Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He meiden,

Ik heb gistermiddag spontaan besloten Laurie's dosis te volgen. Dus 3x 100 ipv 2x 200. Heb nu net de 3e ingebracht (gistermiddag om 3 uur begonnen, daarna om 23.00 uur en zojuist om 07.30 uur)
    Ik moet zeggen dat ik gelijk inlegkruisjes heb ingedaan, maar er is nog niks teruggekomen! Ik had door jullie verhalen verwacht dat de prut uit me zou lopen :cool: Misschien komt dat nog...

Voorlopig lijkt het goed te gaan en heb ik zojuist weer een procentje erbij gekregen op mijn zwangerschapsbanner hieronder.
    Wie het kleine niet eert! :p Op naar de 100!!

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @BB

Omdat ik niet zwanger ben kan ik heel erg goed bepalen of het bijwerkingen zijn vd bollen.
    Sinds ik ermee begonnnen ben heb ik heel erg last van duizeligheid, hoofdpijn, MISSELIJK, en pijn in mijn borsten.
    De eerste dag had ik ook geen last van ''prut'' maar het begint toch echt langzaam te komen:)

Ben heel erg aan het twijfelen over mijn voorgeschreven dosis.
    ' Avonds voor het slapen gaan 2x100 en dat is het.
    Wat vinden jullie?

3. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He zomerr, ik begrijp je twijfel.
    Ik ben uiteraard geen dokter, maar het leek mij beter (voor mezelf) om de hele dag een beetje progesteron aan mezelf "toe te voegen" dan 1x per dag een hogere dosis. Vandaar dat ik toch heb gekozen voor 3 momenten per dag...
    Bel anders maandag eens naar je gyn en vraag of het niet beter is om de dosis te verdelen?

Succes!

4. Baby22012

Baby22012 Nieuw lid

16 jan 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!
    Ik gebruik CB ovulatietesten en heb een regelmatige cyclus met ES, de luteale fase is echter te kort.:$ Nu wil ik ook graag aan de utrogestan. Wie kan me de site noemen waar je ze receptvrij kunt bestellen? Of mogelijk heeft iemand van jullie nog een voorraadje liggen dat niet meer gebruikt wordt?! Ik zou het geweldig vinden als iemand een PBtje stuurt.:)

Groetjes Baby22012

5. samkids

samkids Niet meer actief

Eerder in dit topic heeft Trees het over de website waar je ze zou kunnen krijgen. Maar is het ook door de huisarts of gynaecoloog vastgesteld dat je luteale fase inderdaad te kort is?

Betty, alles onder controle meissie? Hoe bevalt het gebruik?

Zóóóó raar, ik ben aan het afbouwen. 10 weken lang heb ik 3x 200 mg gebruikt, en nu moet ik ineens minder gaan gebruiken. Voelt zo vreemd. Maar ik zal er toch aan moeten geloven.

6. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Volgens mij is het gewoon Utrogestan bestellen - bij menstruatiepijn, vaginaal bloedverlies, overgangsklachten, endometriose

Hier gaat alles mwa... Gebruik bevalt prima (heb geen last van de bijwerkingen meer gehad, maar misschien is dat ook niet zo gek met 3x 100) maar over de zwangerschap zelf maak ik me wel behoorlijk zorgen. Heb 2 testjes meegenomen naar Zwitserland en die heb ik gisterochtend en vanochtend gedaan. Allebei nauwelijks donkerder dan vorige week dus ik ben bang dat dat weer niet veel goeds belooft voor de benodigde HCG-stijgingen :(

Ik probeer echt wel om positief te zijn maar de zaken die me daarin zouden kunnen steunen (zoals een Knaltest) die blijven helaas uit...
    De komende dagen zijn weer eens ouderwets extreem spannend dus.

Jeetje Drew, wat moet dat eng zijn voor je! Je hebt zoveel weken op die hormonen 'geleund', en nu moet de placenta het zelf gaan doen.
    Maar ik weet zeker dat dat goedkomt! Die echo's van jou liegen er niet om. Dat is nu al een prachtig compleet kindje dat vast heel sterk is :)

Succes!!

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Betty: jeetje wat rot (undestatement) dat je testen niet donkerder worden, ook al geeft ook dat geen garantie, dat is wel iets wat je graag wilt zien.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Betty: worden je testen wel sneller positief? Want donkerder hoeft niet altijd, als ze maar wel sneller positief worden, (dus ipv 2 minuten moeten wachten, naar 1 minuut wachten, naar direct positief, enz enz). Want dat is dus ook teken dat je HCG stijgt, en de test dus dat hogere HCG wel oppikt.
    Ook dat zegt niet alles natuurlijk... Bij mijn dochter erg traag stijgend HCG en alles OK, bij m'n andere zwangerschappen HCG zat en mis.
    Maar snap dat je daar nu wel een beetje gespannen van word! :(

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Rozemarijke: zie in je onderschrift dat je recent een vmk hebt gehad, wat onzettend triest. Kwam het deze keer dus wel spontaan op gang?

10. samkids

samkids Niet meer actief

Ohw Betty, ik snap dat je je dan zorgen gaat maken. Bij mij was het in het begin ook een houvast dat testjes donkerder moesten worden. En als dat soms dan niet het geval was, schoot ik meteen in de stress. Ik heb dat dus ook gehad, dat niet iedere dag het testje donkerder was. Maar als ik die van de ene week met de volgende week vergeleek, was het wel donkerder. Op een gegeven moment verbood ik mezelf iedere dag te testen, maar het maar om de twee dagen te doen. Dat gaf meteen wat rust.
    Je moet nog even volhouden tot de echo meissie! Sterkte!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, deze keer dus wel. Was ook wel even OK, we stonden eigenlijk nog op pauze in afwachting van m'n afspraak in Gent (vanochtend), maar ineens was mijn ei een keer later dan we dachten en toen was het dus ineens zomaar raak.
    Voor m'n gevoel eigenlijk nauwelijks een miskraam te noemen: ik stond nog zo in de 'eerst-maar-even-afwachten'-modus... :( :)

Vanochtend dus in Gent geweest, krijg nogmaals een hysteroscopie omdat er mogelijke verkalkingen te zien waren op de echo, en nog eens bloedprikken naar schildklier, omdat mijn TSH mogelijk heel langzaam aan het stijgen is, (van 2,0 naar 1,3 naar 2,0 naar 2,9). Ze wilde uitsluiten dat dat een patroon is, want zoniet, dan is er niets aan de hand, maar als wel, dan zou er dus behandeling op schildklier mogelijk aan de orde zijn.
    Over 2 weken de hystero en begin maart terug om uitslagen door te spreken en behandelplan af te spreken.

12. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hé meisjes,

Mijn voorgevoel was juist: het is aan het misgaan hier.

Mijn test was bijna negatief vanmorgen en ik krijg langzamerhand erge krampen. Ik bloed alleen nog niet maar dat komt omdat ik tot gisteravond natuurlijk Utrogestan heb gebruikt. Heb net gelezen dat het, nadat je daarmee stopt, wel enkele dagen kan duren voordat de bloeding op gang komt. Ik hoop eerlijk gezegd dat mij dat bespaard blijft en dat het snel (liefst vandaag) op gang komt...

Wat weten jullie hiervan, klopt die info dat het wel 4 of 5 dagen kan duren?

Nou, ik weet het even allemaal niet meer. Ook niet hoe het hierna verder moet. Zoals ik me nu voel ben ik er echt even helemaal klaar mee. Dit is serieus de 3e vakantie binnen een jaar die overschaduwd wordt door een miskraam. :(

Liefs BB

13. Delta

Delta Niet meer actief

@ BB: ik schreef soms mee in het nod topic.. en nu weer een sterretje! *&^%*&%(#^&^
    ik wil je even heel veel sterkte wensen meis.. ik snap dat je nu echt niet meer weet hoe en wat.. damn

14. samkids

samkids Niet meer actief

Betty, wat ontzettend klote!! En we hadden zo'n goede hoop dat het nu misschien wel eens goed zou mogen gaan.

Ik ken je voorgeschiedenis nauwelijks, maar ik neem aan dat je wel helemaal doorgelicht bent wat betreft eventuele translocaties, schildklierafwijkingen, stollingsfactoren etc?
    Ik heb ook 3 miskramen gehad van spontane zwangerschappen en dacht altijd 'ik hoef niet naar een kliniek/dokter, want zwangerworden is het probleem niet', maar het is toch nodig geweest. Misschien voor jou ook een optie om toch eens je licht op te steken.

Daar heb je nu allemaal nog niet zo heel veel aan, want je bent nu gewoon heel verdrietig dat het jullie weer niet gegund is.

Sterkte meissie.

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @ Betty

Wat ontzettend klote!!!!!
    Weet even niet wat ik moet zeggen....

Dikke knuffel

16. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    BB ik schreef ook af en toe mee in het nod forum! Wat ontzetten kl*te! Heel veel sterkte!

17. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    BB: jeetje wat onzettend erg voor jullie. Heel veel sterkte!

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik lees hier altijd mee, dus nu ik het nieuws van Betty lees, wil ik even reageren:
    Meisje toch, ik vind het zo erg voor je. :(
    Moet toch niet kunnen, wéér een mk..
    Sterkte meid! Dikke knuffel voor jou.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    ahhh nee :(
    he betty wat vreselijk weer! ik had zo gedacht dat je hier een enorm succesverhaal zou typen en dat het je deze keer gegund zou zijn.
    sterkte meid!

20. Melief

Melief Niet meer actief

Ach nee meid... :(

Deel Deze Pagina