Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @ Sophy
    Wat een k*t nieuws meid!
    Het zit je ook niet mee *dikke knuf*

@Betty
    Kan me het goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt!
    Ik had je nog een pb terug gestuurd weet niet of je die gelezen hebt?
    Heel veel succes in Dusseldorf morgen meid!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kon ook niks meer met die kansen, (terwijl wij dan tenminste na die 3 miskramen nog in de 75% zaten dat het goed zou moeten kunnen gaan), want met het krijgen van een kindje is het toch alles of niets: OF het gaat (relatief) goed en je krijgt een kindje, OF het gaat ergens niet goed en het lukt niet... Dan zegt een percentage helemaal geen ene kl**t :(

Hey, maar succes in Gent, hopelijk komt daar iets behandelbaars uit, of doet 'de goede lucht' (zoals ze het zelf laatst tegen mij zei ;)), jou ook goed :)

@BB: goed dat je vrij hebt genomen, lijkt me alleen maar heel goed voor jezelf om dit soort dingen niet op te zoeken.
    En herkenbare gevoelens hoor... Paar weken na de tweede miskraam vertelde mijn zusje me dat ze zwanger was, en dat was naar hun zin eigenlijk veel te vroeg, (maarja: ze waren dus wel gestopt met de pil, zo van: dat loopt zo'n vaart niet). Vond ik toen ook heel moeilijk.
    Jij veel succes morgen in DD! Ik hoop zo dat het een geweldige resultaat mag gaan krijgen!

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hoi dames,

ik heb niet alles gelezen, maar toch al veel intressante verhalen voorbij zien komen hier.

ik ben me aan het orrienteren op oorzaken van meerdere mk omdat ik zelf nu ook 2 x een mk heb gehad en mijn gyn me alleen een chromosoom onderzoek voorsteld en verder niks voor me kan doen. bij 3 mk krijg je pas meerdere onderzoeken.
    en utrogestan helpt niet bij miskramen zegt ze.

nu lees ik hier dus wel veel positieve verhalen van utrogestan, maar ik zou het niet op eigen houtje durven te proberen.
    zelf denk ik dat het bij mij er wel aan kan liggen door een tekort aan progesteron.
    mijn eerste mk was bij 4,3 en bij mijn 2de begon het bloeden met 7 weken, een dag later had ik een echo en alles was goed het hartje klopte geen groei achterstand zag er keurig uit, maar het bloeden ging door (en flink) en bij 7,5 weer echo en toen leefde het vruchtje niet meer.
    heb vandaag weer echo gehad(weer een week later) en het vruchtje zit er nog heb nu pillen gehad om te zorgen dat het afkomt.

ik vind het zo raar dat het bloeden al volop bezig was terwijl het vruchtje nog gewoon leefde vandaar dat ik aan progesteron tekort dacht.

voor dat ik met iui bezig was had ik ook een wisselende lf, waarvan soms maar 9 dagen maar meestal 10 of 11 nu met iui is die wel 13 of 14 dagen maar misschien komt dat door de pregnyl??

iemand had hier een artikel geplaatst over de invloed van kunstlicht en zo op de hormonen en in dat artikel stond ook dat je een tekort aan progesteron kunt herkennen bijv een menstruatie korter dan 4 dagen en mijn menstruatie duurt meestal maar 3 dagen.

ik ben verder erg tevreden over mijn gyn (heb er meerdere trouwens dus mss dat ik eens een andere kan vragen naar utrogestan) en doordat wij iui doen (mindergoed zaad) moet ik vaak naar het zkh en dat ligt nu maar 5 min bij ons vandaan dus erg makkelijk. dus ik wil eigelijk nog niet definitief over stappen naar gent of dusseldorf of het geertgen of zo. en het zijn "pas" 2 mk, als ik hier lees kan het veel erger.

maar nu dacht ik misschien kan ik die dokter sutter in gent es mailen misschien heeft zei wel een paar overtuigende argumenten waardoor mijn eigen gyn me utrogestan voor wil schrijven.

dus nu mijn vraag.. heeft iemand van jullie een mailadres voor mij?
    alvast bedankt..

verder iedereen natuurlijk heel veel succes met zwanger worden en vooral zwanger blijven!

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @hip: jeetje meis, ook al een tijdje bezig zie ik... T valt allemaal niet mee he! Goed dat je zelf in de materie bent gedoken.
    Ik PB je zo even het emailadres van dr de Sutter!

@allemaal:
    Dusseldorf was echt geweldig! Wat een bijzondere man is die dr Pfeiffer zeg... Ik voelde me begrepen, erkend en als mens behandeld. En bovenal: volgens hem staat het als een paal boven water dat mijn miskramen veroorzaakt worden door een immuunprobleem. 5x een miskraam in 5x ongeveer dezelfde week kan niet missen zegt hij.
    En ik vroeg nog "ja, maar als dat nou niet uit mijn bloed blijkt komende week?" en toen zei hij: "we don't treat the results, we treat the patient"
    Hij heeft echt een UUR met ons gepraat en onderzoeken laten zien en zelf mijn bloed afgenomen en recepten uitgeschreven die we gelijk konden inwisselen (omdat dat in Nederland natuurlijk gezeik gaat opleveren).

Hij vertelde dat eigenlijk elke zwangerschap een tijdelijke transplantatie is. Het is lichaamsvreemd weefsel waartegen opgetreden moet worden door het lichaam. Dat dat niet gebeurt komt doordat er een bewuste actie optreedt in een vrouwenlijf. Namelijk het vruchtje wordt "getolereerd" en aangemerkt als "niet vijandig". Bij een aantal vrouwen (waaronder dus misschien ik) vindt die actie van "tolereren" niet plaats en wordt het lichaamsvreemde weefsel aangemerkt als gevaarlijk en er uit gewerkt. Door je immuunsysteem te "downmodulaten" voorkom je dat er uitwerken van het vruchtje.

Ik moet nu per direct 500 mg omega gaan slikken en 1000 mg vitamine D.
    Deze supplementen moeten een overreactie van mijn immuunsysteem voorkomen. Daarnaast moet ik vanaf een week voor de eventuele bevruchting (dus zo'n 6 dagen voor de eisprong) 5 mg Prednison gaan slikken om zo geen afweerreactie op te roepen als de bevruchting eenmaal heeft plaatsgevonden. 10 dagen na de eerstvolgende positieve zwangerschapstest wil hij nog een keer bloed afnemen om te kijken of ik genoeg heb aan die 5 mg prednison. indien nodig kan hij dan nog verdubbelen naar 10 mg.
    Ik heb al 100 stuks prednison in mijn tas, dus geen gezeik met nederlandse gyn's :cool:

Nou Soph, ben benieuwd naar jouw ervaringen! Ik ben in ieder geval (voorlopig even) hoopvol en happy!

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    @BB dankjewel voor je mail! en wat ben jij fijn geholpen zeg!! ik hoop echtdat dit werkt voor je want 5 sterretjes is echt heftig, hoe kun je hoop blijven houden op zo'n manier.
    een gekke vraag eigelijk maar hoe gaat dat in dusseldorf die gesprekken met de gyn..is dat allemaal in het duits?
    ondanks dat ik maar 5 min vd duitse grens woon(half uurtje naar D.D.) spreek ik amper duits en engels lukt me wel maar zo'n heel gesprek met medische dingen en zo lijkt me ook niks...

ik hoop echt dat iedereen hier binnenkort zwanger mag blijven!

en BB volgensmij ga jij bijna op vakantie(dacht ik in eerdere berichten gelezen te hebben) dus alvast heel veel plezier meid!

6. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Graag gedaan hoor meis!

Over de taal:
    Mijn man heeft telefonisch de afspraak gemaakt in het duits (dat vond ik al moeilijk) en toen we daar eenmaal zaten vroeg die arts zelf of we het in het engels wilden doen. Graag! zei ik toen ;)
    Het is wel handig als je daar met zijn 2en zit want hij ratelt maar door en af en toe is hij al 3 zinnen verder en dan ben jij nog bezig met het snappen van iets een minuut terug. Zo konden mijn man en ik samen 's avonds het verhaal compleet maken. Dingen die ik had gemist kon hij aanvullen en andersom.

En inderdaad! Over 12 dagen ga ik 15 dagen door Californie touren. Kijk er onwijs naar uit gezien alle ellende van afgelopen jaar...

Jij succes met de mail naar dr de Sutter! Schrik niet als je maar 1 zin terugkrijgt want dat had ik ook bij haar. Ze stuurde terug dat er contact met me opgenomen zou worden door haar secretariaat en dat klopte: een dag later gebeurde dat en kreeg ik een afspraakdatum in mei.

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Betty wat fijn dat DD zo geweldig is :)
    Ga je dit nu proberen of wacht je tot na de vakantie?
    Ik slik trouwens al een jaar extra omega 3/6 en vit D; je leest dat hij dit aan iedereen voorschrijft dus ik dacht, dat doe ik ook :D

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    En Gent, jahoe we zijn weer terug, wat een pokke-eind rijden maar dat heb ik er graag voor over :)

Echt SUPERLIEVE mensen in het ziekenhuis :) Wat een opluchting na de Nederlandse artsen en verpleegkundigen, dat ze hier bij het onthaal, bij de receptie, de verpleegkundigen, de artsen, echt iedereen is aardig en meedenkend!
    Ik had een algemene intake bij dr DK. Resultaten van eerdere onderzoeken meegenomen. Ze heeft nogmaals naar de cyste/eileider gekeken en bevestigd dat die er echt uitgehaald moet worden (heb trouwens 24 april een afspraak hier in het zkh om dat te laten doen). Daarna gekeken naar mogelijke verdere onderzoeken en gelijk de hele lijst van S aangevinkt gekregen! Wauw, geen gezeur, gewoon we gaan nu álles in één keer onderzoeken en dan mag je terug naar prof DS.
    Rest van de dag nuchter gebleven (eeew :$) voor de homocysteïne (hoi Tori) en 's middags dus weer terug. Totaalopbrengst 12 buisjes bloed :p We hebben er echt lang gezeten, maar ik voel me zoveel meer als mens behandeld en zo vol vertrouwen dat ze nu iets gaan vinden en ons gaan helpen. Of anders, dat ze niets vinden, maar dat er dan ook écht niets mis is. Dus ja, blij en vol vertrouwen :) Nieuwe afspraak 21 mei, volgens mij is dat 2 dagen voordat jij gaat hè Betty? Ik dacht heel even dan komen we elkaar tegen :)

Betty, wat nog wel handig is om te weten, dat je echt 30min van tevoren bij het onthaal moet zijn, want het is druk en er zijn wat formulieren. En dat het allemaal gewoon wat anders gaat als bij ons haha, bij de één doe je het gesprek, een ander komt met de bloedafname formulieren, dan moet je tussendoor weer terug naar de wachtruimte... en oh wat hebben we het er allemaal graag voor over!

Ook grappig: wat zitten er veel Nederlanders! Tegelijk met ons heb ik 5 andere stellen gezien, op een gewone vrijdagochtend in maart... wie weet hoeveel meer er nog zijn. Misschien zouden de Nederlandse artsen daar eens naar moeten kijken voor ze met die domme berekening en "je hebt gewoon pech" komen ;)

Heerlijk in het zonnetje langs de Korenlei gezeten.. en nu op naar de zon in m'n tuintje!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meiden, wat goed om te lezen.
    BB: bij steeds zulke vroege miskramen ligt een auto-immuunprobleem wel erg voor de hand, dus hopelijk is dit wat je nodig hebt! Straks heb je DS helemaal niet meer nodig joh! :)

Sophy: hoop zo dat dit bloedonderzoek je duidelijkheid gaat geven!

Hip: ook hier zeer korte reactie terug van DS op mijn zeer uitgebreide mail, met idd: ik laat u zo spoedig mogelijk een afspraak bezorgen. Wat dus idd half negen de volgende ochtend prompt gebeurde :) (mail van het secretariaat daar dus :)).

@all: hier alles OK. Grieperig, en morgen op vakantie voor een midweekje, dus hopelijk knap ik vannacht nog even voldoende op...

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Bij ons allebei ligt iets in het immuunsysteem voor de hand dus :) Ik vind het wel een echt rare gedachte dat m'n lichaam zo agressief is tegen ziektekiemen zal ik maar zeggen, dat een baby ook als dusdanig wordt gezien. Laten we dan maar "hopen" dat dit het is.

Betty, heeft hij nog iets gezegd over bijwerkingen van de predni? Ik dacht dat het best een sterk middel is namelijk, ga je merken dat je het gebruikt?

Rozemarijke, hopelijk snel weer beter en lekker een paar daagjes weg :) Veel plezier.

@all: we hebben trouwens nog een kaarsje opgestoken, eentje in Gent eentje in Brugge.. voor ons allemaal: de dames die nu toch zwanger zijn dat het behouden mag blijven tot jullie over een aantal maanden een prachtbeeb in jullie armen hebben.. voor degenen (waaronder ikzelf) bij wie het nog niet is gelukt, dat er een oplossing mag komen in enige vorm.. bij deze.. voor ons allemaal dus :)

*knuffel*

11. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He Soph!

Ook al zo'n goede ervaring dus!! :)
    Lange dag geweest voor jou als ik het zo lees... Ik hoop ZO voor je dat er iets uitkomt! (iets waarvan je zegt "oh, dan doe ik dat anders en dan is het opgelost ;))
    Bedankt voor alle tips! Ik zal er vroeg zijn op 23 mei en ik zal ook verder niks anders plannen die dag als ik jou zo hoor...

En om antwoord te geven op je vragen:
    - Ja, ik ga gelijk volgende week beginnen. Ik kan door alle positieve energie die ik vrijdag heb opgedaan bijna niet wachten. Ik zie wel in Amerika hoe het loopt.... Zoals het er nu uitziet mag ik in San Francisco een baby maken :cool:
    - En nog een keer ja: Prednison is op zich een heftig middel. Maar niet in deze dosering. Mensen die prednison krijgen vanwege kanker of transplantaties krijgen 60 tot 100 mg per dag. Ik krijg 5 mg per dag. Dat geeft net je afweer een zetje naar beneden maar je krijgt (als alles goed gaat) geen bijwerkingen.
    Ter illustratie: mensen met chronische astma slikken hun hele leven 2x 5 mg per dag om een ernstige aanval te voorkomen

Ga jij nog iets anders doen dan anders de komende maanden?
    Mag je nog zwanger worden voor je operatie?
    Verdwijnt je cyste als je per ongeluk de komende maand wel zwanger raakt?

Tot slot: @Rozemarijke: Veel plezier de komende week meid! Rust maar lekker uit, je hebt nog een heftige paar maandjes voor de boeg :)

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hoi Betty,

ja wat een positief weekend voor ons allebei :) Ben blij om je goede verhaal over DD te horen! Ik kan me voorstellen dat het je zoveel vertrouwen heeft gegeven dat je alvast weer durft te proberen voordat je naar Gent gaat. Made in the USA beeb :D Ga je trouwens zo'n rondreis van San Francisco naar LA maken?
    Die predni komt echt in een lage dosering! Ik had niet begrepen dat het zo laag is in verhouding tot andere indicaties waar het voor gebruikt wordt. Wel mooi dat het volgens P meteen zo'n goede uitwerking op je immuunsysteem kan hebben dat een nieuwe zwangerschap goed kan gaan. Simpele effectieve oplossing, geweldig :)

Cyste... zucht.. ik mag er niet zwanger mee raken. Omdat de kans groot is dat dat een bbz wordt (als het eitje niet verder door de eileider kan) en omdat dat vocht infectueus is. Zelfs als een bevruchte eicel dan m'n baarmoeder bereikt, wordt het een mk en wat er dan qua infectie in m'n baarmoeder zou zitten.. brrrr.. Even maandje rust, dan die operatie.. dan ik weet niet, als het erg veel zeer doet misschien nog een maandje rust en dan dus naar DS :)
    Weet je, ik ben zo bang geweest altijd voor een bbz of voor een curretage (gezien m'n track record in geluk zou het me niet verbazen als het op asherman uit zou lopen) of voor een ivfpunctie of dus met lege handen achterblijven.. maar "mk wordt cyste wordt dag eileider" heeft nooit op dat lijstje gestaan. Ik ben nog steeds wel over m'n toeren over deze onvoorziene sh*t maar ja.. we moeten door :) Ik heb geen idee hoe, maar ergens zal er een oplossing komen.. nou ja ergens, in Gent dus :)

groetjes!

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @Sophy, dus jij hebt ook de homocysteïne test gedaan (was dat al de bedoeling of heb je erom gevraagd?). Hoe is het nuchter blijven je bevallen, pfff ik heb smorgen vroeg altijd al enorme trek en moet dan tot wel 10 uur nuchter blijven. 2 x 6 buisjes bloed hebben ze dus afgenomen? Wel veel, maar goed ; het is te doen denk ik.
    Het is ook inderdaad wat zeg, dat er zoveel nederlanders naar Gent gaan op een doordeweekse dag voor 't onderzoek. Geeft wel een heel duidelijk beeld van de Nederlandse ziekenhuizen. Maar goed, tot nu toe heb ik over het VU A'dam nog geen klachten.

@BB, bij jou is het dus het immuunsysteem dat de boel steeds laat mislukken. Dan moet het nu toch gaan lukken met de middelen die je nu hebt. Straks lekker lang zwanger!!! op naar de 9 maanden :D.

Hier lijkt mijn buik alleen maar groter te worden, heel apart. En ook steeds prikkels in m'n buik. M'n moeder zei al dat ik maar een echo moest laten doen zo rond als ie is. Ze zei dat dat niet van dit cyclus al zo dik kan zijn (mocht ik van onze eigen poging zwanger zijn geraakt). Vreemd he?!
    Zou 't van de foliumzuur die ik slik komen? Hiervoor nam ik multivitaminen en nu dus alleen foliumzuur ...
    Donderdag ga ik testen, ben benieuwd wat die aan geeft.

Tjee, ik ben ook mega moe ; dat zomer/wintertijd gedoe is ook niks, was me vanochtend veel te vroeg!

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hey Tori, wat vreemd van je buik. Laten we hopen positief vreemd :) Ik weet wel dat het bij mij per cyclus verschilt en dat bij een hoger progesteron niveau (ook als geen zwangerschap) soms m'n buik genant opzwelt :) Hoop dat het bij jou op iets goeds duidt!

@homocysteïne: dat hadden ze dus aangekruist zonder dat ik erom hoefde te vragen. Ze doen alleen de nuchtere versie en ik vertrouw er maar op dat ze dan genoeg weten. Stom genoeg had ik echt nét 2 minuten daarvoor een cracker naar binnen gewerkt.. dom.. dat werd dus een nieuwe 6 uur zonder eten en laat in de middag terugkomen. Anderzijds denken ze dus wel zover mee dat je 's middags nog terug mag (of de volgende dag, maar dat zou zaterdag zijn in ons geval). Dus manlief lekker aan de lunch en ijsjes en ikke met een rammelende maag haha maar ik heb het er met alle liefde voor over :) Ben wel benieuwd waarom dat verschil met de VU met 2x prikken trouwens.

En nu duim ik met je mee voor donderdag!

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Sophy: wat lief van de kaarsjes. Ik hoop voor jou en BB dat Gent jullie brengt wat je ervan hoopt.

Ben gister weer voor controle geweest bij de gyn. MOet helaas wel stoppen met de utro. De gyn gaf aan dat er over eventuele toekomstige gevolgen te weinig bekend is om het langer te gebruiken. Ik had het graag willen doen om ook een vroeggeboorte te helpen voorkomen, maar helaas. Ga nu toch maar weekje afbouwen om vanaf 20 weken te stoppen.

16. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Mag ik jullie (als experts ;) ) even iets vragen. Ik ben bijna 6 weken zzwanger en gebruik op advies van mijn arts in gent, utrogestan. Nu ging ik vanmiddag naar de wc en ik heb bloedverlies. Zit dus meteen weer in de stress, Tzal toch niet weer mis zijn. Hebben jullie bloedverlies gehad met het gebruik van de progesteron?

Vindt het allemaal even niet meer zo leuk. Ben zo bang dat het weer mis is, heb in januari mijn derde miskraam gehad en hoopte zo dat het nu goed zou gaan met de utro en de aspirine.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hoi Bridget,
    ik heb nog geen utro gebruikt, maar wel veel gelezen en ik kan me 3 dingen indenken: 1. je hebt met het inbrengen met de huls voor de utro een vaatje geraakt (ik heb begrepen dat die huls nogal een lomp ding is) 2. onschuldig bloedverlies "zomaar" wat ook bij veel zwangerschappen voorkomt of 3. toch een mk.
    Enige advies om er nog een testje tegen aan te gooien de komende dagen en te zien of hij donker blijft, of om een echo te gaan vragen.
    Sterkte.. ik hoop voor je dat het nummer 1 of 2 is :)

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @Bridgett, de utro houdt de bloeding eerder tegen dan dat het een bloeding veroorzaakt. Dus het lijkt me niet dat het daarvan komt.
    Mijn laatste miskraam was in januari en ik heb ook utro gebruikt, de bloeding kwam pas 1,5 week later.
    Heb je veel bloedverlies? Ik hoop dat het zo weer weg is en dat het er gewoon bij hoort en het embryo blijft groeien! Sterkte.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Met pasta in m'n buikje nog even teruggekomen :)
    Vandaag nog de NL gyn aan de lijn gehad voor de uitslagen van het bloedonderzoek. Ze hadden alleen stolling en homocysteïne (niet nuchter) gedaan en die waren allebei positief, geen afwijkingen gevonden. En jullie raden nooit wat daarna kwam :D "Dat betekent dat alles in orde is en u gewoon zwanger kunt raken. Ja misschien gaat het nog wel een keertje fout, maar uiteindelijk komt het wel een keer goed. U moet maar vertrouwen hebben, want lichamelijk is er niets mis". Wat is dat toch een prachtig verhaal. Maar goed, no hard feelings... ik weet ondertussen dat het Nederlandse protocol zo strak is, dat ze alles heeft gedaan wat ze mag doen en hop wij gaan vrolijk verder in Gent. Ik denk trouwens dat ze dat wel beseft nu ik de uitslagen ook schriftelijk wil ontvangen ;) En ach, toch ook blij dat er qua stolling niets mis is!

@Laurie: spannend dat afbouwen! Ik neem wel aan dat het nu goed blijft gaan, je bent nu 18 weken toch :)

@Tori: hoe is het met je buik?

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hier zit de rijstmie met snijboontjes / tomaatjes en kip in m'n buikje, nouja buikje ... hij is echt enorm!! Enorm bol wel te verstaan.
    Morgenvroeg ga ik testen, vind het wel erg spannend.
    Maarja wat jij zegt: dat jouw buik altijd enorm opzwelt van de progesteron. Misschien heb ik daar nu ook wel last van.
    Voel nog steeds geprik in m'n buik en was vandaag ook wat misselijk.
    Dus geen afwijkingen in de onderzoeken, nouja wel fijn idd dat er qua stolling niets mis is. Ben benieuwd wat er uit de nuchtere homocysteïne test komt!

Deel Deze Pagina