Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Nee zeg Betty, je krijgt deze keer geen mk hoor! Nu je eenmaal weet wat je mankeert plus oplossing gaat het goedkomen. Dat moet maar gewoon :) dus blijf ik voor je duimen en hopen en positief denken :)

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    bb ik snap je instelling heel goed! je kan nu wel weeer hieper de pieper gaan doen omdat je zwanger bent en positief blijven dat het dit x wel goed gaat, maar dan is de teleurstelling des te groter als het straks misgaat. inderdaad maar es ff rustig afwachten en als je straks over de 6 weken bent en nog steeds zwanger en ook nog es een kloppend hartje ziet dan volop gaan juichen.
    en 1 sigaretje en wijntje maken ook niks uit.
    ik blijf in iedergeval wel hoop houden voor jouw en keihard duimen.
    pfff kon je maar 2 weken slapen he dan geen de tijd lekker snel!

ik kan dinsdag testen, ik vind eigelijk dat de tijd behoorlijk snel gaat deze x, wil er ook niet te veel mee bezig zijn want dat is de teleurstelling te groot straks.
    moet morgen nog werken en dan een heel weekend vrij!! joehoe!! heb het hardstikke druk het weekend met leuke dingen dus dat vliegt voorbij en dan kan ik alweer bijna testen!

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dag dames,

Ik ben een lijstje aan het maken van dingen die ik hier tegenkom op het forum, ik wil ( met een bloedonderzoek) nog van alles uit laten sluiten. Dus ii schrijf op: test op b12, stolling en gewoon voor de zekerheid nog een keer schildklier. En ik begin gewoon ook eens over ascal.
    Zomerrr, klinkt als een fijne gyn die aan dit soort dingen denkt en meewerkt. Mijn gyn is nooit begonnen over zoveel dingen die ik hier allemaal lees... Mag ik vragen bij wie/waar je zit? Ik zoek nog steeds een ander in plaats van die hork die ik nu heb...

Ik werk in utrecht. Ja ook met een vast contract, mijn functie heb ik nog anderhalf jaar ( dus op zich, waar gaat het over). De alternatieve functie gaat dan ookmpas in per 2014. Als de commissie volgende week besluit dat het een passende functie is, dan moet ik hem accepteren. Ik heb daar niets in te zeggen, de andere afdeling trouwens ook niet. Als ik toch weiger dan betekent dat mijn ontsalg in 2014. Ach, dan ga ik toch lekker met mijn toekomstige uk thuiszitten?! Haha, we'll see.

BB, still going strong? Hope so meid!

Wat betreft mijn baan, ik werk bij utrecht

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Betties: je kunt de hele lijst met onderzoeken hier vinden:
    http://www.herhaaldemiskramen.nl/
    En klik rechtsonder op Praktische informatie. Zou wat zijn als je gyn in NL daar allemaal aan mee wil werken, dan heb je een primeur te pakken :D
    Waarom bel je niet eens naar het UMCU of de VU om te informeren?

Toch vervelend van je baan maar meid in 2014 heb je allang wat anders gevonden of zit je lekker thuis met een heel stel kindjes :)

Hip: blijf voor je hopen dat het raak is :)

Hier: Soof is boos :x Beste vriendinnetje zwanger (na die mk weer eerste ronde raak en natuurlijk een plakbeeb) en maar leuteren "ja ik begrijp je wel hoor, ik begrijp je helemaal".. rot op joh, je begrijpt er niets van. Wil je echt jouw 2 rondes vergelijken met mijn - ben de tel kwijt - 42 teleurstellingen en al die mks en dat ik nu ivf moet doen? Wat weet je nou helemaal van mijn wereld en van mijn verdriet en de rauwe pijn van al die jaren... Ga lekker andere mensen zitten begrijpen en laat me met rust :( Zei het hormonster :)

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sophy dank voor de tip. Ik ga inderdaad eens bellen!
    Enne, ja die zijn het moeilijkst, vriendinnen en familie die blij nieuws hebben.... Poeh dat is slikken. Nou scheld maar raak hier. Helaas, begrijpen wij het hier wel.... Moeilijk hoor...

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Betties
    Ik zit bij van Hof in het Ikazia in Rotterdam. Vind haar echt super fijn!

@Sophy
    Het is logisch dat je boos bent en dat je vind dat zij jou nooit kan begrijpen want dat kan ''helaas'' ook niet.

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ach ja... ik ben ook niet boos dat ze zwanger is, ben blij dat het bij haar gewoon is gelukt :) Het is alleen dat: ik weet precies hoe je je voelt :( ik begrijp je helemaal :( je zal het wel moeilijk vinden :( ja dat begrijp ik echt :( Grommerdegrom. Want ze weet niet hoe ik me voel, begrijpen gaat niet lukken tenzij je dit zelf meemaakt (zoals jullie helaas) en met dat soort kreten zorg je ervoor dat ik dichtsla. Je kunt beter vraaaagen hoe ik me voel zonder dat voor me in te willen vullen.
    Tja... het zal goed bedoeld zijn :) Ik kom me alleen hier even afreageren haha.

Wie kent deze trouwens? Vriendinnen die zeggen: als je je rot voelt, mag je altijd langskomen. Serieus, als ik me rot voel, ga ik juist niet langs, dan lig ik in bed zielig en alleen te zijn... Je kunt beter af en toe een pan soep bij me langsbrengen als je een goede vriendin wilt zijn ;)

Seg... Het is blijkbaar niet zo'n goede dag voor me :p Moet alweer lachen om m'n eigen gezeur.

Zomer wat onwijs fijn dat het bij jou goed gaat zeg :) Voel je je al zekerder dat het goed zal blijven gaan, dat je een beetje durft te genieten?

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    nou soph, zo'n dag mag hier gewoon! Maar je hebt mij een duwtje in de (hopenlijk) goede richting gegeven: ik heb zojuist een afspraak voor een soort van second opinion/kennismaking in het UMC gemaakt. Ik kan 22 juli terecht, nog net voor mijn vakantie. Dus wie weet hoe snel we dan na de vakantie kunnen doorpakken met wellicht een eerste keer IUI? Voelt lekker om weer iets te ondernemen.
    Nu hopen dat ik in deze twee rondes nog gewoon lekker zelf zwanger wordt en ik de afspraak kan afzeggen!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dank :)

Betties goed zo! Natuurlijk hopen we dat t niet meer nodig is, maar als wel, dan zit je goed bij t UMC :)

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik voel me nog steeds super onzeker en ondanks 3 goede echo's kan ik nog steeds die knop niet omzetten.
    Ben nog steeds bang voor die teleurstelling die nu super groot zou zijn.

Dat met vriendinnen herken ik helaas ook vooral mijn schoonmoeder kan er wat van.
    Ik ben weer zo boos op haar heb nog nooit zo'n egoistisch iemand mee gemaakt;)

Meid mijn miskramen vallen in het niets in verglijking wat jij de laatste maanden extra mee heb moeten maken.
    Je moet ongelooflijk sterk zijn!

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Zomerrr, drie echos, dat is fijn zeg! Hopenlijk kun je snel echt de knop om zetten en genieten!

Enne, ik heb het met mijn moeder... Die is in die zin van de oude stempel dat zij steedds zegt: wees blij (?!), want er was iets mis met het kindje en wie weet waar je voor bepaard bent gebleven.... Terwijl mij inmiddels meer dan duidelijk is dat er -niet altijd- sprake is van een slecht vruchtje of zoiets... Maar dat zoiets simpels als utro of aspirine al het verschil kan maken... Ach ja...

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    *breekt even in*

Ik ben ook op het herhaalde miskramen spreekuur van het UMCU geweest en ik vond het heel teleurstellend. De gyn was het hele gesprek door alles aan het afhouden en ze trok alle clichés uit de kast: "Waarschijnlijk gaan we niks vinden, de kans op een goede volgende zwsch is 75%, waarschijnlijk is het gewoon pech hebben, etc."
    Ze doet nauwelijks onderzoek, alleen schildklier, homocysteine en 2 stollingsdingetjes.
    Je mag meedoen aan een onderzoek naar Utro, maar dan heb je 50% kans op placebo; buiten die studie om schrijft ze geen Utro voor, de goede werking acht ze (nog) niet bewezen.
    En ze waarschuwde ons voor het buitenland met hun gevaarlijke protocollen die niet hielpen.

Je snapt wel dat ik me niet geholpen voelde en meteen na het eerste consult Gent heb gebeld.

Wellicht heb jij wel iets aan het UMCU, maar ik dacht, ik waarschuw je maar vast voor een teleurstelling voor het geval je hoge verwachtingen had ;).

*breekt weer uit*

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik lees hier wat over het umc, wij zittn bij het antonius ziekenhuis, die heeft mij zonder moeilijk te doen op de utrogestan gezet, misschien een idee om contact met ze op te nemen.
    In september zullen wij beginnen met ivf als de utrogestan niet werkt, ze werken samen met het umc.

14. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He lieverds,

Vandaag voor de 2e keer bloedgeprikt. HCG van dinsdag 62, naar vandaag 58... Wederom einde verhaal dus :(

Ik ga gauw mijn utro en de prednison opbergen en wachten tot het losgaat beneden. Mijn ervaring is dat dat door de utro nog wel een paar dagen kan duren...
    Heb nu maar 1 concrete wens, en dat is dat ik volgende week zaterdag zo fris als een hoentje op vakantie kan.

Van het weekend ga ik weer op jullie allemaal reageren maar wil nu even een avondje heel zielig zijn.

Liefs BB

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ach nee, wat vreselijk verdrietig. Heel veel sterkte x

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Betty sterkte

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ohh betty heel veel sterkte!! Xx

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Neeeee... Dat kan toch gewoon niet waar zijn. Wat erg Betty en inderdaad rond de tijd waar je al bang voor was. Ik hoop voor je op een snelle afwikkeling zonder al teveel pijn.. dikke knuffel, het is zo oneerlijk

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Zomer bedankt :) Ik voel me niet heel sterk.. het is gewoon: je doet het met wat op je pad komt, hoewel het heel fijn zou zijn als er nu een stukje pad zonder obstakels kwam ;) Uiteindelijk zijn we allemaal heel sterk dat we ervoor blijven gaan, soms even zitten om bij te komen, soms elkaar de hand reiken en weer op weg helpen en hopelijk eindigen we dan straks allemaal met een gevulde buik en daarna gevulde armen :)

Stiekem wel fijn dat jullie ook mensen met gare opmerkingen om je heen hebben...

Fijn weekend dames :)
    En nog een knuffel voor Betty

20. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    lieve betty, alles wat we je hier nu wensen kan de pijn toch niet verlichten maar toch wil ik zeggen dat ik aan je denk.

Deel Deze Pagina