Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Rozemarijke: fijn dat alles weer goed is. Vreemd he dat ze jou met 12 weken al laten afbouwen en mij pas bij 20 weken.

Poll, ook super dat het bij jou nog allemaal voorspoedig gaat.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Rozemarijke

Wat fijn dat je nogmaals een goede echo hebt.
    Ik zou anders gewoon naar je vk bellen en hopen dat je eerder een echo krijgt.

@Sophy
    Hoe gaat het met jou meid?
    Zie dat je vrijdag naar Gent gaat, hoop dat er iets voor je uit komt!

@Laurie
    Gefeliciteerd, toch wel leuk een jongen en een meid!

@Betty
    Jij succes in Dusseldorf meid!

3. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey,

Nu ging ik net m'n utrogestan ophalen bij de apotheek en heb ik Lutinus meegkregen (en moest voor 21 tabletten 22 euro betalen) .Ik moet er 3x daags 2 gebruiken , dus das net voldoende dan voor 3,5 dag.
    Volgens mij is dit dus niet helemaal goed. Ik had een recept van uzgent doorgestuurd.
    Kan ik nu gewoon deze gebruiken?
    En wordt bij jullie de utrogestan wel vergoed?

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Bridget, deze had ik eerst ook voorgeschreven gekregen vanuit het ziekenhuis. Maar gelukkig had ik een attente apothekersassistente die zelf al aangaf dat deze erg duur in gebruik zijn. Zij gaf aan dat het ook als werkzame stof progesteron heeft en dat utrogestan exacte dezelfde stof bevat.

Heb toen voor de zekerheid nog wel gebeld met de gyn, maar die vond utrogestan ook prima. Zal wel verzekeringszaakje zijn dat ze eerst die duurdere voorschrijven. De duurdere heeft wel een inbrengding gratis, maar deze heb ik voor 15 euro eenmalig gekocht. Ik betaal voor utro voor 60 pillen (voor mij dus 20 dagen) 5,30 bij dus dat is goed te doen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou even teruggaan naar de apotheek en het bespreken. Zijn dit wel capsules ook, of tabletten?
    Lijkt me handiger dat je utro meekrijgt, zeker als je ziet wat je bij moet betalen... :$

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Jeetje Bridgett! Dat wordt een dure grap als je dat misschien wel tot de 20e week moet gebruiken...
    Zou inderdaad gelijk teruggaan en het verhaal even uitleggen!
    En hoe kunnen ze je nou iets meegeven voor 3 dagen?? Wat suf!

@Zomerr: Ik had het je al ge-pb'd, maar heerlijk dat er weer WIJ in je handtekening staat :p

@Rozemarijke: ik ben heerlijk (niet vervelend) jaloers op je mooie verhalen! Hoop over een poosje hetzelfde te mogen opschrijven! :)

7. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen weer teruggegaan naar de apotheek. En ze hadden in eerste instantie gisteren de utro betsteld maar toen begonnen ze te twijfelen omdat op mijn recept vaginaal... staat. Dus toen hebben ze de lutinus besteld.
    Maar kon dus gelukkig meteen omruilen. Helemaal blij, want ik weet nu al sinds vrijdag dat ik zwanger ben en begin dus volgens mij al te laat... Wanneer begonnen jullie met de bolletjes dan?

Oh ja, nu je het zegt Betty, inbrengen???? haha, daar was ik nog helemaal niet mee bezig geweest:)

8. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ja en moest nu voor 90 tabletten 7 euro betalen. Dat scheelt zeker. Ik heb er heus wel wat voor over . Maar 22 euro voor 3 dagen. Dat is toch wel erg duur

9. raspberry

Dat hoop ik ook zo voor je!

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Rozemarijke wat een prachtig verhaal over je beebje :) Vind het zo heerlijk voor je dat het allemaal goed gaat :)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    En dan ego:
    Vanmorgen dus naar het ziekenhuis geweest en het zit helemaal niet goed :( De cyste is niet verder geslonken, dus nu nog ongeveer 2x2cm. Meer problematisch is het vocht dat toch in m'n eileider zit en nu een hydrosalpinx is geworden (eileider is nu een opgezwollen worst zoals ze het zeiden).
    Donderdag telefonisch overleg met de arts over wanneer de laparoscopie plaats zal vinden. Waarschijnlijk in combi met een hystero en nieuwe hsg, dat is prettiger als ik toch al onder narcose ben. En dan gaat dus die eileider eruit.... :(
    *zucht*.... wat een ellende... :(
    Hoe en wanneer ik daarna nog zwanger kan raken.. nou ja, nog 1 eileider over en nog wel 2 te stimuleren (ivf) eierstokken. Ik wil er nog niet over nadenken eigenlijk....

12. raspberry

@Sophy: jeetje joh, wat een tegenvaller :(
    Op zich kun je met 1 eierstok goed zwanger raken, en het gebeurt dus ook gewoon vaak dat een eitje uit de ene eierstok gewoon overspringt naar de andere kant en via die kant je baarmoeder in komt. Maar goed, kan me voorstellen dat die technische kant even niet zo positief lijkt, als de dingen achter elkaar door zo ontzettend tegen vallen steeds :(
    Knuffel!

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sophy, wat een ellende zeg! Ik heb t met je te doen. Maar met IVF kan je dan nog prima zwanger worden, blijf hoop houden!
    Hopelijk heb je er niet teveel pijn van (die opgezwollen eileider).
    Sterkte voor jou!

14. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Jeetje lieve Soph, dat was even niet het nieuws waarop je gehoopt had... :( Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt vannacht!

Ik las laatst hier ergens dat als je nog maar 1 eierstok hebt die voor 80% het werk van de andere overneemt. Wat dat betreft is het menselijk lichaam wel knap. Maar ja, daar heb jij nu het allemaal zo vers is vast nog geen enkele boodschap aan...

Ik denk aan je en een dikke knuf!

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Sophie sterkte meid!

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Bedankt lieve meiden.
    Ik heb in ieder geval geen pijn ervan, het voelt juist prima in m'n buikje.
    Ik begreep inderdaad van de gyn dat de overblijvende eileider het werk over kan nemen en dat je dan 70% van je vruchtbaarheid behoudt. Nu hebben wij natuurlijk die beruchte rekensom al meerdere malen gezien en hij geeft nu ongeveer 45% gebaseerd op de jaren/spermakwaliteit/etc. Als ik daar dan nog factor 0,7 op loslaat.. komt er met een diepe zucht nog 30% kans op een spontane zwangerschap uit. Met niet te vergeten als dat dan gelukt is, 35% kans op weer een mk.
    Van ellende schiet ik helemaal in de lach hier...

In ieder geval rijden we morgenmiddag naar Gent voor de afspraak vrijdagochtend :) Ik hoop dat we met wat onderzoeken daar in ieder geval de mk-kans omlaag kunnen krijgen en daarná ga ik me weer zorgen maken over hoe ik nog zwanger kan raken.
    Het is echt één stapje per keer voor ik verzuip in de zorgen. En slapen... het gaat heerlijk, ik ben doodmoe :)

Knuffel terug voor alle lieve meiden hier :)
    Met de hoop dat het bij jullie wel allemaal goed gaat :)

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Lieve Sophy,

Die kansberekeningen, ze zijn inderdaad lachwekkend. Sowieso al, als je met meerdere miskramen te maken hebt en geconfronteerd wordt met de statistieken waarin ook vrouwen met 1 (of meer) kind(eren) zijn meegenomen, maar als je dan ook nog eens ouder wordt en er allerlei 'technische ellende' bij krijgt, dan word je echt niet goed als je de cijfers op een rijtje zet.

Ik heb zelf 5 miskramen gehad, was inmiddels 36, en toen kreeg ik verklevingen waardoor er 1 eileider permanent functioneel uitgeschakeld werd. Toch ben ik nu moeder, dankzij Gent. En ja, ik geloofde het niet, maar het eitje 'sprong over'. Waanzin.

Waarmee ik niets meer wil zeggen dan: er is hoop. En: laat de statistieken voor wat ze zijn, als het je lukt. Ik heb zelf ervaren dat je na belachelijk veel 'pech' ook belachelijk veel geluk kunt hebben. (Maar weet maar al te goed dat er geen garanties zijn.)

Sterkte, en geluk.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Dank je voor het delen Maria :)
    Ik geloof allang niet meer in die berekening en ik denk dat dat voor alle meiden geldt die al wat langer meelopen ;) Vooral omdat "kans" nog niets zegt over de bewaarheiding ervan.
    Ik ga lekker m'n spulletjes bij elkaar graaien en dan straks naar Gent rijden! Als ze me ergens kunnen helpen, denk ik dat het daar is :)

Betty, jij ook bijna naar DD! Succes meis, dat ze maar wat mogen vinden :)

Voor iedereen alvast een goed weekend!

19. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Weer een mooie post Maria!! Je geeft de burger moed :)
    Als alle pech die ik de afgelopen 3 jaar gehad heb nu zou omturnen in een even groot portie geluk dan zou ik echt walgelijk veel geluk hebben de komende jaren :cool:

Lieve Soph: SUCCES en toi toi toi. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen omdat ik hetzelfde pad over 2 maanden bewandel. Ik hoop dat je wifi in je hotel hebt en ons je ervaringen kunt vertellen! :)

Ik wil ook nog heel even klagen als het mag:
    Zit samen met 1 collegaatje op de kamer op mijn werk en zij is met oud en nieuw gestopt met de pil. Je raadt het al: eergisteren vertelde ze me dat ze 10 weken zwanger is. (eerste poging raak). Ik raakte daar helemaal van slag van, al heb ik dat natuurlijk niet gezegd. Sterker nog, mijn letterlijke woorden naar haar toe waren "ik kan niet verwachten dat de wereld om me heen stilstaat omdat het bij mij niet lukt" Maar dat was veel stoerder gezegd dan ik me voelde.
    Ik heb sindsdien al 2 nachten niet geslapen en huil de ogen uit mijn kop om zoveel onrecht (terwijl ik het haar hartstikke gun want ze is een lieverd). Dubbele gevoelens dus!
    Waar ik het meest mee zit is dat mijn werk mijn afleiding is/was van alle babysores, en nu moet ik dag in dag uit naar een groeiende buik gaan kijken. Op zijn rotterdams gezegd gewoon kut met peren :(
    Vandaag heb ik vrij genomen omdat ze in het teamoverleg haar zwangerschap bekend ging maken en ik vind dat te confronterend. Ik wil alle felicitaties en blijdschap niet zien en al helemaal niet de steelse blikken van heimelijk medelijden mijn kant op (klein team, iedereen kent mijn situatie)
    Ik hoop dat maandag het nieuwtje er af is en dat ik weer enigszins terug kan naar de waan van de dag.

Nou, ik ga me richten op Dusseldorf morgen! Mijn ongi is nu aan het doorbreken hier (de eerste na 2 zwangerschappen op rij, jeeeeee) en ik hoop dat dat geen invloed heeft op de eventuele bloedresultaten. Ik heb eigenlijk geen idee of je je het beste in een bepaalde fase van je cyclus kan laten onderzoeken. Maar ach, dat zien we morgen wel weer...

Dikke knuffel voor jullie allemaal en sorry voor het ego-gemier, maar het helpt wel om het op te schrijven :cool:

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ik kwam nog even spieken :D

Lieve Betty, niks te gemier meid! Begrijp heel goed dat het moeilijk is en dan kom je het gewoon hier van je afschrijven.. nog afgezien van dat dit eigenlijk jouw topic is :cool:
    Ken het gevoel: binnen een jaar zijn *ik tel* 6 collega's bevallen en nu is net de volgende weer zwanger, je raadt het al: op dezelfde dag als mijn laatste mk uitgerekend dikke pret. Je ziet nu haar buik beginnen te groeien en ik blijf vooral ver uit de buurt. M'n werk was m'n afleiding maar ik word er soms knettergek van de zeurzwanger en blijebaby verhalen. Kan het hier veel beter hebben omdat ik weet hoeveel pijn en moeite het velen heeft gekost.

Gewoon lekker uithuilen en komen mieren hier *knuffel* Kansje dat je op een andere kamer kan zitten zodat het misschien wat minder confronterend is?
    En dan lekker naar DD! Ik ga ervanuit dat daar ook antwoorden liggen en dat jij ze gaat vinden :D Veel succes en geniet ook van de stad :) En nog een knuffel voor jou!

Zo en nu ga ik echt haha

Deel Deze Pagina