Leuk zeg zwangerschapsgym bij de mensendieck..hier bieden ze dat niet aan. had er ook nog niet van gehoord. Zwangerfit wat ik wil gaan doen is 9 lessen voor bevalling incl. 1 partnerles en 6 lessen na de bevalling. voor 135,- een vriendin van me had dat gedaan (kindje is nu 1) en ze kon ook nog de helft declareren bij de zorgverzekering..weet niet of dat nu ook nog is eigelijk. verder heb ik heel wisselende prijzen gezien 4 lessen voor 24,- bij de joga. zwangerschapsgym bij het groene kruis voor 200,- en de rest schommelde tussen 100,- en 180,- hier. het lukt me niet meer om een hele nacht te slapen zonder te plassen hopelijk blijft het voorlopig bij 1x opstaan. kom daarna zo moeilijk weer in slaap...
Nou meiden, hierbij het verslagje van mijn afspraak. De gyn gelooft niet in auto-immuun problemen als oorzaak voor herhaalde miskramen. Wat we eigenlijk allemaal al dachten. Ik ben alleen 'standaard' getest op cardiolipine en Beta2 glycoproteïne antistoffen (al geeft die uitslag ook geen 100% betrouwbare uitslag), aan verdere onderzoeken wilde ze zich niet wagen. Ze had ook nog nooit van dr. Beer gehoord. Ze gaf aan dat dit eigenlijk te academisch voor haar is en verwijst me nu door naar een academisch ziekenhuis. Ik wil gewoon echt verder onderzoek omdat uit jarenlang onderzoek van dr. Beer is gebleken dat bij 75% van de vrouwen met drie of meer miskramen er toch sprake is van auto-immuun problemen. Dat lijkt me dus wel zeker wat meer onderzoek waard. Wel wil de gyn zelf nog een hysteroscopie doen om te kijken of er geen afwijkingen aan mijn baarmoeder zijn. Ik ga dus vandaag nog een consult aanvragen in Gent. Dat hele afwachten is niets voor mij en het toeval waar het hier steeds op wordt gegooid al helemaal niet (kans van 0,34 op drie of meer miskramen zonder onderliggende reden). Dus ja, maar weer een flinke ronde mmm voor mij!
He dames! Ja, ineens is het dan alweer zoverr: morgen. Iui 3! vanmorgen een knaltest, dus daar gaan we weer. Vandaag ben ik vrij want deze ochtend ging ik mee met een uitje naar het bos met de kleuterklas van J. Superleuk, allemaal spelletjes, picknicken en bladeren verzamelen. Nu gesloopt met een kop koffie op de bank, haha. Omdat ik nu morgenochtend de iui heb ga ik lekker pas morgenmiddag weer werken. Die anderhalve dag die ik dan nog te gaan heb overleef ik wel weer. Bedankt voor jullie tips en het meedenken. Het valt net mee om overeind te bljven en ik zal goed opletten en anders voor mezelf kiezen. Tori, ik demk ook een jongen, haha. Zou mooi zijn, een meisje en een jongen in dit topic. Ach het maakt ook niet uit, is allebei leuk volgens mij. Nou ik ga eens lekker in huis rommelen, heerlijk zo'n dagje niets. Alhoewel, moet vanmiddag naar de tandarts, brrrr.
Betties, jij denkt dus ook een jongen. hihi, ik kan eigenlijk niet meer wachten tot zaterdag ... maarja het moet! Succes bij de tandarts en dan morgen IUI3, spannend weer! Yes, 3 x is scheepsrecht zoals McKenzie zegt. McKenzie, jammer dat ze niet meer onderzoek kunnen doen waar je nu 'loopt'. Dan maar naar het academisch ziekenhuis. Ik geloof ook nog steeds dat het auto-imuumsysteem bij mij voor de vorige vmks heeft gezorgt. Dat betekent wel dat de kleine die het nu dus is gelukt om groot te worden extra sterk is! Dus toch hoop ik voor jou ook op een mega sterkte emmy die wél door mag gaan groeien van jouw lichaam. Bij herhaalde miskramen kan je niet meer spreken van toeval vind ik, dan moet er ergens een oorzaak zitten. Helaas bij mij ook nooit gevonden, maar zoals je ziet hoeft dat niet te betekenen dat het nooit lukt.
Mckenzie, wat is het toch waardeloos dat hier in nl elke keer een gesprek met eem gyn een teleurstelling oplevert! Ik snap echt niets van die houding! Volhens mij moeten alle gyns maar eens verplicht het zpforum gaan lezen.... Goed dat je doorpakt.
Tori ik denk een meisje Ben ook heel nieuwsgierig wat je krijgt en wel leuk dat je vk ook op zaterdag de echo's doet. Dacht dat ze alleen voor spoedjes op zaterdagen open zijn zeg maar. Mensendieck zou heel goed moeten zijn voor je houding, wat een verstandige keuze Zou zelf snel voor yoga gaan, lekker ontspannen maar nu ik erover nadenk is mensendieck veel beter voor m'n lijf wrs. En Hip naar de gym. Volgens mij dames, krijg je van je zorgverzekering "een zwsc cursus" vergoed.. dus naar eigen keuze en met een max bedrag van X (dacht 200 euro).. maar mss ligt het ook aan je type verzekering. Effe tussendoor eten
Sophy, yes eindelijk ook iemand die denkt dat het een meisje is . Ik zal het snel laten weten zodra ik het weet! al moet ik ook aan het cakejes bakken natuurlijk . Ja, je houding is heel belangrijk dus ik denk dat ik wel een goede keuze heb gemaakt. Moet ook zeggen dat ik niet zo van de yoga ben, dat is me veel te zweverig, haha. De echo is trouwens in het ziekenhuis in Amstelveen, dus denk dat het een gyn is die dat dan doet. Onze vk doet ook alleen spoedjes in het weekend denk ik, hihi. Wel tof als je wat vergoed krijgt via de zorgverzekering, ik zal het es bekijken, heb wel info van de zorgverzekering gekregen waar de vergoedingen mbt zwangerschap in staan. Kunnen we dat geld weer aan iets leukers besteden voor de baby haha. had gisteren een commode gekocht via marktplaats en zou ik vanavond ophalen, belt die vrouw vanmiddag op dat ze toch niet zeker weet of ze 'm wil verkopen ; ze wil er nog een nachtje over slapen. Tjeeeee, dat is echt wel sneu zeg! Zet 'm dan niet op marktplaats. Was ik helemaal enthousiast en nu heb ik 'm toch niet beetje jammer. Ik ga nu het avondeten even klaar maken Lekker gegeten Sophy?
Ja lekker gegeten, jij ook? Wat jammer van de commode.. is er nog een kans dat ze zich bedenkt en je morgen toch nog belt? Anders op naar de volgende toch Er staan hartstikke veel babyspulletjes op mp.. of hier in het tekoop gedeelte. Betties morgen alweer iui 3! Dat gaat echt supersnel voor m'n gevoel en laten we duimen voor de 3xscheepsrecht Heb je voor daarna een afspraak gepland? Lijkt me handig om dat nu alvast te doen (wachtlijstdrama's enzo). McKenzie zucht voor de gyn Typisch lokaal zkh, hoewel academische veelal met hetzelfde verhaal aankomen en goedzo voor afspraak in Gent. Ik zou je aanraden om te wachten met de hystero en die ook in Gent uit te voeren, daar zijn ze veel nauwkeuriger en de hystero hoort bij het standaard protocol voor iedereen met hhmks. Check wel je verzekering dat je het vergoed krijgt en anders nog even vlug overstappen, het is nu toch bijna eind van het jaar. Ook voor jou hè Betties.. goed kijken hoe de vergoedingen zijn mocht de iui toch niet aanslaan (en dan hoop ik maar dat dat niet zo is en je lekker zwanger bent deze ronde!). Hier.. ik wacht op m'n ongi.. het is druk op werk.. niet veel soeps
Ja sophy, goeie tip van de verzekering! Miet er nu maar eens goed naar vaan kijken! Nu lief doen tegen man... Was niet heel blij dat ie morgen om 8 uur sochtens op zijn vrije dag 'productie' moet leveren, haha... Hij maakt zich helemaal druk om de score aangezien we gister zelf nog wat uitgespookt hadden...
Mijn idee, zoveel toeval bestaat niet. Verwacht van het academisch ziekenhuis ook niet zoveel eigenlijk dus in december richting Gent. Ik las ergens een ondertitel van iemand die een bepaalde TSH bloedwaarde had die volgens Gent bijna 4x te hoog was, mijn bloedwaarde lijkt daar op maar is volgens gyn normaal. Toch wel erg bizar hoe dat ineens per land zo verschilt. En heeft ook met imuumsysteem te maken, dus ben erg benieuwd! Hoop ook snel op een goede plakker!! Ow enne.... Jongen
Sophy, consult wordt vergoed en daarna moet ik toestemming vragen en toelichten waarom die behandeling niet in nl kan. Ik laat de hysteroscopie gewoon hier doen want dat kan al snel en dan kan ik daarna weer verder. Anders mag ik al die tijd niet zwanger worden En ga ook voornamelijk naar Gent voor extra onderzoeken op gebied van autoimmuun omdat ze dat hier gewoon niet echt doen. Wel lief dat je zo meedenkt
Hi, Vanmorgen was mijn ovutest nog steeds positief, mooi zo! Ei is dus nog niet gesprongen en over 2,5 uur heb ik inseminatie. Misschien is de timing nu een keer perfect?! Vorige keren voelde ik op de dag voor inseminatie al steken van de eisprong en was de inseminatie dus steeds bijna 20 uur later ofzo. Duimen jullie voor me??
Betties, ik duim voor je! nog 2 uurtjes en dan is het zo ver. Met de juiste timing moet het nu goed gaan! McKenzie, haha jij denkt ook een jongen dus ... kan haast geen meisje meer zijn zoveel dat jongen denken .
Beetje druk met voornamelijk leuke dingen..reageer later uitgebreid, maar wil betties heel veel succes wensen! xx
Dank jullie allemaal! Blijf positieve gedachten sturen!! Het zit er weer in, 4,5 miljoen kanjers. Had een superlieve verpleegkundige die altijd even vingers kruist voordat ze het spuitje indrukt, haha. Nou, hope for the best maar weer!
Betties, mijn duimen draaien ; laat die 4,5 miljoen kanjers maar goed hun best doen op jouw mooie eitje! Lekker rustig aan doen, no stress en dan moet het goed komen deze keer.
heb net even in mijn agenda zitten tellen.... mijn NOD is nu 7 november. Die dag zijn we 5 jaar getrouwd! Oh..laat dit een kadootje worden! Of een heeeeel ongezellig jubilem dinertje... Het moet zo zijn toch? Verder is het ff stil hier toch? Tori mag zaterdag voor het geslacht, sophy december (toch?). McKenzie, hoe is het nu met jou? Lichamelijk veel last? Hoop voor je dat het een beetje gaat... knuf
Ja ook begrijpelijk dat je snel door wilt toch Pas alsjeblieft wel op: bij mij hadden ze met de operatie in april ook een hystero gedaan.. met het oprekken in Gent dus "per ongeluk" nog een keer, toen bleek dat m'n lokale ziekenhuisje een extra tunneltje in m'n bmhals heeft gemaakt omdat de hystero blijkbaar niet zo goed lukte Een extra inham waar ze scheef gingen met de camera. Stelletje gekken. Gent doet niet veel onderzoek op het gebied van auto-immuun. Op de gynaecologie (die noemen ze ARG) kijken ze naar een soort ziekte-afwijkingen. Dus schildklier, bloedstolling, genmutatie. Ik kan je nog een lijst sturen van alle dingen die bij mij zijn onderzocht als je dit wilt? Als je echt auto-immuun wilt, moet je een doorverwijzing vragen naar dokter Noens (ook in het UZ dus) of anders naar DD (naar het zkh of zelf alleen naar dokter Pfeiffer. Ik blijf fan van Gent, daar niet van.. maar mss voor jou wel handig om dit onderscheid te weten Heb je al een afspraak? Hoop voor je dat ze je snel kunnen helpen