Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Waarom is hij erop tegen dat je info zoekt en t forum?
    Mijn man vond het eerst ook wat vaag maar nu is hij blij dat ik mn ei hier kwijt kan, hoeft hij t niet zelf steeds te horen :D en vraagt hij ook af en toe naar jullie of als we met iets zitten, of iemand hier geen raad weet ;) Misschie heeft je man nog even tijd nodig?

Potje vullen terwijl je vieze blaadjes leest lijkt mij ook niet heel vervelend :p

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Meiden, nog steeds geen bloed ... ook ff helemaal geen teken ervan. Maar goed, het kan nog steeds komen.
    Maar voel nu wel weer kriebels van 'misschien is het toch gelukt'...
    Nouja, nog even afwachten, als het er morgenochtend nog niet is ga ik testen.

Mijn vriend vind het ook niks het forum, maar ik heb 'm uitgelegd dat ik het fijn vind om erover te praten en dat ik dat verder met niemand kan en dat het me rust geeft en daardoor er beter mee om kan gaan. En toen begreep hij het wel en laat hij me lekker schrijven en lezen hier :).
    Hij heeft ook allerlei testjes ondergaan, maar niet zoveel als ik. Hij vond dat geen probleem, ook geen pretje maar hij wil ook graag een kindje en heeft het er voor over. Hij wil heel graag door gaan met ICSI 2 als deze mislukt. Maar vind ook dat het mijn keuze is en hij staat er net zo in als ik: mocht het nooit lukken kunnen we ook gelukkig zijn (en dus blijven) zonder kinderen.

haha, ja utro is echt smerig spul, vooral als je lichaam zelf genoeg progesteron aan gaat maken, komt bijna alles er weer uit.
    Ik zou Sophy's tip aan houden: inlegkruisje in en als je gaat zwemmen uit doen en na het zwemmen weer een nieuwe.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ohhh toch spannend Tori! Ik ook kriebels voor jou;)

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jeetje tori, dat je je in kan houden met testen! Ik zou echt helemaal gek worden. Ik hoop het zo voor je!

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    :( whaaaa ... en dan gaat de ongesteldheid dan toch beginnen. Jammer hoor! Maar goed, nu kan ik me wel aanmelden voor de cryo TP. En dat is ook wel fijn! Laten we hopen dat 't me nu gegund is en dat we deze ronde mogen. Nog een cyclus wachten is me echt teveel!

Dankjewel voor jullie positiviteit :), dat doet toch altijd goed, hihi.
    Ookal is het uiteindelijk toch weer niet gelukt.
    xxx

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wel verdorie.. vind het toch heel jammer voor je Tori. Morgenochtend vroeg aanmelden voor de tp dan maar :)

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ach, was toch ook té mooi om waar te zijn. Ik heb wel zin in de cryo TP, ik heb daar een goed gevoel over.
    Nu alleen niet zo lekker, maarja wat wil je ook als de ogs los gaat barsten. Gelukkig bijna weekend.
    hihi, ja morgenvroeg meteen aanmelden, kunnen ze niet zeggen dat ik te laat ben!

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ach soms is dromen toch ook fijn, soms komen dromen uit :)
    Vanmorgen aangemeld?

Hier.. zucht Soof is niet blij :( Net terug van de 2e fm.. er zitten nu 23 eitjes :$ Geen wonder dat ik last van m'n buik heb ;) Daarvan 13 kleintjes, waarvan ik denk dat ze straks niet rijp genoeg zijn. Die andere 10 die nog wel in de race zijn, variëren van 11 tot 18mm.. niet meer gelijkmatig dus. Ik ben echt bang dat die van 18 te snel gaat en dat we dus "te vroeg" de punctie moeten doen met het risico dat de totale oogst klein is.. zucht...
    Weten jullie trouwens dat het er prachtig uitziet :) Als ze met de echo kijken, zie je echt al die eitjes voorbij schieten als grote bollen.. plopperdeplop zeg maar :)

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    En ik begrijp dat ze die van 18 ook kunnen laten gaan (dat ie een soort doodgaat), ten gunste van de kleinere zodat die nog lekker door kunnen groeien. Zucht van opluchting :) Dan kunnen de 13 mini's zelfs ook nog wat gaan doen. Nog maar even wachten op het telefoontje uit Gent vanmiddag :)

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori knuffel meid..toch een beetje balen zeker omdat de ongi iets later was dan verwacht dan krijg je toch iets van hoop ( tenminste toen ik net terug aan het lezen was had ik hoop voor je tot ik aangekomen was bij het bericht dat je ongi bent)
    heb je je aangemeld voor de tp? spannend hoor!

soof ind. mooi he zo'n echo. ik heb natuurlijk maar 1 of 2 eitjes steeds en soms nog een paar kleintjes die niet meedoen zeg maar. maar vind het wel altijd intressant om te zien mijn bm..en de opbouw van het bmslijmvlies en en de groei vd eitjes volgen.
    zie zelf nu al het verschil tussen een bloedvat en een eitje haha zovaak al eccho gehad.
    hopelijk hou je genoeg mooie eitjes over meid. zal voor je duimen! wanneer heb je weer fm?

mijn vriend vind het helemaal geen probleem dat ik op het forum klets gelukkig. hij vind het iok niet raar ofzo.
    over de behandelingen doet hij ook niet moeilijk en heeft er ook niks optegen om evt door te gaan met ivf als dat nodig is.
    wij wonen dicht bij het zkh nu dus voor de iui kan hij thuis het potje vullen dus helemaal geen probleem. (help gewoon een handje ;) )
    zelf zoekt die nauwelijks iets op of zo dus ik moet em wel alles vertellen enzo.
    als vrouw ben je er toch meer mee bezig denk ik.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Weet nog niet.. ik stuur de uitslagen per mail naar Gent en dan bellen ze 's middags waar en wanneer de volgende fm moet plaatsvinden. Even afwachten dus nog.
    Voor nu is het credo... 23..23..23..23 :D:D

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sophy, ja dromen hoort erbij! Yep, vanmorgen aangemeld ; dus nu blijf ik bij m'n mobiele en als die over gaat ga ik 'm snel opnemen!
    13 gelijkmatig groeiend follikels dat is goed ... als die ene grotere dan of niet zo snel meer groeit of dat die 'niet mee doet' dan is 13 wel een mooi aantal.
    Het is zeker interessant om te zien al die zwarte vlekken die follikels voorstellen :). Dat dat er allemaal in past denk ik dan. En dat je dat voelt is geen wonder nee.

Hip, achja ... ik raak er ook aan gewend ; het is al zo vaak niet gelukt. De teleurstelling is steeds minder heftig omdat je er eigenlijk in je hoofd toch al van uit gaat dat het niet is gelukt. Ik leefde ook vooral naar het aanmelden voor de cryo toe.
    Dát gaat wel weer superspannend worden, vorige keer is het immers gelukt en toen werd het een vmk. Deze keer moet 't dus weer goed gaan en nu goed blijven.
    haha, ik help m'n vriend ook altijd een handje ... tja, dat werkt toch het beste. Ook voor de ICSI behandeling, toen 't in het zh moest, heb ik dat gedaan. Alles voor 't beste resultaat (hij heeft namelijk de laatste jaren erg weinig zaad, hij wordt ook een dagje ouder denk ik).
    Ja, als vrouw ben je er echt meer mee bezig ; de mijne zoekt er ook nooit iets over op. Maarja, ik ben een lopende informatiepaal wat dat betreft dus hij kan mij vragen, haha.

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Het zijn er dan zonder die ene van 18mm nog 22 stuks. Die zijn natuurlijk nooit allemaal rijp.. maar denk dat we wel van een punctie van 10+ uit mogen gaan.. hopelijk :)

Ook erg eigenlijk hoe het went.. Ik ben er nu ook rustiger onder als 2 jaar geleden gek genoeg.

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Bij mij is het eigelijk andersom..toen ik stopte met de pil was ik nooit teleurgesteld als ik weer ongi werd ik ging er eigelijk gewoon vanuit dat het niet was gelukt.
    toen zag ik het meer als meedoen in de loterij je droomt wel van wat als...maar je ligt er niet wakker van als je niet wint. je gaat er ook niet vanuit eigelijk.

toen we met iui begonnen had ik er ook nog geen moeite mee die xen dat het niet lukte, vond het eigelijk te mooi om waar te zijn als het al zosnel met iui zou lukken.
    na de 4de mislukkig ging ik me wel al wat orrienteren in ivfmaar fe 5de x was raak e(vmk) en de 6de x was ook weer meteen raak (mk) pas nu die keren na de mk heb ik er echt moeite mee als het weer niet is gelukt.
    op een of andere manier is de drang zoveel groter doordat er al 2 x iets in me heeft gegroeid fftjes.
    + de utro zorgt ervoor dat ik me in de 2de wachtweek hetzelfde voel als met een zwangerschap dus tja dat vind ik ook moeilijk.

wat je zegt tori ik ben ook zo'n wandelende infopaal hahawilt u info over zwanger worden..toets 1 over mk toets 2 over hormonen toets 3 wilt u gwoon mij spreken dan blijf in de buurt ik kom zo bij je...

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Goed nieuws!!!! Ben vanmiddag gebeld en heb 20 juli een echo en dus eind deze maand de cryo TP :D :D :D.
    Ben zoooo blij!!

Sophy, 10 zou mooi zijn!

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Wow tori super fijn!! Gefeliciteerd!

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Tori wat fijn en de 20e is ook al snel!! Heerlijk dat je gewoon deze maand terecht kunt!

Morgen weer naar Gent voor de laatste echo. Ik vind het nog steeds een beetje eng dat de groei niet gelijkmatig is, maar als we rond de 10 eitjes hebben vind ik het al heel fijn. Dan dinsdag de punctie *bibber* en ws zaterdag een dag5 tp :) Hop hop ik kan niet wachten :)

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Tori
    Wat fijn zo snel zeg!

@Sophy
    Hopelijk is de fm vandaag goed!

Hier vandaag de ''magische'' 12 weken grens bereikt!:D

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wahoe Zomer! 12 weken! Gefeliciteerd :)
    Hoe zit het nu met je medicatie, mag je dat afbouwen of moet je het de hele zwsc gebruiken?

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dankjewel!:)
    De utro ga ik nu langzaam afbouwen.
    Helaas moet ik de ascal tot 36 weken slikken en de fraxiparine (prikken) tot de bevalling;)

Deel Deze Pagina