Tja.. het beleid is ook raar.. hier in NL heb je altijd een verwijsbrief van de ha nodig, de één geeft die ook al sneller als de ander. In Gent kan je in principe zo terecht (als je verzekering dat gaat vergoeden natuurlijk) voor een intake. Als je niet in aanmerking komt voor behandeling, zeggen ze dat ook in Gent (dan heb je ondertussen al wel 2 afspraken gebruikt). Hetzelfde in NL voor die meiden die "jeetje ik ben al 8mnd bezig, ik wil nu echt naar het zkh". En ach.. ik begrijp het wel.. ik vond 8mnd ook naar maar mss zouden ze een algemeen beleid met alle ha's en gyns moeten voeren.. en dat zal wel een utopie zijn pof: prematuur ovarieel falen: als je vervroegd in de overgang raakt.. dus meiden van 25 met de eierstokken van een 40-jarige. Nou goed.. het gaat wel weer.. ik bereid me voor op een nieuwe poging en eerst nog even lekker vakantieeee! Tori veel plezier bij je familie! Ga je ze ook vertellen dat je zwanger bent of weten ze dat al? Hip, Betties, McKenzie ook fijn weekend! Zomer meid.. ben je er nog? Ben benieuwd hoe je trouwdag was (foto? ) en hoe je je voelt qua misselijkheid enzo!
M'n familie woont bijna 2,5 uur rijden van me vandaan, dus we maken er altijd een weekendbezoek van . En ze wonen allemaal dicht bij elkaar dus dat is wel fijn. Straks m'n nichtjes weer zien, dat is fijn! Ze weten al dat ik zwanger ben . Die mogen al meeleven vanaf het moment dat ik de tp heb gehad. En er is ook eigenlijk niemand meer die het niet weet, aangezien ik een blog bij hou en dit met iedereen deel. Nu maar hopen dat t niet mis gaat anders moet iedereen mee verdrietig zijn . Sophy, lekker een fijne vakantie uitzoeken en gaan. Ff je gedachten verzetten en ergens genieten van zon en zee! Hebben jullie al iets uitgezocht? Ik ben ook benieuwd naar hoe t is met Zomerr, hopelijk heeft ze t gewoon heel druk en is alles goed en heeft ze n mooie trouwdag gehad!
Tori wat fijn, veel plezier dan bij je familie We zijn nog steeds aan het zoeken Waar de zon schijnt, niet te duur, waar we wel wat kunnen zien, lekker rustig en het liefst veel sterren haha ik ben helemaal niet kritisch Ach we zien wel, het gaat me voor nu ook gewoon om het concept van vakantie
Sophy, fijn dat je je ondanks alle shit weer een beetje ok voelt! Hoe lang willen jullie op vakantie? En waar denk je aan, echt rondreis of een zonnig strand en mogelijkheid voor wat leuke excursies? In het eerste geval: rondreis maxico en eindigen op een mooi strand. Of in het tweede geval turkije en een leuke (meerdaagse) excursie capadocie, of ( als je echt tropisch bountysrand wil) punta cana op de dominicaanse republiek. Wel prijzig, maar ja dat doe je de komende tig jaar natuurlijk niet meer! Ego: vandaag begonnen aan de kinderkamer voor zoonlief. En mijn ervaring : samen fotobehang plakken is een grotere relatietest dan de mmm. Poeh! Maar een sttralende zoon maakt alles weer goed. Fijn weekend allemaal!
betties hahaha..enne door de test gekomen? vriend en ik hebben vaker samen behangen of geklust gaat gelukkig altijd erg goed. de weg kwijt zijn is bij ons juist de grote relatietest haha. sophy als je niet echt wil rondreizen, maar wel vanalles wil zien en doen dan is rhodos wel leuk, zal het nu ook nog warm zijn denk ik. kun je leuke dingen bezichtingen en ook goed op eigen houtje met huurauto of quad of openbaar vervoer. vanuit rhodos ook leuke boottochten te boeken. kroatie lijkt me ook een erg mooi land en heel goedkoop. denk dat het daar ook nog warm is nu. veel nationale parken en zo waar je naar toe kunt, eentje zo'n heel bekend met heel veel watervallen en zo. ik heb vanmiddag ff geshopt met mam en lekker geluncht. kei schattig knuffeltje gekocht en een badcape en nog washandjes. ga zo mijn buikfoto plaatsen in mijn album dacht dat die niks gegroeid was maar is behoorlijk gegroeid. je zie nu ook helemaal ondein een bobbeltje komen waar de bm boven het schaambeen uitkomt. sophy als je het vervelend vind dat ik dit post moet je het ff laten weten, ik ben super enthousiast terwijl jij net zo'n rot nieuws hebt gehad.
Nee joh Hip gekkie Vertel jij maar enthousiast over je groeiende buikje en knuffels en straks over het kamertje.. het is je gegund! En Tori en Zomer ook En ik geniet gewoon alvast mee voor straks.. als ik samen met Betties en McKenzie zwanger ben Ik zie wel echt de verandering van je buik. Net als bij Tori. Nog geen "echte" babybuik (als in, 25 weken ofzo) maar wel dat de vorm verandert en ronder wordt en dat er zo'n lief bolletje ontstaat! Betties hoera voor de kinderkamer Toch lekker dat het is gelukt! Ongegeneerd vakantiedromen.. we wilden naar Costa Rica of Peru dit jaar.. en Mexico staat ook hoog op m'n lijstje. Alleen hebben we door de operatie in april en de ivf behandeling (op en neer naar Gent mag je wel een dag vrij voor nemen) niet zoveel dagen meer.. dus het is max 2 weken en ik denk dat het Spanje wordt We zijn niet zo van het hangen bij het zwembad.. meer autootje huren, steden bezoeken, museum, park hmm en ook wel een lekker terrasje
Heerlijk ff over vakanties nadenken... Oh hip jij bedoelt plivic in kroatie! God, was was dat mooi! Spanje, nooit geweest, dus geen tips van deze kant. Over precies drie weken gaan wij weer een weekje ( herfstvakantie) naar turkije. Ja, alweer, haha. Zolang het mog kan genieten wij nog even volop! Weer naar zo'n allinclusive resort. Echt weer een weekje zon en helemaal niets! Heb er nu al zo'n zin in!
ohh heerlijk betties ff een weekje niksen haha ja dat bedoel ik idd in kroatie, ik ben er nog niet geweest wil er wel graag een keer naartoe. wij gaan het eerste weekend van okt. een weekendje weg, heb nog niks geboekt, misschien een leuke stad in belgie of zo.
Betties dan gaan we vast tegelijk Heerlijk toch nog een weekje naar Turkije, lekker in de zon en even genieten Hip wat dacht je van Gent.... Serieus, het is wel een mooie stad en de gebouwen zijn goed bewaard gebleven, doet een beetje denken aan rond het jaar 1800 ofzo. En veel studenten.. lekker langs de korenlei hangen, nog even naar een restaurantje. Of de Ardennen, ook altijd leuk? Hmm ik bedenk opeens dat jij mss wel vlak bij de Ardennen woont We zijn er bijna uit! Nu flink aan het rekenen met data en hotels.. we zoeken meestal zelf alles bij elkaar, dus losse tickets/hotels/auto. Stiekem ook nog even gekeken voor een prachtige junglesafari in Afrika *zwijmel* De Europese bestemmingen wilden we bewaren "voor als we kindjes hebben".. Kroatië lijkt me ook heel mooi, maar dan ook met onze mini's erbij Of mini.. ik denk steeds vaker dat ik dit circus maar 1x ga doen.. Fijn zondag!
Sophy jaaa afrika!! lijkt me zo mooi kenia of zo. en idd de ardennen zijn uurtje of anderhalf hier vandaan hihi...toch nog niet heel vaak geweest eigelijk. Gent staat ook op het lijstje en brugge.. moet deze week maar es kijken.
Nu het topic even veranderd is in fantaseren over mooie vakantiebestemmingen, heb ik nog een vraag, haha. Binnenkort zijn manlief en ik 5 jaar getrouwd. En ik zoek iets leiks/bijzonders om te doen. Echt een weekend of langer weg zit er dan ff niet in, maar een nachtje kan wel of gewoon een leuk uitje, bijzonder restaurant ofzo... Iemand een tip? Klusproject begint monsterlijke vormen aan te nemen. Het fotobehang is niet echt heel mooi opgedroogd, waardeloos spul. Maar eraf mag het zeker niet, want zoonlief is helemaal gelukkig. Ik had zijn reactie eigenlijk moeten filmen... Ineens stond manlief ook van de andere muren het behang af te halen, omdat ie daar ook een bubbel zag. Alsof dat nog iets uitmaakt ten opzichte van het maanlandschap van de thomasmuur.. Maar goed ook de andere muren zijn opnieuw behangen nu. Kortom, wat even 1 muur behangen zou worden is veranderd in een klusproject waar nog minstens een weekend voor nodig is... Gelukkig morgen een welverdiend dagje sauna voor de boeg. Even bijkomen...
Betties wat jammer dat het niet zo mooi opgedroogd is. achja als je zoontje maar blij is dat is het belangrijkste. ik zal es nadenken voor iets leuks, mijn hoofd staat nu alleen bij de echo van morgen hihihi. hoe is het eigelijk bij de rest? hoelang is iedereen bijelkaar met jullie partner? en zijn jullie allemaal getrouwd? ik ben 29 mijn vriend ook en we zijn bijna 11,5jaar bij elkaar. we zijn niet getrouwd en willen dat ook beide niet...zijn nu wel aan het denken om geregistreerd partner te doen. (soms denk ik wel dat ik later als ik 3 kindjes heb wil trouwen op een warm eiland..alleen wij als gezin verder niemand..lekker gebruind in een luchtig wit zomerjurkje...*zwijmel*) sophy dat geloof ik dat je nu vaker denkt dat je dit hele circus maar 1x wil..nu is het wat ik heb gedaan nog niet zo heftig, maar na de 2de mk en toen steeds die teleurstellingen, je emoties die alle kanten op vliegen door de clomid en pregnyl en utro en dan weer 1 week helemaal niks, je voelt je niet eens jezelf meer. toen heb ik ook vaker gedacht pfff als dit gaat lukken dan hebben we er pas 1tje daarna weer deze zooi opnieuw ik weet het niet.....maar nu heb ik het der weer graag voor over haha..dus denk over een paar jaar zeker als we toe zijn aan de 2de. ik hoop echt voor je dat de komende ivf een mega succes gaat worden de eerste x meteen raak en heel veel super cryo's in de dv, dat je voor een volgend kindje alleen maar een tp nodig hebt! tori hoe was je weekend? veel plezier morgen bij de echo!! betties lekker relaxen in de sauna morgen.. slaap lekker! xx
Hi hip, Ik ben 33, en komende november 17,5 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd. Enne, jouw droomscenario : trouwen op een eiland hebben wij gedaan! We hebben alleen ouders en broers meegenomen naar Aruba en zijn daar getrouwd. Ik kan het je absoluut aanraden! Hihi. We hebben daar de pil in zee geknikkerd en twee maanden later was ik zwanger van onze zoon. Sophy, gewoon nog evenmiet verder denken in de toekomst. Eerst een eerste kleintje en dan zie je wel weer toch? Nu voelt het als een verschrikkelijke opgave, maar ik heb ook zo vaak gehoord dat je al deze ellende toch best wel weer vergeet als je eenmaal echt zwanger bent. Misschien voelen tori en hip dat ook zo? En je weet nu ook hoe sterk het moedergevoel is.....heb zelf ook wel eens het gevoel van waarom willen we nog een tweede, het lukt niet, het geeft mega veel stress en verdriet en we hebben al zo'n draakje rondlopen ( soms letterlijk een draak). Maar toch, die kriebel is allesoverheersend. Dus we gaan er lekker mee door. Ik ga de meiden ophalen en wij gaan richting de sauna! Iedereen fijne dag en een mooie echo hip!
Woensdag over een week ben ik 35, en we zijn nu 6,5 jaar samen. Na 2,5 jaar besloten we dat we wel een kindje zouden willen samen. P We zijn niet getrouwd, ook geen behoefte aan. Wel zijn we geregistreerd partner en hebben we bij het kopen van ons huis een testament enig laten stellen waar ook al duidelijk de dingen in staan over onze kinderen. M'n vriend wil maar 1 kindje, ik zou er wel twee willen. Eerst maar afwachten hoe deze zwangerschap gaat, misschien besluit ik dan dat ik het ook bij 1 wonder wil houden (al gun ik ons kindje graag een broertje of zusje). Bettens, balen van het behang... Trekt t niet meer bij? En als de kamer helemaal aangekleed is valt t misschien minder op? Wat heerlijk dat je van je eerste kind zo snel in verwachting raakte. Al maakt dat het nu misschien des te verdrietiger dat dat nu niet zo loopt. Ik was trouwens gestopt na deze icsi-poging... Dit komt dan mede doordat ik ook steeds ouder word en ik mezelf nu al bijna te oud vind voor een eerste kindje. Maar ooooh wat ben ik blij dat het nu goed gaat. Heerlijk weekend gehad, zaterdag familiedag was geslaagd. Gisteren genoten van het zonnige weer in de grote tuin bij m'n ouders. Sinds gisteren helaas mega verkouden, komt van het lieve hondje wat ze m'n broer heeft... Ben allergisch voor dieren en het hondje hiel nogal van op schoot liggen. Tja, en ik vond dat wel gezellig! Haha, nouja zal wel weer over gaan. Nu even douchen en dan gaan we weer richting huis. Hip, ik heb ook zin inde echo vanmiddag . Jij ook heel veel fun met vingertjes tellen enzo .
Dit is wel een leuke site voor aparte overnachtingen: Weekendje weg in Nederland | Bijzonder overnachten | Supertrips Kan je bv in een wijnvat, tipi, boomhut, vuurtoren overnachten. Ik weet dat je ook bovenin de euromast kunt slapen Uit eten misschien in de koperen hoogte in Zwolle? Toplocatie aan de A28 - Hotel, Bruiloften, Zakelijk, Culinair | De Koperen Hoogte Is wel allemaal redelijk aan de prijs Vind het ook leuk om bij je "eigen" restaurantje te eten, dagje spa, dagje dierentuin ofzo.. of samen een schilderij maken?
Na een jaar met elkaar kletsen is er ineens een voorstelrondje Ik ben net 30, nu 12 jaar samen met manlief waarvan 4 jaar getrouwd. Stiekem zou ik graag drie kindjes willen.. lijkt me heerlijk gezellig een huis vol (een huis vol pubers ).. maar vermoed dat het nu bij eentje blijft. Dat is ook prima als die ene dan maar komt En ja ik weet dat als je eenmaal zwanger bent, je alle ellende achter je laat.. niet om te vergeten, maar wel dat het minder erg lijkt.. of dat het het waard is. Tis alleen ook dat manlief wat ouder is als ik, en ik ben fysiek niet zo sterk.. dus vermoedelijk blijft het echt bij dit ene circus Zeg ik nu haha. Hip, Tori hebben jullie nou allebei vandaag een echo? Ja toch.. hoe was het? Tori fijn dat je het gezellig hebt gehad bij je familie! Het hondje was vast dol op je hormonen Betties wat balen van het behang, maar als je zoontje er blij mee is.. ach
Hihi ik ben de benjamin ik zou ook het liefste 3 kindjes willen lijkt me heerlijk, we zullen zien, ben nu vooral heeeel blij dat de eerste onderweg is. en dit heeft dan 2 jaar moeten duren, maar wie weet gaat de volgende wel sneller.. tori heb je ook al echo gehad? de echo was echt zo mooi! ik heb echt liggen te genieten. het duurde lekker lang en er werd vanalles nagekeken. het schedeltje was dicht en je kon de 2 hersenhelften zien. er waren 2 beentjes en 2 armpjes en in het maagje zat al vruchtwater wat betekend dat die al drinkt. de ruggengraad zag er goed uit en had aan 1 handje de vingertjes kunnen tellen. het meten ging wat moeilijk want die bewoog echt super veel en strekte zich niet echt uit. dus 3x gemeten en daar het gemiddelde van gepakt. alles was goed! hebben mooie foto's gekregen en op 1tje zie je echt het profiel van het gezichtje. ik zal ze straks plaatsen als ik op de laptop ben, zo eerst koken en eten. oja en de placenta ligt niet aan de buikzijde, maar aan de linker zijkant daar ben ik wel blij mee.. *ben helemaal in de wolken*
haha, ja beter laat dan nooit met het voorstelrondje . wel jammer dat we van een paar meiden niets meer horen de laatste tijd . Ooooh, hoe zou het nu zijn met Zomerrr? Sophy, deze nieuwe poging heb jij gewoon meer cryo's en hoef je voor een tweede kindje niet weer helemaal de mmm opnieuw te doen! Ik heb wel een heel goed gevoel over de poging bij je, nu de boel is opgerekt kunnen ze de embryo beter op z'n plek brengen ... enneh wie weet helpt het zelfs al voor de zaadjes om de weg naar de bm makkelijker te vinden (of ben je al aan de pil en geen eigen poging meer?). Vandaag eerst de 'laatste' echo gehad ... nu zo'n 2 maand wachten tot de volgende denk ik. Whaaa, ik moet afkicken!! Alles zag er goed uit bij de eerste uitwendige echo. Zo duidelijk zichtbaar en wat had ie het druk, trappelen met de beentjes en zwaaien met de armpjes. Heel onwerkelijk dat dit gebeurt in je buik, ik voel er niets van, haha. Ja, die kleine Lara (Sherpei ofzo) vond het lekker warm bij mij op schoot, maarja achteraf had ik dat natuurlijk niet moeten doen. Ik was ook meteen verkocht toen ik haar zag (was voor 't eerst, was al een tijdje niet naar m'n familie geweest). Ai, ik ben hier nu dus de oudste... dat is ook wat! Sophy, wat een leuke dagje/weekendjewegtips heb je trouwens .
Het geeft in elk geval hoop hoor, om te zien dat het met jullie zo goed gaat. En binnenkort zijn wij aan de beurt hoor, en dan komen we bij jullie bij elk pijntje aankloppen of dat normaal is haha. Moed houden hoor meiden, ook voor ons gaat het gewoon goed komen!
Ik ben ook 29 en bijna 9 jaar samen met mijn vriend. Niet getrouwd, willen we ooit nog wel maar heeft niet zoveel haast. Sorry Hip, niet meer de benjamin