sophy, dat is een mooi resultaat toch? Gaan ze bij jou dan een punctie doen en dan ivf of icsi? Wanneer is de punctie, deze week nog? Spannend, ik duim voor je! Hip, fijn dat het goed ding en goed getimed lijkt! Mag ik vragen... ik zie in je banner IUI 9 (pffff). Maar hoe zit dat verzekeringstechnisch? Krijg je alles vergoed of ben je inmiddels zelf aan het betalen? Of is IUI altijd vergoed. Je merkt het, ik moet daar eigenlijk nog induiken... Ego: bedankt voor de knuffels en lieve woorden. Gister bij de etos hele dure ovulatietesten gekocht. Gistermiddag was er al een aardige streep en net weer een test gedaan en die was kanller-de-knal positief. Ook veel glibberig slijm, dus aan de bak hier! Is mijn cyclus dus toch weer gewoon keurig, op dag 12 positieve test. Mijn afspraak is volgende week vrijdag, dat is dan dag 22. Ik dacht eerst dat ik ongi zou zijn dan, maar dat duurt dan nog een paar dagen. Maar ja ei is dan wel geweest dus er zal niet veel te zien zijn verder.
hier weer even nieuws van mij, Ik heb vandaag mijn eerste afspraak in het UMC Radboud, en ben reuze zenuwuachtig, ik hoop zo dat er eindelijk iets te vinden is, al houd ik er heel erg veel rekening mee dat dat hier in NL bijna niet zal zijn. Mijn afspraak in Gent staat op 17 augustus intake en dan 3 oktober bij dr Sutter en daar leef ik echt naar toe. Wish me luck today
Qasim heel veel succes bij het radbaud. hopelijk kunnen ze iets vinden duurt nog ff voor je naar gent kan.. betties de verzekering vergoed volgensmij onbeperkt de iui..in het zkh stellen ze meestal wel een maximum. hier doen ze er 6 als je geen hormonen nodig hebt krijg je er 6 zonder hormonen(alleen pregnyl) en mocht dat niet werken nog 6 met hormonen. bij mij was nummer 5 en 6 raak zonder hormonen. ze beginnen na een gelukte poging weer opnieuw met tellen. dus toen had ik weer recht op 6 zonder hormonen. maar omdat ik na poging 7 opeens geen eisprong had heb ik nu iui met hormonen. heb er nu 2 gehad en heb er nog 4 tegoed dan. hopelijk heb ik ze niet nodig. sophy wooowww das een mooi resultaat!! gefeliciteerd!! wa.neer is de punctie? heel veel succes alvast!
Jane ahh zo ik begreep het niet zo goed sorry.. hoezo dacht je gyn na 2 weken dan dat je geen ei had gehad? en kun je dan nu opeens nog een eisprong krijgen? had je bij de echo nog een follikel zitten die groot genoeg was? Hopelijk heb je snel meer zekerheid. x
Bedankt meiden. Ben de hele dag hyper blij geweest en nu dus vreselijk moe haha en een zere buik. Mag de pret niet drukken.. ik blijf maar denken "ohhhh 15" De punctie is vermoedelijk volgende week dinsdag, de 17e en dan doen ze 50% ivf en 50% icsi om de bevruchtingskans te verhogen. Mag vrijdag weer terug voor volgende fm. Rozemarijke fijn dat je een nachtje door hebt kunnen slapen! En fijne vakantie, hoop dat Thirza snel weer beter is en jullie ervan kunnen genieten. Jane wat vreemd. Kunnen ze niet even je progesteronniveau checken? Betties hop duik lekker je bed in IUI wordt onbeperkt vergoed, zo lang je een zkh kan vinden dat het wil doen. In principe wordt bij onverklaarbare subfertiliteit doorgegaan tot 12x.. meestal wordt je wel na een keer of 6 op de ivf wachtlijst gezet en in de tussentijd kan je door met de iui. Of dus als je zwanger raakt maar een mk, dan willen ze ook iets langer doorgaan, als het bewezen succesvol is zeg maar. Qasim, hoe is het gegaan vandaag? Betty lees je nog mee vanaf vakantie? Veel plezier nog, je hebt vast lekker veel zon daar
Nou dames hier ben ik weer, n adat ik klaar ben met een halve dag janken, omdat ik teleurgesteld ben weer voor de zoveelste keer, gek eigenlijk want ik wist al van te voren dat hget niet zou brengen wat ik wil maar ze kwamen vanzelf. Het gesprek begon met vertel eens hoe het allemaal gegaan is? ik vroeg haar wat bedoelt u de miskramen of de onderzoeken? ik vond het raar dat ze dat vroeg want net ervoor vertelde ze me wat ze door had gekregen van de gyn en ik bevestigde dat, wou ze nou weten wat het lichamelijk en gesstelijk met me deed of zo??? daarna vroeg ze me naar ergelijke ziektes in de familie, miskramen etc. Toen ik aangaf dat er schildklierziekte bij ons in de familie zit ging ze daar niet op in. ook niet de trombose. toen begon het verhaal van dat ik gewoon kans heb op een normale zwangerschap bla bla bla, dat zoveel vrouwen dit krijgen en dat het eigenlijk een aanlegfout is van het vruchtje. Maar omdat ik zo graag meer wil weten kan er onderzoek gedaan worden zei ze. ik dacht toen van wat doen ze hier dan toch wel uitgebreid onderzoek??? No way hormonen onderzoeken op progesteron??? nee dat doen we niet het is niet bewezen dat dat helpt Immuniteit, dat heeft niets te maken met miskramen en mijn lschilklieren zullen wel goed werken!!!! het enige wat zij mre voorstelde is een echo ( de zoveelste) van mijn baarmoeder en een vitamineonderzoek (homocysteïne). Ik klapte dicht, moest ik voor dit helemaal naar nijmegen??? Na het bloedprikken heb ik gevraagd om de uitslag maar telefoninsch te bespreken, hiervoor ga ik niet weer die kant op. Ik ben dus teleurgesteld, maar nog meer in mijzelf, waarom ben ik nou zo boos en verdrietig terwijl ik dit al van te voren wist. Toen ik haar vroeg wat nou als dit onderzoek niets uitwijst. Haar antwoord was: dan mag je weer proberen zwanger te worden! A. Ik heb je toestemming niet nodig om zwanger te willen raken en B. besef je wel wat je zegt!!!!
Wat Klote voor je dat je zo bent teleurgesteld,.kan t me helemaal voorstellen! Is t geen optie voor je om naar gent te gaan? Dat hoor ik altijd goede verhalen over...
thanx meid en hopelijk lopen we allemaal binnenkort met een dikke buik, kotsmisselijk, een vreselijk humeur maar o zo gewenst!!!!
Ja, vandaag is m'n nod ... maar nog steeds geen teken van rood spul ; dus vannacht is het nog niet los gekomen. Straks komt het pas vanmiddag en meld ik me aan en zeggen ze weer dat ik te laat ben, daar ben ik nu dus best wel even bang voor. Denk dat ik dan gewoon een ander moment van ogs in vul en me pas morgenvroeg aanmeld en zeg dat ik 't dan net ben geworden (je moet bij ons ook de tijd aan geven, al houden ze er waarschijnlijk wel rekening mee als je het pas bijv. om 1700 bent geworden dat je dan mee doet voor de sessie van de dag erna, pff). Zou vanochtend een tenniswedstrijd spelen, maar het regende net zo hard dat ik denk dat de bannen te nat zijn ; dus heb afgebeld. Hopelijk is het morgenavond beter. Had me ook een beetje verslapen en de hoofdpijn is er ook weer dus ik was eigenlijk wel blij dat het zo hard regende. Als ik morgen maar niet teveel last heb van m'n ogs.
Quasim, wat een rotgesprek! Ik ben daar ook een beetje bang voor, dat het zo'n seillusie is om naar een ander ziekenhuis te gaan. Raap jezelf bij elkaar en ga voor Gent! Tori, heb je nog een keer getest vandaag of voelt het ook wel alsof je ongi gaat worden... waarom is het zo van belang dat je het ziekenhuis belt? Je gaat dan voor de tp toch, maar is een tijdstip dan zo van belang? (sorry ben hier onbekend mee) Hip, nog steeds een positief gevoel?
Tori stiekem nog een beetje hoop? Anders zeg je morgen dat je dan ogs bent geworden; ik neem aan dat ze met tussentijdse echo's werken en geen fixed datum van tevoren inplannen. Betties er zijn vaak beperkte plaatsen beschikbaar. Ze maken op voorhand wel een schema wie ongeveer wanneer komt; zo zouden ze bij mij de iui ook doen. Als die dag dan "vol" zit, kom je deze cyclus niet meer in aanmerking, dus ook niet voor een tp. Het is gewoon erg druk met de vruchtbaarheidsbehandelingen. Zo is het toch Tori? Ga jij nog "preventief" een afspraak in Gent maken? Ik heb buikpijn vandaag Heb het idee dat ik gister teveel heb gedaan dus nu beetje oververmoeid. Balen dus ik doe maar rustig aan nu want de eitjes moeten wel lekker doorgroeien
Betties, nee niet meer getest ... ik had maandagmiddag al wat rommel (heel weinig hoor), dus denk dat het wel gaat komen (al had ik ook de eerste week rommel wat eruit kwam toen ik zwanger was en het uiteindelijk een miskraam werd met 6 weken). Voel me verder niet zwanger, dus denk gewoon dat het komt. De rugpijn is er nu nog niet (maarja de hoofdpijn al des te langer). Met die tijd vind ik ook raar ; ik vul dat via het internet in, misschien als ik bel dat het niet belang is. Maar ze hebben me de vorige keer gebeld en gewaarschuwd dat ik me voor 12.30 in de week moet aanmelden anders ben ik te laat ... tja, maarja ; wat als je pas smiddags ogs wordt?! En in het weekend voor 11.30. Snap niet dat ze je dan niet gewoon meenemen als eerst aangemelde voor de volgende dag, dat kan toch ook?! Zeker met een TP, komt dat niet helemaal zo precies. Alleen het ontdooien en moment van TP is belangrijk, wanneer je ogs bent geworden doet er niet zoveel toe want ze wekken de eisprong op met Pregnyl om zeker te weten dat die er is geweest.
Qasim, ja je kan beter naar Gent gaan ; als ze zo tegen je doen in het zh is dat niet fijn. Daar kom je geen steek verder mee. Hopelijk gaat de tijd snel voor je en kan je weer verder! Hip, ik heb 3 'gelukte' IUI behandelingen gehad zonder hormonen. Omdat het aan het zaad van m'n mannetje ligt hebben ze besloten dat niet meer wilden doen maar over wilden op ICSI. Maar bij ons zouden ze bij nummer 4 volgens mij beginnen met hormonen erbij en dan gaan ze door t/m 6 en dat is het dan. Daarna moet je het zelf betalen dacht ik.
Sophy, ja dat klopt ; ze hebben maar een bepaald aantal plekken. Naast de normale punctie + tp's hebben ze per dag plaats voor 6 cryo tp's las ik in het boekje. Nee, ik heb nog niet nagedacht over Gent. Ik weet niet of ik er nog mee bezig wil mochten deze laatste 2 cryo tp's mislukken. Als beide uitmonden in een vmk, dan stop ik sowieso.
Eigenlijk best weinig per dag 6 cryo tp's. Ik heb wel het idee dat er van de dag5 embryo's veel meer meiden zwanger raken als van dag3'ers. Heftig meid "dan stop ik ermee". Mag ik vragen wat je dan gaat doen? Als in adoptie, met z'n tweetjes zonder kinderen, nog iets anders? Als je daar al over na hebt gedacht.
Met z'n tweetjes, zonder kinderen. Wie weet wel lekker verhuizen naar een warmer land ... dat lijkt me dan echt fantastisch! En wie weet word ik spontaan een keer weer zwanger en gaat het dan goed, maar ga er niet meer naar toe leven, ga niet meer rekenen wanneer welk moment van m'n cyclus is. Ik hoop van harte dat me dat dan lukt. Maar goed, vooralsnog gaan we er nog van uit dat het deze keer gewoon goed gaat. Nu een keer geen miskraam, maar een plakker!
Poeh tori heftig besluit zeg! ik ga nu extra hard voor je duimen dat het gaat lukken..zul je niet voor de zekerheid een testje doen nog vandaag? als je zwanger bent rommelt er ook vanalles! Iui zit onbeperkt in het basis pakket v/d verzekering had ik toevallig naar gekeken omddat iemand hier dat vroeg. zkh zelf heeft regeles hoeveel ze er doen. wij hebben ook iui omdat her zaad van mijn vriend niet heel goed is, maar het is verre van slecht. En omdat het 2 x gelukt is gaan ze gewoon door ook omdat de kwaliteit van het zaad niet afneemt. deze x was het 20 milj. waarvan 35% snel bewegend. "normaal" is ook ong. 20 milj of meer, alleen het bewegende deel zou dan minimaal 40% moeten zijn en daarvan het liefst nog een paar % extra snel bewegend. dus we zitten zowiezo op het randje van iui of gewoon zelf proberen. vandaar dat wij nu nog niet doorgaan met ivf. ben wel blij iui is toch een stuk minder heftig en voor ons lekker dichtbij. wat raar tori over het aanmelden, is je cyclus dan alrtijd het zelfde dat ze aan de hand van je ongitijdstip kunnen zeggen wanneer je tp is? Ik heb altijd op een andere dag iui..dan op 10 of 11 soms op 12 en ook een x op 14 gehad. ik krijg op dag 8 een fm en aan de hand daarvan bepalen ze wanneerik de pregnyl krijg en de dag erna iui.. als mijn eitjes nog niet groot genoeg zijn krijg ik 1 of 2 dagen later weer een fm. er worden 3 iui's gedaan op 1 dag zodat er nooit 2 potjes sperma in het lab zijn die verwisseld kunnen worden. Je maakt bij ons dus altijd pas 1 of 2 dagen voor de iui de afspraak van de iui. Als het volzit kun je nog naar een ander zkh in de buurt (hun werken samen) en andrs heb je pech, dan krijg je wel de pregnyl, maar mag dan zelf proberen. ik heb nog nooit pech gehad gelukkig..zelfs niet naar het andere zkh gehoeven dus dat scheelt.