Heb net weer een foto geplaatst in m'n album, Hip ik wacht nog op die van jou . Zien jullie verschil met de vorige? Dat ziet er wel indrukwekkend uit dat middeleeuws fort Sophy. Hou ook wel van dat soort dingen bekijken op vakantie, dus wie weet als we er in de buurt komen. Ik zit trouwens niet echt op zo'n roze wolk ... daarvoor ben ik te nuchter denk ik. Werd vanochtend wakker met de droom dat de kleine er al was ... en het duurt me dan nu echt ook nog te lang tot volgend jaar, hopelijk gaat dat gevoel weer weg. Nu moet ik koken, maar heb geen zin ... ga het toch doen want ik zou ook niet weten wat we moeten bestellen als we iets zouden gaan bestellen. Dus dat wordt een knorr pak: Hoisin kip, mmm lekker!
Hi sophy, fijn dat jij er ook weer bent! Ik herken het heel erg wat je zegt: ging gesloopt op vakantie en ook hier lojkt het bijna of ik nog moeier thuis ben gekomen. Ik werd in de week voor mijn vakantie ongi ( dacht ik), toen we vrijdag op de bestemming waren dacht ik eigenlijk dat het al over was en dat het dus mooi meeviel deze ronde, maar niets was minder waar... Leek wel of zodra de ontspanning er was van de vakantie de boel losbarstte. Was drie dagen flink ongi, gatver! En ik kan altijd voor geen meter tegen tampons dus dat was flink gedoe... maar goed, ook weer gehad. Nu dus eigenlijk geen idee wat ik als dag 1 moet tellen... Zit nu weer aan de ovulatietesten dus ik zie vanzelf wel wanneer het weer zover is... Verder kijk ik volgende week even aan hoe het op het werk is. Ik heb een intakegesprek met het loopbaancentrum van waaruit ze me gaan begeleiden naar ander werk. Als me dat oke lijkt dan stel ik me dat als doel. Is het allemaal weer eens waardeloos geregeld dan ga ik me een tijdje ziekmelden, want het gaat niet zo best nu ik ff geen haalbaar doel lijk te hebben. Het werkt veel te veel door in mijn prive en ik weet zeker dat dit ook een zwangerschap dwars zit, een en al stress. Nou we zien wel wat de week brengt.... BB, wat fijn dat je even wat laat horen, hoe spijtig het bericht dan ook. Althans, supergoed dat jullie dit hebben uitgesproken naar elkaar en er allebei een goed gevoel over hebben en een nieuw gezamenlijk doel hebben. Ik vind het heel knap en wens jullie veel sterkte en een mooie toekomst samen en wie weet ooit nog met een gezin. Dikke knuf!
Ff een ego berichtje! heb strakjes geslachtsbepalende echo....ben zo ontzettend zenuwachtig echt niet normaal! weet eigelijk niet eens waarom, maakt me niet uit wat het word ben gewoon nieuwsgierig...en toch gieren de zenuwen door mijn lijf! ik hou jullie op de hoogte. xxx reageer vandaag of morgen uitgebreid en maak denk ik morgen een buikfoto. heb alleen erge last van mijn darmen dus mijn buik is echt opgezet, heb movicolon van de ha maar dat werkt nog niet echt moet eigelijk meer zakjes op een dag pakken dan, maar jeetje wat is dat spul vies.
Hoi meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik heb zojuist mijn herhaal laten prikken, maar ik heb inmiddels flinke krampen en het bloeden is ook zachtjes aan begonnen. Klinkt misschien beetje gek, maar ik ben in elk geval blij dat ik dus wel weer zwanger heb kunnen raken na die rare cyclussen en ineens die pco verschijnselen. Het werkt dus gelukkig allemaal nog wel! Ik ben ook heel benieuwd wat de gyn morgen zegt. Het wordt vast weer 'pech en zie je wel dat Utro geen wondermiddel is' (omdat ze het eigenlijk niet wilde voorschrijven en het alleen maar gaf omdat ik erom bleef zeuren). Ik wil ook nog eens mijn testuitslagen met haar doornemen na de tweede mk (zo'n uitgebreid herhaalde miskramen panel) en eventueel extra testen te laten doen, maar ik zit er ook over te denken om een second opinion bij Geertgen aan te vragen. Kijken of zij tot meer onderzoeken bereid zijn. Sophie en betties, daar zijn jullie weer Fijn dat het leuk was op vakantie, maar wat kun je dan moe terugkomen he! Hip, spannend zeg vandaag! Niet alleen omdat je weet wat het wordt, maar ook omdat je weer naar je kleintje kunt kijken! Veel plezier en lekker genieten hoor
Hip, ik ben benieuwd!!!! ik leef ook al naar zaterdag toe, maar oooh vind het ook zó spannend (ookal maakt het mij ook niet uit). McKenzie, zo is het natuurlijk wel ; je kán zwanger raken. Nu alleen nog eentje die sterk genoeg is! En die gaat komen hoor.
mckenzie ik vind het echt zo rot voor je meid! ik hoop dat je niet te veel pijn hebt en de gyn morgen een beetje begripvol is. heb veel goede dingen over het geertgen gelezen, zowiezo zijn ze al veel begripvoller en menselijker vaak. ik hoop echt dat het snel gaat lukken voor je. knuffel voor nu. betties en sophy hebben jullie wel nog vakantie zodat jullie verder kunnen uitrusten? anders mss ziekmelden fftjes als het niet gaat, opgebrand zijn is ook niet goed om zwanger te raken natuurlijk. mijn buikfoto houden jullie ff tegoed, ik heb echt veel last van mijn darmen dus mijn buik is ook opgezet en gespannen op het moment. heb van de dokter movicolon gekregen vrijdag, helpt ietsjes, maar moet denk ik meer gebruiken, maar blehh wat vies spul. nou nu mijn echo hihi...het was weer echt zo mooi! zo'n klein mensje en wat een verschil met 12 dagen geleden alweer dik 6 cm erbij! echt gaaf! het blijft een druktemakertje duurde ook ff voordat de beentje uitelkaar gingen, maar het is gelukt! en het is................. EEN MEISJE!!!! ik ben zo blij hihihi, met een jongen net zo blij geweest, maar is gewoon leuk om te weten wat het is en het maakt het zoveel echter. heb al een paar kleertjes geshopt en ga nu cupcakes bakken voor morgen voor mijn mams en de schoonouders en over oma. hun weten allemaal niet dat we een geslachtsbepalende echo hadden. ze denken dat we het pas met de 20 weken echo te horen krijgen dus dat word een echte verrassing. ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze het doorhebben... ik maak choco cupcakes en in het midden doe ik gewoon beslag wat ik met kleurstof rose maak, mss doe ik er nog iets van rose fondant op. zo snel aan de slag.. oww ik had ook bij de echo gevraagd of het voor zover er goed uitzag, omdat ik me zorgen maak voor de 20 weken echo. en wat ze kon zien hersenhelften, ruggegraad, gevuld maagje en 4 kamers in het hartje zag het er goed uit. hartje was verder nog wat klein voor het goed te checken omdat het nu wat vroeg was natuurlijk, maar het stelt me wel al wat gerust.
kreeg net een mega bos bloemen bezorgt, van mijn baas! gefeliciteerd met de zwangerschap... ik zit al 17 weken ziek thuis heb al die tijd niks gehoort, met 12 weken heeft die via het uwv te horen gekregen dat ik zwanger ben..ook niks gehoord en nu op eens een bos bloemen. vind het moeilijk hoe ik hierop moet reageren eerlijk gezegd. pfff nog niet aan de cupcakes begonnen hahaha.
Hip! Leuk, een meisje!! Nou, jij kan losgaan op het roze thema en namen bedenken, haha! Super gefeliciteerd!! Jeetje, gaat je baas toch nog bijdraaien. Nou ja, toch is een bloemetje wel fijn. Je zou nu verwachten dat ie toch wel eens zou bellen om te informeren hoe het met je gaat... heb je nog last van het UWV, in de zin dat je aan de slag moet gaan binnenkort, of laten ze je met rust? Of wil je zelf misschien toch weer wat gaan doen? Ik zit op de rand van ziekmelden... Nee, ik heb geen vakantie meer, vandaag weer begonnen. Had er gister buikpijn van en nu op het werk voel ik me raar, opgejaagd gevoel, soort van hartkloppingen... Geloof niet dat het zo lekker gaat. Ben nog steeds boos over gebeurtenissen van voor mijn vakantie... Deze week heb ik een gesprek over het te volgen traject in de begeleiding naar een nieuwe baan. Ik hoop daar een mooi verhaal te krijgen dat me aanstaat. Dan kan ik me daar op gaan richten. Zo niet, dan denk ik dat ik het niet zo lang ga volhouden hier en misschien maar eens rust moet gaan pakken. Want inderdaad, dit kan nooit positief bijdragen aan de aankomende iui poging. Ik denk dat ik eind van de week voor poging drie kan gaan. Ik heb geen idee hoe ik dat ziekmelden aan zou moeten pakken... Eerst naar de huisarts en al deze ellende neerkwakken? Kijken wat die zegt? Misschien geeft die wel het advies om rustiger aan te doen en heb ik ook een verhaal naar mijn werk toe. Ik heb op het werk niet zoveel zin om aan te geven dat een deel van hoe ik mij voel toch ook komt door de stress en toestanden van het niet zwanger worden. Het versterkt elkaar natuurlijk... Hip, mag ik vragen hoe dit bij jou is gegaan? Of heb je je gewoon ziekgemeld en moest je je op een gegeven moment melden bij het UWV en kreeg je te maken met de bedrijfsarts? McKenzie hopenlijk valt het mee qua lichamelijke ongemakken. Succes bij de gyn! Laat je snel wat horen?
Hip jaaaaa een meisje Wat superleuk en gefeliciteerd natuurlijk! Nu kan je echt los met een hele roze babykamer en roze jurkjes en lieve truitjes en en en Vind het toch klasse dat ze van je werk nog een bos bloemen sturen. Ook al is het laat, ook al is het een eikel het gebaar is an sich mooi. Tori jij mag zaterdag al, oeh spannend. Staan we weer klaar met roze of blauwe slingers Betties doe je rustig aan meid. Knuffel! Zo te horen zweef je op het randje en het is niet de bedoeling dat je eraf kukelt. Ik zou me ziekmelden met "overspannen" als klacht. Wrs moet je dan na twee weken naar de arbo of bellen ze. Ik zou alleen niet zeggen dat het niet bevorderlijk is om zwanger te worden.. dan zou je "niet legitiem" ziek zijn maar meer "omdat jou dat privé beter uitkomt" snap je.. je bent ziek van de sfeer en spanning op het werk, dat heeft niet met een zwangerschap te maken McKenzie ook een knuffel voor jou! Hoop dat je niet teveel pijn hebt en dat de gyn nog iets goeds (op één of andere manier) te melden heeft. Het Geertgen staat ook heel positief te boek dus ik zou ze zeker even bellen. Jusi zit daar nu ook voor hhmk en ik begreep dat ze al wat onderzoek doen. Heb je ooit de lijst van Suus bekeken qua onderzoeken? Hier: weer begonnen met werk.. Hele mailbox vol maar ik heb besloten om het rustig aan te doen. Ik kan niet toveren dus hop ergens deze week of volgende week krijgen ze wel antwoord Soof nog in de vakantiesferen zeg maar
Hip, een meisje! Wowwww wat gaaf!! En tori zaterdag jij, superspannend! Betties vervelend dat je je zo voelt meid. Gewoon voor jezelf kiezen hoor! Sophy: De lijst van Suus? Is dat deze: http://herhaaldemiskramen.nl/wp-content/uploads/2011/01/Praktische%20informatie%20van%20een%20ervaringsdeskundige.pdf Zo ja, dan neem ik die morgen mee naar de gyn, er is al wel best wel wat bloedonderzoek gedaan, maar ik weet niet precies wat. Dus dat wil ik morgen ook horen. En ik neem ook mijn dr. Beer boek mee met wat vragen over auto-immuun. En die waardes van mijn eerdere bloedwerk wil ik allemaal uitgeprint hebben zodat ik die ook bij een second opinion kan laten zien. Dat wordt dus een hele spreekbeurt morgen! Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!
mckenzie jij bent goed bezig meid! je hebt je huiswerk af voor morgen is ook wel ff fijn he om bezig te zijn met uitzoeken wat er evt. allemaal gedaan kan worden zodat je verder kunt. als je alleen maar stil staat bij alweer een mk dan zak je weg in het verdriet. al moet het natuurlijk wel verwerkt worden allemaal. ik hoop dat je morgen een fijn gesprek hebt en dat de gyn de tijd voor je neemt. soof staat nog op vakantiemode hihi goed bezig meid. denk lekker aan jezelf zodat je helemaal opgeladen bent voordat je aan de volgende poging begint in november. tori nu ben ik nog nieuwsgieriger wat er in jouw buikje aan het groeien is, nog maar 6 daagjes. betties als het gesprek je niet bevalt kun je denk ik beter voor jezelf kiezen en je ziekmelden. je kan niet eeuwig op het randje blijven lopen. ik heb me ziekgemeld na de laatste mislukte poging dat was voor mij de druppel, ik was al een tijd aan het einde van mijn latijn en merkte gewoon dat het nooit beter zou gaan als ik maar door bleef gaan. ik heb bij mijn ziekmelding uitgelegd dat alles wat ik het afgelopen jaar mee had gemaakt (ziekte + overlijden van mijn vader, de mmm en 2 x een mk) er behoorlijk inhakte en doordat ik steeds maar doorging en ondertussen ook steeds weer tegenslagen moest verwerken het me opbrak en ik op was, ik had totaal geen energie meer en de gespannen en stressvolle situatie zorgde er ook nog es voor dat ik me alleen maar slechter ging voelen. ik had mijn baas dit persoonlijk willen vertellen, maar kreeg hem de hele dag niet aan de foon, dus heb 's avonds alles gemaild. mijn baas heeft 6 weken eigen risico bij de verzekering dus na 6 weken moest ik naar de arbo arts, na 12 weken weer en nu hoef ik niet meer, maar word een x gebeld door iemand van hun. het uwv krijg je niet mee te maken alleen als je ziek bent ivm zwangerschap, dan krijgt je werkgever geld van het uwv. (heb nog niks van hun gehoord en vanaf 12 weken zit ik ziek ivm zwangerschap dus weet niet hoe het verder gaat bij hun) ik zou je niet alleen ziekmelden door de situatie op het werk. de arboarts wat ik had vond dat namelijk geen rede tot ziekte want een confict of een gespannen werksituatie los je niet op door thuis te zitten. maar als je je ziekmeld doordat je door het lange slopende proces van de mmm en alle teleurstellingen en onzekerheden wat daarbij horen oververmoeid raakt en het werk er voor zorgt dat het laatste beetje energie wat je hebt uit je gezogen wordt. dan gaat het niet alleen om je werk maar om alles en is het niet opgelost met een gesprek bemiddeling of wat dan ook. arbo artsen zijn echt eikels en doen er alles aan om je aan het werk te krijgen. ik kreeg zelfs te horen dat je je niet goed hoeft te voelen om te werken. ik ben niet bij de ha geweest omdat mijn ha met pensioen is en bij de nieuwe voel ik me echt helemaal niet prettig. had wel therapie toen, dus dat heb ik bij de arboarts aangegeven. succes met de hele situatie meid! hopelijk ga je je snel weer wat fitter voelen, ik weet hoe het is om echt opgebrand te zijn en wat nog moeilijker is, is er aan toe geven!
Ja dat is hem Mckenzie. Voor het immuunverhaal zou ik niet te hard hopen, daar geloven ze in nl niet zo in. Probeer wel zoveel mogelijk van de lijst te krijgen schildklier en homocysteine enzo. Succes! Hoop dat je gehoor krijgt!
vind het trouwens wel lief van mijn baas dat die nu bloemen heeft gestuurd, denk dat ik em mail en uitleg hoe ik me gevoelt het de afgelopen tijd en dat ik behoorlijk teleurgesteld ben dat hij me zo heeft laten barsten in die moeilijke tijd voor mij. terwijl ik er toch al 10 jaar werk en we voordat ik in de mmm zat een heel goede band hadden. maar dat ik het wel erg waardeer dat hij nu die bloemen heeft gestuurd en ik hoop dat we vanaf nu mss het contact weer op kunnen pakken. zoiets...ik denk er nog ff over. ik wil niet gaan werken, omdat ik toch echt al behoorlijk last heb van mijn bekken. vandaag bijv. ben ik bij de verlos geweest, daarna ff uurtje of iets meer in de stad geweest. daarna thuis wat gegeten en ff gelaptopt toen ff boodschappen gedaan(niet veel dus geen zware tas) de cupcakes gemaakt en gekookt en nu kan ik al niet meer normaal opstaan van de stoel van de pijn. mijn baan(kok) is lichamelijk een behoorlijk zware baan. zowiezo alleen maar staan je kan niks zittend doen, en alle pannen en zo zijn ook nog es loeizwaar. dus ik denk dat ik mijn bekkenklachten alleen maar erger maak als ik ga werken. ook al ga ik maar een paar uurtjes op een dag. en ik hoop dat ik zolang mogelijk door kan in de zwangerschap en niet dadelijk 10 weken plat moet ofzo. ben me nu aan het verdiepen in zw. cursussen die ook goed zijn voor het bekken en naar een bekken therapeut.
Hip, jaaaaa een meisje! Ik wil ook weten wat er in mijn buik zit!! Hihi Meeste gokken op n jongen, ben benieuwd! Hopelijk heb je niet al te lang meer last van je darmen, niet fijn! Ik heb daar gelukkig helemaal geen last van, ga niet heel vaak maar als ik koet dan gaat het wel oke (voor de zwangerschap had ik meer last). Op mijn werk zijn ze ook al bezig met mijn verlof, ze willen nu werk wat normaal in juni/julie gedaan wordt naar februari verschuiven... Nou, daar zit ik dus nietop te wachten, want als hoogzwangere heb ik het dan al zwaar door de jaarafsluiting en dan ook nog dat erbij. Pfff, ik moet er nog even niet aan denken. Ziten met een toeter voor je lijkt me sowieso net prettig de hele dag dus ik denk dat ik juist minder werk kan doen op n dag volgend jaar. Sophy, ja nog maar even en dan kan ik jullie ook verrassen! Kom maar op met de slingers. Betties, denk aan jezelf en luister naar je lichaam! Hopelijk is de nieuwe baan/functie wat je nodig hebt en kan je dan weer met een lekker gevoel werken, ik hoop t voor je! McKenzie, ik heb na de mk in januari ook laten testen op wat Sophy schreef... Dus die zou ik sowieso laten doen. Bij mij zeiden ze dat het in 50% van de gevallen aan de homoceïde afbraak ligt (herhaalde vmks).
Ohja, ik heb me ook aanegemeld bij zwangerschapsgym, gad vandaag een mail dat ze contact opnemen als ik ingedeeld ben. Ben benieuwd wanneer, heb er al wel zin in, heb snel last van spierpijn in mn bil/onderrug als ik loop.
wat gaan je doen voor zwangerschapsgym tori? ik ben aan het kijken voor zwangerfit, word gegeven door een bekkentherapeute denk dat dat wel goed is voor me. er zijn er 3 redelijk in de buurt dus morgen een keuze maken en maar es bellen of zo om me op te geven. ik denk idd ook dat je een jongen krijgt, maar wie weet... kun je tegen die tijd mss aangeven op je werk of het gaat of niet, extra werk of overwerk mag geloof ik niet als je zwanger bent, dus gewoon voor jezelf opkomen als het niet gaat.
Ik heb me aangemeld bij een mensendieck therapie en daar leren ze je de juiste houding en bewegingen zoals bukken en tillen. En verschillende spiergroepen worden getraind. Ben benieuwd, want wil ook thuis oefeningen doen en zijkan me mooi laten zien wat ik kan doen. Heb deze ook mede gekozen omdat het dichtbij is. En verder ga ik samen met mn vriend zwemmen, een avond in de week. Lijkt me heerlijk, ff baantjes zwemmen, lekker bewegen. Haha, jij denkt dus ook n jongen... Nou dan moet t dat wel zijn! Wat een omslag van je baas trouwens, dat ie nu opeens een dikke bos bloemen stuurt. Lijkt me een goed idee om te bedanken en meteen de situatie meer uit te leggen. Hij zou je eigenlijk aangepast werk moeten laten doen, maar da's zeker lastig in jouw beroep.
tori is dat dan een zwangerschapscursus bij de mensendieck? wat fijn..ik heb mensendieck gehad voor mijn hypermobiliteit echt veel geleerd voor mijn houding. ik doe ook nog zwemmen met een vriendin zij is ook zwanger. we doen aqua body en mind, soort yoga of zo in het water erg lekker. nee er is geen aangepast werk bij ons idd. maar eerlijk gezegd vind ik het wel prima nu, als ik zie hoe snel mijn bekken achteruit gaat zonder te werken en met oefeningen en tips van mijn eigen manueel therapeut. en denk dat een bosje bloemen verder aan de werksfeer niks veranderd, het personeel rent nog steeds met bosjes weg omdat mijn baas zich als een klootzak gedraagt doordat het ook zo slecht gaat met de zaak. dus er is veel stress en spanning. er werkt nog maar 1 personeelslid wat ik ken de rest is nieuw en wisselt steeds omdat niemand lang blijft. verder was mijn baas voor ik me ziekmeldde ook al tegen mijn zwangerschap (werd uiteindelijk een mk) dus denk dat het nu niet anders is. wil het contact verder wel weer oppakken zodat ik straks na het verlof mijn vakantie dagen en overuren kan opnemen en dan zonder ruzie daar kan stoppen
Ja, zwangerschapsgym staat er op de voorpagina. Weet trouwens niet wathet kost, want dat kon ik nergens vinden op de site, haha. Nouja, zal wel vergelijkbaar zijn met andere cursussen tussen 100 en 130 euro. Samen met een zwangere vriendinnen zwemmen, da's ook leuk! Ik heb geen zwangere vriendinnen helaas, die zijn allemaal al 'klaar'. Nouja, wel eentje maar die woont niet heel dichtbij en gaat al bijna bevallen. Die baas van je is dan niet goed bezig, als al het personeel steeds weer weg gaat. Zo wordt t nooit wat met z'n bedrijf. Misschien De Blijker ff langskomen, of is het geen restaurant? Na je zwangerschap maar mooi op zoek naar iets nieuws! Gisteravond op marktplaats een mooie commode gezien en vanavond gaan we m ophalen . Heb op een of andere manier zin in het kamertje maken, soort van voorpret denk ik, dat ik daar behoefte aan heb. Vol me niet topfit, zo naar mn werk en hopelijk ga ik me beter voelen.