Hip, bij een tp van een embryo hoeft dat niet perse op een bepaalde dag. De embryo is immers al een aantal dagen oud / gegroeid. Dus als je je aanmeldt bepalen zij dat het dan op die dag is (en dat is voor iedereen hetzelfde die zich die dag voor een cryo tp aanmeldt). Daarom gebruiken ze ook pregnyl, zodat dit kan. Er zijn vast en zeker altijd uitzonderingen, maar bij mij is dat niet zo. Ik heb ook wel een erg stabiel cyclus, daarom vind ik het ook zo raar dat het niet vaker lukt om zwanger te raken, ik weet precies wanneer m'n eisprong is! De zaadjes zijn te slecht en mijn lichaam maakt misschien ook wel antisperma aan en lukt het daardoor bijna nooit. In de 3,5 jaar dat ik nu van de pil af ben is het maar 2x (al denk ik 3 x maar die keer heb ik niet getest) gelukt om spontaan zwanger te worden). Het is zeker een heftig besluit, maar ik ben wat dit betreft heel nuchter en er is meer in het leven dan vader en moeder worden/zijn. Ik kan heel goed de voordelen zien van een kinderloos leven. Doet wel pijn in m'n hart om eraan te denken dat dit misschien zo zal zijn, maar ik laat het mijn leven niet beheersen. haha, neee ga geen testje doen (heb nog een Etos testje liggen dat wel), mocht ik morgen nog niet ongesteld worden dán ga ik wel eentje doen, maar vandaag niet ... ben er nu nog teveel van overtuigd dat ik ongesteld word.
Ja ik bedoelde ook in het geval dat.. want voor nu gaan we ervanuit dat je cryo heerlijk warm 9mnd bij je blijft Vind het nog steeds heftig, weet niet of ik dat besluit zou durven nemen.. ik wil zo graag..
ik wil het ook héél graag ... maar moet aan mezelf denken. maar misschien moet ik ook wel door met een volgende behandeling, want m'n vriend is er nog niet klaar mee denk ik. Uiteindelijk moet ik wel de beslissing maken, het is immers mijn lichaam
Tori, eerst maar eens voor deze pogingen gaan dan he! Toitoitoi! Ik heb precies hetzelfde hoor, in 2,5 jaar2x spontaan zwanger (en ik vermoed ook 3x, maar geen test gedaan dus heel vroeg mis). Onbegrijpelijk want uit alle onderzoeken is de uitslag "goed en prima". Zaad van manlief zelfs 'bovengemiddeld'. Ja hallo, waarom gebeurd er dan niets??? In een zeer regelmatige cyclus. Aaargh. Dus ergens heb ik ook niet zoveel vertrouwen in IUI hoor. Ik bedoel, als we het zelf doen, doen we het ook op het juiste moment en zaad is prima. Ik ben dus echt een beetje bang dat mijn eitjes niet lekker gaan of dat ik geen eisprong blijk te hebben. Dat zijn mijn vragen nu voor mijn afspraak in het UMC.
Betties, het kan ook zoveel oorzaken hebben. Misschien hebben onze eitjes wel een te harde schil en kan het zaad er gewoon niet door heen komen, hoe goed het ook is. Of zorgt onze baarmoeder er voor dat de zaadjes verzwakken om een of andere reden ; en is ons lichaam zo defensief dat het geen inbraak dult in de baarmoederwand. Ik ben altijd maar heel weinig ongesteld, de laatste paar keer zelfs maar 1 dag dat er wat bloed komt. Hoe is dat bij jou? Na de icsi weet ik wel dat ik goede eitjes hebt, want toen waren er 8 follikels en in alle 8 zat ook een mooi eitje want ze werden allemaal bevrucht. Maar jij bent al eens zwanger geraakt, dus het moet je weer lukken hoor, ik hoop het zo voor je!!
Hi Tori, Mijn menstruatie is ook geen leegloop. Dag een en twee wel best wat bloedverlies, maar dag 3-4 en hooguit 5, gaat het over in wat gepruttel en is verschoning eigenlijk alleen noodzakelijk vanuit hygienisch oogpunt zeg maar, niet dat ik nou een vol maandverband heb. Ik red het per keer met gemak met een pakje always, gaat niet eens op. Ik merk dat ik de laatste 5x nu een cyclus met utro wel heftiger ongesteld ben qua buikpijn. Meestal begint het snachts met heftige krampen en gebruik ik echt een kruik en feminax. Voelt een beetje aan als lichte weeen zelfs. Vervolgs begint de volgende ochtend het bloedverlies maar in tegenstelling tot wat ik had verwacht met zoveel buikpijn valt dat elke keer erg mee. Vind dat zo raar... Dus misschien hebben we een beetje hetzelfde...
Bij mij ook hetzelfde qua menstruatie. Zelfs op dag 1/2 verschoon ik alleen om de hygiëne, maar gezien de hoeveelheid zou het niet eens nodig zijn. Merk wel dat naarmate m'n gewicht beter in de bmi-lijntjes past (ondergewicht) m'n menstruatie ook "beter" is dus meer bloed/stolsels. Ik heb het wel eens aan de gyn gevraagd, die lachte me in m'n gezicht uit en zei dat als er maar enig bloedverlies is, dat prima is.. dat was natuurlijk wel weer in NL...
ik vraag me dus af ... als er toch weinig uit komt, dan heeft een embryo toch ook geen mooi bedje gehad zoals bij de dames die wel behoorlijk vloeien?! Maar goed ... het gaat om het bms natuurlijk en dat is bij mij altijd wel heel goed (had altijd behoorlijk last van afscheiding maar sinds de vmk in januari heb ik dat niet meer). qasim, dankje. Ik gun het mij en jullie ook zo!
Ja dat gevoel heb ik ook altijd, is het dan wel goed genoeg voor een innesteling? En dat is toch maar mooi 4 keer gelukt. Dinsdag was het CD8 en zat ik alweer op de 7mm; terwijl het minimum voor innesteling volgens mij 6mm is.. tja.. ik snap het niet, maar heb besloten dat ik in deze op m'n lichaam vertrouw dat het ok is, ongeacht hoe m'n menstruatie eruit ziet
ja, we moeten op ons lichaam vertrouwen ; die is er toch voor gebouwd! Het gaat ons ook lukken, voor kerst!!
Bij mij is het wel eens gemeten in een cyclus, dit in verband met tussentijds bloedverlies (in de periode na ei en is ook de reden dat ik nu na ei utro gebruik). Vermoeden was nl dat ik teveel slijmvlies had en daardoor een soort van overstroomde zeg maar (het idee alleen al, haha). Ik had toen 11 mm en dat was aan de hoge kant maar zeker niet in de categorie 'te veel'. Bij controle een week later zat ik op de keurige 7 mm. Dus het zegt denk ik inderdaad helemaal niet zoveel. Qua afscheiding. Ik merkte eigenlijk deze ronde dat ik ineens heel glibberig slijm heb rond mijn ovulatie. Dit zat voorheen nog wel eens behoorlijk scheef, dan had ik het veel rond dag 6-10 ofzo terwijl mijn ovutest pas op dag 12 positief was. Viel me op dat ik nu de twee dagen (gister en vandaag) dat ik een nkalpositieve test heb, ik ineens ook nu veel afscheiding heb. Misschien de accupunctuur? Haha, je gaat toch denken. Nou ja, flink aan de bak dan maar weer!
ja je moet dan flink aan de bak Betties! Ik heb ook altijd 2 dagen voordat m'n ei springt een glibberige toestand. Dat is wel zoals het hoort volgens mij. Ik duim voor je dat de zaadjes goed hun best gaan doen met het eitje!!
Toch een apart idee, dat anderen je aanmoedigen om sex te hebben, haha. Maar ehm.. Manlief is zojuist ziek naar bed vertrokken... Dus hoop dat gister in elk geval een goeie poging was en eens kijken of ik hem nog kan verleiden. Voor het goede moet je toch maar wat overhebben, toch?
Betties succes hihi gooi al je charmes in strijd!! tori heb je helemaal gelijk in vertrouwen in ons eigen lichaam! ff een aparte vraag..ik gebruik altijd inlegkruisjes voor de terugloop van de utro. nu ga ik maandag op vakantie en mijn activiteiten daar zullen voornamelijk bestaan uit zonnen en zwemmen(eten lezen slapen hihi) maar werkt dat een inlegkruisje in de bikini? Ook als je daarmee de zee ingaat? tampon lijkt me niet goed om die steeds in te doen of zal dat niks uitmaken? dilemma haha
betties, haha ; ja dat is zeker wat! maar zou toch mooi zijn als hij zich weer iets beter voelt en je 'm kan verleiden. Je moet er zeker wat voor over hebben, ook de man! Hip, tja ... zwemmen met een inlegkruisje is echt een nogo ... dan zou ik gewoon zonder gaan en laat de utro maar in je zwembroek komen, als je dan gaat zwemmen komt het wel in de zee. Denk niet dat het erg is als je een tampon in doet ; maar door de hoeveelheid zal hij niet heel lang werken misschien en gaat ie er na een aantal uur vanzelf uit (ook omdat het allemaal wat weker is van binnen, vond ik tenminste toen ik utro gebruikte).
Lekkere verhaaltjes weer hier Betties overstromende slijmvlies.. ik wist niet eens dat dat ook kon.. Elkaar aanmoedigen voor seks.. en ook precies van elkaar weten wanneer het gebeurt Hip's zwembroek vol met utro Ik doe wel zonnen met inlegkruisje, dat werkt prima, blijft goed op z'n plek zitten. Als je gaat zwemmen, wat Tori zegt, gewoon eruit en laat het maar de zee in stromen Ik ben nu wel benieuwd naar de precieze hoeveelheid.. het is blijkbaar echt veeeeeel rotzooi...
Haha, ranzige boel hier! Maar goed aan deze kant : missie geslaagd, zullen we maar zeggen. En op vakantie met utro, gewoon veel tussendoor zwemmen of douchen zodat je broekje weer schoonspoelt zou ik denken. Verder, vanmorgen had ik het met manlief even kort over 'hoe nu verder'. Ik heb volgende week de afspraak bij het umc. Gezien de ervaring van bv qasim over de teleurstellende afloop ga ik er niet vanuit dat daar nu ineens nieuwe inzichten bij komen. Ik hoop daar eens rustig mijn dossier door te kunnen nemen en hoe zij uitslagen interpreteert. Mijn eigen gyn heeft dat eigenlijk nooit goed gedaan en zei alleen maar dat het goed was. Verder heb ik een lijstje van bloeddingen die ik nog zou willen laten checken. En dan zou ik graag bespreken of zij ook iui adviseert en hoe dat gaat in het umc. Manlief begon ineens dat hij helemaal niet wist of hij wel iui wil. Volgens mij heeft hij het schrikbeeld van ivf in zijn hoofd trouwens.... Zucht, verdiep je er dan eens in. Maat goed, ik zei dat als ik toch aan de hormonen zit ze dan ook wel iets extras mogen doen nu, want ik wordt knettgek van die hormonen. Hij heeft er niet veel vertrouwen in zei hij omdat hij denkt dat het zwanger worden niet zozn probleem is maar als er geen oorzaak is voor het niet blijven zitten, dat het dan nog niets uitmaakt. Heeft ie wel een punt en dat is ook wel mijn zorg. Daarom wil ik ook graag nog wat andere dingen uitsluiten. Maar als hij dat zo zegt, vind ik dat wel naar... We moeten er op een rustig moment maar eens over praten. En eigenlijk zou hij ook wel mee moeten naa die afspraak. Hij kan niet vanwege werk. Nou ja, we zien wel hoe het loopt. Hoe staan jullie mannen erin?
Manlief... hij wil graag een kindje en heeft steeds gezegd dat als het in het zkh moet, dan moet dat maar, als ik dat ook wil. Dus hier geen probleem met enige behandeling gelukkig Waar gaat het hem precies om? De hormonen, de tijd, vertrouwen.. of gaat het om een potje vullen in het zkh? Dat laatste is vooral een schrikbeeld voor mannen Qua vertrouwen krijgt hij dat wellicht van verdere onderzoeken en een oplossing om zwanger te blijven. Ik merk wel dat ik zelf heel veel lees over de mogelijkheden, onderzoeken, behandelingen, voors en tegens.. en dat ik dat meer moet delen met hem zodat hij het ook beter begrijpt en meer actief mee gaat denken. Misschien is dat ook iets voor jou En ik begrijp dat Tori nog steeds bloedvrij is? Wat zou het fantastisch zijn als... de eerste decemberbuik...
Ja tori, hoe is het?? Geen bloed? Nog getest?? Sophy, het is ook wel dat potje vullen. Daar heb ik al eens een hele fuss over gemaakt. Want wat WIJ vrouwen allemaal aan ellendige onderzoeken, hormonen etc door moeten maken, daarbij is potje vullen toch wel een leuk onderzoek! Kan daar echt pissig om worden. En inderdaad ik lees veel en daar is hij een beetje op tegen, hij vind dit forum ook niets. Nou pech, want ik kan mijn verhaal kwijt en vind veel tips en aanwijzingen. Nu klinkt het heel negatief, dat is hij niet hoor. Maar voor hem geld ook heel sterk dat gevoel van onbegripnen waarom lukt het nou niet?