Hi Betty, Welcome back! Balen dat je ongesteld bent geworden... Maar ondanks dat toch een fijne tijd gehad lees ik zo! Even lekker positieve energie opgedaan? Wat grappig dat van die vitamine D... moet zeggen ben ook een beetje een darmklachten figuur. Zit nu ook zwaar aan de vitamines, slik nooit wat en nu bakken pillen per dag: een zwanger worden pil van VSM, tarwekiemolie en visolie. Daar kan vast nog wel een vitamine D experiment aan toegevoegd worden... En net wat je zegt: voordat dat hier in NL eens serieus genomen wordt...
Hey Betty je bent er weer! Welkom terug Heb je veel moois gezien in de VS? Jammer dat je wel meteen weer ongesteld bent.. maar ik denk maar zo, eerst wachten op advies van de professor en dan hop zwanger en dat het dan goed blijft gaan Betties: ik zou nu gewoon beginnen met de "normale" dosering, dus gisteren ben je vergeten, dan begin je nu met vanmiddag 200mg, vanavond 200, morgenochtend 200.. en zo door tot je die positieve test in je handen hebt hihi. Nou Soof is er dus ook weer... Bedankt voor jullie berichtjes. Wat een verhaal meiden. Ik moest er dus om 11.30 uur zijn, het liep uit, pas om 13.15 naar de voorbereidingskamer (waar de vrouw tegenover me de laatste weeën weg ligt te puffen), om 14 uur de OK in en om 17 uur op de verkoever. Waar hebben ze dan 3 uur voor nodig gehad? Eerst hystero (geen idee of die goed was, maar ik denk het wel) daarna HSG en daarna dus de laparo/tubectomie. Van tevoren nog lekker ruzie gemaakt met de dokter over of die eileider er nou wel of niet uit moest; hij vond dat hij evt wel kon blijven terwijl ze in Gent al hadden gezegd dat hij eruit moest.. maar hij vond het belachelijk dat ik zomaar een second opinion had aangevraagd Anyway, eruit dus... Toen ze me eenmaal open hadden, bleek dat de rechter eileider (die met de hydrosalpinx) helemaal verdraaid zat met m'n darmen dus daar hebben ze ook nog een paar hapjes uit moeten halen, daarna eileider zelf eruit gehaald en hij was ontzettend dik geworden van het vocht. Links bleek echter ook een draak: waar ik steeds al bang voor was geweest, werd bewaarheid: de cyste hing natuurlijk tussen m'n eileiders in.. rechts is verprutst door het vocht.. maar in de wachttijd voor de operatie bleek er ook vocht naar links te zijn gelopen Heel zwaar doorgespoten en nu is hij weer "redelijk doorgankelijk". Tegelijkertijd zei de arts al "ja je mag nog wel iui doen, maar de kans dat het lukt is nihil. Dus je komt over twee weken op het spreekuur en dan krijg je een verwijzing voor ivf" Diepe zucht maar weer eens. Helemaal van de wereld terug op de verkoever, was gewoon helemaal in shock... doorgebracht naar de dagverpleging op - jullie raden het nooit - de kraamafdeling! Toch maar besloten dat ik beter een eigen kamer kan krijgen en daar dus een nachtje gebleven en nu net een uurtje weer thuis... Vooral m'n navel doet erg veel pijn (twee gaatjes), maar de twee hechtingen aan beide kanten van m'n bikinilijn voel ik eigenlijk niet. Het zal wel een weekje duren voor ik weer mobiel ben, maar om eerlijk te zijn valt de pijn me echt reuze mee Tot zover dit ego-verhaal... Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat
Jeetje Soof, wat een verhaal zeg!! Heftig!! ik hoop dat je snel pijnvrij bent en lekker even rustig kan bijkomen en herstellen. 1 troost: ik geloof absoluut niet in IUI (althans niet dat het meer kans op een zwangerschap oplevert dan gewoon seksen) en met IVF heb je wel een hele grote kans om nog dit jaar met een dikke buik rond te lopen... Misschien moet je het maar zien als dat de kosmos zich er mee bemoeit en je de uitzichtloze maanden van IUI bespaart. Dikke knuffel en sterkte!
Tjemig Sophy, wat een verhaal weer... Ik was geneigd om er wat pessimistisch van te worden, maar ik sluit mij liever aan bij de reactie van Betty. Ok, het is allemaal echt k*t, maar je zegt daar wel iets wat klopt over IUI en IVF natuurlijk. Ik vind het maar knap dat we het allemaal volhouden, hoor! Hoop dat je lichamelijk snel opknapt en dat het lukt om je ook geestelijk een beetje ok te voelen. Wat fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad Betty. Helaas wel ongesteld. Ik weet hoe je je voelt, klote. Wat fijn dat die vitamine D zo'n positief bij-effect heeft! We kunnen met z'n allen wel een prive-kliniek voor onbewezen maar effectieve medicatie beginnen. Hier verder alles goed, 7 mei voor de uitgebreide echo.
Hey meiden, Pol wat fijn dat alles goed gaat En tja.. ik geloof ook niet zo in iui, het was meer om een soort zekerheid te hebben dat we op de juiste dag met de juiste zaadjes een zo goed mogelijke poging doen om zwanger te raken en ik niet weer anderhalf jaar hoef te wachten. Máár, er is wel een heel verschil tussen "ik doe iui terwijl ik zelf nog spontaan zwanger kan worden" en "die ene eileider is ook niet goed meer, ik kan niet meer zelf zwanger worden en nu móet ik ivf"... het verschil tussen het spontane wonder en de eindige medische molen. En weten jullie nog dat we in het begin een discussie hadden over hogere mk percentages bij ivf.. brrr. Anderzijds word ik van de hogere slagingskans wel heel blij En hey ik geloof dat ik niet veel keus meer heb dus we moeten er maar voor gaan! Nog buikpijn, ik ben m'n bed nu al zat haha. Gelukkig is het op zich goed te doen. En, bedacht ik me nog, na alle verhalen over bitches in het zkh: de verpleegsters waren echt allemaal superlief deze keer Fijne dag allemaal!
Briljant Pol! We kunnen inderdaad bijna een kliniek openen met onze kennis Ik had trouwens liever ontzettend bleu zwanger geworden en hier op het forum domme vragen gesteld over dat ik een ongewassen druif heb gegeten en of ik nu mijn baby daarmee beschadigd heb... Beetje voorbarig misschien maar EIS Intralipid bij je IVF behandeling Soof... Ik heb een brits/amerikaans onderzoek gelezen waarbij 50 vrouwen Intralipid kregen na de terugplaatsing en 50 vrouwen niet. Bij die 50 mét Intralipid ontstonden 34 effectieve zwangerschappen (dus zonder mk) en bij de groep vrouwen zonder Intralipid slechts 9. Ik had die info in mijn achterhoofd gestopt omdat ik dacht het voorlopig toch niet nodig te hebben en toen begon dr Pfeiffer er prompt over. Hij wil dat ik ook na de natuurlijke bevruchting (indien die heeft plaatsgevonden, dat weet je dus nooit zeker) maandelijks Intralipid krijg toegediend. Ik wil dat wel doen, maar zag dat afgelopen maand even niet zitten. Dan moest ik in amerika een dokter vinden die me aan een infuus ging hangen. Nee hoor, komt nog wel! Misschien deze eispong als ik het geregeld krijg... Liefs!!
Ik ben nog even gaan graven en ik heb er zelfs nog een nederlands bericht over teruggevonden: Calorierijke drankje verhoogt kans op zwangerschap na ivf | Gezondheid Ik zat er een beetje naast met mijn percentages, maar ach. Het effect blijkt hetzelfde!
Eh Betty je weet toch wel dat intralipid behoort tot de "enge, niemand-heeft-bewezen-dat-het-werkt, als nederlands ziekenhuis willen we hier niet aan meewerken, de verzekering vergoedt het niet, je moet gewoon geluk hebben" klasse van medicatie Hij hoort bij de dr Beer spullen he, ik heb er al over gelezen. Volgens mij is dit trouwens Sikki's soja-infuus dus Gent werkt er wel aan mee voor specifieke gevallen Zit er ook hard over na te denken om naar Gent te gaan... zo van, dan hebben we in ieder geval het beste zkh te pakken. Ja dat wordt bijbetalen.. maar ja.. wat kan dat geld me nog schelen als ik dan maar een kindje mag krijgen
Heftig verhaal spphy, maar Fijn om te lezen dat je er weer vol voor gaat! Hoop dat het herstel zo voorspoedig blijft gaan voor je! Wat een ontzettende lompheid van zo'n ziekenhuis dan weer om je op de kraamafdeling te leggen, sjongejonge. Hier fijn aan het bollen proppen, valt me mee wat er terugkomt, nog geen enorme puinhoop aangetroffen... Nog 13 dagen,aaarghh
Ik verveel me hahaha Betties lekker bollen aan het schieten. Ik had begrepen dat de puinhoop pas na 2-3 dagen begint.. benieuwd hoe het bij jou zal gaan. Heb je trouwens een applicator? Volgende keer dat ik in Gent ben, ga ik een set applicators bestellen maar ben nog even nieuwsgierig naar ervaringen. Oja Betty, het was niet verkeerd bedoeld m'n vorige berichtje dat begreep je wel hoop ik Goede tip, maar ik vraag me gewoon af hoeveel artsen hieraan mee willen werken, snap je.
Geen probleem hoor Sophy! Ik ga het ook niet met een arts gebruiken. Je moet dat infuus zelf bestellen bij de apotheek. Geloof 200 euro voor 5 zakken (ligt gelijk je koelkast vol) en dan moet je iemand vinden die een infuus kan zetten. Ik heb (heb ik al eerder verteld) het geluk dat mijn man een (sport)medisch centrum heeft. De arts die daar rondloopt kan het wel voor mij fixen. Je moet gewoon kijken in je kennissenkring of je daar een dokter, een verpleegster of iemand uit de thuiszorg kent. Voor hun is het geen moeite. Bovendien is het geen medicijn he! Dus artsen kunnen er weinig op tegen hebben... Het is een eiwitrijk sojadrankje dat om de een of andere rare reden blijkt te helpen tegen miskramen. Over de applicator: ik heb de utro lekker gewoon zelf met mijn vingers ingebracht. Lees veel slechte dingen over het naar binnen schieten. Je schijnt jezelf behoorlijk te kunnen beschadigen met die inbrenghuls en je kunt zelfs wondjes en bloedingen veroorzaken. Je komt vrij diep hoor met je middelvinger Nog even een ego-noot: Net bij EMC geweest. Zag daar naar uit omdat ik een nieuwe progressieve gyn zou spreken. Nou, het was dus 1 grote farce!! Die nieuwe gyn was er niet en ik kreeg een andere vrouw die maar 10 minuten voor me had en me direct vertelde dat ik met niks hoefde aan te komen waar de nederlandse protocollen niet achter stonden. Ze vertelde me dat ze alles hebben onderzocht wat binnen hun macht ligt en dat ik..... tatatatatatatata jawel! gewoon moet blijven oefenen! Nou, daar ga ik dus ook niet meer heen :x
hoi dames ik had een tijdje terug al eens hier gereageerd na mijn 2de mk voor info over utrogestan en het mail adres van de gyn in gent. betty nog bedankt daarvoor (ben vergeten of ik je eigelijk had bedankt) via de mail kon ik geen advies krijgen van gent alleen een afspraak maken, na veel twijfelen besloten om nog ff in ons eigen zkh te proberen voordat we verder gaan, want das toch een hele rit naar gent. en wat ook meespeelde is dat er een nieuwe fertiliteitsarts in het zkh werkzaam is dus wou haar graag ook ff spreken. na de mk 1 ronde overslaan en vandaag mocht ik dan eindelijk voor de eerste fm komen bij de nieuwe fertiliteitsarts! een mooie follikel en zaterdag hebben we iui, toen heb ik haar mijn verhaal uitgelegd en gevraagd of het mogelijk is om utrogestan te krijgen en wat denk je ze vond het een goed idee! dus zaterdagavond na de iui 2 bolletjes inbrengen en vanaf dan 's morgens 2 en 's avonds 2 van 100. en dan tot aan de nod en als ik dan zwanger ben doorgaan en anders stoppen. zij had het over doorgaan tot er een goede hartaktie te zien is op de echo en dan langzaam afbouwen, maar ik wil denk ik liever doorgaan tot aan 12 weken. maar we zien wel eerst maar es zwanger worden! ik ben zo blij dat ik de utro gekregen heb!! wat zijn jullie ervaringen met de utro? hebben jullie veel last van bijwerkingen? en het inbrengen wie gebruikt die plastic inbreng dingen? of liever gewoon met de hand nou ja vinger bedoel ik hahaha als je niet zwanger bent word je dan gewoon ongi of pas als je met de utro stopt? niet dat ik dadelijk helemaal voor niks enthousiast ben omdat ik overtijd ben. en mijn laatste vraag er staat op het doosje zo'n gele sticker dat het je reactievermogen beinvloed en dat je moet oppassen met auto rijden. je kan wel gewoon auto rijden toch? allemaal veel succes met zwanger worden en sophy ik las je verhaal heftig zeg! sterkte hopelijk knap je snel op. en kun je beginnen met ivf.
Hi hip, Wat fijn dat ze eraan meewerkt! Ik gebruik het na de eisprong, o geve vanaf dag 15/16. Dit omdat ik maanden vanaf de eisprong tot aan menstratie bloedverloes heb. Uiteindelijk van de gyn een keer utro gekregen en die ronde meteen zwanger. Nu afgesproken dat ik hier voorlopig nog even mee doorga. Inderdaad tot nod gebruiken en dan testen of je zwanger bent. Zo ja, doorgaan zo nee, stoppen. De vorige keer werd ik na het stoppen meteen ongi ( terwijl ik twee weken later toch ineens zwanger bleek?!). Je moet volgens mij echt stoppen voordat je ongi wordt, anders werkt het denk ik net zo als de pil. Ik steek ze op, eigenlijk weinig ongemak van. Ja, vieze vingers... Ik gebruik geen applicator. Verder voel ik me eigenlijk normaal, geen bijwerkingen. In het begin slikte ik ze en toen voelde ik me een wandelende donderwolk en had ik veel steken rond mijn lever. Ik ben ze toen na veel lezen gaan opsteken en dat is 300% beter. Logisch, na alle berichten die je hier leest. Heel veel succes, en hopen dat het weer raak is!
Tjee Betty wat een domper in het EMC Ik vind het zo'n onzin dat omdat uiteindelijk de meeste vrouwen toch een kindje krijgen, een gyn het normaal gaat vinden dat je jarenlang moet wachten of nog 10 mks krijgt. Helaas is het ook niets nieuws.. kom, we gaan lekker naar Gent meid Infuus: heel eerlijk: ik vind het nogal wat om zelf (of door een bekende maar niet icm het zkh) een infuus aan te leggen. Ook al zijn het geen echte medicijnen, het is toch iets extra's wat je in je lichaam aanbrengt en ik ben er niet zo voor om dat zonder hulp van een arts uit te voeren. Of ben ik nou een tut? Ik ben benieuwd hoe de rest hierover denkt Gewoon om wat meningen te horen. Hip, thanks Je wordt pas ongi als je met de utro bent gestopt, het houdt het bloeden tegen zeg maar. Vandaar ook eerst een zwtest, soms in het zkh nog eerst een bloedtest en daarna pas stoppen zodat je ongesteld kunt worden. Op mijn doosjes zit geen sticker, volgens mij kan je er gewoon mee autorijden. Rozemarijke, Tori, hoe gaat 'ie? Ego: het gaat redelijk, maar lig nog de hele dag in bed om de wonden plat te houden. Draaien is behoorlijk pijnlijk, lopen ook maar ik ben best tevreden! Alleen *zucht* wie bedenkt nou dat je na een buikoperatie pijnstillers krijgt met als bijwerking verstopping No need to say more
Sophie sterkte! Hip1983. Fijn dat je de utro voorgeschreven krijgt. Ik heb wel in het begin de applicator gebruikt maar kon deze maar moeilijk schoon krijgen, dus later gewoon handmatig gedaan. Op mijn doosje stond ook een gele sticker maar heb gewoon alles gedaan. Qua bijwerkingen was ik denk ik wel extra moe. Ik heb de utro tot 20 weken gebruikt en daarna voelde ik me ook direct een stuk fitter. Dus volgens mij had de utro daar wel effect op.
Sophy, doe je goed: flink rust houden. Des te beter zullen de wonden herstellen en kan je er straks weer tegen aan! Verveel je je nog? of kan je al wel iets meer? BB, jeetje ; wat irritant dat ze meteen zo hebben gereageerd in het EMC. Kan me voorstellen dat je daar nu niet meer heen wilt. Ze horen je toch te helpen, dan kunnen ze toch niet zo tegen je praten. Heel raar. @infuus: nee, dat zou ik ook zeker niet zelf gaan doen zonder overleg/medewerking van een arts. Kan je dit sodaproduct niet gewoon eten/drinken!? @utro: gewoon opsteken met je vinger, je wordt er na een tijdje ook wel handig in vind ik. Al had ik 't, toen ik zwanger was, wel wat lastiger omdat m'n baarmoeder anders was gaan liggen. Moest 'n beetje het bochtje om zeg maar. Ben benieuwd of ik dat bij onze volgende poging ook weer moet (mag) gebruiken. Autorijden is geen probleem trouwens. Ik heb er niets van gemerkt, van die 3 x per dag 2 bollen. Hip, spannend voor jou. Ik duim voor je dat je zwanger bent en utro de uitkomst is om het goed te laten gaan. Het is vrijdag... zal nog even wat gaan doen hier op het werk (maar het is een échte vrijdag ... ), heb nog veel te doen! Fijn weekend alvast aan iedereen hier.
Over het infuus: brrrrr, ik vind het een eng idee. Hoewel ik me er zeker niet zo goed in verdiept heb als bb vind ik zelf een infuus aan laten brengen en iets rechtstreeks in je bloed wel erg heftig zonder arts die er achter staat en dus ook weet wat je doet. Maar bb, ik begreep dat je al eerder dit soort paden bewandelt hebt ( zelf utro regelen) en als het voor jou goed voelt.. Kan me wel voorstellen dat je na zo'n belachelijke reactie in het zkh het zelf wel gaat regelen. Over de utro: ik zit nu dus op een dubbele dosis ten opzichte van vorige maand, toen had ik 300 per dag en nu 600. En vanmorgen riep ik nog dat ik er weinig van merkte maar daar kom ik toch wel op terug. Voel weer een aardige donderwolk opkomen. Het nare is dat je het weet en toch zomaar uit de slof kan schieten. Voel me dan zo boos worden... Moet echt ff tot 10 tellen... Ach ja.. Was trouwens door mijn eikel van een gyn niet gezegd dat ik eerst moest testen aan het eind van mijn cyclus voordat ik stopte. Vorige keer bleek ik zwanger maar was toen al ongi geweest en twee weken verder zonder utro. Toen ging het mis. Zit nu wel te denken: wat als ik getest had en wist dat ik zwanger was en door was gegaan met utro.... Nou ja, heeft geen zin, hopem op snel weer!
Hallo op deze grijze zaterdagmiddag! Ik kom hier maar weer heel ego van me af kletsen Net eerst maar eens een topicje geopend over hoe je een ivf ziekenhuis kiest (heb ondertussen genoeg gelezen over hoe het werkt, maar niet wat handig is om te kiezen).. Tori hoe heb jij dat gedaan? Stiekem denk ik al dat we "gewoon" voor Gent gaan, omdat ik daar zoveel blijer van wordt, voel me gewoon meer als mens behandeld en ergens voelt het alsof een bepaalde rust/blijdschap/vertrouwen in de artsen essentieel is voor het slagen van een behandeling. Vanmorgen crashte namelijk het besef naar binnen dat we nu toch echt dikke pech hebben om na 4 mks ook waarschijnlijk niet meer spontaan zwanger te kunnen raken. En na de traantjes helpt gewoon pure voorbereiding en efficiëntie het best om weer positief te worden En vanmorgen geniest waaaaaaauw ik had het idee dat de hechtingen knapten haha en PIJN Hechtingen trekken sowieso erg vandaag, maar buikje is al bijna weer de normale kleur dus dat ziet er heel goed uit