Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Zwuimelen.. lekker hoor zo n tablet :p zwijmelen dus :)

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    he dames!

sophy zo'n baaldag is heel normaal hoor, heb ik ook nog steeds ondanks dat ik zwanger ben en al langer dan ik ooit ben geweest, denk ik af en toe nog steeds zullen we ooit dat geluk mogen meemaken.
    maar ik blijf hard voor je duimen dat je snel zwanger gaat zijn.

tori tis echt een super leuk boekje van kluun, mijn vriend had eerst ook zoiets van wat moet ik daar nu mee ik lees nooit! maar naar 3 bladzijdes was die om, echt super grappig! ook voor jezelf trouwens.
    uiteten is ook altijd lekker natuurlijk, kun je nu alweer meer op zonder buikpijn?

volgensmij zie je bij mijn buikje ook nog niet echt verschil, is er wel 1,5cm. sommige broeken krijg ik ook al niet meer aan, andere wel nog, maar tegen de avond dan zit die knoop zo ontzettend irritant in mijn buik te duwen.
    doe ook thuis meteen de joggingbroek aan als ik niet meer de deur uit hoef.

dinsdag weer echo ik heb er zin in! vind de tijd redelijk snel gaan, maar als het er opaan komt begin ik me weer zorgen te maken, of alles wel goed is.
    denk dat dat de hele zwangerschap wel blijft.

gisteren was ik ff aan het internetten en babykamers aan het kijken enzo, beetje ideetjes opdoen.
    voor ik het wist was ik al behangetjes aan het kijken en alles en heb nu al voor jongen en voor meisje de babykamer helemaal klaar in mijn hoofd hahaha.

heb ook een mapje gemaakt op de pc met fotootjes van de meubeltjes en behang en accesoires enzo wat ik leuk vind, ik sloeg een beetje door geloof ik hahaha!
    heb er zin in, was ik maar alvast 20 weken!
    mijn vriend vond alles wat ik wou leuk gelukkig.

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hip, Moet t boekje nog maar even in de boekenwinkel gaan kijken dan.
    De buikpijn is wel minder erg vind ik nu, maar als ik het nu heb ben ik ook meteen misselijk. En vanochtend, mn ontbijtje klaar maken ook mega kotsneiging, echt heel lekker met t eten gaat het dus nog niet.
    Voordeel is dat ikniet kan overgeven dus er is nog niets uit gekomen.
    Ja s avonds is een strakke broek niet prettig, ikdoe dan ook meteen mn relaxbroek aan (die ik gekocht heb toen ik voor t eerstzwanger was, maar nu ga ik m hopelijk eindelijk ook es met dikke buik gebruiken).

Sophy, haha ja zwijmelen :) hopelijk wel! Hmm nonalco cocktail, ook best lekker!

Babykamers heb ik nog niet aan gedacht, eerst echo... Nog twee dagen te gaan en danis de dag daar. Nu nog maar ff aan het werk.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi, ik heb nieuwe ovulatietesten besteld, vanaf woensdag ga ik testen. En ik denk dat ie vrijdag positief is. Mijn schoonzus die werkt in een ziekenhuislab en sinds kort doet zij ook het opwerken. Heb haar uitgehoord hoe dat gaat... En zij gaf aan dat zij anderhalf uur de tijd heeft om om het in orde te maken. Zo lang?? Ik dacht dat zoiets veel sneller ging. Dus mijn vraag aan ervaringsdeskundigen: hoe lang duurt een inseminatie dan? Ik heb het idee dat we er minstens 2 uur mee zoet zijn? Eerst manlief aan de gang, dan anderhalf uur prutsen, inbrengen en een kwartier blijven liggen...
    Nou daar gaat ons weekendje weg vrees ik. We kunnen vanaf vrijdagavond naar schagen. Dat is niet echt lekker heen en weer naar utrecht. Nou ja we zien wel even hoe de test uberhaupt uitpakt en of ik dan op zaterdag of zondag moet komen.

Voelde me trouwens van het weekend heel raar. Steeds misselijk, borsten nog best gevoelig. Ik dacht even.....'t is me een keer eerder gebeurt dat ik zwanger bleek terwijl ik gewoon ongi was geweest. En mijn ongi was deze keer met 2 dagen al zowat over.. Had geen test meer en heb een ovulatietset gebruikt. Maar die bleef wit. Kom ik vanmorgen op het werk, blijken er drie zieken met soort van buikgriepklachten... Er zal dus wel gewoon wat heersen, haha.
    En ik slik sinds een week extra vitamines: b12 en tarwekiemoliecapsules. Misschien is het ook wel een reactie daarop.

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties bij ons ging het zo er waren 3 tijden op een dag waar iui werd gedaan. zodat er nooit 2 potjes sperma tegelijk in het lab zijn.
    je had 8 uur inleveren, half 11 insiminatie
    11 uur inleveren, half 2 insiminatie
    2uur inleveren, half 5 insiminatie.

Wij wonen 5 min vh zkh, mijn vriend deed hier zijn ding en bracht het ff naar het zkh en dan gingen tegen de tijd vd insiminatie samen.

waren dan meteen aan de beurt als we ons meldde insimineren duurt paar min. en dan 10 min blijven liggen.

tori spannend overmorgen de echo! Ben benieuwd naar de echofoto.
    ik was ook wat hard van stapel gelopen met kamertjes kijken enzo, maar het is zoooo leuk haha.

gisteravond film gekeken op net5 de timetraveler's wife ik heb zo moeten huilen, niet normaal! denk ook de hormonen.

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip dank voor je antwoord. Dit zetten ze dan precies ff niet in de folder... Tussentijds kun je dus gewoon weg als je een tijdstip hebt dat je terug moet komen, dat is wel fijn. Nou ja we zien wel hoe het gaat lopen....

Kamertjes kijken, leuk! Ik ben ook bezig maar dan voor onze zoon. Die slaapt nog steeds op zijn babykamer, inmidels in een groot bed, en aangezien hij bijna 4 is wordt het echt tijd voor iets anders. Al die tijd hebben we het zo gelaten 'voor de volgende', maar ja aangezien die nog niet in zicht is, moeten we de rest miet op on hold zetten. We gaan hem lekker verhuizen naar de grote kamer en daarmee aan de slag. Heb al supergaaf fotobehang van thomas de trein gezien! Dat vindt ie helemaal fantastisch! Ben ook begonnen met de voorbereidingen voor zijn taart, die wordt ook thomas de trein stijl, haha.

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    gaaf betties ga je zelf zo'n mooie taart maken? vind dat altijd knap als mensen zo'n mooie taarten kunnen maken, wil ik ooit ook nog es gaan leren. had er eerst nooit tijd voor en nu tijd genoeg maar weinig energie.
    wanneer is je zoontje jarig?
    een hele mijlpaal al he 4,dan gaat die dadelijk al naar de basisschool, leuk en spannend denk ik.

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    hi Hip, ja ik ben zo'n taartenmuts haha. Geef ook wel workshops, dus.... Ik zal wel een fotootje plaatsen van de taart als ie af is. Zijn feestje is 9 sept, hij wordt 12 september 4. Morgen kennismaken met de juf en de school. Spannend allemaal, en ik vind het emotioneel ook wel moeilijk hoor. Had het ooit heel anders bedacht, dat we dan misschien zelfs wel aan baby drie aan het werken zouden zijn, haha. Dus dat doet wel een beetje pijn. Zoonlief zelf vind het spannend, kan zich nog niet voorstellen wat school is. Dus hopenlijk kan hij deze week al een ochtendje wennen. Dat wordt janken op het schoolplein, voor moeders dan....

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    dat geloof ik dat je het je anders had voorgesteld, maar wie weet heb je op de eerste schooldag van je zoontje wel een positieve test in je handen
    verder zal het zeker heel emotioneel zijn als je kindje naar de basisschool gaat, dan gaat het zo snel! leert steeds meer zelf in een rap tempo.
    mooi, maar ook moeilijk af en toe lijkt me.

leuk zeg dat je workshops taartenmaken geeft! komen we in november naar jouw met de meeting, taarten maken hahaha.
    ben wel benieuwd ja naar de foto van de taart.

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    pffff moet echt wat gaan doen, had met mezelf afgesproken tot 12 uur lekker niksen en laptoppen, uitgesteld tot 12.15 toen tot 12.30 en nu nog steeds geen flikker gedaan!

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Dames wat een heerlijke babypraat hier :) Word er toch ook blij van en ohhh wat zou ik graag meekletsen!
    Zomer wat leuk van de babykamertjes :) Kan me voorstellen dat als je eenmaal gaat kijken, echt alles leuk is en je al gauw ook kleertjes en decoratie en alles gaat bekijken. Heerlijk toch.. ook een moment om van te genieten denk ik.

Tori en Hip met strakke broeken :D Ik loop al jaren in jurkjes, dan drukt het ook niet zo en valt het niet op als ik opeens weer zwanger ben. Anders lekker alvast een positiebroek?

Betties wat spannend van de week de eerste iui. Ik zou ook 's ochtends manlief het potje laten vullen en dan later terugkomen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je onderweg bent naar het zkh. De echte inseminatie zou met 15min gepiept moeten zijn.
    En dan je zoontje naar de basisschool.. dat zal wennen zijn zeg. Toch ook mooi dat hij al zelfstandig wordt en steeds meer leert maar ja traantje op het schoolplein kan ik me ook voorstellen. Eerst die lekkere taart maar eens bakken ;)

En ja Soof zit weer beter in dr vel vandaag :p Net de aanvraag aan CZ verstuurd voor de operatie en cryo tp.. we gaan het weer zien.

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, heb je nog wat gedaan vandaag? Ik ben ook zo benieuwd naar wat ik te zien krijg woensdag ... nog maar 2 nachtjes slapen en dan is het zo ver. Het is wel pas om 16:00 maar op de dag zelf kan ik wel wachten want dan ben ik toch lekker vrij! Kans is groot dat ik ook al dingen ga uitzoeken na woensdag, ik wil het al zó lang leuke dingen vinden voor de babykamer. Maar eest ff bevestiging dat het goed groeit.

Betties, leuk dat je ook taarten maakt en zelfs workshops geeft. Dat moeten wel mooie taarten zijn, heb je geen blog? mijn beste vriendin maakt ook altijd van die mooie taarten, ze maakt er elke maand wel een stuk of 3 (voor anderen). ben ook erg benieuwd naar de taart dus uploaden die foto :)!
    Ja, je moet nu ook gewoon bezig met de 'grote' man verhuizen en dan kan straks de baby straks mooi in het kleine kamertje.

Sophy, haha ja wat een babygeklets hier. Lijkt me nog leuker als jij ook lekker mee kletst erover dus HUP, op naar je cryo tp.
    Was net al even kijken op esprit.nl voor positiebroeken en heb een leuke gevonden maar die was me te duur, dus nu wachten op zo'n kortingskaart van 20% ... en dan hopen dat ie nog te koop is.
    Jurkjes is helaas niets voor mij want ik draag geen schoenen met hakken. Bij thuiskomst vandaag meteen m'n positie relaxbroek aan gedaan, dat zit echt lekker!
    Super dat je zo lekker in je vel zit :), dat doet me goed!!!

Zomerrr, alweer opgeschoten met de voorbereidingen vandaag?
    Ik voel me helaas ook steeds minder lekker, vanochtend ook heuse kotsneigingen, niet fijn. Dus begin een beetje door te krijgen wat jij hebt. Dikke knuffel voor jou!!

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    grrrr heel verhaal getypt, duw ik op backspace omdat ik een foutje typte is alles weg!!
    nu geen zin meer hahaha.

sophy wat fijn dat je je beter voelt nu op naar een succesvolle tp!
    waarom moet je eigelijk een aanvraag doen bij CZ? omdat het in belgie is ofzo?

tori oei vervelend kotsneigingen, hopelijk hoef je niet echt over te geven?
    heb je dat vooral 's morgens? schijnt echt te helpen om wat lichts te eten voordat je opstaat.
    gewoon ff rustigaan in bed met een kopje thee en een cracker of beschuitje of zo. hopelijk helpt het bij jouw ook.
    nog maar 2 nachtjes slapen en dan echo!! joehoe!

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ja voor behandelingen in het buitenland moet ik steeds toestemming vragen. Gewoon wat ik ga doen, handtekening van een arts en weekje wachten op t ok.

Succes en veel plezier weer met de echo Hip.
    En daarna mag jij ook Tori!

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    hip, oooh zo irritant is dat, ik heb dat ook al meerdere keren gehad. Alles opnieuw typen doe ik dan ook niet, haha.
    Nou, als ik makkelijk kón overgeven dan lukt me dan nu wel ... maar ik ben heel goed in dat tegen houden, maar daardoor voel ik me volgens mij wel extra niet lekker. Ik heb het zelfs nu. Maar 's ochtends, als ik dan een broodje wil smeren voor mee naar m'n werk dan krijg ik echt mega kotsneiging en moet ik echt van het aanrecht vandaan lopen, weg bij die geur!
    Ik ga straks crackers mee naar boven nemen en die nemen voordat ik op sta. Hopelijk helpt me dat idd. Dankje voor de tip!
    Eet ook meestal cornflakes met melk 's morgens, dat gaat op zich wel goed.

YES, nog maar 2 nachtjes en dan ben ik eindelijk 'aan de beurt' om te kijken. Niets meer in m'n hart wil ik dan zien wat er groeit in mijn buik. Als ik er aan denk voel ik m'n hartje helemaal overslaan :). hihi

Hip, we horen morgen graag hoe het was bij de echo :). ik hou ZP in de gaten.

16. Danisha

Danisha Lid

30 aug 2010
    36
    0
    0
    Brabant
    #1316 Danisha, 28 aug 2012
    Laatst bewerkt: 28 aug 2012
    Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie ervaren mening willen horen...Ik weet niet waar ik moet beginnen.We zijn nu ruim 2 en half jaar bezig om een kindje te krijgen.In eerste instantie lukte het niet om zwanger te raken.Uiteindelijk raakte ik zwanger en ik heb toen een echo gehad rond de 8 weken waaruit bleek dat ik ongeveer pas 6 weken zwanger was, maar we zagen al we wel een mooi klopend hartje twee weken later kreeg ik een nieuwe echo (ik zou toen dus 8 weken moeten zijn) en bleek het hartje gestopt te zijn met 7 weken.Best snel daarna was ik weer zwanger +/- 3maanden later.En eigenlijk hetzelfde verhaal weer wat korter zwanger hartactie goed te zien op de echo maar weer wat korter zwanger... en een aantal weken later weer geen hartactie nu was de hartslag gestopt op 7.5 weken de miskraam kwam toen niet goed opgang en ben ik uiteindelijk gecurreteerd.Weer +/- 3maanden later weer zwanger en ik heb toen een vmk 2dagen na een positest begon ik te bloeden..Nu zou ik graag jullie mening willen horen over het volgende aub.Ik ben nu namelijk weer zwanger (maar o zo bang)ik zou vandaag 7 weken moeten zijn ik kom net terug van het ziekenhuis en ik heb een echo gehad waarop ik +/- 5 a 6 weken zwanger ben en ook is er hartactie te zien,ik raakte gelijk in paniek omdat ik dus weer korter zwanger ben....En natuurlijk harstikke bang ben voor herhaling.Ik heb het hier in het ziekenhuis over utrogestan gehad maar zoals verwacht willen ze hieraan niet meewerken.Ze raakte er zelfs een beetje geirriteerd van :( Ik zou graag jullie mening hierover willen horen het is nu dus 2 keer misgegaan tussen de 7 en 8 weken en 1 keer een vmk.Van mijn huisarts hoef ik denk ik niet echt hulp te verwachten...Die heeft meer de instelling "de natuur doet toch wat ie wilt"En dan komt ie met allerlei statistieken dat er nog steeds meer kans is op een goede zwangerschap dan dat het weer misgaat dat zei hij namelijk al vorige week toen ik mijn angst bij hem uitsprak.Wat kan ik volgens jullie het beste doen?(ik snap dat jullie geen gyn of huisarts zijn) maar ik heb geen vertrouwen meer in het ziekenhuis hier, onderzoeken waren allemaal goed "dus gewoon een typisch geval van pech hebben" volgens hun....En ach het komt volgende keer allemaal wel goed....ookal zo een uitspraak....:x De meeste van jullie kennen het helaas wel.... 2 weken geleden heb ik contact gehad met een andere gyn en ook over utrogestan gehad (toen ik mijn positest had)zelfde verhaal ik ben bang dat ik geen gyn kan vinden die het me wil geven....Ik lees op hier op zp zoveel postitieve verhalen over het gebruik van utrogestan maar hoe kom ik eraan? En ben ik er al niet te laat mee? om er nu mee te gaan beginnen?

Alvast bedank...!
    Natuurlijk wil ik alle zwangere een fijne/goede zwangerschap toe wensen...
    en alle andere wil ik heel veel suc6 wensen...!

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He danisha
    wat een naar verhaal zeg! hopelijk gaat het nu goed. en idd best herkenbaar die instelling van dokters en gyns.
    als ik eerlijk ben denk ik alleen niet dat je wat aan utrogestan hebt als ik zo je verhaal lees.
    utro is progesteron een hormoon wat er eigelijk voor zorgt dat je lichaam weet dat je zwanger bent. het heeft niks met de groei van het kindje te maken.
    als je lichaam te weinig progesteron aanmaakt dan weet je lichaam niet dat je zwanger bent en krijg je steeds een vroege mk.
    het kan ook zijn dat je in het begin genoeg progesteron hebt en later opeens een daling krijgt. waardoor je dus bloed gaat verliezen en hierdoor uiteindelijk het vruchtje verliest.

jou verhaal lijkt er meer op dat er steeds iets niet goed is met het vruchtje omdat die achter ligt in groei en het hartje uiteindelijk stopt.
    ik zou niet weten wat je daar tegen kan doen eigelijk, misschien naar gent of dusseldorf voor verdere onderzoeken, daar doen ze meer dan hier.
    of eens contact opnemen met de geertgen kliniek, daar zijn ze geloof ik ook wat persoonlijker en doen ze wat meer.

ik wil je in iedergeval heel veel succes wensen! Ik hoop voor je dat het deze x gewoon goed gaat.
    wanneer heb je weer echo? misschien kun je vragen of je elke week een echo kan krijgen, is wel het minste wat het zkh voor je kan doen toch?

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, ben je al heen geweest voor de echo of is het pas 's middags?

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Danisha, jeetje wat een verhaal van jou zeg ... Ik weet te weinig van de werking van utro om te zeggen dat het helpt, maar goed ... het zou ook geen kwaad kunnen om 't te gebruiken. Maar misschien verstandig om je bloed te laten testen op progesteron, dan kunnen ze daaraan zien of dat is wat je nodig hebt.
    Ik duim voor je dat het deze keer goed gaat meid!! Net als dat ik dat ook hoop voor mij, morgen heb ik de eerste echo en ga ik zien of het goed gaat, zo spannend!

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori ik heb vanavond pas echo, om 18.45u dus ik moet nog behoorlijk geduld hebben vandaag.
    zo voor de echo zijn de kwaaltjes meteen stukken minder lijkt wel, waardoor ik behoorlijk twijfel of alles wel goed is.
    volgensmij heeft iedereen dat wel dat je zenuwachtig raakt zo voor een echo.
    heb het toch liever 's morgens eigelijk.
    mar 's avonds is er verder niemand meer aan het werk op de poli en heeft mijn f.a.

Deel Deze Pagina