Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Tori jij ook mooie foto's jammer dat het minder scherp is. Lekkere druktemaker heb je :D

Ikke stiekem.. niet jaloers.. maar "jullie begrijpen het wel"... :) Ik wil ook zo graag en ik heb een k**dag, ben zo moe en zit er helemaal doorheen blehhhh.. tijd voor vakantie denk ik :)

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sophy, we begrijpen het zeker!! Wij willen het ook zó graag voor jou!
    Wanneer begint je vakantie? Dat zal je vast goed doen en daarna is het ook al snel november en dan is het eindelijk zo ver dat jullie ook in verwachting zijn.
    Vanavond lekker vroeg op bed, wat lezen zodat je je gedachten ff kunt verzetten.

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Las het in je blog idd dat je een echobon hebt gewonnen..echt leuk!!
    ik wil ook nog een 3d/4d laten maken strakjes. rond 28 weken of zo.
    heb 4 okt ook nog een afspraak bij de gyn, hopelijk met een echo nog hihi en de week erna intake. vond het bellen al leuk haha, wat een verschil met het zkh zeg! zo ontzettend aardig enthousiast en geintresseerd haha was er een beetje beduusd van hihi.
    had gisteren op site gekeken en voor een afspraak te mken of niet dringende vragen kun je het beste tijdens het spreekuur bellen dan krijg je de assistente eraan.
    ik gekeken wanneer spreekuur is..maandag woensdag en donderdag in mijn regio...dus ik bel..pakt de verlos zelf op dus ik beetje verward want had ass. verwacht.
    ik uitgelegd waarvoor ik bel, maar dat ik eigelijk een ass. had verwacht dat ik extra tijdens spreekuur bel daarom.
    Ze was echt super aardig helemaal vragen hoe het met me is en hoelang ik al zwanger ben..of het de eerste zwangerschap is..ook helemaal meelevend met de mken en zo. en dat helemaal niet erg was dat ik niet tijdens het spreekuur had gebeld en altijd mocht bellen met vragen, maar voor de afspraak te maken het beste vandaag terug kon bellen...ik vond het maar gek..dacht had extra gekeken maandag, woensdag en donderdag spreekuur..bel ik op maandag moet ik op dinsdag terug bellen??
    ik vertel dat 's avonds tegen mijn vriend..en ja hoor EINDELIJK viel het kwartje..het was dinsdag en niet maandag hahahaha.

vandaag weer gebeld en de ass. eraan..ook weer zo lief en enthousiast..niet dat ze in het zkh niet aardig zijn, maar anders.
    morgen krijg ik al allemaal info met de post.

de geslachtsbepalende echo doen ze hier vanaf 17 weken.. nog 4 weekjes wachten..ben zo benieuwd.
    heb jij een voorgevoel tori? ik niet eigelijk.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Sophy
    Logisch dat je ''jaloers'' bent, gun het je zo meid!

@Hip
    Wat fijn dat je naar de vk mag. Ik vind het nog steeds balen dat ik in het zh moet blijven lopen. Was voor de geslachtsbepaling naar een vk-praktijk gegaan en toen waren ze ook super lief!

@Tori3
    Leuk he al die echo's?
    Wat ben je ook al ver!

Moet zoveel mogelijk bedrust houden dus werk nog maar 3 middagen per week en dat tot de bevalling.
    Ben gister nog wel naar de prenatal geweest waar de ''mamamazzeldagen''aan de gang zijn.
    Ook kleding voor mezelf gekocht met 20% korting. :)

Zal even een foto van me buik plaatsen die een hele groeispurt heeft gehad.

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy tuurlijk ben je jaloers is ook meer dan logisch, en ook een kut dag hoort erbij!
    is ook niet eerlijk allemaal...mensen die het niet verdienen en een kindje ook niet waarderen hoeven elkar maar een x diep in de ogen te kijken.
    maar november gaat het worden!!
    heb je de vakantie al geboekt of uitgezocht?

zomerr doe lekker rustigaan meid en geef het aan als ook die 3 middagen te zwaar worden. neem aan dat je werkt tot het verlof en niet tot de bevalling toch?
    ik ga mss ook nog ff naar de mamamazzeldagen deze week.
    Zal zo es je foto's bekijken van je buik en bruiloft..
    nu piept mijn lasagne..(oven hihi)

22okt geslachtsbepalende echo..ben dan 16 weken en 4 dagen..zin in!

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hip, jij dus ook de geslachtsbepalende echo gepland :) goed bezig!
    Ehm, ik had eerst een voorgevoel dat het een jongetje is, maar nu eigenlijk weer meer dat het een meisje is, haha. Don't ask me why!
    Daarom wil ik het ook zo snel mogelijk weten, hoef ik daar niet meer over te speculeren.
    En je had dus ook last van zwangerschapsdementie met de dagen, haha. Jij ook een ovenschotel vandaag, ik ook ; zo'n maggi preischotel, hij staat er net 10 minuten dus hij moet nog wel 35 minuten (en ik heb nu al honger, aaargh).

Zomerrr, ja die echo's zijn erg leuk ; daar geniet je ook helemaal van na. Bij het eerstvolgende bezoek aan de vk gaan ze alleen het hartje luisteren. Ook wel een bevestiging, maar toch anders dan dat ze gaan kijken!
    Leuk dat je wat kleren met 20% hebt gescoord bij de prenatal! Tot wanneer zijn die dagen? Ik moet daar ook maar ff langs dan.

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hmmm lekker preischotel! ik had lasagne met spinazie.
    ik klop het nog ff af, maar ben sinds zondag stukken minder misselijk mijn eetlust is ook terug, dus zal vanaf nu wel wat bij gaan komen ipv afvallen en sinds een weekje minder moe krijg elke dag wat meer energie.

zomerr wat zagen jullie er mooi uit op de bruiloft! en je buikje is ook al echt een mooi zwanger buikje zeg! hopelijk kun je er af en toe ook een beetje van genieten, ondanks alle ongemakken en tegenslagen.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Zomer serieus, krijg je geen pijnstilling of zo tot aan de bevalling? Dat is toch erg zwaar... en dan meteen na de bevalling opereren?
    Je hebt echt een mooi zwanger bolletje :) En lekker geshopt :)

Leuk ook alle geplande vk bezoekjes en geslachtsbepalende echo's. Ben ook benieuwd wat jullie krijgen! En kan me voorstellen dat het bij de vk een stuk gezelliger is als in het zkh ;)

Hip wat heerlijk dat je minder misselijk bent!

Betties al een posi ovutest?

Nog een weekje tot m'n vakantie :)

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Goedemorgen! Alhoewel goed... voel me crap, twijfelde of ik zou gaan werken en nu ik er ben baal ik wel! Maar goed... en vanmorgen een groot vraagteken. Bij de vorige menstruatie twijfelde ik wat dag 1 was. Ik dacht eerst vrijdag maar zaterdag was het echt begonnen, dus ik tel nu die zaterdag als dag 1. Dan zou vandaag dag 13 zijn. Vanaf zondag ben ik aan het testen en mijn testen zijn tot en met vandaag onveranderd: een licht streepje. Ik zie hem niet donkerder worden. Vanmorgen ook weer dat zelfde lichte streepje. Vorige ronde was dag 13 knalpositief en was dag 14 de iui. Dag 13 is eigenlijk al later dan normaal, ik zat altijd op dag 11 en 12 knalpositief. Dus dit is weer nieuw... Ik ga er maar vanauit dat ie dan morgen positief zal zijn..?? Rare zaken.... Manlief opperde al dat ik misschien toch wel zwanger ben, maar ja ik was toch echt ongesteld hoor en voel me niet zwanger. Maar ja, ook dat is me eerder gebeurd (afgelopen april). Mmmm, ga je je toch dingen in je hoofd halen haha. Nee hoor, dat ik me crap voel is gewoon een opkomende griep en de iui gaat mooi in het weekend vallen.......toch....? Aaarghhhh

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Betties wah dat is het verkeerde soort spannend. Ik denk dat als je zwanger zou zijn, je testen elke dag knalpositief uit zouden slaan (dat de hcg je ovutest beïnvloedt). Als 'ie nou morgen nog steeds zo is, zou ik even het zkh bellen dat ze of een echootje maken of dat je even bloed laat prikken op LH, dan kunnen ze zo zien of er een eisprong aan zit te komen :) Meer zekerheid als die ovutesten.. die ik btw nog nooit knallend heb kunnen krijgen :)

Oja en Hip... hipperdepip hoera ;):D Welkom in het tweede trimester :D

Ik ga eens even lekker naar de acupunctuur!

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja zo kwam ik achter mijn vorige zwangerschap, die ovutesten waren toen op dag 10 al meteen knalpositief. Dus ik denk het ook niet hoor, maar ik ben nog nooit zo laat geweest en dat er echt geen opbouw te zien is in de streepjes... Heb ook geen zwangerschapstesten meer in huis, ga maar weer eens wat inslaan.
    Bedankt voor de tip, als ie morgen weer zo is dan hoop ik dat ik dan maar even langs kan voor een echo ofzo, inderdaad. Dat heb ik nog nooit gedaan. Maar zal wel gewoon morgen positief zijn, ga ik vanuit.

Jemig, tweede trimester al dames! Wat gaat het keihard!

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties als ik jouw was zou ik nu ziek naar huis gaan en het zkh bellen..zeggen dat je normaal op dag 11 of 12 al een positest hebt en nu nog niet...zeg je gewoon dat je op dag 14 zit je twijfelde toch al.
    Als je morgen belt zitten ze mss al vol en zo voor het weekend willen ze mss minder voor je doen.
    ik zou vragen om een follikelmeting hoor dan kunnen ze echt goed zien hoe ver je bent en ook meteen ff dikte bmslijmvlies bekijken en alles.

je gebruikte zelf toch vitamines b12 en hoe heette dat andere ook alweer?
    kan me vaag herinneren dat toen ik net gestopt was met de pil er meerdere topics waren bij zwanger worden wat gingen over dat andere (kom ff niet op de naam) zit ook zoiets in de zwanger worden pillen van de etos geloof ik...en dat daar de cyclus een stukje langer van word.
    dyus mss ligt het daar gewoon aan, maar met een fm weet je het allemaal zeker en hoef je je geen zorgen te maken verder.

ben idd in het 2de trimester beland vandaag joehoe! heb het gevoel dat het ook veel sneller gaat nu. ook als ik vooruitkijk lijkt het niet zolang meer tot aan de 20 weken.
    4 okt laatste x zkh 10 okt intake 17 okt laatste x flessen buiten zetten(wat ben ik blij ben het nu toch wel moe aan het woorden eerlijk gezegd) en dan 22 okt de geslachtsbepalende echo :) en dan nog 3 of 4 weekjes en dan is al de 20 weken echo echt gaaf! al vind ik die toch wel heel erg spannend hoor!

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    De Mamamazzeldagen zijn van 25 sept t/m 30 sept
    20% korting op kleding(baby en positie)
    20% korting op alle eet-&drinkproducten
    20% korting op alle bad-&verzorgingsproducten
    15% korting op alle kamers en boxen
    20% korting op al het speelgoed
    Tot 40% korting op kinderwagens

Het kan zijn dat mijn lichaam het langzaam vanzelf op gaat lossen aldus de dokter;)
    Pijnstilling mag ik niet vanwege de zwangerschap....

Ps met mijn buik heb ik wel een beetje gesmokkeld (foto was om 23:00 's avonds met positie rokje en shirt.
    Kan nog steeds mijn gewone broeken aan en dan zie je een stuk minder maar vind het heerlijk om er nu eindelijk zwanger uit te zien:)

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb volgens mij nog ergens van die goedkope ''dipstick' zwangerschapstesten houdbaar tot januari 2013 kan ik daar iemand plezier mee doen?

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip, dat was het zetje dat ik nodig had. Heb het zkh gebeld en kon ff langskomen. Niet voor echo, maar dan doen ze bloesttest (zucht), maar ook best. Ik ben geprikt op lh en oestradiol. Vanmiddag word ik dan gebeld. Heb ook meteen twee extra formulieren, wellicht dat ik een paar dagen achter elkaar geprikt word. Maar je zal wel zien, morgen gewoon een positieve ovulatietest, haha. Hele circus voor niks.

Zomer, ik wil ze best van je overnemen. Ik verslijt ze bij bosjes en moet weer nieuwe halen/ bestellen.

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Net gebeld met de uitslag. Ik heb mijn ei niet gemist. De lh waarde is nu 15 (bij piek is dat 23) en oestradiol is heel hoog. Ze verwachten hem dus morgen, uiterlijk overmorgen. Dan zou de test ook positief moeten zijn. Mocht dat morgen niet zo zijn, dan moet ik even bellen en nog een keer bloed doen. Maar lijkt dus niet veel aan de hand, gewoon een lui eitje ofzo. Wie weet groeit ie dan wel tot een knaller en is het dan raak ;)

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Goed bezig betties! nu lekker de rest van de dag uitzieken op de bank..
    jammer dat je geen fm kreeg, dan kunnen ze precies zien hoe groot het eitje al is, maargoed wel fijn dat je mocht komen en dat je nu iets meer weet doordat ze geprikt hebben.

hoe bevalt het jouw en je zoontje dat die nu naar de basisschool gaat?

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja, nu met een kop thee op de bank ongeneerd love is on the air zitten kijken. Dat soort programmas kan ik niet tegen, lekker janken haha.
    School gaat supergoed, ook bso is een feest. Ik ben ook wel gewend, best lekker om een ochtendje echt voor jezlef te hebben. Alleen worden de ouders wel heeel erg betrokken bij school. Je moet constant wat doen. Autorijden voor een trip naar het bos, spelletjes of sportochtend en gister weer een mail van school dat zijn klas volgende week woe verkleed naar school moet...... Als KOE. Ja hoor, hoe gaan we dat nou weer regelen.... Haha, dus ik teken wel vlekken op een wit tshirt ofzo. Ze houden je lekker bezig.

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Crisis opgelost.... Vanmorgen uit het niets ineens een dikke vette positieve ovulatietest. Morgen dus op voor iui2! Zo weer even bellen om me aan te melden.

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Jeeeee goed zo Betties! Lekker makkelijk ook dat je dan op zaterdag de iui hebt :)
    En dat "betrekken bij school" dat is leuk maar ik vermoed ook een beetje teveel van het goede met luizenmoeders, voorleesmoeders, mee-op-schoolreismoeders, overblijfmoeders (en waar zijn de vaders in dit verhaal :p) gewoon naast je baan en het huishouden. Hoe vrijwillig is het bij jullie en hoe is het rond te krijgen?

Zomer.. jeetje meis helemaal geen pijnstilling en je doet alsof het heel normaal is :) Sterke vrouw.. ik hoop dat het allemaal goed komt, automatisch of anders in ieder geval dat het te doen is tot je bevalling :)

In dat kader lijkt het me trouwens verstandig dat we voor onze november date ergens bij Zomer in de buurt afspreken... ?

Ik ben ziekig.. of nou ja, er zit kou in me zei m'n acupuncturist en dat merk ik nu in m'n keel. Ben gewoon doodop, fysiek zo vreselijk moe, maar vooral emotioneel moe. Blij toe dat ik bijna vakantie heb, nog één weekje werken maar.. en doe nu echt voorzichtig voordat het mis gaat :) En oooooohhh vakantieeeee :) Ik heb er zo'n zin in!

Deel Deze Pagina