Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Moie test tori! hoe voel je je?

sophy wat een geweldig nieuws! Ik begin nu alvast met duimen dan gaat die tp zeker goed komen ;)

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Super mooie test Tori:D

Sophy wat fijn dat je zo snel toch terecht kan!
    Komt helemaal goed :D:D

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Ja, dus jullie vinden het een mooie test voor een test op NoD? Pfew... Ooh vind het zo spannend!! Ben op zich nu wel blij maar ben nog wel erg zenuwachtig voor donderdag, wat als dat hcg weer niet hoog genoeg is. Ooh daar moet ik niet aan denken.

Voel me verder oke, best wel n beetje zwanger. Opgeblazen gevoel, voel mn onderbuik steeds, moe ook nog (maar ja kon gisteravond niet goed in slaap komen, dacht constant aan de test en als ik daar noet aan dacht dan dacht aan ongesteld worden).
    En begin mn borsten nu ook iets meer te voelen, je zou haast zeggen dat het tussen de oren zit, haha. Alsof dat na een test opeens er is, dat kan toch niet?!

Wat denken jullie, ter gerustelling nog een testje doen woensdag of wachten op de uitslag vd bloedtest donderdag?

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori je moet gewoon doen wat goed voelt voor jouw. als je wil testen gewoon doen!
    en idd na de test worden de kwaaltjes erger haha denk dat het ook komt omdat je er meer aantoe geeft. voor de test wil je ook niet te vweel hoop hebben(tenminste dat heb ik) en het hcg stijgt elke dag dus ook meer kwaaltjes mss.

5. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Hallo dames, ik heb 4x een miskraam gehad en ben nu weer zwanger en heb zelf de beslissing genomen om utrogestan te gaan gebruiken.. Op dit moment ben ik 7 weken en 3 dagen zwanger en de kleine zit er nog steeds :)
    Gisteren vertelde de arts dat het allemaal tussen mijn oren zit en dat ik het alleen moet gaan gebruiken als ik er een goed gevoel aan over hou.. Voor mijn gevoe helpt het echt.

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hanneke wat mooi meid gefeliciteerd! ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan!

hier vandaag de eerste echo gehad, zag er goed uit. je kan zo vroeg alleen het vruchtzakje en dooierzakje zien, volgende week weer echo..

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
  8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, dat lijkt wel een gezichtje zo! ... zijn het er soms twee? :D

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    jaaa tori het zijn er TWEE!! heel gaaf haha

(lijkt zo inderdaad beetje E.T. hihi)

we zijn echt blij, maar is wel extra spannend en heftig. ik krijg de smile niet van mijn gezicht!

volgende week dinsdag weer echo, dan kunnen we ook de vruchtjes zelf zien.
    op deze echo zie le alleen de vruchtzakjes en toen ze individueel inzoomde zag je ook de dooierzakjes.

pfff ik plof bijna uitelkaar hahahaha vind het zo gaaf!!

10. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    whowwwww het zijn er echt twee!!! COOOL zeg.. maar ook wel weer eng, kan ik me zo voorstellen. Is toch een verhoogd risico. Maar goed, de bevalling is dan wel eerder met twee.
    Ik ben ook nog steeds zo nieuwsgierig of er bij mij twee zitten, aangezien we deze ronde ook zelf geklust hebben :). En ik wist nu zeker dat de eisprong was door de Ovitrelle, hihi.

Wow, wat een verassing zeg! lijkt mijn test een beetje op die van jou qua HCG gehalte? ...

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Je hebt een andere test gedaan dus moeilijk vergelijken maar mijne knalde ook niet hoor op de nod..die van MvM was wel erg donker voor de termijn..

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    ja, is ook zo ; elke test is weer heel anders hoe het er uit ziet.

Ik heb nu nog weer dezelfde test gekocht van de Etos en ik ga morgenvroeg nog een keer testen. Hopelijk dan wat meer bevestiging dat m'n hcg gestegen is en ben ik minder bang voor donderdag.

Sinds vandaag wel meer last van m'n borsten gehad, nog steeds niet constant heel erg maar wel de hele tijd nu een beetje. :)
    Misselijkheid is er nog steeds niet heel erg ... dat vind ik wel jammer, maar goed als het goed is en ik ben niet misselijk is dat natuurlijk ook helemaal prima :D.

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Waahhhh het zijn er twee :D Wat leuk Hip! Lekker druk wordt het straks hihi :D Mag je nu over precies een week nog een echo?

Tori logisch toch dat het spannend is! Maar voor nu ben je "gewoon" lekker zwanger en morgen een meer knallende test en dan donderdag een hoog hcg gehalte. Nog maar 36 weken te gaan :D

14. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @hip1983 woow wat mooi 2 stuks :)

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Oooh Sophy, ik hoop zo dat je gelijk hebt!! Op zich heb ik ook wel een goed gevoel erover deze keer, maar die andere keren zitten nog zo 'vers' in m'n geheugen (ookal zijn ze al tijden terug).

Was vandaag ook de hele dag moe ... ik heb echt veel zitten gapen achter m'n bureau. Ze kunnen we raden op m'n werk waar ik last van heb, haha.
    Nu maar even koken, dan eten (ben nu net ook wat misselijk aan het worden) en dan ga ik lekker op de bank liggen de hele avond!

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hanneke, ik vergeet helemaal op jou te reageren (zo met mezelf bezig, haha). Ik hoop dat het bij jou een progesteronprobleem was en dat de utro z'n werk doet en je nog minstens 32 weken zwanger blijft!
    Succes met de bollen!

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Tja.. na de eerste mk nooit meer een zorgeloze zwangerschap, en na meerdere mks al helemaal niet. Helaas voor ons.. en hopelijk verdwijnt de angst naarmate de weken aantellen :)
    Lekker misselijk is een goed teken :p

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    hallo dames, ik probeer hier nu vanaf het begin bij te lezen en ik moet zeggen dat de meeste van jullie al aardig wat mk ellende hebben meegemaakt.
    Helaas heb ik zelf ook het een en ander meegemaakt maar ook een gezonde dochter gekregen.

Op dit moment ben ik weer heel pril zwanger en op aandringen van een paar forum genoten heb ik mijn zh gebeld om te vragen naar progeseteron bepaling.
    Daar een negatief antwoord op gehad maar wel geattendeerd op het promise onderzoek.
    En daar kwam ik voor in aanmerking en kon dezelfde dag nog pillen krijgen om te starten.
    Helaas dus wel een 50% kans op placebo maar aan de andere kant weet ik niet eens of mijn miskramen/missed abortions te wijten zijn aan progesteron tekort.
    Laatste miskraam was helemaal een geval apart met een late innesteling en een traag op gang en uiteindelijk verdwenen hartslag.

Nu dus al 2 x een dosis bollen ingebracht en ik voel mij wel dubbel zo moe als de dagen ervoor:)
    Nu maar hopen dat het een mooie plakbeeb is met of zonder progesteron, ik doe het al voor et placebol- effect:)

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Pookie, hoi! knap dat je vanaf het begin aan het bijlezen bent, zijn aardig wat pagina's! Balen dat je ook meerdere mk's hebt moeten meemaken, maar gelukkig ook moeder bent geworden.
    Hopelijk is het bij jou ook een progesteronprobleem en blijft het kindje waar je nu zwanger van bent lekker plakken.
    Onderzoek naar progesteron doen ze hier in nederland niet zo gauw. Ze zijn er niet van overtuigd dat dit het probleem kan zijn.
    Ik hoefde het ook alleen te gebruiken na de punctie tp, omdat je lichaam dan zelf niets doet qua hormoonaanmaak tot de innestelling.
    Lekker he die bollen? haha, en moe zijn hoort bij de eerste weken van de zwangerschap toch (heb ik namelijk ook last van en dat zonder bollen).
    Succes!

Ego, meiden ... ik wilde vanochtend testen maar het is weer helemaal mislukt!! Nu is er zelfs niets op de teststrip gekomen!
    Dus nu kan ik de test morgen nog een keer gebruiken en hopelijk gaat het dan wel goed. :( niet leuk want had wel behoefte aan bevestiging dat het een iets duidelijkere 2e streep was.
    Heb de test trouwens vergeleken met eentje van 2010 (foto) en deze is wel beduidend duidelijker (en er is niet eens genoeg plas op gekomen want maandag ging het ook al niet zo goed), dus dat geeft me wel iets meer hoop.

Sophy, nee voor ons is een zorgeloze zwangerschap niet meer weggelegd, helaas. Dat vind ik wel erg jammer ... Denk dat het wel makkelijker wordt als ik eenmaal een gezond mini-mensje heb gezien. Hoop zo dat me dat deze keer gegund is ...

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori waarom plas je niet in een potje en steek je daar de stik 15 sec. in? gaat toch veel makkelijker? en je hoeft toch niet tot morgen te wachten je kan ook met middagplas of zo..en als je een uurtje of 2 nauwelijks drinkt is die net zo geconcentreert.
    succes meid!

Deel Deze Pagina