Oke, dan durf ik wel af te bouwen. Zitten nu op bijna 13 weken en heb nog een beetje voorraad. Bedankt voor je antwoord!
Hip: hoe is de wachtbank? Ik denk dat je dinsdag mag testen hè.. wordt het eerder? Een vaderdagcadeautje Betties: benieuwd hoe het met je bloedprik is afgenomen, of je verder nog iets hebt gedaan! Betty, denk aan je Rooz, ook aan jou in de hoop dat je wat minder moe bent ondertussen
Sophy ik kan nog niet testen, ging de tijd maar zo snel haha ik heb afgelopen dinsdag pas iui gehad dus er is nog geen week voorbij. de 26ste kan ik testen..ik ga deze x ook echt niet eerder testen wacht gewoon tot die dinsdag. geen zin in valse streepjes door de pregnyl en twijfel of ik iets zie maarja het is nog vroeg dus paar dagen later weer testen enz... ik maak me zelf alleen maar gek daarmee dus wacht gewoon tot mijn nod. de utro hakt er wel in moet ik zeggen...ben kapot!! En voel nu al allemaal steekjes en dingetjes in mijn buik. Achja heb het der graag voor over als het werkt. sophy wat fijn dat je waardes zo goed zijn gedaalt! was je al met de pil begonnen? ik geloof het wel he? 2de strip al toch? is dat eigelijk gewoon een abticonceptie pil? wanneer kun je naar gent?
He lieve meiden, Ik heb jullie echt enorm verwaarloosd... Ben zo verschrikkelijk met mezelf bezig geweest! Heeft uiteindelijk wel effect gehad, want ik ben er net achter dat ik weer zwanger ben (echt een uur ofzo) Heb net mijn eerste prednison genomen en ik twijfel enorm of ik ook aspirine en utro moet gaan gebruiken! Heb nog zeker 100 utro in de la, dus moeite hoef ik er niet voor te doen, maar ik weet weer niet zeker hoe de utro zich houdt met de prednison en of dat samengaat. ZUCHT! Iemand goed advies?? Mijn voornaamste wens op het moment is dat als ik over 13 dagen op vakantie ga ik alweer door mijn miskraam en alle ellende heen ben. Want op de plek waar ik nu naar toe ga heb ik afgelopen september OOK al een miskraam gehad... 2 op 1 vakantie-adres vind ik een beetje overdreven... Nou, en nu even sociaal: - Hip, IUI gehad vorige week! Spannend meid!! Ik ga enorm voor je duimen. - Soph, wat fijn dat je zo positief bent momenteel! Jij hebt je portie ook wel gehad de afgelopen maanden. Hup, naar Gent jij en dan in 1 keer een enorme plakbaby (heb dat altijd zo'n stom woord gevonden, maar als je lang genoeg op ZP meedraait ga je die idiote termen vanzelf overnemen... - Voor de rest: dikke knuffel meiden!! Liefs BB
Wauw Betty! Een vaderdagcadeautje voor jou En weer voor je vakantie, dat is wel heel toevallig en vast ook weer eng! Wat betreft de meds, ik zou denken dat als er immuundefect is vastgesteld, prednison genoeg zou moeten zijn. Anderzijds raadt Gent altijd utro aan bij meerdere mks.. en dacht ik dat o.a. Maria (je gaat straks vast reageren ) en Sikki en Maartje ook de combinatie predni en utro hebben gebruikt, dus het mag blijkbaar wel. Je kunt ook een mailtje sturen naar Gent/DD om advies. Oh ik hoop echt voor je dat het nu goed gaat!! Hip oeps! De tijd gaat snel maar ook weer niet zo snel... we wachten met je mee! Hier ja dit is de tweede strip, gewone anticonceptie.. nog doorslikken tot de 29e, dan is de uitgangsecho.. en dan gaat de eerste spuit erin en mag ik ongesteld worden. Nou en dan dus die plakbeeb
Soowww bb ik snap dat je gewoon uitgaat van weer een mk, maar lijkt me toch spannend hoor omdat je nu die prednison gebruikt. moet je daarmee vanaf nu beginnen of had je er al eigelijk eerder mee moeten beginnen? ik zou gewoon utro gebruiken als ik jouw was..je lichaam maakt ook progesteron aan en dat gaat ook samen met de prednison. dus gewoon voor de zekerheid bollen schieten! bij jouw is het iedere x heel snel mis gegaan of niet? wil je toch een klein beetje feliciteren meid! en het maakt niks dat je ons verwaarloost hebt je had het nodig! je komt zelf op de eerste plaats!
WOW BB, toch wel een zege dat je heel snel weer zwanger blijtk. En dan weer de angst en het afwachten, dat begrijp ik wel... ik zou wel utro gebruiken, maar het misschien wel even checken door een (belgische!) prof. Hip: ik duim voor je! Ego: afgelopen vrijdag het alternatieve circuit ingedoken en een eerste acupunctuur gehad. Wel wazig hoor, lig je daar met wat naaldjes... we'll see. En verder, nog een lekker portie ellende erbij: wordt er op mijn werk uitgeflikkerd. Dister had ik het gesprek. Dat was ook op dag 2 dat ik weer utro gebruik. Dag 1-2-3 van de start met utro zijn elke keer vreselijk, kan dan al janken om een reclame. Dus in het gesprek was ik vooral bezig om niet te gaan janken, haha. Ondanks dit bericht ga ik echt niet stoppen met zwnager proberen te worden.
He Betties! Wat een k*tnieuws zeg! Dat kun je er ook nog wel bij hebben... Per wanneer moet je weg?? Heb je nog even de tijd om rustig wat anders te zoeken? Wat doe je eigenlijk qua werk als ik vragen mag? Ik heb ook wekelijks acupunctuur. Niet het soort waarbij je vol met naaldjes gestopt wordt, maar ik heb japanse acu waarbij hij je meridianen afspeurt naar blokkades en steeds dezelfde naald verplaatst. Vind ik zelf prettiger dan blijven liggen met verschillende naaldjes in me. Hier idd zondag begonnen met de pred EN de utro. Dat laatste heeft vorige keer ook niet geholpen, maar onder het mom "baadt het niet, schaadt het niet" er toch maar bij. Ik slik/ gebruik nu: - 2000 eenheden vitamine D - hoge dosis omega - prednison (5 mg) - 3x 100 utro - Calcium - Cardio aspirine De tijd zal leren of ik het allemaal weer voor niks doe.... Dikke knuffel voor jullie allemaal! Liefs BB
BB: You go girl! Nou aan je inzet zal het niet liggen! Ik duim ontzettend hard voor je! Ik werk bij een gemeente en zit dus middenin enorme bezuinigingen. Er wordt me nu wel een andere functie aangeboden, dus er is wel perspectief. Maar toch, het gaat je niet in de koude kleren zitten. "Leuk" detail, op die ander afdeling zijn beide andere vrouwelijke collegas net met zwangerschapsverlof. Leuk, hele dag kletsen over babies, *zucht*.
Hier ook een gemeente-ambtenaar! Gelukkig al 7 jaar voor onbepaalde tijd in vaste dienst, dus mij kunnen ze niet dumpen zonder dat het ze geld kost Ik zit bij de gemeente R'dam, en jij? pfoe, op zich wel fijn dat ze je een andere job aanbieden, maar niet leuk dat je dan met 2 nieuwbakken moeders komt te werken... Mijn directe collega is nu 22 weken zwanger, en ondanks dat ik haar dat van harte gun vind ik het toch altijd moeilijk om te zien! Ik begrijp je dus volkomen! Ga je de baan wel aannemen?
Betty, goed zo! Ik hoop dat het allemaal baadt en dat je deze zwangerschap uit gaat dragen Worden de testen nog donkerder? En ga je voor controle naar het emc met een vroege echo? Betties wat een ellende. Middenin de weg naar een kindje zit je toch niet te wachten op ontslag. En voor wat betreft de nieuwe functie met aanstaande mama's: misschien nemen ze na hun verlof wel ontslag Wanneer gaat het gebeuren? Al snel? Hier vandaag aan m'n leidinggevende vertelt dat we gaan ivf-en en ze was heel begripvol. Dat het zo erg is dat het nodig is, dat ze het al dacht omdat ik naar Gent ging (denk je lekker anoniem te vertellen over een "weekendje-weg" ) en dat al die mks helemaal erg zijn.. dus dat ze hoopt dat het helemaal goed gaat komen nu en dat ze heel snel m'n zwangerschapsverlof in mag gaan plannen Opgelucht!!
*Breekt even in* @Betty Gefeliciteerd meid! Hoop zo erg voor je dat de medicijnen werken en dat het nu wel goed blijft gaan!!!!! @Sophy en alle meiden Ik hoop dat het binnekort ook voor jullie raak mag zijn meiden en dat het uiteraard goed blijft gaan. *Breekt weer uit*
Bettes wat een shit nieuws van je werk zeg! ga je die alternatieve baan wel aannemen of zoek je liever wat anders? snap dat zwangere collega's best confronterend zullen zijn! wie weet kun je binnenkort gewoon meekletsen dat zou mooi zijn! wanneer moet je stoppen op je werk? BB hoe gaat het bij jouw? heb je nog es getest? of is de vmk al begonnen?ik hoop zo dat alles goed gaat nu! wanneer kun je voor een echo of heb je nog niet gebeld? Hoever ben je nu eigelijk? en rond welke tijd ging het normaal mis? vind het spannend nu voor jouw hoor..je hebt in ieder geval heel wat meds die je ondersteunen hopelijk doen ze hun werk. ik ben hard aan het duimen voor je in ieder geval. sophy fijn dat je werkgeefster zo begripvol reageerde!
He ladies! Zomerr en Laurie: bedankt voor jullie felicitaties! laurie, jij moet nog maar even zie ik... Spannend hoor!! En Zomerr, dat zuur dat jij moet slikken (wat ik in je handtekening zie) dat woord staat ook op mijn doosje apsirine. Klopt dat? is dat aspirine wat je slikt? Hoop dat het bij jou ook goed gaat meis! @Soph: testen worden nog wel donkerder, maar toch heb ik niet het vermoeden dat het deze keer nu ineens wel goed gaat... Mijn testen worden altijd nog wel donkerder in deze fase. Ik ben er heel nuchter onder dit keer. Ik probeer het gewoon te zien als overtijd zijn en straks een late menstruatie als het doorbreekt. Heb gisteren ook een glaasje wijn gedronken op een feestje en een heerlijk sigaretje gerookt. Ik ben iedere keer zo van slag omdat ik mijn hele leven omgooi en aanpas in die 2 weken dat ik zwanger ben... Ik heb er voor gekozen om dat nu eens één keer niet doen. Ga ik voorbij het punt waarop het altijd misgaat en hoor ik daadwerkelijk een keer een hartje, dan zal ik uiteraard daarna gelijk als een brave monnik gaan leven... @Hip: Ik ben vandaag 4 + 2 Het gaat elke keer op een ander moment mis (het wordt steeds korter) 1: 6 + 0 2: 5 + 5 3: 5 + 3 4: 5 + 2 5: 5 + 0 Als de lijn zich doorzet dan ben ik dit keer zondag of maandag aan de beurt Trouwens: nader jij de testdatum al??
@Betty Volgens mij wordt het ook wel Ascal genoemd. Prik dit samen elke dag in mijn bovenbeen met Fraxiparine. Ik heb met mijn gyno alles nagelopen wat uit testen was gekomen en mijn stollingsonderzoek was volgens haar genoeg uitwijkend en had al veel eerder nog een keer getest moeten worden maar ik was ''helaas'' al weer zwanger. Dus vanaf nu moet ik mijn zwangerschap(als alles goed blijft gaan uiteraard) bij de gyno doorlopen en verplicht in het ziekenhuis bevallen maar ook dat heb ik er voor over Probeer positief te blijven tot week 6/7 nam ik eenmaal daags alleen een tablet en nog geen prik en dacht ik als dit het verschil moet gaan maken Tot nu toe nog nooit zover gekomen dus het zal wel