@Sophy: fijn dat je menstruatie op tijd is! NU dus op naar dinsdag... zenuwachtig? @Tori: wat een gedoe met dat bloedprikken zeg! En dan dus 4 weken wachten op de uitslag, da's best lang! @Pol: gefeliciteerd! @all: hier idd hard richting de 20 weken Over 3 weken de echo, en dan ook kijken of we kunnen zien wat het nou is Ben benieuwd... Ondertussen hier gestart met het herindelen van de kamers boven, kasten scoren via marktplaats, behang uitzoeken, enz enz. Heb er helemaal zin in dat het af is, maar wou dat ik ee toverstokje had om het af te krijgen, hahaha Verder alles wel OK. M'n bekken gaat moeilijker doen, maar mijn leidinggevende houdt er goed rekening mee dat ik ws wel eerder (op z'n minst deels) uit ga vallen en heeft ervoor gezorgd dat een paar lege plekken die gaan ontstaan vlak voor mijn zomervakantie, pas opgevuld gaan worden als ik met verlof ga, (direct na de zomervakantie). Heb ik tussen m'n vakantie en m'n verlof nog maar 7 clienten, wat een hoop gaat schelen Vanochtend van de fysio maar een bekkenband meegekregen: kan ik bij belastende dingen dat ding omdoen, en dat scheelt echt een eind!
meiden heel erg bedankt voor het meedenken en de antwoorden. Ik denk dat ik begin 3 dagen na de ovultie en dan zien we wel hoe het gaat. Heb alleen niet genoeg besteld Dacht dat ik met 3 doosjes van 30 stuks (van 100) wel 2 rondes toe kon maar ach het is zo weer bij besteld. Heeft het trouwens zin om de rekening nog in te dienen bij de zorgverzekeraar? (ging ik niet van uit maar zou leuk zijn)
Weet niet of je ze kunt indienen als ze niet op recept zijn? Maar dan nog gaat het eerst van je eiegn risico af, mocht je daar nog niet doorheen zijn. Ik zou het gewoon proberen! Net doen of je gek bent en gewoon de nota indienen.
heb net de 2e miskraam gehad telkens rond 8 weken lijkt wel of er een hormoon verlaagd rond die periode wat raden jullie mij aan morgen heb ik afspraak bij de dokter..voor onderzoeken..wat moet ik zeggen,,? alvast bedankt allemaal..waterroosje
@Laurie: sorry! Maar inderdaad alweer 23 weken, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn @Pol: gefeliciteerd! @Tori: wat een gedoe met bloedprikken! Bij mij is het ook altijd zo'n drama met onvindbare aders en buisjes die maar niet gevuld worden en wat denk je.. in Gent binnen 2 minuten 12 buisjes vol, geen pijn, geen blauwe plekken Ik begin steeds meer aversie tegen nederlandse ziekenhuizen te ontwikkelen haha. En nu dus wachten op de uitslag... en daarna de tp @Rozemarijke: wat leuk dat jullie boven al bezig zijn. Neem aan dat je het pas echt in gaat richting als je weet of het een jongetje of een meisje is. Hoop dat je bekken het nog even volhoudt, dat je niet teveel last gaat krijgen. Hoe vindt Thirza het eigenlijk dat ze nu een brusje gaat krijgen? Blij? @Rekening indienen: ik heb het niet gedaan, denk dat het niet gaat lukken. Het is wel semi-op-recept omdat je via de site ook een soort doktersconsult krijgt, hij keurt het recept goed/af. In ieder geval kan je hem aan het eind van het jaar bij de belastingdienst opgeven Iemand vergeten.. hopelijk niet @hier: ja kom maar op voor dinsdag! Ik ben klaar met wachten, hop eileider eruit, uitslagen uit Gent eind mei en dan als de sodemieter zwanger raken hahaha. Alsof het zo makkelijk zou gaan Maar goed, ik bedoel maar te zeggen: ik ben er klaar voor!
Mooizo, Sophy, dat is de instelling De babykamer blijft hier hetzelfde, die hebben we toen neutraal gehouden, zodat ee volgende er ook weer zou kunnen. Thirza krijgt dus een nieuwe kamer, (moet ook wel, de babykamer waar ze nu nog steeds slaapt, is maar 2 bij 3!). De kids van mijn man gaan weer bij elkaar op 1 kamer en Thirza komt dan op de kamer van mijn stiefdochter, (die heeft al een roze muur ). Stiefkids krijgen dan een speelhoek op zolder voor hun lego. Het liefste zouden we op zolder 2 kamers voor ze maken, maar er moeten dan voor en achter dakkapellen op en intern eea grondig nog verbouwd dan, en dat kost nu teveel geld, (kunnen geen bouwdepot krijgen dankzij de prijsdaling door de crisis ). Dus dat gaat hopelijk met een paar jaar lukken... Stiefkids vinden het iig niet erg dat ze samen op 1 kamer gaan: bij hun moeder wonen ze in 1 huis met stiefpa, 3 stiefbroers en 2 halfzusjes, (7 kids dus totaal), dus daar slapen ze altijd al samen op kamers met andere kids. En ik geloof dat ze liever met elkaar op een kamer gaan dan hoe ze het nu bij hun moeder hebben, (stiefdochter bij de twee kleine halfzusjes van 2 en 5, stiefzoon bij een drukke stiefbroer). En ze mochten zelf een kleur kiezen en waren het er binnen 10 seconden over eens dat ze een paarse kamer willen... Dus dat komt helemaal goed Thirza is er dubbel in. Ze snapt er ook nog maar de helft van volgens mij, en vindt het behalve leuk dus ook erg spannend. Wat moet ze ook allemaal verwachten he? We laten het onderwerp nu dus wat rusten en dan wordt het vanzelf concreter als mijn buik dikker wordt, (begint al wel aardig te groeien, moet ik zeggen), en straks haar kamertje af is. Haar bedje gaat oververhuizen van haar huidige kamer naar de nieuwe kamer, dus wat dat betreft kan ze over zodra zij denkt: Ja, die nieuwe kamer wil ik wel... Dus ik denk dat als die straks af is, we haar speelgoed er neer gaan zetten en dan gewoon gaan vertellen dat de lege plek die we overlaten voor haar bedje is en dat zij mag zeggen wanneer het bedje van haar oude kamer naar haar nieuwe kamer moet. Zoiets. Dan zal ze wel beginnen met er overdag lekker spelen en doen, en is het vast binnen de kortste keren leuk om er 's nachts ook te gaan slapen, zodat ze als ze 's ochtends wakker wordt, ook direct met haar speelgoed kan gaan spelen, (ze heeft nu geen speelgoed op dat kleine kamertje, enkel haar knuffels). Maar we zullen zien We gaan iig ervoor dat de kamers af zijn voor de zomervakantie, (begint hier 1 juli), zodat Thirza ruim de tijd heeft om te wennen aan de nieuwe kamer, voordat ze in oktober moet gaan wennen aan de baby. En zit er over te denken om een kitten erbij te nemen zodra mijn verlof ingaat, zodat zij een speelkameraadje heeft voor als de baby komt... Beetje compensatie zeg maar...
Rozemarijke: leuk dat je lekker bezig bent met herindelen en inrichten. Klinkt als een goede tactiek met je andere meisje. Hebben jullie al katten? Wij hebben er twee en ik zeg altijd dat wij meer last hebben van die beesten dan van onze zoon, haha. Stelletje terroristen zijn het, we worden snachts vaker wakker van hun dan van Onze zoon toen ie nog baby was. Hier een vraagje. Ik ben nu met ovulatietesten mijn ei in de gaten aan het houden. Ik heb altijd een strakke cyclus, de piek is altijd dag 11 en 12. Vandaag is dag 11 maar op de test is nog steeds een nauwelijks waarneembaar tweede streepje.... Grrrrr. Wel heb ik van dat gibberige slijm. Wat is jullie ervaring na een miskraam? Is je cyclus dan van slag of eigenlijk niet. Ik denk dat deze eerste maand na de cyclus maar een beetje voor spek en bonen is... Hoe dan ook, gezellig aan de klus hoor. Maar of ik deze maand dan ook utro ga nemen weet ik nog niet. Ik kijk maar even aan wat er gaat gebeuren. Misschien over een paar dagen ineens een knal ovu test?
Rozemarijke wat leuk om te horen hoe jullie dat doen Snap dat het voor Thirza ook spannend is.. je hebt ook nog kans dat als dit kindje er eenmaal is, ze helemaal happy is. Bij vrienden liep hun 3 jaar oude zoontje vanaf dag 1 "m'n broertje, m'n broertje, oh kijk m'n broertje" zo schattig Wel groot samengesteld gezin, dat had ik helemaal niet door.. dacht dat jullie met z'n drietjes waren. Betties, mijn ervaring is dat m'n cyclus de eerste ronde na mk altijd precies een week langer is.. de cyclus erna gaat het weer goed. Ik dacht trouwens dat het sowieso per keer kan wisselen.. soms in één keer weer goed, soms duurt het wéken voor de volgende menstruatie komt. Gewoon lekker ontspannen proberen op goed geluk?
Betties: hier ook altijd een wat afwijkende cyclus na een mk/bbz. Het duurde dan meestal een klein weekje langer. Ik was na 1 mk direct weer zwanger zonder menstruatie, een andere keer zat er een menstruatie tussen.
-breekt even in- Niemand reageert op dit verdrietige bericht van Waterroosje van eergisteren Waterroosje, ik wens je heel veel sterkte toe. -breekt weer uit-
Sunfly, denk dat we er een beetje overheen hebben gelezen, ze heeft ook dezelfde avatar als Sophy ; denk dat het daar van komt. Ik heb het in elk geval over het hoofd gezien. Waterroosje, hoe was de afspraak met de dokter? Wellicht heb je progesterontekort, dit zouden ze kunnen testen ... en bij een volgende zwangerschap kun je dan utrogestan proberen. Sterkte voor nu, ik weet hoe vervelend het is om een vmk te hebben gehad. Hopelijk heb je er lichamelijk niet veel pijn aan (ik de laatste keer namelijk wel en dat was echt verschrikkelijk).
Sophy, het gaat niet altijd zo moeizaam bij mij, nu was het wel extreem. Maarja moest nu ook wel veel buisjes vullen natuurlijk. En sommigen zijn er zeker ook beter in dan anderen (het juiste plekje vinden om te prikken). Helaas komt de uitslag net na m'n eerstvolgende eisprong dus de 1e cryo tp kan pas in juni gedaan worden. Pfff, wat vliegt de tijd toch snel. Dan is het alweer een half jaar bijna na m'n miskraam in januari. Betties, glibberig slijm betekend in elk geval dat je eisprong er snel zal zijn! Bij mij na de mk trouwens geen verschil in cyclus, precies het juiste aantal dagen nadat ik was gaan bloeden na de mk ging ik weer bloeden. Vond dat wel heel apart, dat 't meteen weer zo was.
-breekt in- Aha, oké ik snap het . Ik plaats eigenlijk nooit een bericht maar stuur weleens een PB-tje aan iemand, maar ik lees wel al een tijdje dit topic mee en toen ik haar berichtje over haar miskraam las vond ik het zo sneu dat niemand er op reageerde, vandaar dat ik maar een berichtje plaatste . Ik wil nog wel even iedereen heel veel succes toewensen met het zwanger zijn en vooral met het zwanger worden. Ik gun het iedereen zo om een klein lief hummeltje te krijgen. -breekt weer uit-
Tori3: ineens had ik zaterdag een kanlpositieve ovulatietest, dat was dag 12 dus eigenlijk is mijn cyclus dan nauwelijks geschoven. Ik ga dus vanaf woensdag weer beginnen met de bolletjes...
Nou.. morgen om 11.30 melden, denk dat ik dan om 12.30 aan de beurt ben, ik ben benieuwd Duimen jullie voor me?
Betties, dus klopte toch dat je eitje ging springen . Dan gaan de wachtweken nu weer in! Goed idee om dan woensdag weer te beginnen met de bolletjes, op naar een goede innestelling. Sophy, ik denk morgen rond de lunch aan je en zal voor je duimen dat alles gladjes verloopt! Sterkte morgen, knuffel voor je.
Sophy: heel veel sterkte! Ik zit net in mijn agenda te bladeren en constateer dat ik vandaag op dag 15 zit, ik dacht dag 14. Volgens voorschrift zou ik op dag 15 moeten beginnen met Utro. Ben dus vanmorgen al vergeten. Maar ik was een dag later met een positieve ovulatietest, dat was dag 12. Om nu al de volle dosis (3x 2 pillen 100) te nemen lijkt me best heftig. Ik zit te denken om het op te bouwen: vanavond 1, morgenochtend 1, smiddags 1 en savonds 2 en dan pas overmorgen 3x2. In het natuurlijke proces bouw je progesteron toch ook op? Of zou hetgeen kwaad kunnen om morgen meteen de volle dosis te doen? Ben ook een beetje bang hoe ik er zelf op reageer. Deze dosis is tweemaal zoveel als ik vorige maand had. Toen had ik 1x smorgens en 2x savonds. Dat ging goed qua humeur en bijwerkingen, maar ja toen had ik dus overdag mar 1 pil, dat zouden er nu dus 4 worden... Twijfel, twijfel...
He ladies! Voordat ik het over mezelf ga hebben: Lieve Soof! Je bent al klaar nu als het goed is... Ik heb aan je gedacht en ik hoop dat alles goed is gegaan!! Laat even wat horen later als het lukt Dikke knuffel! Nu moi: Ben weer terug! Nog zwaar last van een jetlag, maar ach; t was het waard Werd wel gelijk na thuiskomst ongesteld en dat was (ondanks een prachtige cyclus van 29 dagen) wel even een bummer omdat we ontzettend ons best hadden gedaan in San Francisco. Ik word zo makkelijk zwanger dat ik bijna denk het op commando te kunnen. Als het dan een keer een maand niet lukt ben ik gelijk helemaal van mijn apropos... Tja; alleen een commando van mij hoeft niet altijd genoeg te zijn he.. Wel nog een enorm leuk bijkomend effect ontdekt van de gigahoge dosis vitamine D die ik nu een maand slik: Ik heb al sinds mijn 12e/13e chronisch last van darmklachten. Het is echt zeg maar hollen of stilstaan en uit eten of op vakantie is een drama. Het kan bij mij echt van het ene op het andere moment misgaan en uiteindelijk durf je dus nergens meer iets te eten. Nou, ik heb al een maand nergens last van! In Amerika heb ik echt van goor tot vet tot vies tot veel gegeten en dat 3x op een dag (van gezond eten hebben ze daar nog nooit gehoord) en ik heb 0 keer buikpijn gehad en ben netjes elke dag naar het toilet geweest. Dat heb ik echt nog NOOIT meegemaakt!! Toen bedacht ik me: Wat doe ik nu anders dan eerst??? Nou, dat is dus de vitamine D! vitamine D moet ik slikken om een overreactie van mijn immuunsysteem te voorkomen als ik weer zwanger ben. Maar misschien is een spastische darm ook wel een overreactie van je immuunsysteem! Enfin, toen ben ik gaan googlen en toen bleek dat ze in Amerika ontdekt hebben dat er een verband staat tussen de ziekte van Crohn en andere darmproblemen en een tekort aan vitamine D. (duurt natuurlijk weer 25 jaar voordat dat idee hier in Nederland geland is) Anyway: voor alle dames hier met darmklachten of spastische darmen: vitamine D does the trick!!