Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi meiden,

Nou de hysteroscopie zit er weer op. Ik vond het best pijnlijk hoor, echt het gevoel van flinke krampen. Gelukkig wel alles kunnen afmaken, al zijn we tussendoor wel eventjes gestopt zodat ik even kon bijkomen.

Uit de hysteroscopie bleek dat ik een tussenschot in mijn baarmoeder heb. Ik krijg nu dus een HSG om de hele baarmoeder in kaart te brengen zodat ze kunnen zien wat er achter dat tussenschot zit.
    En aan de hand daarvan volgt dan een nieuw plan, waarschijnlijk het verwijderen van het tussenschot.

Aan de ene kant balen dat er dus nog best wat aan zit te komen, maar aan de andere kant is er in elk geval een mogelijke oorzaak gevonden voor mijn miskramen.

Vraag me eigenlijk af waarom ze dit niet meteen doen bij een herhaalde curettage. Je bent dan toch al onder narcose dus dan kunnen ze mooi alles bekijken. Nu moest ik er zelf op aandringen, anders hadden ze de hysteroscopie niet eens voorgesteld. Toch wel apart, maar goed.

Goed om te horen dat alles met jullie ook goed gaat. Tori en Hip, lekker he, als zwangere mutsen onder dekentjes hangen :D

Sophy, hoop dat je menstruatie doorzet, dan kun je ook weer verder!
    Betties, pff dat wachten he.. Maar dat het testen op je trouwdag valt moet gewoon wel een goed teken zijn!

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jemig McKenzie wat een verhaal toch!? Bizar hoor... Maar toch ergens wel 'fijn' dat er concreet iets is waar je wat aan kan gaan doen en wat hopenlijk dan ook alles verhelpt! Toch best pittig he zo'n hystero... nou, dan is de hsg waarschijnlijk goed te doen! Heb je dat wel eens gehad?
    Blijf het ook bizar vinden dat je vaak zelf (met je lekenverstand) een plan moet maken en ze dan moet gaan overtuigen.Heb je al een vervolgafspraak staan nu?

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Heftig hoor mckenzie! Heb het hier op het forum wel vaker voorbij zien komen dat iemand een tussenschot heeft.
    echt belachelijk dat je zelf overal zo op aan moet dringen, hopelijk komt er nu wat schot in de zaak...(oeps sorry voor mijn foute woordspeling;))

betties nog een weekje, laat de tijd maar vliegen!

sophy hoe is het bij jouw? is het al doorgebroken...ik hoop het!

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ik ben nog steeds niet ongesteld :( Om te janken. Heb ik dan ook vanmorgen gedaan in de hoop dat dat het laatste zetje dan mag geven :) Verdorie.. ik wil gewoon zo graag beginnen met de pil zodat ik na m'n afspraak kan beginnen met spuiten...
    Wie had dat ooit gedacht haha..

Betties nog een weekje dus tot je kunt testen! Ik heb het ook hoor.. het lijkt me onwijs lekker om in mei te bevallen en dan lekker naar buiten met de beeb :) Maar ja.. het zou gewoon al onwijs lekker zijn om zwanger te raken :)

McKenzie jeetje! Er zijn hier inderdaad meer vrouwen met een tussenschot en ik weet dat je er aan geholpen kunt worden en toch goed zwanger kunt raken. Maar daar heb je niets aan, voor nu is het gewoon k*t...
    Ik denk dat een hsg wat lastiger gaat.. die vloeistof moet er toch omheen, meer kracht dus neem goede pijnstillers van tevoren. Wanneer ben je aan de beurt? En waarom doen ze geen laparo? Waarmee ik bedoel, lekker onder narcose, alles open en meteen het onding verwijderen. En hebben ze gezien hoe ver hij doorloopt? En wat de vorm van je bm is? Dat hij niet te ver doorloopt of dat je bm hoornig gevormd is bedoel ik. Goh wat beroerd nou toch. Nu weet je waar het aan ligt, maar het is echt iets makkelijks. Knuffel!

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Mckenzie, tjeee een tussenschot; goed dat je zo hebt aangedrongen op meer onderzoek anders had je dit niet geweten. niet dat het prettig is en hopelijk kunnen ze 'm weg halen. Wat Sophy zegt, kunnen ze gewoon onder narcose kijken en het dan meteen weghalen?! Anders moet je daarna nog weer heen, na de hsg.

Sophy, nog niet ongesteld?! aaargh, zo gaat het altijd als je er op zit te wachten he ?! Maar je kan toch ook wat korter de pil nemen, of moet je het perse afmaken?

Hip, hoe gaat het met jouw buik? Ik heb vandaag wat last van een gespannen buik, niet prettig. Ik voel de kleine meid ook al af en toe, vind het wel een leuk gevoel ; dan voel ik echt dat ze bij me is. Dan te bedenken dat ik nog 5,5 maand moet wachten voordat ik haar kan vasthouden ... maarja voor de andere meiden is het nog langer want die moeten eerst nog zwanger raken dus ik moet niet klagen.
    Ben ook gewoon zo benieuwd hoe ze er uit ziet!!

M'n vriendje gaat koken vanavond, zal 'm even gaan helpen met voobereiden.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ja ik weet het.. misschien wat korter de pil. Het is meer dat ik niet verder met m'n cyclus wil rommelen. Dus dat ik liever de 3 weken volmaak. Ook maar even kijken wat Gent ervan vindt. Vind het ook raar.. net weer nu ik zit te wachten.. het is gewoon even balen.

Wat super dat jij de beeb ook al voelt Tori :) Zo bijzonder!

7. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ze zeiden dat ze dit zo wilden omdat ze door het tussenschot niet verder in mijn baarmoeder kon kijken, dus ook niet kon zien of alles erachter in orde was of dat er bijvoorbeeld nog een (bij)baarmoeder zit. Ik vroeg wel waarom dit nooit eerder was gezien, maar volgens haar was dat niet met een inwendige echo te zien.

Maar jullie hebben gelijk over die laparo, ik weet alleen niet of ze het tussenschot ook zo verwijderen of via een hysteroscopie onder verdoving.
    Maar bedankt voor de adviezen, ik ga morgen de gyn bellen om te vragen of het ook anders kan. Zeker ook i.v.m. herstelproces.

Ben wel blij dat ik zoveel tips en adviezen van jullie heb gekregen, daardoor laat ik me niet zomaar wegsturen en kan ik gewoon allerlei onderzoeken eisen die ik anders niet had gekregen. Echt supermeiden zijn jullie!! :D:D

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Nee dat zie je idd niet op een normale echo. Ik heb wel begrepen.. van Suus nog.. dat het met een waterecho wel kan. SIS heet dat en dat doen ze ook in belgie. Mss wil je gyn daar ook aan meewerken. Het lijkt me minder belastend dan een hsg, die is ook meer voor je eileiders als voor je bm bedoeld namelijk.
    Anders zou ik toch kijken voor een laparo.
    Of even gent mailen, gewoon de arg algemene mail, wat zij je adviseren :)
    Succes!

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy en hoe is het? Heeft het eindelijk doorgezet? ik hoop het zo voor je! echt balen dat je cyclus nu opeens langer is.

tori ik heb dat vaak een paar x per dag dat mijn bm een beetje verkrampt aanvoelt als ik op mijn buik druk is die niet hard, dus denk niet dat het harde buiken zijn. weet het ook niet eigelijk. Dat mijn hele buik gespannen is heb ik gelukkig niet meer sinds ik movicol gebruik, had dat eerst heel erg door mijn darmen.
    alles is zo nieuw he! vaak heb ik geen idee wat er allemaal gebeurt in mijn buik.
    ik voel me meisje steeds vaker en beter, herken het ook beter nu. vind het namelijk er op lucht in de darmen lijken.
    van de buitekant voel nog helemaal niks. Hopelijk duurt dat niet te lang meer lijkt me heel speciaal. al vind ik wat er nu gebeurt ook al heel speciaal echte momentjes tussen haar en mij hihi niemand kan er van meegenieten :)
    gister alweer vanalles gekocht hihi is echt niet normaal haha ik blijf aan de gang en nog 5 mnd te gaan haha.

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    McKenzie, volop adviezen. Ik denk dat we Sophy wel kunnen omdopen naar dr. Sophy, wat een deskundige ben jij inmiddels! Helaas daar schade en schande wijzer geworden dan... Ik neem meer van jou aan dan van het zkh!
    En al die ploppende babies, heerlijk meiden! Er mag heus wel geklaagd worden hoor, dan weten sophy, McKenzie en ik tenminste wat ons te wachten staat ;)
    Hier geen nieuws... nog een week, maar nog steeds wederom geen bloed. Merk dat ik het normaal ga vinden, minder aan het zoeken naar spoortjes hihi. Eindelijk zoals het hoort. Nu nog ff zwanger worden...

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Nog steeds niet ongi :( ik vermoed dat de enorme stress op werk iets doet.. stom.. tijd om rustiger aan te doen, straks met de ivf helemaal.

Thanks Betties :D schade schande en meelezen haha.
    Lekker dat er nog geen bloed is joh! Krijg je een normale cyclus en is je kans vast ook hoger :)

Mckenzie nog de gyn gebeld vandaag? Wat zei ze?

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy en hoe is het vandaag? kun je als de ongi er nog steeds niet is geen opwekkende pilletjes krijgen? al duurt het daarmee ook een paar dagen geloof ik.
    Heb je enig idee wanneer je ei was? Hoop echt dat het door gaat zetten hoor.
    Mss ook omdat je graag wil dat het ff uitblijft. ff een dagje super leuks gaan doen zodat je er niet aan denkt...of keihard sporten en daarna naar de sauna als je toevallig vrij hebt vandaag.
    doe jij trouwens die reservering regelen voor die zondag?
    ik heb er zin in hoor!!

ik heb gisteravond via het marktplaatsgedeelte van het forum een pakket met super veel kleertjes gekocht. van lief!, prenatal, nijntje en nog vanalles. In de maatjes 50t/m62 zag er op de foto's nog heel goed uit. en was voor erg weinig hihi.
    mijn vriend zei al ohhh dan zijn we klaar in die maten het is zoveel, maar daar denk ik toch wel anders over hihi.
    dat shoppen bevalt me wel moet ik zeggen. :D
    Vandaag doet ze de doos op de post hopelijk komt het morgen binnen.

morgenvroeg komen ze de vloer leggen op de kinderkamer en het behang hebben we ook al besteld dus dat komt morgen ofzo binnen..jeej!!
    dan word het tijd dat de kamer komt haha want ik moet al die kleertjes kwijt straks haha..heb nu al het hele wiegje vol liggen met kleertjes en hydrofiel luiers enzo:)

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    PB voor jullie :)

Hip wauw je bent echt hard aan het shoppen! En je moet nog 22 weken :D Je vriend weet niet wat hem overkomt.. een soort kleertjes-Sandy ;) Weet je al wanneer het kamertje komt?

Nog niet ongi. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wanneer m'n ei was.. heb niet opgelet met de vakantie, dat is pas rust :) Ben bang dat het echt laat was. Zometeen acupunctuur, kijken of we daar wat mee kunnen bereiken. Zag wel vanmorgen dat m'n temp niet zo hoog is dus nou ja, ik hoop het maar!

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Whoehaa een kleertjes-Sandy, haha.
    Ik heb gister voor J een té schattige/leuke muts en handschoenen gekocht. Is een grote berenkop en de handschoenen zijn klauwtjes, van de H&M. Probeer hem te bewaren voor sint, maar als het ineens heel koud wordt komt ie al te voorschijn.
    Zeg Sophy, ben je je ongi aan het doorgeven aan mij? Pfff heb er helemaal geen vertrouwen in. Gewoon, ineens vandaag.. Heb steekjes en een gevoel dat ik zo ongi zou kunnen worden. Slaat nog nergens op, is pas dag 21, maar toch.. Nou ja, we zien het wel. Voel me ook niet fit omdat de nacht hels was... Manlief was hartstikke beroerd, lag te woelen en ging overgeven. GEzellige boel! Blij dat het morgen voor mij alweer weekend is!

Zo, klaar met klagen ;)

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hahaha idd een kleertjes sandy!! ik wacht hier ook al 2 jaar op dus nu is de rem er helemaal vanaf hahaha!

De kamer kopen we bij ikea, willen we in december gaan doen.
    dus nog ff geduld, ach vind dat de tijd best wel vliegt de laatste tijd gelukkig...zolang het geld maar blijft rollen :p
    volgende week afspraak bij de verlos, week erna de 20 weken echo dan met jullie high tea..en dan is het alweer bijna december.

tussen kerst en nieuwjaar heeft mijn vriend vrij dus dan wil die de kamer helemaal af maken. al denk ik dat er dan nog weinig hoeft te gebeuren want elk vrij moment is die daar aan het rommelen haha.
    heeft al getext en de plinten vervangen. morgen komt de vloer. en daarna hoeft alleen nog maar behang en het kamertje en inrichten.

betties ohh nee niet weer een rot gevoel! ik hoop dat je geen gelijk hebt, maar ik voelde het ook altijd van te voren aan. de eerste 4 iui's wist ik na een wweek al dat ze niet gelukt waren. voelde gewoon niet zwanger en het zelfde als dat de ongi eraan komt.
    de 5de is paar dagen na de iui mijn vader overleden was er dus echt niet mee bezig en was best verrast dat ik zwanger was...achteraf wel kwaaltjes..slecht slapen vroeg wakker, weinig eetlust, moe..maarja dacht dat dat door het verdriet kwam.
    maargoed jij voelt het gewoon verkeerd en je bent hartstikke zwanger!

sophy wat vervelend dat die ongi zo opzich laat wachten..heb je normaal een regelmatige cyclus?
    hopelijk helpt de acupunctuur en ben je morgen ongi!

mc kenzie hoe is het met jouw? nog iets van de gyn gehoord? Heb je nog met gent contact gehad eigelijk?

tori bij jouw ook nog alles goed? wanneer vertrek je naar milaan? volop shoppen daar hihi..leuk hoor! Veel plezier.

ik heb eindelijk weer es een buikfoto gemaakt en ga die vanmiddag plaatsen!
    plaats ik ook meteen een echofoto van de geslachtsbepalende echo.

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Betties foto foto foto! Klinkt echt leuk en dan met zo'n lief klein jochie :)
    Enne, nog veel te vroeg voor jou om ongesteld te worden.. maar wel vervelend dat het zo voelt. Ik blijf gewoon duimen en je hebt nog een hele week :)

Haha kan het me voorstellen Hip! Het is natuurlijk ook superleuk al die kleine kleertjes en andere lieve babyspulletjes :) Het kamertje heeft ook véél accessoires nodig ;) Straks nog effies spieken naar je buikfoto.

Bij Hip en Tori allebei trouwens.. je ziet echt dat jullie buiken een soort "steviger" worden waarmee ik bedoel, het verschil tussen vetjes en dat je nu een echte bol van je bm ziet :) Mooi :)

Tori wanneer vertrek je?

Net bij de acupunctuur geweest.. m'n lijfje was een beetje zwak (verassing) dus hopelijk nu wat aangesterkt en laat die ongi maar komen. Of jeetje echt een wonder, toch zwanger haha... laat ik daar niet meer in geloven :)

Lekker losgegaan met regelen.. net nog effe pbtje naar jullie gestuurd :)

17. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Bijna weekend! pff ben d'r wel weer aan toe!
    Foto volgt na de sint, haha

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ja betties ben erg benieuwd!

sophy weer lekker aan de regel vandaag ;) heb terug gemaild. gun jezelf ook lekker wat rust vandaag he, beetje opladen!

zo ik heb eindelijk buikfoto's geplaatst en de echo foto's vaan de geslachtsbepaling.

mijn buik is een stuk dunner dan bijv met 14 weken. nu ik die movicol gebruik zijn mijn darmen weer zo goed als normaal dat scheelt een heel stuk hoor.

ik heb vandaag ook echt een regeldagje hihi heb me wat afgebeld en gemaild. huishoudboekje ff opnieuw onder de loep genomen enz.. voelt nu heerlijk opgeruimd in mijn hoofd. moet alleen nog postzegels halen moet een rouwkaart versturen. heb geen zin om naar buiten te gaan bleeeh vies weer.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Mooie foto's Hip! Leuk om je gezicht ook te zien en vind je buikje al echt een mooie bol :) om trots op te zijn :)

20. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb de gyn gebeld, word morgen Door haar teruggebeld. Dan weet ik dus meer. Ik heb wel ook alvast een afspraak bij Gent, maar die kan ik nog verplaatsen of verzetten. Afhankelijk van wat er morgen uit dat gesprek komt.

Hip, leuke foto's weer! Bescheiden buikje nog, dat zal straks ineens hard gaan :)

Betties, nog een weekje en dan mag je testen! Sophy, irritant hè dat wachten, pff! Hoop maar dat het snel komt!

Deel Deze Pagina