De Angelsound is niet gekomen, eerst zat hij in de route bij TNT en toen ineens vertraagd en nu komt hij pas maandag. En TNT maar perberichten uitbrengen hoe ze alle vertaagde pakketten hebben bezorgd. Ja, door nieuwe pakketten te laten liggen dus, pfff. Beetje jammer! Dat van die bmm komt inderdaad door een tweeling, dan is de kans op vroeggeboorte groter. Vanaf 14 weken gaan ze dan elke maand opnieuw meten. Ja, wel fijn inderdaad ze er zo bovenop zitten hoor! Lastig inderdaad met gastouders. Je moet er toch je kindje achterlaten en er vertrouwen in hebben. En ik ken zelf gastouders waarbij ik mijn kind echt niet achter zou laten Mag je niet een uurtje meelopen ofzo als zij kindjes in huis hebben zodat je kunt zien hoe ze met die kindjes omgaan?
Soof ik heb je topic ff gelezen en ik zou voor 2 gaan. Ik denk dat ze daar evengoed warmte en liefde krijgt, maar met wat meer afstand. Zoals op een kdv of school. Ik vind dit zelf een betere verhouding tussen go en kind het is tenslotte niet de moeder. Daarbij moet go ook echt je baan zijn evt een passie, maar niet iets om een leegte mee op te vullen. Al doet go 2 wel iets met de kids? Of alleen opletten dat alles goed gaat enzo? Want dat vind ik dan ook niks eigelijk hihi Maar als er een fijne afwisseling is tussen zelf spelen en gezellig samen knutselen of een verhaaltje wat voorgelezen word misschien een keer lekker wandelen dan zou ik zeker voor 2 gaan. Zijn er geen andere go's in de buurt waar je nog kunt gaan kijken? Het zou fijn zijn als je meteen een klik voelt als je er komt. Ik heb dat met de go waar tess straks heengaat wel, maar dat is ook een vriendin van me dus dat is anders. En met het kdv waar tess als ze groter is heengaat heb ik dat ook. Bij dat kdv is wel een wachtlijst ja, moet eerst ff weten wat ik voor werk ga doen en dan gaan we daar heen en dan ligt het eraan hoelang de wachtlijst is wanneer tess erheen kan. Voor een jaar wil ik sowieso niet. Wij gaan dadelijk ff shoppen hihihi tess groeit behoorlijk uit haar broekjes. Ik zal vanavond ofzo nog een foto plaatsen van tess. Mckenzie dan ga ik ook jouw foto bewonderen Mij is trouwens uitgelegd dat tot 12 weken de groei het zelfde is van elk kindje ook bij meerlingen, daarom kunnen ze tssen de 10 en 12 weken ook een termijn echo doen. Daarna keijgen ze de voeding van de placenta en gaan ze hun eihen lijn volgen. Bij een rweeeiige tweeling kan er dus verschil zijn omdat 1 eitje later is gesprongen of bevrucht of later is ingenesteld. Mckenzie ik denk dat je twins ieder een eigen placenta hebben of niet?
Ik wil je niet verontrusten want heb het zelf nooit eerder gelezen, maar ik ben er accuut mee moeten stoppen wegens bijwerkingen (niet stoppen met overgeven ondanks motillium), maar ik heb van veel medicatie (of vitamines) in meer of mindere mate misselijkheid dus ja.
Lekker van TNT zeg McKenzie. Kan je wel met de tracking zien wanneer je je pakketje krijgt? Ik dacht trouwens dat tweelingen zo gemiddeld met 34-36 weken komen dus niet extreem prematuur ofzo. Is dat ook wat ze in het zkh aanhouden? Hip ben benieuwd naar de foto's! De go.. ik ben bij allebei overdag geweest dus er waren kindjes. Vandaar ook dat ik wel kan zien dat de kindjes zich op hun gemak voelen bij allebei. Natuurlijk ook net waar je aan went. En het is maar voor 2 dagen in de week (1 dag nog bij mijn ouders en de andere dagen ben ik zelf thuis). Hip wat jij schrijft is precies hoe ik het voel. Dat het meer professioneel moet zijn, wel warmte maar niet het overnemen van de moederrol. Vandaar dat ik toch meer naar nr 2 neig. Vind regels en orde ook helemaal niet slecht ofzo, eigenlijk liever dat dan een "vrije opvoeding" zeg maar. En ze gaat wel elke dag wandelen/buiten spelen met ze en soms wat knutselen. En nu is meiske natuurlijk nog klein.. ze slaapt en eet en poept.. ja toch.. wij hebben ook die overweging om haar met een jaar of 2-2,5 naar het kdv te doen zodat ze meer met andere kindjes kan spelen. Lekker weer trouwens vandaag. Betties heeft het vast goed op de camping
Weet miet waar betties zit, maar hier was het gisteren later op de middag ook al lekker met een zonnetje dus wie weet heeft ze wel geluk Zal julian al kunnen fietsen?
Wat een heerlijk weertje buiten! Heb buiten gezeten met Yvi terwijl zij lekker aan het spelen was in de reiswieg. Even met haar gewandeld en nu weer binnen aan het voeden. Yvi draagt sinds vandaag een maatje 62 romper en die past goed!! Met 50-56 kan er bijna niks in de luier meer haha, zo strak! Sophy, ik zou voor go 2 gaan... Ik vind het fijn dat het netjes in huis is en dat ze juist wat afstand neemt... Ik vind het tenminste niet fijn als iemand anders heel knuffelig is met m'n meisje! Mckenzie, zou je nu t hartje al kunnen horen met de AS? Hm, lijkt me nog een beetje vroeg dus niet stressen als je geen hartjes hoort he! Ik had ook iets besteld ... En heb het ook nog niet . Speentjes en de Dooky!
Ja hier ook ijs in de zon en moppie ligt lekker te friemelen Durf alleen niet te lang met haar in de warmte maar alleen al het feit dat de zon schijnt maakt zoveel goed! Nu al maat 62 voor Yvi, wauw wat groeit ze toch hard Alleen maar goed natuurlijk! Maar gaat wel snel.. voelt het ook zo Tori? Dat ze zo snel groot wordt? En dank je wel voor je advies over de go Leuk die post dames. Zo nutteloos ook.. eerst een paar dagen staken en dan als een malle de achterstand weg moeten werken. Hoop dat jullie pakjes snel komen. Ik zit al de hele dag te wachten tot de rabobank weer in de lucht is (storing) want er is iets mis met m'n marktplaats koopje.. service all over.. ik denk dat we gewoon maar moeten genieten van de zon
Wij hadden het dooky gisteren gekregen met de post erg fijn ding is het! Heb em gister al op de reiswieg gebruikt en vandaag op de maxicosi. Tori ik hou er ook niet van als anderen te veel met m'n kindje knuffelen idd. En ik zou er al helemaal niet aan moeten denken dat een go een kus aan m'n meisje geeft. Dus soof ga maar voor 2 hihihi. Bij tess ligt het aan hrt merk van de rompers welke maat ze heeft. Ik heb al verschillende rompers 50/56 weg gedaan, maar er zijn er ook nog genoeg wat wel passen die van jop en janneke van de hema bijv Hebben net bij de prenatal 3 broekjes gekocht in 56 voor tess een witte een roze en een grijze erg leuke moet ik zeggen. Lekker weer he! Hier wel veel wolkjes, maar hebben ff heerlijk door de stad gewandeld.
Hallo! Daar ben ik weer... Goeie poging gedaan om julian te leren fietsen en het gaat al een beetje. Maar vooral het zelf wegfietsen gaat nog niet echt. Ik liet hem op gas fietsen en eigenlijk zou ik nu moeten oefenen op harde ondergrond want het is natuurlijk heel moeilijk fietsen op gras. Maar ja, hij valt zo makkelijk en zit al onder de schrammen etc. Maar goed, hij vond het heel erg leuk. De camping was top, julian was de hele dag aan het spelen in de speeltuin waardoor we verder nauwelijks wat gedaan hebben. Het was onverwachts heel lekker weer! Ben gister zelfs in het buitenzwembad geweest en enorm verbrand in de zon.
Betties dat klinkt als een heerlijk weekend! Die kleintjes hebben dat snel onder de knie he dat fietsen, op harde grond laat die zich mss niet zo makkelijk vallen. Wat een heerlijk weer he! En vanaf donderdag word het nog mooier me like♡ Vandaag al lekker buiten geluncht en al met tess gewandeld. Moet nog foto's platsen van tess, maae ben steeds met de foon op zp. Tori ga jij nog een x wat foto's van yvi plaatsen? Dat is al een tijdje geleden
Betties fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad en zelfs zoveel buiten dat je verbrand bent Hip kom maar op met die foto's! Wij hebben straks partneravond van de cursus. Zonder bloederige foto's vertelde ze al Manlief heeft een cd gemaakt met klassieke muziek voor baby's. Echt geweldig.. die luisteren we nu twee keer op een dag en meiskelief is elke keer aan het dansen in m'n buik Blijkbaar werkt het heel stimulerend en vindt ze het leuk
Angelsound is binnen en ik heb een hartje gehoord!!! Het verschil tussen mijn eigen hartslag en dat van de baby was echt heel groot, dus het was zeker weten de baby! Echt supergaaf! Ik heb de ander (nog) niet kunnen vinden, maar de placenta ligt voor bij die baby dus dat dempt nogal. Ik heb zaterdag trouwens een echo gepland bij een particulier echobureau. Ik wil ze zo vaak mogelijk kunnen zien Betties, wat fijn dat je het zo leuk had. Het was er echt perfect weer voor joh! En leuk dat fietsen met Julian. Nog even en hij fietst in zijn eentjes rondjes hihi! Sophy, wat grappig van die muziek. Maar vinden jullie dat zelf ook mooi of is het echt alleen speciaal voor de baby bedoeld? Ik ben zelf nogal fan van classic rock dus ik ben van plan Pink Floyd te gaan spelen voor de beebjes haha. Veel plezier vanavond op cursus, ben benieuwd hoor! Hip en Tori, inderdaad een tijdje terug dat er nieuwe foto's waren. Spammen die mooie baby's!
Heb vanmiddag snel twee fotootjes toegevoegd dames! Mckenzie, wat super dat je van een beeb het hartje goed kon horen met de Angelsound. Dat is wel snel! Sophy, jouw man is goed bezig met de muziek. Ik wilde dat ook doen, naar bepaalde muziek luisteren met m'n meisje in de buik maar uiteindelijk is daar niks van gekomen, haha. Hip, hier is het nog niet zo warm ... morgen wordt het wel warmer. Maar het is idd wel genieten met de zon erbij! Eind van de week en van't weekend wordt het helemaal mooi, aaah kan Yvi haar zomerse kleertjes aan, leuk! Ik heb de Dooky ook binnen, hij is echt handig! Erg blij mee. M'n vriend heeft de kleine wakker op bed gelegd, nou ... ben benieuwd of ze gaat slapen. Het is nog wel stil. Ik wacht het af!
McKenzie wat goed dat je al een hartje hebt gevonden! Mooi geluid is het hè Wij hebben in het begin ook een aparte speaker erbij gezet en het dan opgenomen. En leuk zaterdag nog een echo. Ga je ook over een paar weken een aparte geslachtsbepaling doen of krijg je die in het zkh al? Wil je eigenlijk weten wat jullie krijgen? En krijg je al een buikje? Tori wat een leuke foto's van Yvi weer en mooie oogjes! Net of ze helemaal gebiologeerd naar barbapapa kijkt hihi. En het lijkt of de pukkeltjes al veel minder zijn geworden ja? Echt een lief meissie Partneravond was handig voor m'n man. Vooral veel info over hoe de geboorte gaat en wat hij kan doen. Geen pufles, geen bloederige foto's, gewoon informatie. Zelf wist ik alles al Van de week bespreek ik nog een keer met hem ook hoe het in de Geboortegids staat, daar staat nog net wat meer in, en nou dan weet hij het wel De muziek is van Mozart, speciale stukken om de beeb te stimuleren voor en na geboorte.. goed voor de ontwikkeling van de hersentjes. Vrolijke stukken met heldere klanken (goed onderscheidbaar bedoel ik) en ik vind het zelf ook wel gezellig, vooral als ze zo enthousiast reageert Andere muziek vindt ze ook leuk, maar reageert ze wel minder op.
Ja het is echt super om te horen! Durf het alleen niet te vaak te doen want er staan nogal wat horrorverhalen op internet over hoe het kindje er last van heeft. Dat van die speaker is wel een goed idee voor mee luisteraars, voor het opnemen zat er een kabeltje bij. We willen zeker het geslacht weten, maar die krijg ik denk ik niet in het ziekenhuis. Maar heb ik meteen een reden voor een extra lange echo. Ik heb een ontzettende buik al, ik word echt een dikkertje. Ik ben al 4 kg aangekomen! Ik kan alleen nog wijde kleren aan door mijn buik, want ook al is het vooral nog darmen, ik lijk zo 6 maanden zwanger haha!
Oh trouwens, ik ben gestart met MvM en ik kreeg meteen al het wikkeldekentje. Wit met een grijs randje. En als ik mijn geboortekaartje op stuur krijg ik er nog eentje. Ik heb trouwens een ontzettende melk verslaving, drink zo 6 liter per week. Hadden jullie dat ook?
Mckenzie ik lust geen melk bleehh hsha ik heb niet echt verslavingen gehad tijdens de zwangerschap. Sowieso het eerste trimester niet. Het 2de at ik best wrlvaak olijven en tomaat met olijfolie peper en zout. Eet ik zo ook wel es, maar toen veel vaker. En het laatste trimester at ok 's ovhtends cocopops als ontbijt, at ik als kind altijd en toen dus weer nu niet meer Leuk dat je het wikkeldekentje al hebt en nog eentje als je het kaartje opstuurt leuk hoor! Bij de meeste babywinkels krijg je best wst korting op spullen als je een meerling krijgt. Dus ff doorgeven als je gaat shoppen. Heb je een voorgevoel wat je krijgt? Zeker doen een geslachtsbepaling is erg leuk Mooie foto's van yvi en wat een prachtige blauwe kijkers hoe is het gegaan met wakker in bed leggen? Hier is het dan kei vard brullen, ik leg haar als ze bijna slaapt in bed. Betties hoe gaat het met spuiten en met de horrormonen heb je er veel last van? En kan julian nu ook op het asfalt fietsen of niet meer geprobeert? Soof grappig he hoe weinig mannen eigenlijk weten van bevallen en babies. Gelukkig is die nu helemaal bijgeschoold. Tess is helemaal klaar met de sprong! Al een paar dagen niet meer lasyig ofzo en gisteren heel veel geslapen en nu merk je echt dat ze helemaal happy is! Ze kan ook zoveel meer echt leuk! Ze heeft de sprong in 2x gehad eerst heeft ze het pakken en bewegen enzo verder ontwikkeld dat gaat nu veel vloeiender en ze pakt echt al zelf speeltjes als ze binnen handbereik zijn en ze geeft ze ook over van hand naar hand. Ze probeert om te rollen, maar dat lukt natuurlijk niet wel als ik haar een zetje geef echt leuk. Vliegen door de lucht vind ze geweldig en ze kan zich ook al best een tijd zelf ammuseren. Daarna krerg ze weer een lastige periode en nu heeft ze haar stem ook goed ontwikkeld ze kletst volop in allemaal verschillende klanken en van zacht naar hard echt heerlijk om te horen ze probeert ons ook na te doen haar aapjes overdag zijn ook een stuk korter s ochtends zo'n 1,5 uur s middags 2/2,5 uur en laat op de middag meestal nog maar een half uur 3 kwartier ik denk dat die binnenkort komt te vervallen. Oww en afgelopen nacht heeft ze voor het eerst op haar eigen kamer in het ledokantje geslapen. Overdag en s avonds slaapt ze daar altijd al, maar nu dus ook s nachts. Was voor tess geen enkel probleem......ik daarintegen heb eerst zeker een kwartier huilend met haar in mijn armen gezeten en haar met dikke tranen in m'n ogen in haar bedje gelegd. Vannacht ook een paar x wakker geweest. Ik vind het nog maar niks, maar het moest er toch een x van komen. Ppppffffffff wat gaat het hard!!! Foto's komen echt bijna hahaha
Betties hoe gaat het met spuiten en de emoties? Is het nog een beetje te doen? En trek je onze verhalen nog - wetend hoe confronterend dat kan zijn. Nog twee weekjes tot de grote oogst McKenzie ja dat had ik ook gelezen. Deed in het begin iets van 2-3 keer in de week net een minuutje luisteren om zeker te weten dat ze er geen last van had. Nu ik haar voel, is de geruststelling sowieso al aanwezig Hoe apart moet het zijn om straks twee kindjes te voelen.. hoofdje één hoofdje twee en hoe liggen de beentjes enzo.. heerlijk vooruitzicht. Wat leuk dat je straks twee dekentjes hebt! Eetverslaving: lachen van de melk.. 6 liter is echt heel veel! Ik merk dat ik vooral veel zin heb in suikers Wat overigens niet wil zeggen dat ik ook echt bergen koekjes eet want dat vind ik dan weer slecht voor m'n beeb. En fruit gaat er heel goed in! En niet zo goed, is zuur en zout en ik houd niet meer zo van rijst (best lastig met een man uit Azië ) en thee (maagzuur en misselijk bleh). Geen echt rare dingen dus.. jammer want het leek me wel grappig, maar manlief is blij dat hij niet midden in de nacht naar de super moet. Hip wat een mooi verhaal over hoe Tess zich ontwikkelt. Verbazend hoe snel dat gaat en dat zo'n klein kindje toch al veel kan. En jij als trotse mam Knuffel voor slapen in eigen kamertje! Dat lijkt me zo moeilijk.. net als die eerste dag op de opvang.. je wilt haar liever voor altijd dicht bij je houden Gelukkig vond ze het zelf geen probleem.. dat ze gewoon gaat slapen en niet huilen. Benieuwd naar je foto's! Tori alles goed?
Sophy, de pukkeltjes zijn nu bijna weg, op haar voorhoofd nog wel wat schilvers nu, maar op haar wangen niet meer. Die zijn weer heerlijk zacht , goed voor knuffelen! Wat leuk dat ze zo goed reageert op de muziek! Weet nog dat Yvi dat deed tijdens het kijken van the Voice, haha. Als het slecht was ging ze me harder schoppen. Mckenzie, twee dekentjes dat is leuk! En handig met 2 beebs . Ik dronk ook wel veel melk, maar niet extreem volgens mij. Wel net als Sophy, meer trek ik zoete dingen terwijl ik anders nooit snoepjes al. Moet zeggen dat het nu nog erger is met snoepjes... Ik moet ze gewoon niet kopen! Hip, Yvi is niet gaan slapen haha... Dus weer naar beneden gehaald. 11 uur is de laatste dagen een beetje de standaard dat ze gaat slapen. Gisteren heeft ze overdag ook aardig was slaapjes gedaan, ik hoop dat ze dat erin houdt. Vanochtend na t voeden is ze ook weer in haar eigen bedje gaan slapen en hoor haar nu wel wat... Dus ik ga ff douchen en dan haar wassen en aankleden. Hihi en ja ze kijkt alweer heel anders uit die blauwe kijkers he? Ze begint al meer op mij te lijken met haar oogjes nu Ik kan alleen m'n fotoboek van toen ik baby was niet vinden, moet nog ff weer goed op zoek!