Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ja en fijn weekend natuurlijk voor iedereen :)

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Dankjewel voor de reacties! hopelijk gaan de bijwerkingen meevallen, vanavond moet ik beginnen.
    vanmorgen de iui gehad, de scores van het zaad waren goed gelukkig dus nu weer 2 weekjes wachten.
    verschrikkelijk dat wachten hahaha.

sophy succes met je hechtingen hopelijk gaat het elke dag wat beter met je!
    Wanneer mogen ze eruit?

fijn weekend allemaal. x

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hip als het goed is, zijn de bijwerkingen hetzelfde als bij een zwangerschap maar dan nog wat verder uitvergroot.. voel je je op en top zwanger straks :)

De hechtingen zouden op moeten lossen... Ik ben ook echt een nono met operaties :) dus ik neem maar aan dat dat klopt en heb over twee weken nog controle.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dag dames,

Vandaag dag 22 in de cyclus (pfff schiet niet op). Bolletjes gaan goed. Ik moet zeggen de eerste twee dagen ofzo merkte ik dat mijn humeur weer rare dingen ging doen, maar het lijkt wel of je even een niveau moet opbouwen ofzo. Nu voel ik me prima. Ook weinig last van 'terugloop' zeg maar. En zooooo fijn om eens tussentijds geen enkel bloeddruppeltje of bruinige viezigheid te zien! Daar helpt het dus erg goed tegen. Ik moet nu tot 30 dagen doorslikken, maar denk stiekem dat ik volgende week maandag (dag 28) een test doe. Mijn twee voorgaande zwangerschappen testte ik al positief zo'n vier dagen voor NOD. Zondag is mijn normale NOD, dus zou ik maandag allang resultaat moeten kunnen zien, immers 1 dag na NOD dan. Als die negatief is dan vind ik het eigenlijk een beetje zonde om dan door te gaan tot 30 dagen en zo een paar dagen tijd 'te verliezen'. Waarom je cyclus verlengen als ik dan toch niet zwanger ben...
    Het zou zo mooi zijn als ik volgende week maandag een positieve test zou hebben, dat is onze dag dat we 'verkering kregen'. Zou toch een top verrassing zijn! Maar ja niet te veel hopen, zou ook wel heel erg snel zijn, de eerste ronde na de mk. Wat dat betreft zijn er al heel wat mooie data voorbijgegaan in de afeglopen 2,5 jaar...
    Ik voel wel eens wat dingetjes, steekjes, kriebels in mijn borsten, duizelig, ik vind mijn tepels soms net ff anders. Maar omdat ik verder weinig ervaring heb met utro zouden het natuurlijk net zo goed bijwerkingen kunnen zijn. Geduld, geduld, geduld.

Sophy: hoe gaat jouw herstel?

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Toch spannend he betties :)

M'n herstel.. ik ben weer een heel klein beetje mobiel! Wahoe :D Kan net een stukje lopen, kleine beetjes in huis en zo half rechtop zitten en ik voel me de koning te rijk. Nu nog een baby haha. Heb nog wel veel pijnstillers nodig en ik zat nog even te speuren online: als ze gaan snijden is het normaal dat je 2-3 weken herstel nodig hebt dus dan ben ik denk ik goed op weg :)

Ook al min of meer besloten dat als ik volgende week bij de nacontrole een verwijzing voor ivf krijg, het Gent gaat worden! Ergens zegt een stemmetje in m'n hoofd "misschien hebben ze het toch niet goed gezien en kan je met die linker nog wél zwanger worden en krijg je geen verwijzing".. maar dat is denk ik vergane hoop.. en misschien oh misschien wil ik niet meer zelf proberen en toch maar ivf doen omdat dat voelt als een betere kans. Wat zou na ruim 3 jaar nóg langer zelf proberen nog toe gaan voegen. Ik wil wel maar ik wil niet dus :p Maar goed.. Gent.. ik denk dat ik me daar het best bij ga voelen, het meeste vertrouwen, de beste verhalen over de kundigste arts en niet te vergeten dat je gewoon een roesje of narcose krijgt voor de punctie.. het beste gevoel om de beste kans te hebben :)

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    betties spannend zeg! ik ga voor je duimen dat je maandag positief test! staat in de gebruiksaanwijzing van de utro dat je gevoelige borsten kan krijgen, dus het is echt spannend waar de klachtjes van komen.
    alletwee de keren dat ik zwanger was had ik steekjes onderin mijn buik en trok het bij mij navel.
    en ik werd 's morgens steeds vroeg wakker hahaha
    ik heb tot nu toe nog geen last van bijwerkingen van de utro gelukkig! wel van terugloop maar is met een inlegkruisje goed op te lossen.

sophy wat fijn dat het steeds beter met je gaat. en ik begrijp je gevoel wel dat je eigelijk gewoon voor ivf wil gaan, je hebt nu lang genoeg gewacht en het romantische van een babytje maken is er toch al af na al die tijd dus dat wat de grootste kans geeft daar wil je voor gaan.
    ik weet niet hoelang de wachttijd is in gent anders kun je nu misschien alvast een afspraak maken.
    oww ik zie nu in je onderschrift dat je 21 mei al naar gent gaat.
    veel succes meid. en hopelijk herstel je snel.

7. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Fijn dat het gebruik van de Utro meevalt Hip!
    Ik had behalve wat versterking van de klachtjes die ik altijd heb ook nergens last van...

Hoest met onze Soof?? Op de goede weg??

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    hoi Betty, hoe is het met jou? Kijk je al uit naar de 22e?
    En mocht je toevallig de 21e al in Gent aankomen, afspreken voor een drankje?

Tja.. Soof is een beetje te enthousiast geweest :):) Ik had een enorme blokkade in m'n buik en kon daardoor niet goed ademen (buikpijn) en slapen dus ik was naar de acupuncturist geweest. Vind dat zo heerlijk :) Maar goed, ik voelde me opeens weer fit en happy daarna dus ik dacht hop we gaan een blokje buiten voorzichtig wandelen *DOM* :) Hele middag voor pampus in de tuin gelegen haha.. Ik dacht ik ga het toch proberen, je moet ergens beginnen. Dus vandaag weer rustig thuis op de bank liggen.. En toch valt het me nog steeds niet tegen :) Ja ik heb pijn en het is ongemakkelijk, maar na zo'n operatie vind ik dit echt reuze meevallen!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Rozemarijke's beebje gaat en of ze al weet wat het is :)

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi allemaal,
    Sophy rustig aan he! Haha, ik kan ook nooit gewoon niets doen.
    Hip, spannende tijd dus nu voor jou! Vind jij de tijd nu ook voorbij kruipen?
    Pfff, ene moment heb ik sterk het gevoel dat het raak is, gewoon door typische kriebels in mijn borst en steekjes en het gevoel dat er een soort band onder in mijn buik zit. Maar ja, de lijst bijwerkingen van utro is eindeloos dus probeer me rustig te houden. Maar de zwangerschapstesten in de kast bovem roepen heel hard. Zondag is mijn normale nod, maar wie weet waag ik er morgenochtend al een gevoleige test van sensitest aan? Pffffff...
    Nu mijn vrije dagen maar afleiding aan het zoeken in het huishouden, terwijl ik helemaal geen schoonmaaktypje ben, haha. Ga als een gek hier, man zal wel denken....

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    betties ik moet zeggen dat de tijd best snel gaat ik maak me ook nog niet druk.
    ik heb acupunctuur als ondersteuning van de iui (4 zonder acu niet raak 2 x met acu wel raak) en zij heeft me ook behandeld voor de zenuwen en zo en ik moet zeggen dat helpt echt! ik ben zoveel rustiger.
    maargoed de eerste week is nog niet voorbij en de 2de moet nog komen en dat is altijd de moeilijkste vind ik.
    dan ga je echt op alles letten.
    normaal ken ik mijn lichaam erg goed, maar weet niet hoe dat nu met de utro gaat.

11. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb ook acupunctuur! Moet zeggen dat het niet heeft geholpen bij mijn laatste zwangerschap (was er toen al mee bezig en toch een miskraam) maar het zorgt wel voor een algehele verbetering van mijn welzijn. Ik ga er dus nog even lekker mee door...

@Soph: ik begrijp je wel hoor! Zou ook van alles uitproberen! En ik ben er ook van overtuigd dat je sneller herstelt en aan krachten wint door ook kracht te gebruiken... Dus gewoon lekker eigenwijs blijven :) Van het weekend moet het blokje om vast lukken!

Als ik op vrijdag naar Gent had gemoeten dan had ik mijn man vast nog wel zo gek gekregen om op donderdag (en vrijdag) er iets leuks van te maken in Gent, maar op een maandagavond... Ben bang dat wij gewoon heen en weer rijden.
    Had onwijs leuk geweest om je even in het echt te groeten! Je maakt je altijd een voorstelling bij mensen die je hier "ontmoet" en volgens mij klopt er 9 van de 10 keer geen hol van :cool:

12. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Oh, en Betties: TESTEN, TESTEN!! :D

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Oh jij ook, lekker hè de acupunctuur. Ik merk vooral dat ik er rustiger, gebalanceerder van blijf en dat ik lekker slaap :D Of het me helpt om zwanger te worden/blijven geen idee, maar de andere voordelen zijn al fantastisch.

Ja ik ga vanmiddag of morgen weer een blokje proberen. Denk morgen want de wond in m'n navel ziet er een beetje vreemd uit en wil ik wat rust geven.

Jammer! Dacht misschien zijn jullie er een dagje eerder.. andere keer! Wij gaan weer op zaterdag al rijden, twee dagen lol maken en dan maandag een afspraak om half 10 en eentje om 4 uur.. en dan weer naar huis.

Grappig hè hoe je gaat nadenken over hoe mensen eruit zouden zien... en dat het toch waarschijnlijk fout is haha. Ik ga eens spitten naar een leuke foto voor in m'n profiel.. kan je kijken of het klopt ;)

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Zeg is het vandaag testdag?! Kom maar op dan!

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Tata: ik heb dus net twee van onze trouwfoto's in m'n album gezet. Wel van 4 jaar geleden maar ach het gaat om het idee dus voor wie nieuwsgierig is hoe ik eruit zie.. kijk in m'n fotoalbum :)
    Wel alleen voor vriendjes ;)

En Betty.. meteen op je fb gespiekt want natuurlijk was ik ook heel nieuwsgierig haha.. leuk :)

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Oh ik klets hier nog niet zolang maar nu ben ik ook nieuwsgierig hoe jullie uitzien hahaha..
    ik ga geen foto's hier platsen van mezelf maar je mag me wel pben voor fb.

inderdaad fijn he dat je wat rustiger en gebalanceerder word van acupunctuur. slapen doe ik altijd al goed van mijn geboorte volgens mam haha. x

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sophy, gelukkig gaat het wat beter met je... Maar god dan iet meteen weer teveel gaan doen he. Vind het wel goed dat je positief blijft, wie weet is er toch nog een kans om zonder IVF zwanger te worden. En anders gaat IVF een oplossing zijn. Ik weet jog dat ik zei dat ik dát nooit zou doen, maarja toch gedaan. En het viel me heel erg mee. Hopelijk gaat het bij dan ook meevallen.

Ja, wie weet hoe wij er allemaal uit zien... Ik heb niet echt een idee eigenlijk. Zo maar ff in sophy haar profiel kijken :), ben ook wel benieuwd hihi.

Betties, al getest?? Spannend!

Acupunctuur is goed voor ontspannng van de spierenmen de bloedsomloop, dus op zich ook positief voor de BM doorbloeding denk ik. Wel jammer dat t een MK dan niet voorkomt, zou zo'n makkelijke oplossing zijn!

Welterusten allemaal (vanuit duitsland)!

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Tori ben je lekker op vakantie? Hoop dat je iets beter weer hebt als hier aan de kust.

Tja ik dacht ook dat ik nooit ivf zou doen: om het medische, om de pijn, omdat ik dat toch niet nodig zou hebben... En zo zie je maar weer. En tegelijkertijd is het blijkbaar ook iets waar je naartoe groeit: als je lang genoeg moet wachten, vaak genoeg teleurstelling en zoals wij ook nog een paar mk, dan doe je alles om het zo gewenste kindje in je armen te mogen sluiten :) Dus hop op naar ivf of hopelijk nog net voor die tijd een (kopinhetzand) goede spontane zwangerschap :D

Heb trouwens stiekem ook al in jullie profiel gekeken hihi. Toch ook benieuwd...

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Vannacht wakker gelegen, voelde van alles... Vanmorgen toch een test gedaan. En die was negatief.....??! Blijkbaar heftig spul die utro? Het is vandaag dag 25, mijn cyclus is normaal 27-28 dagen. Van de gyn moetbik met utro mijn cyclus verlengen naar 30 dagen zodat er iets meer tijd is voor een positieve test. Dus ik ga maar gewoon door tot woensdag. Dit was trouwens een ultragevoelige test van zwanger en kids, dus je zou toch denken dat er op zijn minst een tuurstreepje zou moeten zijn. CRAP!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey meiden,

hier nog alles goed hoor :) Alleen erg moe, en weer eens tuk misselijker dan eerder en ook druk op m'n werk en druk met hier in huis alles klaar maken qua kamers van de kids....
    Vandaag eerst even relaxen met een vriendin die hier vanmiddag komt. Wel lekker even, na een drukke werkweek weer. En dan morgen behangen op de kamer waar m'n stiefkids dus samen gaan slapen straks. Woensdag wordt de vloerbedekking gelegd, dus volgend weekend kunnen ze er in en kan de kamer van stiefdochter leeggetrokken gaan worden om plek te maken voor Thirza. Dat doen we rustig aan: eerst moet het oude bed, bureau en boekenkastje van stiefdochter maar eens op marktplaats, en als dat verkocht en weg is, gaan we Thirza's kamer klaarmaken.
    Volgende week vrijdag de 20-wekenecho, (ben dan 19 weken), en dan weten we dus hopelijk ook wat het is :)

Thirza wil een zusje, en heeft nu de oplossing gevonden voor het feit dat ik steeds roep dat het ook een jongetje kan zijn: het zijn er gewoon twee en een is een meisje, en de ander een jongetje.... Hahaha :) Nouja, over een week weten we het, als het goed is :)

@Sophy: fijn dat je langzaam wat opknapt en dat de operatie goed is gegaan. Heftig allemaal hoor! Is dan toch best een heftig herstelproces alles bij elkaar! :(

@BB: alweer uitgebreid terug in NL dus :) Goeie tijd gehad, zo te lezen :) Lekker, en dan nu dus klaar voor Gent :) Ik duim voor je dat het wat oplevert!

@Betties: afhankelijk van wanneer innesteling plaatsvindt, kan het best even duren voor je een positieve test hebt. Wat super dat je gyn dus wil dat je pas bij 30 dagen stopt met utro! Zou het idd echt even tot dan de tijd geven en duim nog even keihard voor je!

Deel Deze Pagina