hoop ruimte en frisse lucht. Leuk voor als Tess wat groter is. Hebben ze geen wachtlijst? Kan me voorstellen dat je niet de enige ouder bent die haar kind daar graag heenbrengt. En overbezorgde ouders.. dat is echt een valkuil hè.. te voorzichtig terwijl ze ook op eigen benen moeten leren staan.. maar ja, iets met "loslaten" 31 weken vandaag Ik begin me best "klaar" te voelen, dat ze mag komen (ja eerst nog heel even groeien natuurlijk). Gek idee dat dat al over 6 weken kan zijn. Go, ik heb er maar een topicje van gemaakt: http://www.zwangerschapspagina.nl/oppas-kinderopvang/449954-moet-go-lief-zijn.html#post15340517 Vind het zo onwijs moeilijk.. aan wie geef je je kind uit handen en krijgt ze dan de juiste zorg. Gelukkig hebben we nog even om erover te beslissen.