*breekt even in* Betties, 1,64 is een goede waarde. Ikzelf had echter in september vorig jaar een waarde van 1,8 en in maart dit jaar 2,8. Nu is 2,8 naar Nederlandse maatstaven een normaalwaarde, maar in België vinden ze het een hoognormaalwaarde. (In Amerika ligt de grens volgens mij bij 2,5). Ik heb er dus medicatie voor gekregen. Ik weet dat ze het vaak maar 1x testen, maar TSH kan weleens fluctueren.
He ladies, Even een levensteken van mij. Ik ben na Gent even helemaal klaar met alles. Voel een onverklaarbare afkeer van alles wat met zwanger zijn, zwanger worden en de bijbehorende perikelen te maken heeft. Waar ik vroeger het er met iedereen maar over had die het maar horen wilde sla ik nu helemaal dicht als iemand er naar vraagt en ik word bijna boos. Ik ben het echt even helemaal kwijt. Het duurt me te lang en ik ben zo moe van alles... Ik heb in ieder geval aan dr de Sutter laten weten dat ik buiten het bespreken van de bloeduitslagen (waar ik nog een afspraak voor moet maken, maar ook daar heb ik geen fut voor) niet verder ga bij haar, en zeker geen kijkoperatie ga doen. Ik heb 30 juli een afspraak gemaakt bij de gyn van mijn zusje, die volgens haar heel erg lief is en tot die tijd probeer ik mijn hoofd leeg te maken. Ik ben mijn vechtlust echt even helemaal kwijt! Verder zijn we van de week in 2 dagen een tijd een opa EN oma kwijtgeraakt en heb ik morgen een begrafenis in Heerenveen en maandag in Wenen (of all places...) Jullie zien: pech komt nooit alleen... Misschien dat ik volgende week alweer heel anders over alles denk maar voorlopig laat ik gelaten mijn cyclus over me heen komen en doe ik er niks mee. Geen prednison voorlopig voor mij.. Dikke knuf voor jullie allemaal!!!
hoi lieve Betty, het voelde al een beetje zo... maar wat verdrietig eigenlijk dat je je vechtlust (voor nu) kwijt bent in de moeheid en de lengte van het traject. Tegelijk heel begrijpelijk, het is soms ook zo moeilijk en langdradig en oneerlijk allemaal. Misschien is effies rust ook wel lekker.. ik kom je maar weer een dikke knuffel geven en een kopje thee en chocolaatjes brengen Gecondoleerd met je opa/oma en sterkte met de begrafenissen van de week. En kom je hier nog wel binnenwapperen met updates? Het is per slot van rekening *jouw* topic *knuffel*
Veel sterkte gewenst Betty! Kom op krachten en zorg dat je weer klaar bent voor de strijd in juli... Sterkte!
Sterkte Betty, een opa en een oma, dat is niet niks. Heftig verhaal ook van Gent, ik las het vandaag pas. Mocht je ooit toch iets willen met het misschien wel of niet tussenschotverhaal, dan kun je in Nederland goed terecht bij dr. Emanuel zoals hier al geschreven werd. De meningen zijn verdeeld over het wel of niet 'moeten' verwijderen hiervan. Hij is een superfijne arts die je niets zal opdringen maar wel technisch goed is én op de hoogte van de nieuwste inzichten wat dit onderwerp betreft. Maar dat ze momenteel jouw portie aan Fikkie mogen geven, dat snap ik wel. Je wil weer touwtjes in handen en dat is heel normaal. Alleen jij beslist meid, zodra dat weer in hoofd en hart zit, dan kun je verder. Wat dat ook in zal houden. Veel liefs en sterkte, allereerst de komende dagen.
Heey betty veel sterkte meid met het verlies van je opa en oma! heftig hoor...neem lekker de tijd voor jezelf, zodat je straks weer alles op een rijtje hebt en door kunt. knuffel! xx
Hi Betty, sterkte, ik les het nu pas. Ken dat gevoel van totale uitputting en hopeloosheid! Ik ben ook aan het rondkijken voor de juiste geestelijke ondersteuning in dit lange uitputtende proces. Heel veel sterkte!
hier ff een kleine update van mij vandaag weer fm gehad en heb 2 follikels eentje van 20,1 mm en een van 20,9 mm vanmiddag meteen de pregnyl gehad en morgen heb ik iui. en dan weer 2 weken wachten.... hoe is het met jullie allemaal?
Hi Hip, jeetje wat gaat dat weer snel! Spannend weer. Wat doet pregnyl precies? Ik zit me er ook in te verdiepen, want ik ga toch ook wel richting IUI. We denken eraan om te starten na onze vakantie in augustus... Ik heb net een onderwerp ergens geplaatst. Misschien hebben jullie nog een reactie? Ik krijg nl enorm de kriebels om actie te ondernemen en uit te zoeken of ik uberhaupt wel een eisprong heb... misschien omdat ik gister jarig was (en daar wel een beetje depri van werd...) Hallo dames, Na bijna 2,5 jaar ben ik ineens wel heel erg nieuwsgierig of ik überhaupt een (goede) eisprong heb. Een zogenaamde folikelmeting is nooit gedaan, wel een keer een bloedtest op dag 3 en 21 met de conclusie dat dat goed was. Zo'n meting is toch de manier om te kijken of je een goede eispring hebt/gaat krijgen? Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus en standaard heb ik op dag 11 of 12, hooguit 13 een knalpositieve ovulatietest, maar dat zegt toch niets over of er daadwerkelijk een ei springt? Vandaag het ik nog geen ovulatietest gedaan dus ik weet niet of die vandaag positief is. Ik krijg ineens enorm de kriebels om het te laten meten, maar heb geen idee of ik dat op stel en sprong voor elkaar krijg. Ik ben helemaal niet blij met mijn huidige gyn en ben op zoek naar een ander. Maar ja, als ik vandaag of morgen langs wil komen bel ik toch gewoon naar hem. Dikke kans dat ik niet terecht kan of misschien bij een vervanger. Is het raar dat ik een meting wil? Het is wel eens ter sprake gekomen maar dat werd afgewimpeld met de opmerking, we kijken wel of je een eispring hebt op het moment dat we iui gaan doen. Op dat punt sta ik nu wel zo'n beetje.
Hip is de iui goed gegaan vandaag? Toch weer spannend! En weer wachten... Betties met een fm zie je natuurlijk echt de eitjes en hoe groot ze zijn. Als het puur gaat om "heb ik een eisprong" dan voldoet (dacht ik) ook de progesterontest op dag 21: aan de hand van de waarde kunnen ze zien of je wel/geen eisprong gehad hebt, hoewel dat natuurlijk niets zegt over de hoeveelheid of de grootte van de eitjes. Over de kwaliteit is sowieso pas iets te zeggen als je ze eruit haalt (ivf punctie dus). Als je in augustus voor iui zou gaan, zou ik wellicht tot die tijd wachten.. die laatste twee maanden maken ws weinig verschil meer Hier: eerste pilstrip is op, door met nummer twee want ik mag pas eind juni ongesteld worden. Gisteren even met Gent gebeld voor het recept van de deca en heerlijk binnen een uurtje op m'n email! Wat zijn ze toch lief Verder... ja.. wachten op die eerste afspraak de 29e....
En ik heb toch maar een bloedafname formuliertje gehaald. Heb nu twee weken dat ik zo druk in m'n hoofd, druk in m'n lijf en regelmatig druk op m'n borst heb.. dat ik vermoed dat die schildkliermeds misschien aan de hoge kant zijn. Het kan ook dat ik gewoon niet gewend ben aan deze hoeveelheid energie In ieder geval voelt het als teveel dus hop voor alle zekerheid controleren Als iemand hier ervaring mee of een mening over heeft, heel graag!
Hee meiden, Ik heb eigenlijk een kort vraagje, helaas heb ik nu even geen tijd om het topic door te spitten, maar het gaat om het volgende; Vorige jaar MA gehad na 11 weken zw.schp. (Hartje gestopt bij +/- 8wkn.) Nu 12,5 wk zwanger en alles OK tot nu toe. Doordat zwangerschap is ontstaan uit CRYO gebruik ik utrogestan. Maar doordat ik veeeel heb gelezen over miskramen e.d. durf ik niet te stoppen met de utro. Terwijl ik nu niet meer met een excuus een receptje kan krijgen denk ik. Hadden jullie klachten waardoor jullie weten een tekort aan progesteron hebben? of wie kan mij advies geven?
hoi Moann, gefeliciteerd Ik zou denken dat met 1 miskraam (die niet is ontstaan door progesterontekort omdat het kindje niet "uit zichzelf" eruit is gekomen) je nu veilig zit en dus de utro af kunt bouwen. Dat zou in een normale ivf zwangerschap nu veilig zijn, hoewel ik je angst ook wel begrijp. Ik denk dat je progesterontekort voornamelijk zou "merken" door het veelvuldig spontaan verliezen van zwangerschappen. Hoop dat het nu goed zit bij je!
Hoi Sophy, Fijn dat je mag beginnen met behandelingen, hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling. Bedankt voor je berichtje. De MK is uiteindelijk wel spontaan op gang gekomen maar dat is niet wat je bedoeld denk ik? Ik moet er ook meer vertrouwen in hebben maar zoals je merkt heeft hrt er echt goed ingehakt. Maar daar weet jij vast alles van. Succes alvast in Gent!
hoi Moann, progesteron werkt zo dat het een zwangerschap "vasthoudt". Dat is wat je bij de utro ook ziet: je wordt niet ongesteld tot je ermee stopt omdat je progesteron te hoog is om een menstruatie (of dus een mk) eruit te laten komen. Dat zou betekenen - denken we hier - dat bij een missed abortion het niet aan je progesteronniveau kan liggen: immers het kindje is al doodgegaan maar je lichaam heeft het niet weggewerkt; de zwangerschap zelf is nog intact. Omdat je alleen een ma hebt gehad, zou ik vermoeden dat je dus geen progesteronprobleem hebt en als je gyn dat aangeeft, je rustig met de utro kunt stoppen. Ik hoop dat je snel vertrouwen vindt, hoe lastig ook, en dat alles goed blijft gaan en dat je kunt genieten van je zwangerschap En bedankt
Ik breek even in Ik ben het daar niet helemaal mee eens weet niet of jullie het verhaal van trees hebben gelezen. Daar is aangetoond door middel van bloedprikken dat haar progestron daalde maar ze heeft wel meerdere malen een ma gehad dus dit gaat niet helemaal op. Het progeteron kan ook later in de zwangerschap dalen en het sta niet ineens op nul het gaat rustig naar beneden inplaats van omhoog. Hier ook een verleden van 6miskramen en 3ma's deze zwangerschap progestron gehad en nu goed zwanger. Breek weer uit