Sophy, super dat de uitgangsecho helemaal top was! kan je mooi beginnen met de hormonsters! *Sophy's eitjes GROEI!!* Inger, wat stom dat ze er helemaal niet voor open staan, want met de bollen is het echt zo dat als het niet baadt dat het zeker niet schaadt. Als je lichaam het hormoon niet nodig heeft zal het lichaam dat niet opnemen en gaat het er gewoon weer uit. Jouw historie is idd niet niks (net als die van Sophy, die is ook zeker niet niks). Hopelijk voel je je nu wel weer helemaal top na die operatie in februari.
Inger ik heb nog een doosje met nog 22 stuks utro liggen (100 mg) die ik met liefde naar je opstuur. Stuur maar pm als je interesse hebt.
He inger wat stom dat ze je niet willen helpen! zijn er in je zkh niet meerdere gyns? of fertiliteitsartsen? hier was mijn gyn er ook echt op tegen maar daarna een afspraak bij de fertiliteitsarts gemaakt en ze stond er wel open voor en inderdaad baad het niet dan schaad het niet. Je kan ook zelf bestellen inderdaad. weet niet of het duurder is dan via recept ik moet op 3 doosjes 5 eigen bijdrage betalen en de rest gaat van mijn eigen risico af. de laaste x moest ik 45 betalen aan het eigen risico maar had ook clomid en pregnyl dus weet niet precies hoeveel de utro is. ik zou gewoon zelf gaan proberen zeker omdat je nu al zwanger bent zodat t je ook niet te laat bent. heftig hoor wat je al allemaal mee hebt gemaakt...hopelijk gaat het nu goed. ik duim hard voor je! Pfff inderdaad de bijwerkingen zeker de 2de week erg heftig hier. Het voelt dan gewoon alsof ik zwanger ben..gevoelige borsten, vroeg wakker, heftig dromen, huilen om alles, prikkelbaar en zelfs allemaal steekjes en krampjes in mijn buik heel verwarrend vind ik het. betties balen meid weer zo'n heftig begin van de ongi..ik heb sinds de utro ook meer buikpijn, maar echt niet zo heftig als jij beschrijft ik kan gewoon functioneren. heb je al es gevraagd aan je gyn of dit wel goed is? of wacht je ff af tot je bij het andere zkh bent? kun je nu niet ff de pil slikken zodat je timed dat het net goed uitkomt als je naar het zkh moet? is voor je te monitoren trouwens niet erg om met ongi nsar het zkh te gaan..ze beginnen op dag 3 met bloedprikken en dan vanaf dag 8 of 10 ligt eraan hoe lang je cyclus is beginnen de fm.. en de dag voor je eisprong moet je rond een bepaalde tijd sexen en de dag van de eisprong is dan de samenlevingstest dan kijken ze of de spermacellen kunnen overleven in het bmslijmvlies ze halen dan een beetje slijmvlies uit je bm en bekijken dat onder de microscoop. bij mij maakte ze ook meteen een uitstrijkje. de samenlevingstest doen ze trouwens niet in elk zkh. ik had de dag na de test nog een x een fm voor te kijken of het ei ook echt was gesprongen dat zien ze aan het vocht wat achter blijft.. en daarna moet je op 7 dpo weer bloedprikken... dus ik zou zorgen dat je aan het begin van je cyclus zit cd1,2of 3 dan kunnen ze meteen beginnen anders moet je mss een ronde wachten. heel veel succes alvast. betty fijne vakantie en succes met de predni!! Ik ga hard voor je duimen! wij hebben ook een vakantie geboekt ff lekker 8 dagen bakken aan het strand! over 2 weken gaan we naar spanje..lekker heb er zin in!!
Dus jullie zeggen doen? Ik ga ervoor! Bedankt meiden voor alle info! Jeetje,.alles wat ik lees hier is heftig! Sterkte allemaal meiden!
@Inger Ik heb er nu nog 50 over ongeveer en nog een nieuw recept van 100 stuks. Laat maar weten als je er interesse in hebt!
Dames weer een vraagje, veranderde het van binnen bij jullie ook bij het gebruik van utro? Valt mij zo erg op dat het van binnen helemaal zacht en opgezwollen is, bm ligt enorm laag en heb echt moeite om de bollen goed naar binnen te brengen?
Jane, toen ik de bollen gebruikte had ik een paar dagen na de TP ook dat het lastiger was om in te brengen. Je BM daalt omdat je zwanger bent en daar komt het dus door. Ik was toen ook zwanger. Dus dat is wel een goed teken!!
Ik doe ze altijd met de inbrenghuls inbrengen dus geen idee eigelijk. heb je er last van verder? jeuk of pijn of iets?
Meiden ff een vraagje: ik voel me belabberd en vandaag nog minder dan gisteren ... Voor me gevoel is dat een goed teken ... en ik zou graag een test doen, maar dat is nu nog te vroeg m'n NOD is 11/7 pas. Maar stel ik wil iets eerder testen voor NOD, welke moet ik dan hebben (zo'n test waarmee dat het beste kan)?
Ik zou "gewoon" de kv 2v5 nemen, die kan je een dag of 4 voor je nod gebruiken. Ben benieuwd Tori, het is wel heel vroeg om symptomen te hebben maar zou toch fantastisch zijn als het klopt Kan je me vertellen.. ze zeggen dat je de deca langzaam in moet spuiten zodat het niet zo brandt.. hoe langzaam is dat?
Inger, ik zou het aanbod van de lieve meiden hier aangrijpen en de utro gebruiken. Is met jouw voorgeschiedenis zeker het proberen waard! Ik heb net bij de apotheek 4 doosjes 100mg gehaald met bijbetaling van 5,32 euro (eigen risico is allang op), dat is genoeg voor 10 dagen. Online betaalde ik 80 euro voor 4 doosjes van 200mg, 20 dagen voorraadje. Anders gewoon nog een keer een (andere) gyn proberen
Nee totaal geen jeuk, voelt gewoon enorm gezwollen aan, erg zacht en bmmond dus echt heel laag, lijkt ook een stuk krapper en korter van binnen. Vandaag 5 of 6 dpo.
Sophy, thanks. Ga ik die van het kv maar even halen deze week. Ja deca langzaam inspuiten is beter en vergeet ook niet de ampul een half uur van te voren uit de koeling te halen! tel tot 8 of 10, zo langzaam deed ik het ongeveer. Pff, de hele dag wezen surfen, topweertje! Maar nu behoorlijk moe. Net nog risotto gekookt, die lekker oppeuzelen en dan zo relaxt op de bank! (ai, het bed moet ook nog opgemaakt worden)
Jane, ik heb sommige dagen ook moeite met inbrengen. Voor mijn gevole moet ik dan zowat wroeten om ze een plekje te geven. Inderdaad voelt dan helemaal opgezwollen en soms stoot ik al meteen tegen mijn baarmoedermond aan. Weet eigenlijk niet of dat zonder utro anders was, zat toen niet dagelijks met mijn vingers in mijn doos, haha. Maar valt mij dus ook op dat ie soms heel hoog zit en dan makkelijk gaat en andere dagen niet... Tori: zou natuurlijk super zijn! Dan is dit vlak voor je nieuwe ronde toch? Maar ehm, 10 dagen voor dpo, dan heb je toch net zo'n beetje je ei gehad? Is wel heel erg vroeg dan toch? Hopenlijk blijkt sraks je gevoel te kloppen meid!
Bij mij is het dus eigenlijk al zo sinds mijn ei, voorheen had ik dat niet daarom was ik benieuwd naar de wat ervaringen.
Betties, ik heb een kort cyclus ; en mijn ei is altijd 14 dagen voor NOD (27/6) dus dat klopt dan wel. Yep, vlak voor mijn nieuwe poging ; als ik de 11e ongesteld word dan kan ik me weer aanmelden en dan heb ik eind deze maand een TP. oooh zou echt fantastisch zijn als het niet nodig is! ben aan het hopen op een wonder, maar goed dan moet het niet weer op een mk uitdraaien, daar ben ik wel een beetje klaar mee.
hallo dames hier weer nieuws van mij Ik heb vorige week mijn nacontrole gehad bij mijn gyn na de laatste curritage Alles bleek weer goed te zijn daar binnen zoals ik verwacht had, ik was inmiddels al ongesteld geweest. Dus ik kaartte het gebruik van utrogestan aan aangezien ik alle onderzoeken had gehad van haar zoals ze zei en er niets te vinden was. Zij nam er nog geen eens de tijd voor om te luisteren en het serieus te nemen en wimpelde het gelijk af dat het niet bewezen is dat het helpt en dat zij niet zomaar medicijnen uitschrijft. Volgens haar heb ik gewoon pech gehad en was de kans nog steeds na 3 miskramen groot dat ik nu een gewone zwangerschap zou kunnen hebben, gewoon proberen. Ik wist al genoeg. Ik ben door haar doorverwezen naar het Radboud ziekenhuis voor verder onderzoek en mijn afspraak is al volgende week. Zijn er anderen die er ervaring mee hebben? Ik moet wel zeggen dat ik een ding raar vind aan het Radboud, je krijgt alleen een afspraak met een co-assistent, de artsen daar kom je nooit bij, de co-assistenten die bespreken alles met hun, wat mij niet een fijn gevoel geeft want ik heb er zo niet alle vertrouwen in. En ik was niet zelf degene die de afspraak heeft gemaakt dat is via de gyn zelf gegaan. Ik heb dus gelijk een afspraak in Gent gemaakt bij dr. Sutter want hier wordt ik niet echt verder geholpen en serieus genomen. Ik heb een intake op 17 augstus en moet 1 oktober terug komen bij dr. Sutter. Ik heb mijn dossier opgevraagd hier in het zhuis en ik heb een lijst gekregen met de onderzoeken die wij hebben gehad maar het zegt mij niets, ik zal het hier opschrijven misschien dat jullie iets opvalt of het jullie iets zegt, want mijn gevoel zegt dat wij alleen op stolling en chromosomen zijn getest meer niet en dat wij zelfs op die 2 niet volledig getest zijn. Ik zou het enorm op prijs stellen als jullie ernaar willen kijken: factor 8 94% Normale karyotype beide APTT 25 protromb.tijd II antitrombine II0 anticardiolipinen negatief APC resistent 4.3 lupus anticoagulans negatief prot C activiteit en antigeen normaal prot S actigeen normaal
Zo de eerste spuit deca ligt klaar, alvast uit de koelkast, ijsklontje zometeen erbij.. best spannend allemaal. Ik ben een beetje bezorgd omdat ik nog niet ongesteld ben (dag 3 na pilstop) maar ik neem aan dat het allemaal ok is We hebben straks met z'n allen met kerst een buikje Zou toch fijn zijn Tori, een spontane zwangerschap en anders moet je cryo het worden! Bieden ze je op de VU ook dag5 aan of krijg je altijd dag3 emmies? Ik heb het gevoel dat we allemaal ongeveer gelijk zitten qua cyclus trouwens. Qasim, goed dat je een afspraak in Gent hebt gemaakt. Je zult zien dat ze je daar heel goed en vriendelijk helpen! Uit je lijstje is de karyotype het chromosomenonderzoek. De rest lijkt me stolling en dat is inderdaad niet compleet.