Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Of op werk toch oraal (hoewel dat misschien zo weinig zin heeft dat je het net zo goed kunt laten)?

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Sophie, ik had eigenlijk een ander merk voorgeschreven gekregen. Kosten 80 euro voor maand inclusief inbrengding.
    Assistente van ha belde toen dat utrogestan zelfde stof bevat en maar 8 euro per maand kost een inbrenger zat er niet bij maar kon ze er voor 15 euro bij leveren. Dus voor dat laatste gekozen.

3. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Geen idee. Maar als je nu 'gewoon' een herinnering in je telefoon zet. Hoe hectisch ook, plassen moet je toch en je telefoon heb je meestal in de buurt. Of een outlook herinnering? Het inbrengen is zo gebeurd. Vergelijk het met het inbrengen van een tampon.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Ik ben toch nog even benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Wie kan helpen? :)

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ook! :D

Ik heb nu maar de 200 en de 100 bollen besteld zodat ik nog alle kanten op kan na jullie antwoorden.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    ik zit er ook hard over te denken om ze toch maar te bestellen.. en ook niet zo'n held met op kantoor vaginaal inbrengen.. maar ik dacht nog 2x300.. waarvan ik geen idee heb of dat aan te raden is..

heb je via die site van Trees besteld?

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik zou nog laten weten hoe de echo was vandaag, alles goed hartje klopt.

8. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Fijn Laurie! Dat sterkt me in mijn beslissing om hiermee te beginnen (als het weer raak is uiteraard...) Geniet van je zwangerschap!

Helaas Sophy, ik heb het geluk dat mijn man in de medische sector werkt. Via een collega van hem nu een recept gekregen (sportarts, helemaal niet raar ofzo dat die een middel tegen miskramen voorschrijft, maar ach :cool:)

Maar de meeste dames hier hebben het via die site van Trees gedaan dus het zal best betrouwbaar zijn! En anders kun je het misschien altijd nog vragen aan je gyn of huisarts. Ik ben ook wel van plan om het sowieso te gaan bespreken. Vind het wel fijn als ze het weten dat ik dat ga gebruiken ook al geloven ze er niet in.

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    oh fijn zeg, gewoon op recept :)
    ik ga de site gebruiken en dan nog even op zoek naar de inbrenghuls.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hee meiden,

Ik zit er ook aan te denken om als het raak is het gaan te gebruiken. Heb volgende week een afspraak bij de gyno kijken hoe zij er tegen over staat. Vind het toch wat fijner als zij ervan op de hoogte is maar heb mijzelf voorgenomen dat ik het hoe dan ook ga proberen!

11. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier precies hetzelfde Zomerr. Ik ga het zowel aan de huisarts als aan de gyn melden, maar hun mening doet mijn besluit niet veranderen. Ik ga het hoe dan ook doen! Is alleen mooi meegenomen als ze er wel achter staan...

Succes!

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @ Betty Barclay

Ik heb in juni tegelijk met jou ook een mk gehad, zijn er nu ook 3. Ben nu ook 2 jaar bezig, jij een half jaartje langer zie ik.
    Heb jij nooit een gesprek gehad over ivf of iets dergelijks?

13. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja, ik heb er wel over gesproken!
    Maar ik ben er a) zelf nog niet aan toe... Ik weet dat ik zwanger kan worden en ik hoop nog steeds dat het een keer wel goed gaat.
    en b) mijn gyn staat er niet om te springen. Hij zegt dat ik welkom ben als ik een jaar niet zwanger ben geweest, maar door al die miskramen blijft dat moment natuurlijk ver weg. Nu alweer 4 rondes onderweg sinds de laatste miskraam dus als dat zo doorgaat (en ik niet zwanger raak) dan zou ik me over 8 maanden mogen melden!
    Ik ben nu 33, en wil het nog even aankijken. Nog een stuk of 7 goede vruchtbare jaren voor de boeg voordat het te laat is...

Ik gok nu eerst op die Utrogestan-bollen! Wie weet is dat wel het wondermiddel! :)

Hoe denk jij over IVF dan? Sta je er al open voor?

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Tot eind vorig jaar had ik altijd zoiets van het zwanger worden is bij ons niet het probleem want dat is immers al 3keer gelukt.
    En elke keer als ik weer ongesteld wordt heb ik het idee dat ik er niet alles aan gedaan heb.
    Maar het probleem is natuurlijk als je een ivf behandeling krijgt je als nog een miskraam kan krijgen of weer ongesteld wordt en dan is de klap nog harder.
    Volgende week heb ik een gesprek met de gynaecoloog over hoe of wat maar wil het wel overwegen denk ik!

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Ik zit bij twee verschillende gyns. De ene waarbij ik nu voor iui mag gaan, de ander voor de mks.
    Qua iui zegt ze dat ik welkom ben als ik twee jaar niet zwanger ben geweest (en ik heb de laatste twee mks verzwegen dus ben ik nu twee jaar verder); qua miskramen zegt de ander dat je meer kans hebt op een mk als je de hormonen van een vruchtbaarheidsbehandeling gebruikt (als je dus al eerder miskramen hebt gehad)...
    Maar bij mij speelt ook mee dat ik niet heel makkelijk zwanger lijk te worden (eerste keer na een jaar, na de mk weer anderhalf jaar niks) dus dat ik liever gok op een behandeling (iui eerst).. ja en dan de bollen ;)

Als ik jullie was, zou ik dus even checken hoe ze de kans vruchtbaarheidsbehandeling vs weer een mk door de hormonen inschatten.

16. samkids

samkids Niet meer actief

Net zoals bij alle medicijnen gaat het om een bepaald niveau opbouwen en behouden. Of je dus twee of driemaal daags gebruikt, en welke dosis dan, hangt af van welke dosis voor jou nodig is. Ik kan me voorstellen dat 3x daags 100 mg beter is voor het onderhouden van de dosis van 2x daags 200 mg, maar ik ben geen arts. Betty, zoals al gezegd is, je moet toch naar de wc op een bepaald moment, dus ik zou toch voor die 3x daags proberen te gaan. En die routine zit er snel in hoor. In het begin zette ik ook de wekker van mijn telefoon maar naar een paar dagen was dat al niet meer nodig: 's avonds voor het slapen gaan, 's ochtends als je wakker wordt (als dat tenminste een nachtrust van +/- 8 uur is geweest) en 's middags rond 2-3 uur op je werk nog een keer.

En over inbrenghulzen zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ze zijn makkelijker, zorgen er voor dat het iets sneller gaat, maar ik heb er ook al een paar keer een bloedvat mee geraakt met bloedverlies en stress als gevolg.

17. samkids

samkids Niet meer actief

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord!! Ik lees ook in alle boekjes dat het nooit aangetoond is dat je door hormonen tijdens IVF/ICSI geen verhoogde kans op mk loopt.

Ik heb drie miskramen in spontane cycli gehad. Nu zwanger na ICSI en dus een behoorlijke hormonenbom geweest (en nog steeds) en nu lijkt het goed te gaan. Ben nog nooit zo ver gekomen...

18. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt Drew! Maar daar snij je toch wel een belangrijk punt aan... "welke dosis voor jou nodig is" Ik heb uiteraard geen idee wat er bij mij nodig is dus dat is best eng! Ik vraag me trouwens af of een arts daar nu wel een zinnig antwoord op zou kunnen geven want niemand (zelfs niet iemand die er voor gestudeerd heeft) heeft een vooruitziende blik over wat mijn progesteron-levels gaan doen als ik zwanger ben.

Ik stel me nu zo voor dat ik enkele dagen begin met 2x 100 en dan overstap op 3x 100 en het daar bij hou als ik niet ga bloeden.

Is het bij jullie wel voorgeschreven of hebben jullie ook zelf de dosis bepaald?

19. samkids

samkids Niet meer actief

Omdat ik een terugplaatsing in kustmatige cyclus had (en dus géén eisprong en geen progesteronproductie van mezelf), kreeg ik de maximale dosis voorgeschreven namelijk 3x 2 bollen van 100 mg per dag.
    Ik geloof dat Trees eerst begon met lagere dosis, maar toen er bij haar wekelijks geprikt werd op progestron en bleek dat de progesteron daalde rond 6 wkn, is haar dosis verhoogd naar de maximale dosis. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik denk (maar wie ben ik) dat wanneer je in spontane cyclus zwanger bent geraakt en dus wel progesteron productie van jezelf hebt, dat je niet altijd de maximale dosis nodig hebt. 3x 100 zou dus een mooi begin zijn. Maar nogmaals, wie ben ik?

Ik zou zeker proberen om af en toe je progesteron te laten prikken zodat je een idee hebt van of je goed zit. Maar dan heb je wel een arts nodig die meewerkt.
    (Ik sprak ooit een gyn die zei dat progesteron prikken onzin was. Maar diezelfde trut wilde ook dat ik met 7 weken al mijn utrogestan ging afbouwen en daar heb ik toch echt een stokje voor gestoken. Toen ik twee weken later andere gyn uit diezelfde kliniek sprak, zei hij dat ik lekker door moest gaan tot week 12.)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je googelt, kun je er wel eea over vinden, over hoe progesteron zou moeten stijgen. Als je dan een arts vindt die mee wil werken aan prikken...
    En er zijn ook plekken (online) waar je zelf opdracht kunt geven voor bloedprikken. Moet je dan wederom zelf betalen, maar progesteron prikken behoort wel tot de mogelijkheden dan, geloof ik. Moet je ook wel kunnen vinden als je googelt.

Deel Deze Pagina