Ja de karyo gaat ook met een bloedafname, een buisje of 6 hebben ze nodig van beide partners.. dan kijken ze of je eigen chromosomen goed zijn en hoe de combinatie van partners is (volgens mij is het: als ze teveel op elkaar lijken, gaat je lichaam het afstoten). En voel me vandaag ook best goed. Ik merk nog steeds dat ik erg moe in m'n hoofd ben, dat lijkt me niet verwonderlijk en weet ook niet goed wanneer dat afgelopen zal zijn. Fysiek gaat het steeds beter, de laatste hechtingen beginnen los te komen en ik huppel al bijna weer rond
Alles voordat je 'n hartje hebt horen kloppen volgens mij, dus tot 5 weken ongeveer. Maar wanneer je precies de mk hebt weet je ook nooit volgens mij, want je lichaam hoeft dat niet aan te geven ; Bij mij gaat het denk ik telkens mis bij het innestellen. Ze konden mij, door de hoeveelheid HCG, ook al aangeven dat het hoogstwaarschijnlijk op een mk uit zou draaien. Dat terwijl het HCG na de eerste test wel behoorlijk was gestegen, maar niet genoeg dus. En in dat geval is het dan al mis denk ik, dus dat zou dan al na 3 weken (2 weken kado + week na NOD) zijn. Maar de bloeding kwam pas op gang begin week 8. Het enige wat ik kan doen is hopen dat het de volgende keer wel goed gaat ... en als het dan weer mis gaat moet ik toch maar eens vragen naar dat chromosomen onderzoek (al dacht ik dat ze dat in het begin wel gedaan hebben, maar ik weet het niet meer, we hebben namelijk wel een keer beide bloed laten afnemen). En anders zou ik graag dat ze mijn immuumsysteem testen, maar of ze dat hier in NL doen?! Ik ga er nu gewoon ff van uit dat het gaat lukken met de volgende terugplaatsing. Dat moet!! Bleh ik voel me dik ... die mk heeft me niet veel goeds gedaan, m'n buik is nu in de tweede helft van de cyclus weer mega!
Volgens mij klopt het hartje op z'n vroegst bij 6+2 / 6+3 en zelfs dan is er niet altijd iets te zien. Ik weet wel dat sommige zkh zeggen dat je bij een mk met 5 weken "gewoon" een late menstruatie had. Maar goed, was gewoon even benieuwd Ik reken zelf namelijk "als ik een positieve test heb gehad" (op m'n NOD, niet eerder) want dan is er iets in m'n buikje gebeurd, alleen heeft het niet aangehouden. Je immuunsysteem in NL testen, dat wordt een uitdaging Met een beetje geluk vind je wel een gyn die eraan meewerkt. Als je niet wilt zoeken, hop naar Gent of DD.. maar weet je, die laatste cryo gaat het gewoon halen Hier ook dikkiedik Ik loop ook gelijk met jullie alleen weet ik al zeker dat ik niet zwanger ben. Betty, heb je vanmorgen nog een test gedaan of wordt het morgen?
He ladies, Totaal blanco vandaag dus het was weer eens een indroger... Ik zie het maar positief in: nu begint mijn nieuwe cyclus aanstaande maandag. Als ik zwanger zou zijn dan begint ie pas volgende week maandag Scheelt weer een week wachten... Wat grappig trouwens dat jullie je allebei zo dik voelen. Ik ben juist altijd 1 of 2 kilo lichter na mijn eisprong en voel me (qua figuur) altijd heerlijk. Slankere taille, grotere borsten. Van mij mag het altijd wel LF zijn! Pas tijdens mijn menstruatie begint mijn gewicht weer op te lopen en worden mijn borsten weer slapper en dat duurt zo tot de helft van de cyclus.
Toch jammer Betty. Die nieuwe KV hebben nogal eens indroog- en vals-posi streepjes heb ik begrepen; heb er zelf nooit last van.. ze blijven maar omo. @dik: typische pms Deze maand is helemaal erg omdat m'n buik eerst nog opgezwollen was van het gas van de laparo, daarna opgezwollen van de pijn en bloeduitstorting en nu dus progesteronvetjes... Ik kwam er ook achter dat ik m'n broeken blijkbaar altijd in week 1-2 koop Ik voel me vooral heerlijk net voor m'n eisprong: slank en blij en sexy.. nature's calling Enne begin je deze cyclus netjes met de predni?
Oke, dan beschouwen ze dus tot 6 weken een vmk bij ons. En Als ze het vruchtje helemaal niet hebben gezien, tellen ze 'm ook niet écht mee. Dat vind ik wel raar, want er was wel degelijk iets gebeurt anders had ik geen HCG aangemaakt. Bovendien was de vorige met de weeënpijn echt wel eentje om mee te tellen! Toch? Ja, ben benieuwd of het mij lukt ze dit hier in NL te laten doen. Maar wat je zegt: de volgende TP is een PLAKKER!! Ik werd altijd dikker een paar dagen voor m'n NOD, maar nu is het gewoon vanaf de eisprong. Heel apart, kon altijd eten wat ik wilde maar doe ik nu dus maar niet meer want anders gaat het wel verkeerd. De 35 nadert misschien is dat het ook wel . BB, apart dat het bij jou juist andersom is! Vandaag een lekker dagje voor mezelf (vriendje is buiten de deur aan het werk vandaag) . Ga lekker de kledingkast opruimen denk ik.
Ja! Ik ga deze maand beginnen met de Prednison. Voelde me gister zo'n doos bij het zien van dat streepje... Dacht alleen maar "had ik maar" en "was ik maar niet zo'n schijterd geweest" ... Zo zie je maar: niks gebeurt voor niks Mijn indroogstreep heeft als eye opener gewerkt dat ik ECHT aan de prednison moet. vmk of mk vind ik echt onzin. Je bent zwanger en het gaat mis. Of dat nou bij 5 of bij 7 weken is, het blijft gewoon een miskraam. Mijn gyneacoloog probeerde me ook daarvan af te praten en pfeiffer trouwens ook! Mijn gyn had het steeds over een "chemische zwangerschap en meer niet" en pfeiffer zei steeds maar in al zijn geratel "because you can't get pregnant" . Waarop ik steeds dacht (maar het niet zei): ja hallo, I CAN get pregnant... It just does not stay that way... Voelde me een beetje aangetast in mijn ellende. Alsof het niet echt is wat ik meemaak. Ervaren jullie dat ook zo?
Betty, zeker jammer dat het toch een valse test was , maar goed ... wel fijn dat je de volgende ronde mét de Prednison doet. Straks flink aan de klus en dan gaat het goedkomen . Ik teste trouwens ook niet meer NOD, zonde van de testen ... aangezien het niets zegt als hij dan OMO wit is. Tja, de gewone mens zegt altijd: je kán wel zwanger worden, dat wet je nu ... maar de artsen kijken daar dus anders tegen aan. Gelukkig ben ik een gewoon mens en ik weet in m'n hoofd dat ik wél zwanger kan worden, nu moet het alleen nog even goed innestellen en bij me blijven groeien. Ben er van overtuigd dat dat (misschien met wat hulp) moet gaan lukken. Ik gebruik trouwens meestal de Etos testen ... vind ik makkelijker dan met zo'n pipetje zoals die van de KV. Wel duurder, maar sinds ik alleen nog test op de NOD dag als ik nog geen bruin/oranje verlies heb gehad een paar dagen ervoor ; heb ik ze niet vaak meer nodig dus...
Ik weet dat het per ziekenhuis scheelt. Hier zeggen ze juist "als je een posi test hebt gehad, ben je zwanger. En ook al heb je met 4+3 een mk, nou dan heb je bewezen zwanger te kunnen raken en dan gaan we dus qua behandelingen niets voor je doen". Anderzijds hebben jullie - Betty en Tori - blijkbaar het tegenovergestelde gehoord... als we niets zien, was het.. ja wat precies? Straks zie je met 6 weken "hey een chemisch vruchtje" Misschien vatten wij het te emotioneel op.. terwijl ze puur de medische term gebruiken. Net als dat ze niet zeggen dat je een mk hebt, maar een "spontane abortus". Ik vind dat juist met de - laat ik zeggen - vroegeRE miskramen, je wel kunt concluderen dat er iets niet goed is. Niet zozeer dat je niet zwanger kunt wórden, maar dat je het niet kunt blíjven. Wat me stoort is de willekeur. Het ene zkh zegt "posi = zwanger, als mis dan mk", het andere "pas vanaf 6 weken". In Gent gaan ze ook uit van een positieve zwangerschapstest. En als het mis gaat, tellen we dat als mk. En als je er daar teveel van hebt, gaan we je helpen. En aangezien ik Gent als het best beschouw, ga ik daar graag in mee
Hier in het zkh gaan ze ook uit van een posi test, dus mijn mk met 4+3 word gewoon geteld als mk. de gyn zei toen ook nu hebben we gezien dat je zwanger kunt worden dus iui is zo te zien wel de jiuste behandeling voor jullie..nu alleen nog zwanger blijven! bb stom he die indrooglijntjes! ik heb ze hier ook op elke test gehad deze x! en het stomme is op woensdag een heel onduidelijk lijntje maar die van vrijdag was al een stukje duidelijker, maar het duurt wel een stukje langer dan als die echt posi is met zo'n indrooglijntje. en volgensmij is zo'n indroog lijntje wat grijzer dan een positieve test. ik ben niet zo'n tester ik wacht eigelijk altijd op mijn ongi vind ik minder confronterend dan een negatieve test. maar ja nu met de utro gaat dat niet. ik heb eigelijk van al die tijd dat ik bezig ben pas 5x getest. in 1x bij mijn 3de ronde want die was wat langer dan eerste 2...bij mijn 2de iui die 2x dat ik zwanger was en de nu de laatste ronde... De eerste 2x dat ik teste zaten die kv testen nog in zo'n roze doosje en heb daar inderdaad geen indroog lijntjes bij gehad en nu dus wel echt stom! over dat dik zijn ik voel me altijd in de week voor mijn ongi het dikst en daarna niet meer en de dagen voor mijn ei ben ik het dunst haha voel ik me ook het mooist lang leve de natuur! hihi
Toch zonde meiden, al die indrooglijntjes. Je krijgt toch, vroeg of laat getest, een beetje hoop... Zo, geen post van het zkh dus ik ben zelf m'n verwijsbrief en het ok-verslag maar gaan halen! Het verhaal rond m'n darmen is ook opgelost: m'n blinde darm zat helemaal in de hydrosalpinx en die is er "met flink trekkende beweging" (letterlijk he ) uitgehaald. Ik weet niet wat ik ervan moet denken alleen dat ik blij ben dat ik onder narcose was! En dat de hydrosalpinx echt enorm was, zo enorm dat hij niet eens helemaal te verwijderen was omdat hij overloopt in m'n eierstok, inclusief cyste nog. Misschien had ik het beter niet kunnen lezen Verder dat de hystero wel perfect in orde was, joepie!
Op naar Gent! We blijven alweer lekker het weekend voor we maandag de afspraken hebben. Betty jij ook alvast succes voor dinsdag!
Sophy, jij was al op tijd wakker deze ochtend, zijn jullie nu al onderweg naar Gent? Hoop dat je niet teveel last hebt van je operatiepijn in de auto (de wegen zijn zó slecht in België, hihi). Wel lekker zeg, dat jullie er weer een weekendje weg van hebben gemaakt. Geniet er lekker van! En dan op naar een goede uitslag waar je iets mee kunt. Fijn dat de hystero perfect in orde was!! Betty, ik hoop dat je nog iets extra's hebt aan Gent ; je weet maar nooit. Ookal weet je nu al veel door DD natuurlijk. Wie weet wat voor ideeën ze daar nog weer hebben. Hip, ik ben ook niet zo'n tester (niet sinds we in de mmm zitten in elk geval). Vind 't ook zonde van m'n geld aangezien ik een stabiel cyclus heb kan ik het prima zien aan of ik ongesteld word. Maar goed, heb ook al eens op NOD positief getest en toen werd ik de dag erna ogs, aaaargh. Daardoor kreeg ik wel weer meer de drang om te testen omdat ik wilde weten of dit vaker zo ging. Ego, hier nog geen teken van ogs. Mijn borsten voelen gespannen aan, soort van spierpijngevoel. Herkend iemand dit? Geen gevoelige tepels ... hmm. Ik ben teveel aan het hopen dat onze eigen poging succesvol is. Fijn weekend allemaal (al voelt het hier al alsof ik vakantie heb, zoveel vrije dagen achter elkaar). Zonnetje schijnt al lekker, wij gaan straks op de motor naar de motorzaak, die van m'n vriend moet een onderhoudsbeurt voordat we op vakantie gaan.
@Betty Ben benieuwd of je verder komt in Gent meid! Nog niet de prednison geprobeert? @Sophy Hoe gaat het met je? Succes morgen in Gent! @Tori Mijn borsten voelen ook altijd zo aan dus wie weet J Zoals jullie aan mijn banner zien ben ik weer zwanger.
Zomer gefeliciteerd, wat goed zeg! En Laurie 27 weken alweer... *zucht en zwijmel* dat zou ik ook wel willen Tori, ik heb ook altijd gespannen borsten, zowel niet- als wel-zwanger en gooi dat altijd op de progesteron. Weet je al of jullie eigen poging het gewenste resultaat had? Betty... vast al op weg! We hebben nog naar je gezwaaid