(drukte perongeluk op verzenden ben op de foon) maar de choscopiste is er niet meer zolaat en kan de f.a. wat ik heb haar echo apparaat pakken en dan kunnen we ook het hartje horen!! (inwendig)daarom zolaat echo vandaag.. heb ondanks de onzekerheid en zenuwen er zin in!!
Hallo hip1983, Allereerst heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop voor je dat nu alles goed blijft gaan en dat je over een kleine 7 maanden kan gaan genieten van jullie mooie baby. En bedankt voor je lieve reactie en voor het meedenken. Dus als ik het goed begrijp? Dan zorgt een te laag progesteron dat je een bloeding krijgt? En daardoor dus geen goede innesteling hebt met het gevolg dat je een vmk krijgt? of dat je na een aantal weken een progesteron daling kan krijgen en daardoor dus een bloeding krijgt met het gevolg dat het vruchtje als het ware door het bloed weggespoelt word met het gevolg een miskraam? Heb ik het zo goed begrepen? Bij mij was het zo dat bij de eerste 2 miskramen geen leven meer te zien was op de echo de bloeding begon daarna pas enige tijd later, de eerste keer heeft mijn lichaam het dus zelf opgelost (na een aantal weken)en de tweede keer ben ik dus gecurreteerd omdat ik dus na een week wel veel ging bloeden en hevige krampen/buikpijn had maar het vruchtje er niet mee uitkwam. De laatste keer had ik een vmk. Dus eigenlijk zorgt de utro ervoor dat er geen bloeding komt? Als dat zo is dan zou de utro idd geen zin hebben voor mij... Dat het vruchtje elke keer wat kleiner is kan volgens het ziekenhuis ook helemaal geen kwaad ivm waarschijnlijk een langere innesteling...(dat hoor je natuurlijk wel vaker)maar ik vind het allemaal maar hartstikke eng ivm de eerdere miskramen en ervaringen de angst zit er iniedergeval flink in...! Onderzoeken hier heb ik al gehad kwam niks uit.Ik heb net wel even telefonisch contact gehad met gent (wat zijn die lief en begripvol zeg! een wereld van verschil met sommige hier in de ziekenhuizen)Maar dat was voordat ik jou berichtje had gelezen...haar advies was de utro anders bij mijn huis arts te vragen en anders wilde zij het eventueel wel naar me faxen maar dat de kans groot is dat ik het dan niet mee zou krijgen van de apotheek hier.En volgens haar kan het geen kwaad dat er in het begin een beetje verschil zit in de weken ook ivm de innesteling.Maar over de utro ben ik misschien niet duidelijk genoeg geweest tegen haar?!? Dat ik dus geen mk kreeg door een bloeding maar dat de groei van het vruchtje gestopt is en daarna pas een bloeding kreeg...Misschien heb ik dat dus niet duidelijk genoeg over gebracht?!Ik had gezegt dat ik een miskraam bij 7 en bij 7en half week heb gekregen misschien had ik het anders moeten benoemen?!
Hai Tori3 Bedankt voor je reactie en meedenken! lief! Ook jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap is idd spannend voor je morgen ik duim met je mee en ik wens je een hele goede zwangerschap toe! Ik zal vanmiddag even aan me ha vragen of hij mijn bloed wil laten testen hopelijk wil hij dat wel doen?!(heb er toch nog maar ff snel een afspraak gemaakt) Suc6 morgen !!
Hip1983 ik zie net staan dat jij vanavond ook een echo krijgt !! Is elke keer weer spannend he!? Heel veel suc6 straks!
Danisha wat fijn dat je zo lief te woord bent gestaan in gent, ik hoor er zoveel goede dingen over! gelukkig kwam een paar weken na mijn 2de mk een nieuwe fertiliteitsarts in het zkh werken die ook heel lief is e n met haar heb ik het gebruik en de werking vd utro goed kunnen bespreken en ze schrijft het me ook voor. vandaar dat ik ook nu goed weet wat utro doet. Want de gyn wat ik eerst had moest er niks van weten toen ik er naar vroeg. werd meteen van tafel geveegd!! je hebt het idd goed begrepen, utro zorgt ervoor dat het progesterongehalte op ppeil blijft en je dus niet gaat bloeden. bij mijn laatste mk was het zo dat ik veel bloedverlies kreeg ging naar het zkh en er was niks aan de hand vruchtje was mooi gegroeid hartje klopte sterk alles was in orde. Het werd afgedaan als innestelingsbloeding(7w??) of een gesprongen adertje..terwijl ik echt helderrood slijmerig bloed verloor net als bij een menstruatie en net zoveel, later in de week zelfs meer! na 2 dagen kreeg ik ook flinke krampen en weer 2 dagen later had ik weer echo en toen was het vruchtje al bijna bij de uitgang... het gebruik kan overigens geen kwaad want het is gewoon een lichaams eigen stof, dus als jij je er beter door zou voelen kun je het wel gebruiken als je eraan kunt komen.(kan het ook bestellen via internet) maar het gebruik is niet echt prettig vind ik..je brengt 2 of 3x per dag vaginaal bolletjes in. daarvan komt ook een boel witte smurrie weer terug dus je moet altijd inlegkruisjes gebruiken, maargoed als het helpt heb ik het graag voor over. dus voor mss een iets meer gerustgesteld gevoel zou je het kunnen gebruiken, al denk ik dat het voor jouw verstandiger is om voor een gerustgesteld gevoel te zorgen dat je weekelijks echo's krijgt en een gyn vind die je misschien verder kan onderzoeken on erachter te komen wat er mis is. ik wens je heel veel succes en hopelijk is het allemaal niet nodig en gaat het nu allemaal hartstikke goed!
Hip je zit nu zo n beetje bij de echo, hoop dat het weer helemaal goed is met het kindje Kan me voorstellen dat het zenuwslopend blijft maar heb ook vertrouwen dat het nu goed zit bij jou! Tori jij morgen Al zenuwachtig? Hoe laat ben je aan de beurt? Danisha utro houdt meestal een bloeding tegen maar dan vooral als je een progesterontekort hebt. Dat je lichaam dus zelf niet genoeg aanmaakt om de zwsc te behouden. Als je een recept hebt gekregen zou ik het gewoon gebruiken op hoop van zegen Als leek zou ik wel denken dat je eerder een probleem met de groei of ontwikkeling hebt, of iets dat die groeistagnatie tot gevolg heeft omdat de kans dat je dat 3x op rij hebt niet zo groot is. Lijkt wel een beetje op wat Rooz had. Ik hoop dat het goed gaat.. als niet, zou ik je aanraden om onderzoek te laten doen, bv in Gent. Succes! Hier niets nieuws.. wachten op ogs.. zodat de nieuwe ronde begint yayyyy Kom straks nog ff checken voor Hip
hier ben ik weer! alles was goed gelukkig! beebje was weer goed gegroeid, ben 2 daagjes terug gezet. de vorige echo's was het al steeds wisselend, maar dan is het nog te klein om goed te meten. maar ben nu dus 8 weken 5 dagen. hebben ook heel ff het hartje horen kloppen zo mooi! begint nu ook al echt op een mensje te lijken. heb volgende week donderdag bij de gyn een echo (nu steeds bij de fertiliteitsarts) voor de kijken of het verdwijnen van de 2de goed verloopt. vruchtzakje en het dooierzakje zitten er nog, worden wel kleiner. het is het beste als die helemaal verdwijnt en niet gaat loslaten, want dat geeft dan weer een extra risico voor het beebje. omdat het vruchtzakje van de 2de boven het beebje zit dus als die loslaat dan kan die de andere meenemen. moet lekker rustigaan doen, maar dat komt wel goed
heb net met de foon foto's vd echo gemaakt en naar me mail gestuurd als ik ze binnen heb kan ik ze plaatsen.
Zat al te kijken of je foto's had geplaatst, maar dat komt nog dus . Super dat het allemaal goed is Hip!! Sophy, ben mega zenuwachtig...maar wel erg blij dat het morgen zo ver is ; veel langer had ik ook niet kunnen wachten denk ik . Om kwart voor 4 ben ik aan de beurt. Heb trouwens toch een cadeau gekocht voor m'n vriendje, maar toch maar geen zwangerschapsboek. Het is een boek voor het halen van het klein vaarbewijs geworden, daar praat ie al tijden over dat ie dat wil halen. Dus dan kan ie alvast beginnen met leren! nou.. nu ff wachten op Hip's fotos .
tori jij bent morgen! spannend hoor! maar alles is wel goed denk ik hoor. want zo te horen ben je behoorlijk zwanger ik moet nu iets meer dan een week wachten tot de volgende echo, ben ik niet gewend hihi, maar zal wel goed komen
Wow, ziet er echt al uit als een mensje . Weet ik ongeveer wat ik over 2 weken te zien krijg als alles morgen oké is . Ben wel erg benieuwd wanneer ik de volgende echo krijg, pfff moet er niet aan denken dat ik dan tot 12 weken moet wachten. Haha, klink ik zwanger? Maar voelde me vandaag wel ietsje minder zwanger dan gisteren ... of nouja, voelde me vandaag gewoon lekker ; niet veel last gehad zoals de dagen ervoor. Geen last meer van die vervelende buik/rugpijn. Borsten ook iets minder gevoelig, maar nog wel gevoelig (dat geeft me een gerust gevoel).
bij mij is die buik/rugpijn al stukken minder. steekjes en krampjes enzo zijn helemaal weg. dus denk dat het erbij hoort dat dat minder word. borsten zijn wisselend, als ik een dag minder voel dan zit ik er constant aan hahaha contoleren of ze nog gevoelig zijn. hoe is het met je misselijkheid? had het geholpen vanmorgen een crackertje voor het opstaan? neem toch aan dat je over 2 weken nog een echo krijgt en als dan alles goed is doorverwezen naar de verloskundige.
Oké bij jou dus ook minder met die buik/rugpijn, pfew ... dan hoort het zo te zijn dus. Op zich helemaal niet erg, want echt prettig was dat toch niet. Ik doe dat dus ook met m'n borsten, als ik ze niet voel bij bewegen voel ik eraan. Je blijft ze checken! Heb 2 crackers gehad en ik denk wel dat het geholpen heeft, want heb niet zo'n misselijk gevoel gehad (maar goed, heb ook geen broodjes gesmeerd, heb die gekocht op het station). Weet niet of ik doorverwezen wordt naar de vk ... bij ons laatste gesprek werd ons verteld dat we in het ivf-centrum blijven. Maar goed, dat is ook alweer een tijd terug dus misschien heb k het ook niet goed onthouden. Vind op zich wel prettig naar de vk, is toch dichterbij! Nog een vraagje: moet je juist een lege of volle blaas hebben voor de echo? Ik dacht zelf een lege ... Zo, m'n vriendje is nu jarig ; maar eerst slapen en dan morgen moet ie wachten op de post voor z'n cadeau! haha. Welterusten lieve meiden!
Hip! Wow wat heerlijk dat het allemaal goed gaat! En Toru, gefeliciteerd met je man en toitoitoi voor vanmiddag! Hier: mijn ovulatietesten zijn nog niet binnen!! grrrrr, vrijdag besteld... Ik had nog wat andere liggen, maar die bevielen voor geen meter de volgende ronde. Dat zijn van die dingen waar je overheen moet plassen van zwanger en kids. Vorige keer had ik daar geen duidelijke positieve test mee, terwijl je met de dipsticks van sensitest heel duidelijk lijntjes ziet verschijnen die bij mij op dag 12 echt knalpositief zijn. vandaag is dag 10 en er is nog niets te bespeuren. Hopenlijk liggen ze vanmiddag op de deurmat.
Tori gefeliciteerd met je vriend! nog een paar uurtjes en je gaat naar je kleine uk kijken....jeeeej!! Hier in het zkh mag je kiezen, je krijgt normaal 2 echo's 6 weken en 8 weken en als dan alles goed is dan mag je naar de vk je mag ook kiezen voor de vk in het zkh. je blijft zowiezo niet bij een fertiliteitsarts want die is voor je zwanger te maken en bij de gyn kom je alleen met medische indicatie. ik zou graag naar de gewone vk willen is zoveel persoonlijker en die pakken meer tijd voor je enzo. in het zkh zijn de echo's toch iets medisch vind ik, zeker nu ze nog inwendig zijn is het het zelfde als een fm..en gaat bijna net zo snel. betties hopelijk heb je snel de goeie testen binnen! normaal duurt dat niet zo lang toch? krijg je er eigelijk geen van het zkh?