Sophy, hihi ja duimen voor 2! haha, ja dat lijkt nu wel snel ... maar goed heb toch een half jaar gewacht na de vorige! Maar goed, bij een cryo TP heb je ongeveer 6 dagen na de cd 1 een eerste echo. Dan gaan ze dus m'n bms en follikels meten. Recept voor de pregnyl krijg ik thuisgestuurd dus dat kan ik dan begin volgende week al halen bij de apotheek. Hopelijk is er geen schaarste nu. Yeah Zomerrr, 12 weken wij 'bijna zwangeren' gaan jouw voorbeeld volgen! Ik 'loop' dan bijna gelijk met jou Sophy ik zal de week daarop de TP hebben (als alles goed gaat). We can do it!!! Kan me voorstellen dat je het eng vindt mbt de groei van de follikels, ik duim voor je dat het helemaal goed gaat. En tja de punctie ... was ik ook behoorlijk bang voor, maar toen viel 't mee en ik hoop zo dat het bij jou ook mee valt! Kijk maar lekker uit naar de TP dag dat is het leukste!!
@Tori3 Met de terug plaatsing hoorde ik van iemand dat ze dat heel speciaal voelt omdat ze zich toch stiekem een beetje zwanger voelde. Heb/had jij dat ook?
hihi, ja in principe is er dan al 'iets' in je baarmoeder natuurlijk dus ja ... ik denk dat je je meteen al zwanger voelt ; Sophy zal dat ook hebben bij de TP na de punctie. En de vorige keer bleek ik ook nog eens echt zwanger, alleen werd er wel meteen gezegd, omdat het HCG zo laag was, dat de kans groot was dat het een mk ging worden ; en dat werd het uiteindelijk ook. Deze keer mag dat echt niet gebeuren! Als ik weer denk aan de pijn die ik heb gehad toen, word ik wel bang ; dus probeer alleen maar te denken aan dat het goed gaat deze keer. Die ene embryo in het rietje die ze gaan ontdooien was een blasto toen ie bevroren werd dus die moet 't sowieso gaan redden. Maar goed, blijft spannend aangezien 't bij 10% ofzo mis gaat bij 't ontdooien.
Volgens mij is de pregnyl nog steeds slecht leverbaar, je moet een beetje geluk hebben... net als met wat daarna komt Toen ik bij de apotheek kwam, hadden ze net een nieuwe voorraad. Zei ze "de gonal moet ik bestellen en die kan je dan volgende week ophalen, wil je dan ook de pregnyl?" Eh, ik denk het niet dus; als het nu op voorraad is, neem ik het NU mee. Het liefst extra Ja de tp lijkt me wel heel speciaal. Onze mini in m'n buikje en dan hoef ik hem/haar "alleen nog maar" 8,5 maand bij me te houden De blasto's hebben een 93% kans op goede ontdooiing Daarnaast hoor ik dat de meeste meiden ook zwanger raken, alsof je echt meer kans hebt als met een dag3. Daarom gaan wij ook voor de dag5 En gaan we inderdaad bijna gelijk op Tori! Laten we dat voor ogen houden!
Het ontdooien komt helemaal goed! Daarna krijg een dikke vette positieve test in je handen en is het een plakkert! Dat geldt natuurlijk ook voor jou Sophy
sophy en tori heel erg veel succes dames! ik zal hard voor jullie duimen? nog ff een paar vraagjes...wat is een blasto? en kiest het zkh voor een 3dagen emmy of een 5dagen emmy of kies je dat zelf? of ligt het ergens aan? sorry ben helemaal niet thuis in het ivf hopelijk ook niet nodig zomer gefeliciteerd! 12 weken yoehoe! wat zijn dat allemaal voor medicijnen wat je gebruikt? ken alleen de utro.. betties hoe is het met jou? BB jij ben terug van vakantie geloof ik of niet? hoe was het? heb je lekker genoten? aan de foto's van fb te zien wel!! hopelijk ben je een beetje tot rust gekomen en heb je de afgelopen mk een beetje een plekje kunnen geven. waar in je cyclus zit je nu? ben je al begonnen met de predni? qasim heb je de teleurstelling een beetje kunnen verwerken al? hoe is het nu met je? zo ik ga jullie voor een week verlaten haha vertrek morgen naar spanje! heb er echt zin in. en als ik terug kom heb ik hopelijk goed nieuws... dus voor iedereen die deze week iets heeft succes en sterkte...en alvast een paar knuffels voor wie em nodig heeft doeiiiiiiiiiiiii
Hip fijne vakantie! En als je terug komt ben je zwanger, afgesproken? Betty jij bent inderdaad terug he? Ik heb net nog naar je gezwaaid onderweg! Heb je het lekker gehad en bijgekomen? En nu weer vol frisse moed...? Hier, net terug uit Gent.. wat is het toch een reis. Een aantal eitjes zijn klaar, maar daarachter zitten nog een paar mooie die we gaan proberen te stimuleren zodat ze ook meekunnen in de punctie. Morgen dus weer terug en dan hopelijk woensdag de punctie Oja hoe het gaat.. blasto is een stadium van celdeling, dat meestal rond dag 4-5 wordt bereikt. Dat zijn de sterkste emmies. Volgens mij zijn er 3 factoren die bepalen of het dag3 of dag5 wordt: - het ziekenhuis: in Duitsland werken ze bv alleen met dag2 tps, in Gent mag je kiezen dag3 of dag5. - hoeveel emmies: er gaan er altijd een X aantal dood, die delen niet door of hebben fragmentatie. Hoe meer emmies je op dag1 had, hoe groter de kans dat je iets "overhoudt" op dag5. Bij een lager beginaantal wordt meestal dag3 gekozen. - wat je zelf wilt: tja uiteindelijk kies je zelf. Het is het risico tussen "nu heb ik zoveel embryo's" op dag3, de angst dat je wacht tot dag5 en niets meer over hebt (dus helemaal geen tp), maar ook de kans dus dat de dag5 embryo's beter zijn voor de tp en beter om in te vriezen. Wel een beroerde keuze....
Jeetje wat gaan die trajecten toch ineens snel zeg. Jullie staan echt op rand van zwanger ( gemaakt) worden! Duim-duim-duim. De verhalen worden nu zo technisch dat ik, net als hip, wat moeite krijg om het te volgen, haha. Hip fijne vakantie! Hier gister weer begonnen met de bolletjes. Hopenlijk nu eens een keer succesvol en dat er iets mag zitten dat ook blijft zitten! We zien wel weer... Hormonster begint alweer aardig te ontwaken hier. Net een aanval van opruimwoede gehad. Ik heb echt alle kleertjes van mijn zoon bewaard, kisten vol. Daar moet ik vanaf heb ik besloten. Dus ik ben net door alles heen gegaan en heb het gehalveerd. Alleen de mooie bijzondere dingen hou ik nog, de rest mag weg. Maar *slik* dat valt niet mee met een berg utro achter de kiezen, pfffff.
Hip, veel vakantieplezier!! En ja, als je terug bent horen we graag goed nieuws. Vanaf nu alleen nog maar goed nieuws, daar streven we naar. Bij mij hebben ze na de punctie een 8cellige terug geplaatst. De blasto is samen met een 8 cellige ingevroren en nog een ander rietje met een 10 cellige en 8 cellige volgens mij (weet het ff niet meer precies, is ook alweer zo'n tijd geleden). Die ik nu dus terug geplaatst is al verder dan die ik terug geplaatst heb gekregen na de punctie. Maar goed, als ze ontdooid worden dan gaan ze weer wat terug in cellen dus ze moeten ook wel zoveel mogelijk cellen al hebben. Zomerrr, bedankt voor je positieve berichtje .
Tori kan je dan nog kiezen welk rietje eerst ontdooid wordt of is het altijd de beste eerst of het voorste rietje ofzo? Alleen nog goed nieuws teken ik voor Betties confronterend zeg.. wil je de kleertjes niet bewaren voor het brusje? Of alleen deze bijzondere dingen? En technisch.. ik heb zelf heel lang meegelezen overal en wil graag goed op de hoogte zijn, alsof dat een betere kans geeft
geen idee of ik zelf mag kiezen, ik denk het niet ; ze doen eerst de beste denk ik ; omdat de kans dat die goed gaat het grootst is. Ik zal het vrijdag horen, ook of ze beide terug plaatsen als ze beide goed genoeg zijn.
Spannend allemaal! En sophy: ja ik had dus echt alles bewaard voor een brusje. Maar ja nu ziet ie in kleding maat 104 en daarmee ben ik toe aan megakist 7 om de spullen te bewaren... dat wordt toch echt te gortig. Bovendien wil ik ook wel shoppen voor nieuwe dingen straks, haha. Dus heb nu een selectie gemaakt, jassen, spijkerbroekjes en ander onzijdig spul bewaard en veel basic dingen in de zak die ik weg geef. Zag zelfs dat ik rompers met gele vlekken had bewaard, die gaan dus echt weg nu. Haha, scheelt een hoop, heb nu nog maar 3 kisten vol. Ik was toe aan opruimen. Vind het zo confronterend om letterlijk over de babyspullen te struikelen. Op zolder staat ook nog zoveel: box, wieg, ledikant, wippertje etc, allemaal megegrote dingen. Maar ja, dat zijn ook dingen die je straks gewoon weer nodig hebt.... Nou hopen dat ik het gauw weer eens naar beneden kan sjouwen! Hormonster lijkt wel mee te vallen tot nu toe. Dit is dag 3 met de utro en de eerste drie dagen vind ik altijd het ergst. Ach ja, we zien wel weer... Sterkte allemaal weer deze week! En inderdaad: tijd voor heeeeel veeeeel positieve berichten! BB, fijn dat je er weer bent! Weet je al wat je gaat doen? Je moset toch kiezen of je een hysteroscopie of iets dergelijks ging doen? Of ben je gewoon weer begonnen met alle medicijnen?
Ego.. net weer terug van m'n wereldreis naar Gent Had de echo bij de prof zelf en ze telde er 18 (en dan nog de berg mini's maar daar kunnen we niets mee) Daarvan heeft ze er 8 gecontroleerd en die waren allemaal 20mm. Schrok nog even dat ze m'n hormoonwaarden moesten controleren om te zien of ik wel echt de pregnyl mag spuiten.. dat bracht de assistente een beetje eng.. maar alles is goed, zelfs m'n tsh naar 1,29 en dus woensdag de punctie. En nu doodop dus ik ga lekker met m'n dekentje op de bank
hoi meid, lief dat je aan me denkt, met mij gaat het up en down, bij mijn eerste zwangerschap vorig jaar is het zusje van mijn man ook zwanger geraakt, zij 3 weken later dan mij, en een plakkert. Ik zou 24 juni jl uitgerekend zijn en zij heeft afgelopen zaterdag een prachtige dochter gekregen. Ben enorm blij voor haar maar het was en is wel heel erg moeilijk voor me. Ik ben enorm close met haar maar haar zwangerschap was zo moeilijk voor mij en voor haar. En al deze spanningen en emoties vergen ook veel van mijn relatie met mijn man, we zijn beide kwetsbaar en dat merk je. Dus met mij gaat het even niet zo goed vandaar dat ik eventjes veranderd ben in een stille lezer, ben er wel maar had even geen puf om te schrijven. Dikke knuffel aan iedereen
Qasim, een hele dikke knuffel terug. Dit soort dingen is zeker niet makkelijk. Zeker niet als het zo'n goede vriendin betreft. Sophy, wat een goede score. En dan morgen de punctie, spannend! Doe rustig aan meid en heel veel succes morgen. Ik denk aan je. Betties, jouw opruimwoede lijkt wel een goed teken! Ik duim voor een plakker en dat de utro maar goed z'n werk mag doen hiervoor. Wanneer is je NOD?
Qasim knuffel voor jou! Moeilijk is het als het zo dichtbij je staat. Ik hoop dat je toch kunt genieten van je nichtje. Hier trouwens ook nog 9 weekjes tot de geboorte van m'n nichtje, ik zal blij zijn als ze er is en m'n zusje die dikke buik kwijt is Gister de pregnyl, dat is ook al zo'n lekker spulletje. Ik dacht dat de ellende zat in het spuiten, dat was pijnloos.. en 10min later was het oorlog in m'n buikje En STRESS jemig wat ben ik gestresst Ongemerkt ook echt, maar de spanning van groeit er iets, groeit het goed, zijn het er "genoeg", straks de punctie en nu dus vreselijke pijn in m'n nek. Even kijken of ik daar vandaag nog vlug iets aan kan laten doen. Nou ja.. *zeurpiet* ik ben al blij dat ik morgen voor de punctie kan en dat het er naar uitziet dat we rond de 10 goede eitjes hebben Betties, 8 kratten vol is ook wat! Net als Tori vind ik de opruimwoede een goed teken en misschien is het ook wat helend.. oude dingen weg, straks mooie nieuwe spulletjes kopen Ik hoop dat deze ronde je iets goeds gaat brengen
Qasim: meid, dikke knuffel, dit is heel moeilijk dat begrijpen wij wel. Hopenlijk kun je ook genieten van zo'n kleine hummeltje. Hip: heeeeel veeel succes morgen! Kan me wel voorstellen dat je vreselijk zenuwachtig bent en daar zullen die medicijnen wel lekker aan bijdragen! Ik denk aan je en hoop een goeie oogst! Ego, ja opruimen was moeilijk maar ook echt een opgeruimd gevoel aan over gehouden. Bovendien is het leuk om andere vriendinnen blij te maken met mijn spullen, dus het voelt goed. Ik heb zaterdag 28 juli mijn NOD. De dag we op vakantie gaan en een nieuwe tent op moeten zetten. Dus... dat beloofd wat voor manlief
@Sophy Hopelijk gaat de dag snel om voor je en kan je vannacht een beetje slapen. @qasim Snap dat het heel confronterend is. @betties Waar ga je naar toe op vakantie? Lekker kamperen dus @Tori3 Heb jij as vrijdag nou je terug plaatsing? @Betty Ben je nog aan het genieten op vakantie? Gaat het wel een beetje met je?? Gister weer een echo gehad en volgens mij moet ik toch echt gaan geloven dat dit een definitieve ''plakkerd'' is Was 5,8 cm en ben nog steeds op 26-01-2013 uitgerekend
Sophy, lekker zeuren hoor! Mag best ; die hormonen kunnen vanalles met je doen. Vervelend dat je zo'n last kreeg van de Pregnyl. Nouja ... morgen gelukkig de punctie wat ff heel spannend is maar dan heb je dat gehad! En dan focussen op de terugplaatsing. Heel veel sterkte morgen, u can do it! Zomerrr, a.s. vrijdag heb ik de 1e echo ; om te meten hoe groot 't eitje is en hoe dik het bms. Misschien moet ik daarna nog een keer komen voor een echo, maar misschien ook niet ; ligt er een beetje aan. Als ik weer moet komen is dat denk ik maandag en dan krijg ik te horen wanneer ik de pregnyl moet spuiten en dan is het volgende week zo ver , ik kan niet meer wachten eigenlijk! Wat fijn zeg ... dat je nu kan geloven dat het echt raak is . Wanneer heb je de volgende echo? Betties, dat beloofd dan wat te worden met die nieuwe tent volgende week! Hopelijk is het echt je NOD dag en kan je positief testen ... dan kan je fijn helpen met de tent opzetten zonder dat je last van je rug en buik hebt. Spannende week voor jou dus volgende week! Ik duim voor je. Ego, hier helaas nog steeds niet helemaal af van die stomme hoofdpijn. Maar goed, de ongesteldheid is ook pas echt vandaag klaar denk ik ; dus hopelijk morgen helemaal hoofdpijn vrij. Ik ben er vanochtend al niet meer mee wakker geworden dus wat dat betreft gaat het goed. Zit heel erg met vrijdag in m'n hoofd, ik wil dat het vrijdag is! En nog liever volgende week! Kreeg vandaag het recept voor de Pregnyl in huis, dus morgen naar de apotheek om dat op te halen. Lekker ruim voor die tijd dus dat moet goed gaan (hoop ik). Welterusten allemaal!