Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij gaan naar Davos (Zwitserland). Dorp ligt op 1200 meter gelukkig.

Wat wel bijzonder is is dat 3 weken geleden plotseling onze vlucht werd geannuleerd door Transavia. Tot nu toe heb ik bij alle 3 de miskramen toevallig net gevlogen tussen de 4e en de 6e week. Ik zag daar absoluut geen kwaad in, maar mijn moeder roept al vanaf de eerste miskraam "dat komt door het vliegen!"
    Nu is dus als door een bizar toeval die vlucht geannuleerd, blijk ik zwanger en gaan we nu rijden naar de wintersport.
    Zou de kosmos zich er mee bemoeien? :cool: :p

2. samkids

samkids Niet meer actief

Oh Davos, leuk. Ben ik ooit ook eens geweest. Niet voor wintersport maar voor congres. :)
    Wat een verhaal met dat vliegen. Misschien bemoeit de kosmos zich er inderdaad wel mee. Anderzijds: de gyn zei laatst nog tegen ons dat je met geen mogelijkheid de zwangerschap zelf kan beinvloed wat betreft wel of geen miskraam, tenzij je er met een traktor overheen rijdt. Hij zei 'als vliegen of snowboarden slecht was, dan stuurde ik iedere ongewenst zwangere wel het vliegtuig in of de piste op'. ;)

3. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Betty wat fijn dat je huisarts op dezelfde lijn zit!
    Spannend hoor en straks lekker genieten in Zwitserland! :cool:

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou zeker.. in die zin dat mijn gyn het daar 2x nagevraagd en ik het zelf na speuren ook zo op de site zag staan.
    Maar als jij dit telefonisch vanhet AMC hebt gehoord zal het echt wel ok zijn. Zoals ik het begrijp is 600 de max, dus 400 zal zeker ook goed ondersteunen.

Mij leek die 800 ook te hoog, en heb zelfs dus uiteindelijk niet genomen omdat ik teveel twijfels had over bijwerkingen/effecten op langere termijn etc.

Wens je een heeeele goede zwangerschap!

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hee meiden,

Ik heb ze vandaag van mijn gyno voorgeschreven gekregen.
    Ze raadde aan dat je het beter kan nemen vanaf het moment dat je niet meer ongesteld bent omdat het ook de innesteling kan bevorderen.
    Heb dus voorlopig genoeg pillen, wonder boven wonder had mijn apotheek ze ook nog eens op voorraad:D

6. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zomerrr,
    ik heb altijd begrepen dat je ze na de eisprong kan nemen om de innesteling te bevorderen, paar dagen na een pos. ovutest. Daarvoor kan juist de eisprong in de weg zitten dacht ik? Maar misschien heb ik het wel verkeerd begrepen :(
    En natuurlijk succes! Duimen voor een mooi plakbeebje!

7. samkids

samkids Niet meer actief

Klopt Venice, als je de utrogestan vanaf begin cyclus neemt, heb je waarschijnlijk geen eisprong. Werkt dan hetzelfde als de (mini)pil. Dus echt pas na ovulatie gebruiken.

8. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @Zomerr: Wat super van je gyn meis! Er zijn dus blijkbaar wel gynaecologen die niet zo conservatief zijn als wij allemaal denken :cool:
    Ik heb me uiteraard helemaal suf gelezen over Utrogestan de laatste weken en ik sluit me volledig aan bij Drew en Venice: NIET gebruiken voor je eisprong, maar beginnen zodra je temperatuur gaat stijgen.

@Maja: Ik snap dat je het niet gedaan hebt met 800. Vind het ook wel heel heftig klinken... Ik ben nu al als de dood om te beginnen vanavond met die eerste 200. Weet ik veel wat het met mijn lijf doet! :(
    Hoe is jouw situatie trouwens (voor wat betreft zwanger en kindjes?) je hebt geen onderschrift waar ik dat in kan terugvinden. (als je het niet wil vertellen is het ook prima hoor :))

9. samkids

samkids Niet meer actief

Betty, niet bang zijn!! Het zijn hormonen die je lijf nodig heeft om zwanger te blijven! Weet je wat het met je lijf doet? Het zorgt er voor dat je je nog zwangerder gaat voelen. ;) Dus reken maar op gevoelige borsten, moeheid, last van je maag en dat soort typische zwangerschapskwalen. En laat ze maar komen, niet waar?

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb inderdaad internet afgestruimt vooor informatie m.b.t de innesteling.
    Inderdaad na de ei-sprong. Gelukkig had ik deze gister:D
    Ik heb als dosering meegekregen 100x2 alleen 's avonds.
    Ze zei omdat ik het nu wss een tijdje slik het genoeg moet zijn, wat vinden jullie daarvan?

@BB ik was echt superblij. Ze deed totaal niet moeilijk. Wel zei ze dat het geen garantie is en dat er onduidelijk is of het wel helpt maar als ik ze wou hebben stond ze 100% achter me.

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik moest trouwens wel lachen toen ik de utrogestan zag, ik begreep gelijk de term bolletjes:)

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Hier net weer voor de 3e vrijdag achter elkaar een echo gehad. En gelukkig is alles nog steeds goed. Dus mogelijk dank zij de utro ben ik nu over de 8 weken zwanger!

13. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @Zomerr: Ik ga ze nu ophalen! (heb net gebeld en ze zijn gelukkig binnen) Ben benieuwd hoe ze er uit zien! :cool:

@Laurie: SUPERnieuws meis! :)
    Ik droom er van om ooit zover te komen! Geniet er van! Enne, hoeveel utro gebruik jij ook alweer?

@Drew: dat is juist waar ik zo bang voor ben Drew... Dat ik me straks "ten onrechte" zwanger voel terwijl het misschien eigenlijk al mis is. Gelukkig doe ik mee aan de Predict studie en heb ik al op de 26e mijn eerste echo, dus heel lang kan ik niet met een dood vruchtje rondlopen...

14. samkids

samkids Niet meer actief

Zomerrr, ook aan jou de vraag: weet je zeker dat je ze moet slikken? Dat is erg ongebruikelijk voor deze toepassing. Ondanks dat dat wellicht in de bijsluiter staat.

15. samkids

samkids Niet meer actief

Hey Betty, grappig, ik doe ook mee aan Predict. Wisten we dat al van elkaar? Ik gooi het maar op zwangerschapsvergeetachtigheid als we dat allang wisten (erger me altijd dood als iemand anders dat zegt :)).
    Mijn ava is het resultaat van de Predict echo van afgelopen woensdag, met 11w3d. In mijn album zie je nog meer leuke 3D-Predict plaatjes.

Maar seg, je moet je zwanger voelen, dat hoort er bij! ;) Dat is juist goed.
    Hoever ben je de 26ste? Ik had mijn eerste 3D met 6w3d, toen was er nog weinig te zien, maar wél een kloppend hartje. En ze hebben prachtige apparatuur waarop alles perfect te zien is.

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @ BB
    Gelukkig zijn ze binnen. Nu kan je ze snel innemen!
    Welke dosering gebruik jij?

@DrewB
    Ik neem ze vaginaal in en hoe ik vanmorgen erbij kwam met ''slikken'' ik heb werkelijk geen flauw idee:)

17. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Nou, ik heb ze hoor! Vind ze er heel wat minder intimiderend uitzien dan ik van te voren dacht. Ik had in mijn hoofd er een soort formaat zetpil van gemaakt, maar dan rond :cool:
    Dit moet lukken!

@Zomerr: Ik ga 2x daags 200 doen. 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends voor ik naar mijn werk ga. Ik ben benieuwd!

@Drew: Wat leuk dat jij ook Predict doet! Jij bent bijna klaar zeker?
    Ik heb me al 4 keer aangemeld en de eerste 3 keer steeds 1 of 2 dagen voor mijn eerste echo moeten afbellen. Supertriest. Ik hoop nou verdorie die eerste echo eens te halen! Ik ben dan 6 weken en 1 dag als ik daar ben...
    Jij hebt trouwens PRACHTIGE echo-foto's er aan over gehouden zeg... Wat een cadeautje!

18. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    BB: ik gebruik 3x daags 100.

19. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Meiden, wanneer beginnen de bijwerkingen als je er mee start??

Ik heb vanmiddag om 3 uur de eerste ingebracht en ik voel me nou al moe, misselijk en heb meer pijn in mijn borsten...
    Kan dat zo snel?

20. samkids

samkids Niet meer actief

Betty, volgens mij kan dat wel hoor, waarom niet. Daarnaast, als het goed is maak je ook progesteron van jezelf. Dat wordt nu dan versterkt.
    Juist doordat je het vaginaal gebruikt, wordt het snel opgenomen en zo efficient mogelijk gebruikt.

Gaaf hè, die echo's. Ik heb a.s. woensdag helaas de laatste met 12w3d. Dan moet ik het zonder gaan doen. Maar iedere week een echo heeft me wel echt door de eerste weken heen gesleept. Had ik ook echt nodig. Nu hartje-luister-apparaat, dat wordt nu mijn houvast.

Klein tipje wb de bollen: doe in ieder geval één van de dosissen (is dat een goed woord?) voor het slapen gaan. Dan voel je het niet een uur later er weer uit lopen. Dus bijvoorbeeld 11 uur 's avonds en dan dus 12 uur later.

Deel Deze Pagina