Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    stefanie: gefeliciteerd, fijn dat het goed gaat! en bedankt voor je tip. Ik denk dat maar eens onderzocht moet worden of ik uberhaupt wel een eisprong of dat ik daar misschien wat ondersteuning bij nodig heb. Op zoek naar een FA dus maar! Iemand nog een goeie rondom Utrecht? ZIt nu bij Zuwe Hofpoort Woerden.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Stefanie, wat fijn om te horen, gefeliciteerd!

Betties, de dichtstbijzijnde is volgens mij dan het UMC of de andere kant op richting Radboud Nijmegen - die hebben allebei een ivf poli dus "compleet" qua gynaecologie - of als je echt naar een fertikliniek wil kan je nog naar het Geertgen. Met allemaal heb ik trouwens geen ervaring dus weet niet welke dan het best zou zijn.
    Gezien de tussentijdse bloedingen zou er wat aan de hand kunnen zijn. DS vroeg dat ook aan mij (en dat blijkt dus subklinisch schildklier te zijn).. anders zou ik zelf een te laag progesteronniveau verwachten bij bloedingen. Je hebt wel het goede dag 21 niveau toch?

Hier trouwens in eerste instantie diezelfde onderzoeken gehad en er kwam niets uit. Het zijn de standaard Nederlandse onderzoeken (bloed, hsg, semen).. alles wat je meer wilt, moet je zelf om vragen :)

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik wilde mij even melden bij de "fan van de Utro club".
    Het lijkt er op dat we zwanger zijn na de eerste ronde met Utro! Nu nog hopen op een plakbeeb! Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt voor jullie tips/ trics die ik heb mogen ontvangen van jullie!!

Liefs Fem

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd Fem, hoop dat het goed blijft gaan!

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Fem en Stephanie gefeliciteerd! ik heb de utro trouwens op advies van de gyn tot 20 weken gebruikt. Daarna niet afgebouwd maar in 1x gestopt.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Laurie wat ben je al ver :)

Betty, Tori.. zijn jullie er nog?

Ego: na twee weken aan de pil merk ik dat het hormonster naar boven komt :p Ik slikte hem nooit door de stemmingswisselingen en verlaagd libido en nu weet ik precies weer waarom ik die keuze had gemaakt... brrr.. er zit zo'n onderhuidse boosheid in me, die echt nérgens op gebaseerd is maar heel graag door het huis wil gieren :) Gelukkig heb ik het zelf door, maar het blijft lastig om het in toom te houden. En stiekem vraag ik me af, de deca en gonal straks zijn waarschijnlijk nog erger? Dat wordt lachen :p

En dan is er 4 huizen verderop opeens een meisje geboren. Soms kan ik me niet meer voorstellen dat mensen "gewoon" seks hebben, zwanger raken, zwanger blijven en 9mnd later is er een kindje. En wij maar vechten... het grote "waarom" blijft een raadsel... en op een dag mogen wij ook, hoop ik dan maar :)

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Sophie, Tori, Betty, sterkte meiden!

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sophy, hoe herkenbaar jouw omschrijving van het hormonster! Ik heb dat ook vreselijk van de utro, zeker toen ik de 600 doses had. Nu ik weer zelf tErug ben naar 300 is het veel minder. Wat hormonen al niet met je doen...
    Inderdaad is mijn eigen progesteron op dag 21 destijds prima bevonden. Dus het klopt ook dat de bloedingen eigenlijk ergens anders vandaan moeten komen. Daar volg ik je helemaal in.

Ego, vandaag bij de ha geweest. Die vond het helemaal prima om een bloedtest te doen. Volgende week uitslag. Ik hoop bijna dat de waarden van mijn schildklier niet kloppen. Dat zou bijna een opluchtign zijn... Vanmorgen een zwtest gedaan en harstikke wit. Had ook geen verwachting, bloedverlies was dwars door utro ook al een beetje begonnen. Nu hopen dat ik niet weer crash, zoals de afgelopen keer, poeh. Het is al aardig aan het rommelen dus zal morgen wel ongi zijn. Mooi, beginnen we weer fijn aan da g 1.

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sophy, over dat subklinisch schildklier... wat doe je daar nu aan dan? Heb je mediscijnen ofzoiets? Ik kan woensdag bellen voor mijn uitslag, ben benieuwd..

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi dames,

Een aantal dagen geleden jubelde ik nog dat ik fan was van de Utroclub. Dat ben ik nog hoor!
    Maar helaas heb ik inmiddels wel bloedverlies....

De gyn hoopt nog op een innestelingsbloeding, maar o my God, wat is het toch weer spannend!

Gebruik nu 400mg Utro ipv 200mg om hopelijk een miskraam tegen te gaan. De gyn wilde de dosis niet verder verhogen dat dit.
    Maar stiekem wil ik meer gebruiken. Wat denken jullie? Heeft het zin of is het zinloos?

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi FB, meid wat ontzettend spannend weer. Ik duim voor je! Volgens mij mag je gewoon 600 utro. Die dosis krijg ik voorgeschreven (maar gebruik maar 300, tenzij ik zwanger blijk, dan 600). Dat is dan 3x per dag 200.

Hip: hoe is jouw IUI en eisprong avontuur gegaan? Heb je IUI gehad?

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik gebruik 3 keer 200 en dat weet mijn gyn ook niet, die weet niet eens dat ik het nog gebruik. die is van mening dat 2 weken na ovulatie zat is en alles daarna in je hoofd zit . Door een foutje bij de HA kan ik herhaalrecepten ophalen bij de apotheek, moet nog 1 keer en dan heb ik genoeg tot 12 weken ;) Ik zou gewoon verhogen, dan kan je later nooit zeggen had ik maar...

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Mee eens! Maar dan vraag ik me nog af hoeveel tijd er tussen moet zitten? Gewoon om de 8 uur denk ik?

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ja, al red ik dat niet helemaal dus 8:00 en 15:30 en 22:30, ik hoop dat je bloedverlies snel stopt

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
  16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ongelooflijk! Wat een idiote opmerking toch! dat een gyn dat zegt he...
    Overigens sta ik nog steeds open voor een tip voor een goede fertiliteitsarts, naam is welkom!

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hoi dames

stefanie gefeliciteerd!

fb oww spannend hoor! hopelijk stopt het bloeden snel, er gebruiken best veel meiden 600 dus als je het niet vertrouwd met 400 zou ik gewoon ophogen als ik jouw was.
    succes meid!

betties wat fijn dat de ha je wou prikken, ben benieuwd naar de uitslag.

sophy hoe is het bij jouw?

bb al een tijdje niks meer van je gehoord...alles goed?

nou hier zijn mijn follikels dus niet gegroeid dus geen eisprong gehad. afgelopen dinsdag voor het laatst fm gehad maar er gebeurde niks (cd 15) dus moest mijn menstruatie afwachten en als die er op dag 28 nog niet was ff bellen.

zaterdag kreeg ik al buikpijn en bruinverlies en zondag werd ik ongi..dus een cyclus van 19 dagen gehad.
    op zich wel fijn dat kunnen we snel weer verder, want baalde flink dat ik geen iui had en een beetje nutteloos 2 weken op mijn ongi moest wachten.
    vanaf deze ronde krijg ik ook clomid ben benieuwd wat dat gaat doen en of ik er iets van ga merken qua humeur en zo.

vrijdag moet ik al voor mijn eerste fm en hopelijk is het dan deze ronde raak zodat ik weet of ik fan ga worden van de utro of niet!

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Ik heb medicijnen gekregen om de waardes weer omlaag te brengen, een vorm van levothyroxine. Of het al helpt durf ik niet met zekerheid te zeggen.. ik heb die felle energie die ik zelf meer relateer aan de pil dan aan deze meds, maar misschien is het een combinatie. Ik ben van plan om rond de 20e een bloedprik te regelen dus dan zullen we zien of de meds ook echt helpen.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Fem ik zou ook voor 600 per dag gaan en dan om de 8 uur ongeveer in de hoop dat het daarmee goed komt!

Stefanie alweer 7 weken, dat gaat de goede kant op :)

Hip, lekker dat je ongi zo snel op gang kwam, hoewel 19 dagen me erg kort lijkt. Is er nog een kans dat je ei erg vroeg was en daardoor niet opgemerkt bij de fm? En welke dag begin je nu dan met de fm? En ben wel benieuwd.. dit is blijkbaar iui7, hoe lang gaan ze door?

Betty, ben je begonnen met de prednison? Ik vermoed dat je misschien nog een beetje van slag bent door de gentse dwang voor een hystero.. doe lekker rustig aan en maak gewoon je eigen keuze :)

Hier bijna 7 uur gewerkt vandaag, dat is toch een beetje veel. Ik heb het idee dat m'n lichaam wel hersteld is, maar dat ik voor emotioneel nog heel moe ben.. en vermoedelijk ook blijf tot de verlossende tweede streep.. of een goede echo. En dat ik tot die tijd maar op m'n kiezen moet bijten. Vind het wel een beetje eng als in, ik wil ook niet teveel van mezelf vragen... voorzichtig dus maar :)

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank je wel lieve meiden voor jullie reacties! Heb net toch maar 100mg extra genomen.
    Vanavond om 23.00 weer 200mg.

Hoop dat het werkt!!

@Sophy: lekker uitrusten vanavond meid! Rustig aan doen hoor!

@Hip: 19 dagen is idd erg kort! Maar wel lekker dat je meteen door kunt nu!

Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties!

Deel Deze Pagina