Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori weet niet of je het getypt had al, maar ik zou naar dre fisio gaan als ik jouw was.
    Die kan je fijne tips geven, wat echt helpt! hoe je het beste kunt opstaan als je ligt.
    en zorg dat je nooit lang in de zelfde houding staat of zit..moet je veel staan dan af en toe ff lopen en ff zitten goed rechtop dat er geen druk op je onderrug is..
    En als je veel zit heel goed opletten dat je recht zit en geregeld ff stukje lopen en uitrekken.
    verder jezelf heel goed bewust worden van je houding.
    Kies iets wat vaak op een dag voorbij komt en iedere x als dat is ff bewust goed gaan staan of zitten.
    (met werken deed ik dat iedere x als ik een bon van tafel 3 kreeg en elke keer als iemand me wat drinken bracht zo was ik toch een 10/15x per dag bewust met mijn houding bezig) altijd goed zitten of staan lukt niet dmaar als je jezelf geregeld corrigeerd gaat het steeds beter. en dat ontlast je rug een stuk.
    hopelijk krijg je er niet meer last van en gaat het zelfs wel beter.

ben net bij de arbo geweest en ben heel duidelijk geweest. Dat ik op het moment mijn kindje het belangrijkste vind en geen onnodig risico wil lopen door me die stress van het werk op de hals te halen.
    ik ben in die 10 jaar dat ik daar werk nog nooit ziek geweest (soms een paar daagjes maar heel weinig) en nog nooit bij de arbo geweest. Ik ben echt niet te beroerd om te werken, maar op het moment is mijn kindje het belangrijkste en dat ik mezelf goed voel en dat lukt niet in die werksituatie.
    nou gelukkig gaf de arbo mij gelijk en kan ik nog thuis blijven.

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip, goed dat je zo superassertief bent geweest! Heel belangrijk om voor jezelf en zeker voor je kindje op te komen! Is dit nu ook het moment dat je baas weet dat je zwanger bent of heb je van die kant nog steeds helemaal niets gehoord?

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Mijn baas krijgt morgen de brief van de arbo waarin staat dat ik zwanger ben en door zwangerschap niet kan werken. met het advoies dat die het uwv moet bellen voor uitkering.
    dus morgen weet die dat ik zwanger ben, denk niet dat ik iets te horen krijg van hem.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sophy, vandaag de oprekactie toch? Heeeeeel veeeeeel succes! Hoop dat het allemaal erg meevalt. En zorg dat je zwanger terug komt uit gent!!

Dikke knuffel!

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy heel veel succes en sterkte vandaag, hopelijk heb je geen last na de operatie! zal voor je duimen!

6. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hip, 12 weken!!! Jippie!!

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sophy, ik denk aan je!!!

Hip, dankje voor de tips :) ik ben nu al extra op m'n houding aan het letten tijdens het lopen en zitten. Helpt wel een beetje!
    Wil het nog een paar dagen afwachten en anders maak ik een afspraak bij de fysio. Ga vanavond in elk geval niet tennissen, wel jammer want het is de laatste les, maar goed ; met zo'n pijnlijke bil gaat het gewoon niet.
    Yeaaah, jij hebt de magische 12 weken bereikt! Echt super!

Ego, gisteren weer een echo gehad in het ziekenhuis en heeeel veel foto's gekregen :), ik heb weer een serie van drie in m'n album gezet. Alles zag er goed uit, lig nog steeds precies op schema. Daarna naar de verloskundige geweest voor de intake, wat leuk zeg! Allemaal boekjes en heel veel informatie gekregen.

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip, al wat gehoord van je baas?
    tori mooie fotos!
    Sophy, meid ik ben zo benieuwd hoe het gaat? Denk aan je!

Ego, crap mijn eigen onderzoekje levert wederom niets op. Vorige week via de ha b12 laten prikken en net de uitslag opgevraagd. Die is 81, normale waarden schijnt tussen de 21 en 117 te zijn... Wordt hier toch een beetje gek van hoor, alles is steeds maar 'prima' en 'normaal'... Maar ondertussen gebeurd er geen zak. Nou ja, ik slik lekker mijn vitmaine tabletten door. Maar waar dus in de laatste cyclus dat uitblijven van bloed vandaan kwam...?? Dan zijn er nog maar twee optie : tarwekiemolie doet iets, of het was toch raak zoals ik dacht... Nou ja, deze ronde gewoon weer hetzelfde doen. Ik denk dat ik op volgende week donderdag of vrijdag zit voor de iui. Poging 2!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Even ego berichtje.. :(
    Woensdag naar Pf geweest. Interessant hoewel de man een beetje in z'n eigen wereldje leeft. Hij heeft 5 buisjes bloed afgenomen voor onderzoek, gaat vooral over m'n immuunsysteem en in hoeverre het geactiveerd is. Als het goed is later vandaag de uitslag.

Gister de operatie. Heel goed gegaan. Het blijkt dat m'n bm naar links en heel ver naar boven ligt, waardoor de tp dus moeilijker gaat. Alles opgerekt uitgerekt.. draak van een narcose (oh wat was ik ziek erna, moest nog 5 uur blijven) maar gelukkig weinig napijn!

En toen.. bleek de tp vanmorgen. Woepsie. Wij meteen rijden naar Gent. Zijn we bij Rdam hangt de vroedvrouw weer aan de lijn. Cryo dood. Goffer de goffer.. je zou toch denken dat ik na 3,5 jaar, rondes lang zelf proberen, 4 mks, opgeblazen en verwijderde eileiders, een ivf poging, een toch makkelijk oplosbaar schildklierprobleem.. alles wel gehad had. Maar nee.. van AL die follikels en al die embryo's.. hadden we dus 1 in m'n buikje, en 1 in de vriezer met 93% kans op een goede ontdooiing en IK HOOR BIJ DIE 7%! HOE KAN DAT NOU? Wat een vreselijk verschrikkelijke k*tzooi...

Sorry voor dit ego belabberde bericht :(

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties volgende week alweer iui, dat schiet lekker op! en dan weer 2 slopende weken wachten..
    je kwaaltjes leken er wel op dat er toch oets gaande was, hopelijk gaat het dit x helemaal goed en ondertussen gewoon vitamines slikken wat je teveel binnen krijgt plas je toch uit.

sophy hoe gaat het met je?

tori maandag kunnen we alletwee weer gaan spieken:)

ik heb de brief van de arbo nog niet ontvangen dus dan zal m'n baas em ook wel niet hebben.
    denk niet dat die iets van zich laat horen.

Ik begin steeds meer last te krijgen van mijn rug en let echt goed op!
    door mijn hypermobiliteit heb ik altijd iets van rugpijn en word mijn bekken ook vaker recht gezet.
    maar nu als ik ff gezeten heb of me moet draaien in bed doet het echt pijn links onderin en trekt tot in mijn bil. en voel nu ook vaker pijn/druk rond mijn stuitje... 1 okt weer fisio hopelijk kan die iets voor me doen.

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy wat een klote bericht!! gvd..dat hebben jullie echt niet verdiend.
    en nu?? er zit dus niks meer in de dv nu?
    hele dikke knuffel meid!
    weet niet wat ik verder moet zeggen, vind het echt ontzettend rot voor je!

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    neeeee Sophy, wat een teleurstelling moet dit zijn ... Echt niet leuk!!! En nu ... nu moet je weer voor een nieuwe punctie ... en hoe lang moet je daarop wachten? :( oooh ik vind het zo K voor jullie. Hele dikke virtuele knuffel!!

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Bedankt meide, kan de knuffels wel gebruiken :)
    We hebben geen cryos meer dus nu op naar poging 2. Ik had al een afspraak staan bij de prof voor 14nov dus dat wordt de intake en nu weer wachten :(
    Ben zo teleurgesteld, hier hadden we gewoon geen moment rekening mee gehouden....

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Pfff 14 nov pas de intake?? Waarom duurt dat zo lang? dacht dat je de volgende ronde dan kon beginnen met hormonen. het shit neiuws blijft zich maar opstapelen.
    in okt. dan maar een lekker lange rondreis maken dat de tijd een beetje opschiet. en dat jullie ff de gedachte een beetje kunnen verzetten.
    hebben jullie al iets op het oog voor de vakantie?

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Het is heel druk in gent. Deze afspraak heb ik 1 aug al gemaakt. Als je nu een nieuwe afspraak wilt, ben je rond 28jan2013 aan de beurt :)
    Ik wil in okt al beginnen met de pil en dan 14nov intake, prikschema en uitgangsecho. Kan ik nog net voor de kerst zwanger zijn ;)

Vakantie.. tja nu kan een rondreis ook gewoon.. zucht.. we zoeken nog ff.. in ieder geval ergens waar de zon schijnt en waar we lekker bij kunnen komen :)

Met jullie alles goed?

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    sophy... ik weet niet wat ik moet zeggen... wat een elledige klerezooi! Hoeveel pech kun je hebben zeg... dit zal wel een flinke klap zijn. Ben je er helemaal op ingesteld. Toch vind ik je best positief klinken en gelukkig was de operatie te doen (alhoewel, daarna dus ff wat minder..).
    Ga inderdaad een prachtige reis maken en ergens enorm in de zon liggen! Ik vind het zooo naar voor je. Dikke knuffel!

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hhmm dan heb je opzich nog geluk dat je die afspraak al had staan sophy.
    vind het wel raar dat mensen die al in behandeling zijn zo lang moeten wachten evengoed. nieuwe kan ik wel inkomen.
    in ieder geval in okt. al aan de pil dan ben je ook niet ongi na in de vakantie en dan na de afspraak 14 nov. meteen beginnen met hormonen en alles..en zeker mega zwanger met kerst!
    geen roodvlees wijn of ander lekkers met het kerstdiner haha.
    heb je nog een uitslag gekregen van het bloedprikken?

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ja ik vind het ook beroerd. In het Gent topic zit iedereen momenteel te wachten, ook bv de pof-meisjes die toch al weinig tijd hebben zeg maar. En als je de prof mailt, kan je vaak eerder terecht, maar dat kan natuurlijk niet elke keer.. dus dat is alleen voor noodgevallen. Ik lees hier ook steeds vaker "ik heb een (1) mk gehad, zal ik ook naar Gent gaan?" dan denk ik sorry hoor, maar ga jij effe lekker naar een lokaal zkh :) Maar goed, het is druk daar. Ik ben al blij dat ik die 14nov al had en net receptje voor de pil ontvangen dus komt helemaal goed!

Nog geen nieuws van Pf.. nu heeft het ook niet zo'n haast meer maar ben wel reuze benieuwd. Ik heb zelf het idee dat m'n immuunsysteem over-geactiveerd is, we zullen zien!

En dank voor alle knuffels en ruimte voor m'n ego verhaal vandaag :)
    Alvast fijn weekend meiden!

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sophy, ik denk aan je en je mag zoveel ego-én als je wilt hoor!!! Nu eerst maar uit kijken naar de uitslag van de testen ; dan weet je weer iets meer. En het is sneller november als je denkt, oktober gaat voorbij vliegen!!

Van mij ook een fijn weekend allemaal! Ik ben dit weekend naar m'n familie, heb er zin in (de meeste al een hele tijd niet gezien).

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Je mag zoveel ego brichtjes sturen als je wil hoor sophy! is ontzettend rot wat je nu weer meemaakt.
    ja vind het ook beetje belachelijk als iemand meteen naar gent of zowiezo naar het zkh wil rennen als ze een mk hebben gehad.
    maargoed neemt gent dan iedereen aan?
    hier in ned. zijn ze mss iets te streng, maar iets van richtlijnen zou toch wel fijner zijn.
    wat zijn pof dames trouwens?

tori heel veel plezier bij je familie? wonen ze ver weg??

de rest ook een fijn weekend!!

Deel Deze Pagina