Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    oooh, haha ; ik heb er duidelijk helemaal geen verstand van.
    maar waarschijnlijk maakt dat voor de test dan weer niet uit anders had ze het wel gezegd.
    Maar urine van de hele dag?! Wat ik plas op m'n werk ga ik niet opvangen haha. Maar moet dus ook gewoon savonds, handig om te weten.

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ja, rugpijn herken ik ook ; had ik net dus ook last van.
    Het zijn goede symptomen! Het is niet fijn, maar toch vind ik het fijn!

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Nee je hoeft ze niet mee naar je werk te nemen, maar als je thuis bent ku. je alles opvangen. De hele dag door word er hcg gemaakt en plas je dat uit ellke keer evenveel of het nu 's morgens of 's avonds is.. alleen 's morgens is je urine geconcentreerder omdat je de hele nacht niks hebt gedronken.

Als je bijv ranja in een glas doet en je doet voor de helft van het glas water erbij...en in een ander glas doe je net zoveel ranja maar het hele glas vol met water dan zit in alletwee evenveel ranja maar de eerste is donkerder.. zo is dat met het hcg ook en ze hebben alleen het hcg nodig dus maakt niet uit wanneer je plast..
    voor de test wel, maar als je een uur of zo niks drinkten niet naar de wc gaat dan is de urine ook goed geconcentreerd.
    tenminste das wat die vrouw tegen mij zei.

Ze kwam bij mij met 5w1d 's avonds en kon gewoon toen plassen. de test knalde, maargoed mss niet helemaal eerlijk omdat het een tweeling is.

4. Lientje1976

10 jul 2012
    9
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dankje Dames voor jullie reactie.
    vind het fijn om te lezen dat jullie het zelfde hebben als ik.
    geeft me het gevoel dat ik niet de eenigste ben.

lees graag met jullie mee.

ps. de rede dat ik zo vroeg al een echo heb is om uittesluiten dat het een bbz is.

hoop voor ons allemaal dat het nu goed gaat

knuffff Lientje

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Lientje, fijn dat het je goed doet hier te kletsen :). Mij doet het erover praten en ervaringen delen ook zo goed.
    Fijn dat ze al zo vroeg een echo doen, ik duim voor je dat deze embryo gewoon goed zit nu!

Ja, het moet gewoon goed ga an bij ons nu. Lang genoeg gewacht op een plakker!

Ego, vanavond bij t strand van Noordwijk lekker buiten op een terras gegeten, maar oh wat had ik last van mn buik. Telkens als ik meer eet dan bijv 1 briodje is het mis, pfff. Ik ga niet meer uit eten, was niet prettig dat ik niet ff kon gaan liggen.
    Hebben jullie daar ook zo'n last van?

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Meiden, ik ben op 8 augustus bevallen van een prachtige zoon Thomas. Een fantastisch utrogestan wondertje. Ik hoop dat het jullie ook gegund zal zijn.

7. Lientje1976

10 jul 2012
    9
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Gefeliciteerd met je zoon

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd Laurie! Kom je nog een fotootje spammen? Wat heerlijk dat hij er is, hoop dat hij het goed doet en jullie lekker kunnen genieten :)

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Hier tja ik voel me rot. Merk dat de mislukte poging er toch in hakt en dat de combi met m'n 30e verjaardag en de uitgerekende datum van de laatste mk het ook niet goed doet. En m'n hoogzwangere zusje, onbezorgd en blij en continu zeurend over minikwaaltjes en niet één keer informeren hoe het met mij is.. met als klap op de vuurpijl "ja ik word niet goed van het wachten, het duurt echt zo lang voor ze er is" :( Jahaaa want je zus zit niet al jaren te wachten op uberhaupt een zwangerschap :(
    En hier de één na de ander zwanger terwijl ik *je zou haast zeggen "natuurlijk"* weer zit te wachten.
    Dipperdedip dus

Neemt niet weg dat ik blij ben voor jullie :) En dat jullie nu met z'n allen voor mijn pregnyl kunnen gaan plassen :p Dus ik lees even mee met af en toe een berichtje en dan vanzelf weer blij en terug hier :)

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Tori&Hip

Ik voel me nog steeds zwaar k*t eerlijk gezegt.
    Woensdag 22 aug. Heb ik een pretecho voor de geslachtsbepaling.
    Uiteraard laat ik aan jullie weten of het een jongen of meisje is.
    Zelf denk ik een jongen en mij vriend een meisje:p

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Tori3
    Ik heb daar nog steeds last van!

@Lauri
    Gefeliciteerd! :D

@Sophy
    Ik vind het zo balen voor je meid! *Geeft een knuffel*

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sophy, een heeeeele dikke knuffel voor jou! Maar jouw cryo gaat het ook worden hoor, in september (en dat is het al snel) ben jij zwanger!
    En dat van je zus begrijp ik heel goed dat dat mega zwaar is voor jou. Zo dichtbij .. en dan ook nog je jongere zusje die het dan alleen maar heeft over de baby en dat het haar te lang duurt. Pfff, voor jou (en alle andere mmm meisjes) duurt het pas lang! erg jammer dat ze geen rekening houdt met jou, dat is wel het minste wat ze kan doen. Zal wel van de hormonen komen, maar blijft jammer.
    Wij gaan flink plassen in de potjes en dan kan jij dat superpregnyl wat ze maken van onze hcg straks gebruiken. Succes verzekerd.

Zomerrr, tjee dat jij je nog steeds zo k*t voelt... ik begin ook al aardig brak te zijn ; en dat wordt er denk ik niet beter op. Pfff
    Sterkte girl!! Enneh, ik denk ook een jongen ; moet wel ; als je er zó brak van bent!

Heb net weer een broodje op en die wil alweer omhoog, jakkie. Gelukkig kan ik niet overgeven (nog bijna nooit gedaan) dus denk wel dat het erin blijft.

Geniet van de zonnige dag vandaag! Liefs voor iedereen.

13. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik zou jullie jullie advies willen vragen over het volgende:

Ik heb vrijdag 10 augustus een positieve ovulatietest gehad. Ik was heel verbaasd dat dit zo vroeg was, want dat zou een cyclus van ongeveer 24 dagen betekenen terwijl ik normaal gesproken tussen de 30-35 dagen zit. Nu kom ik net uit een cyclus van 52 dagen na mijn curettage, dus ik weet dat je cyclus flink in de war kan zijn.

Ik wilde 3 dagen na de positieve test met de Utrogestan gaan starten, maar wat nou als dit een vals positief was met deze test? Ik ben juist CB gaan gebruiken omdat je steeds een vals positief had met de testen van sensitest (of ik ben zo bijzonder dat ik drie keer in de maand een eisprong heb ;))

Ik weet nu dus niet zo goed wat ik moet doen, op de test vertrouwen en starten met de Utrogestan? Of wachten omdat ik hiermee anders een bevruchting blokkeer als het inderdaad een vals positief was?

Wat zouden jullie doen? Ik weet het eventjes niet meer nu.

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    McKenzie, misschien heb je deze maanda maar een 24 dagen cyclus, het zou heel goed kunnen. Door een mk of ma kan je hele cyclus van slag raken. Na mijn tweede vmk is mijn cyclus ook gedaald naar 24 dagen en was daarna stabiel rond de 25 dagen.
    Als ie positief is ... dan moet je er denk ik wel op vertrouwen. En je kan meerdere eisprongen hebben per cyclus ; dat is wel heel speciaal, maar het is zeker niet onmogelijk! Niks mis mee natuurlijk!
    Misschien zorgt Utro er ook wel voor dat je cyclus nu dan ook echt 24 dagen is, dus ik zou het gewoon doen, denk niet dat het kwaad kan. Succes met klussen!!

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy echt shit dat je je zo voelt maar wel heel begrijpelijk!
    En je kan best je zusje eens erop aanspreken hoor. ze zal het zelf niet in de gaten hebben denk ik.
    wanneer had je ook alweer die afspraak in gent? in augustus toch al of niet?
    en in sept de tp.
    als je maar al eens die afspraak hebt gehad dan heb je weer het idee dat je bezig bent, nu is dat eeuwige wachten zo ontzettend k*t!
    ben je niet in de mogelijkheid om wat leuks te doen een weekendje weg of zo. of mss een muur in de woonkamer aanpakken..nieuw kleurtje of behangetje leke nieuwe assesoires...mss nieuwe foto's uitzoeken voor in de lijstjes.
    dan ben je ff bezig en met je hoofd voor een gedeelte ergens anders.
    In iedergeval een dikke knuffel en ik plas me root voor je!

Tori bij mij ligt het eraan de ene dag heb ik veel last vd darmen en die drukken dan ook tegen mijn maag lijkt wel en dan kan ik echt maar met beetjes eten. en een andere dag verrek ik van de honger en blijf ik snaaien.
    mijn misselijkheid is nog steeds goed te doen moet er af en toe wel ff bij gaan zitten of liggen, maar hoef niet over te geven.

16. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Bedankt voor je advies Tori :)

Ik heb voor de zekerheid toch een bloedtest aangevraagd om te zien of ik mijn eisprong heb gehad. Ik ben toch bang dat het een valse LH piek was en dat ik met de progesteron de deur op slot doe ;)

Jammer genoeg kon de assistente de bloedtest zelf niet voor me aanvragen en moet er toestemming van de dokter komen.
    Ik hoop dus maar dat hij me hierin wel serieus neemt, en niet net zoals eerder met de progesteron ineens niet meer wil meewerken.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Bedankt meiden!
    Qua afleiding... het verdriet zit zo diep, afleiding helpt maar zo lang het duurt. Leuk een filmpje kijken, zit in het verhaal, spannend of romantisch en zo gauw de aftiteling in beeld komt, dwalen m'n gedachten weer naar een babytje... Tis gewoon lastig op het moment. Misschien ben ik gewoon ook toe aan vakantie. Ja en dus aan die positieve test :)

En m'n zusje.. tja die was er gister weer en negeert me gewoon... zwager nog even lekker met de buik knuffelen.. en dat op mijn verjaardagsfeestje.. zucht.. :( Sorry hoor maar dat doe je toch lekker thuis? Of in ieder geval niet voor de ogen van de ongewenst kinderloze zus.. :(

Ok genoeg verdrietjes

Leuk al die echo's in het vooruitzicht. Misschien met nog wel meer tweelingen hihi.. kom maar op met die extra hcg :p Hip mag jij nou morgen weer?
    En ik hoop dat Zomer zich langzaam beter gaat voelen.. en Tori lekker met de darmen in de weer :)

En ik denk dat Betties terug is van vakantie of niet soms? Waar ben je?

En een knuffel voor Betty die vast stiekem meeleest :) En voor Rozemarijke :)

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy het verdriet moet je ook gewoon toelaten. komt er toch wel een keertje uit. Maar met wat afleiding gaat dde tijd tot aan de afspraak mss wel wat sneller. Ik hoop echt dat je binnenkort ook een positieve test hebt.
    en wat betreft je zusje ik zou er echt iets van zeggen denk ik.

Mc kenzie heb je nog een bloedtest gehad? denk dat je gewoon je ei gehad hebt hoor, waarom doe je niet tempen als je zo twijfelt.

zo'n goed gevoel gehad de hele week maar nu morgen weer echo is begin ik te twijfelen of wel alles goed is. heb er wel zin in tenminste als alles goed is. benieuwd hoe ze nu uitzien.

zijn de 3 weken vakantie van betties alweer om? dat is snel gegaan.

tori hoe is het vandaag?

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    McKenzie, heb je al een afspraak voor het bloed afnemen? Als je die zekerheid nodig hebt moet je dat zeker doen.

Sophy, niets helpt om er niet aan te denken ... Eventjes afleiding is altijd goed ; maar wel erg jammer van die zwanger en zus van je. Net wat Hip zegt: praat er met haar over, je moet je hart luchten!
    Haha, ja zou wat zijn he, nog meer tweelingen. Het liefst ging ik nu ook weer m'n hcg laten testen ... pfff het is zwaar deze onzekerheid wat er aan de hand is in m'n buik. Kon ik zelf maar even kijken met een apparaatje!
    Nog 2 dagen en dan gelukkig de MvM test.

Hip, je bent al bijna 7 weken! En dan morgen een echo waarop je twee hartjes ziet kloppen. Ik duim ervoor!!!
    Ik voel me nu wel goed op het moe zijn na. Vannacht nog wel weer wakker geworden van ongi achtige pijn in m'n onderbuik / rug. Naar de wc gegaan maar dat hielp niet, 't ging wel vanzelf weer weg en toen viel ik gelukkig snel weer in slaap. Het zal zich wel lekker goed aan het vastzetten zijn geweest. Nog steeds gevoelige tepels maar niet extreem dus helemaal prima.

Ga zo ff lekker languit op de bank liggen. Fijne avond en xxx

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Die ongi achtige pijn in buik en rug heb ik nog dagelijks begin er aan te wennen, maakte me heel onzeker de eersre 2 weken. heb het erger als ik meer doe.
    Een vriendin van mij is 18 weken zwanger en ze zegt dat het bandenpijn is, maar vind het wel erg vroeg eigelijk.
    ach zolang het erbij hoort en niets ernstigs is vind ik het niet erg.
    Vind het wel spannend hoor morgen de echo...de hele week niet echt onzeker geweest het voelt gewoon goed, maar nu slaat de onzekerheid weer toe.

Deel Deze Pagina