Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    K*t zooi...ben ik volop aan het ergeren aan een vriendin..ben ik hier mijn verhaal aan het typen...heel verhaal! druk ik op een verkeerd knopje(ben op de foon) alles weg!!! grrrr
    nu nog meer gerergerd.

Typ morgen het verhaal wel nu geen zin meer. maar oww wat haat ik het als mensen het op de hormonen gooien terwijl het serieus niet zo is.
    Zo krijg ik het wel zit nu huilend op de bank...klote zooi!

sorry voor mijn taalgebruik..:)

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hip, oooh echt irritant als dat gebeurt. Ik ken het helaas... Heb t ook al vaak gehad.
    Helemaal op zo'n klein beeldscherm gebeurt het zo snel.
    Weet niet wat je vriendin heeft gezegd maar het is duidelijk iets wat nie leuk is, als je er huilend van op de bank zit. Niet doen boor meid, is het niet waard. Mensen weten soms niet wat ze zeggen.
    Dikke knuffel!!

Ik heb het druk gehad, mn vriendin is er waar ik morgen mee naar madrid ga. Alles voorbereid en dan is het nu tijd om te gaan slapen.
    Reageer morgenavond als we relaxed op de hotelkamer zitten op iedereen!

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Argh, hoe kan je ook al weer fotos kijken, kan het weer eens niet vinden... Zucht

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip, gooi het er maar uit hoor, zijn we voor ;) hopenlijk voel je je na een nachtje slapen al beter...
    Heb het ook hoor, ga straks naar mijn moeder en die is ook goed in opmerkingen die zij ongetwijfeld goed en lief bedoeld, maar die oh zo dom of kwetsend zijn... Gewoon omdat zij dit nooit heeft meegemaakt en dus helemaal niet weet als ze zegt dat een miskraam alleen maar goed is, want dan ben je behoed voor een kindje dat niet goed was... Mijn hemel, in welk jaar dachten ze er ook alweer zo over??

Tori, op naar madrid!! Woehoe, heerlijk joh! Jaloers hoor! Hier een beetje saai weekend, zo maar eens aan de lijst klusjes beginnen...
    Mckenzie, ben benieuwd wat de gyn adviseerd!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Mckenzie ben benieuwd wat de gyn zegt en wat je opties zijn!

Hip hè meis.. wat heeft ze gezegd dat je zo huilend op de bank zit. Dat zou niet nodig moeten zijn *knuffel* gooi het er maar uit :)

Ik zat toevallig gisteravond te denken dat ik aan jullie (Hip Tori Zomer) moest vragen hoe het zit met de hormonen ;) Dat je altijd hoort over huilen en boos (m'n zusje was ook zo vreselijk boos de hele tijd).. maar bij jullie lijkt het mee te vallen... vertel maar even, ben nieuwsgierig hoe het gaat :)

Tori misschien zit je nu al wel in het vliegtuig wat heerlijk! Veel plezier!

Betties.. klik op Hip's naam (neem aan dat je haar buikfoto's wilt zien) en dan in het dropdown menuutje op openbaar profiel en dan naar het fotoalbum. Of klik op je eigen naam en dan in het menu Vrienden.

Ik ga nog even regelen voor onze date.. kleine wijziging ivm Zomer dus komt ergens in de loop van de dag nieuwe pb. Het houdt me van de straat :D En straks effies lekker naar m'n nichtje!

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Voilà PB :D
    Betties tis wel heel jammer dat jij niet meekan!

Mckenzie heb je je gyn al gesproken?

Nichtje is ziek dus daar ga ik straks niet heen.. des te meer tijd voor het huishouden :D

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    he dames!

vanmorgen is de vloer gelegd op de babykamer.....zoooo mooi!! ff later kwam de post en de kleertjes wat ik hier op het forum had gekocht werden bezorgt, echt heel veel leuk en mooi spul...en veeeel:$
    hoef in 50/56 zo goed als niks meer te kopen, alleen als ik iets kei leuks zie natuurlijk hihi..en het eerste pakje.

zo nu nog ff mijn verhaal van gisteravond, ik was niet verdrietig trouwens, maar heel boos vandaar de tranen.

ik was gister met een zwangere vriendin gaan zwemmen, ze is nu 30weken.
    dus ik vroeg ben je al naar de voorlichting/rondleiding in het zkh geweest.
    ohh neuj zegt ze wat moet ik daar de verlos gaat toch mee neem aan dat ze wel weet waar we moeten zijn en hoe het er aan toe gaat.
    geen verrassende opmerking trouwens want dit past bij haar.
    dus ik vraag ben je dan helemaal niet nieuwsgierig waar je straks komt te liggen? ohh nee zegt ze dat boeit me totaal niks.
    nou goed geen probleem moet ze zelf weten is ieder aan zich.

ik ben alleen zelf heel anders ben nieuwsgierig en wil graag voorbereid zijn zover het kan, dus vind het beetje raar als iemand niet eens een beetje benieuwd is. geen verwijt naar haar of zo, helemaal niet.
    maargoed ieder zijn eigen.

later was ik met een andere vriendin aan het appen, typ ik van goh was net met W. zwemmen en hadden we het over de rondleiding/info in het zkh....ik typ dus ong. het bovenste verhaal (wat korter) en zeg(typ) raar toch als het iemand helemaal niet boeit.

zij meteen tja hoezo? niet iedereen is als jij he, altijd alles maar uitzoeken en alles willen weten. als het haar niks boeit moet ze dat toch zeker zelf weten.

dus ik uitleggen van ja dat zeg ik toch ook niet dat ze als mij moet zijn, ze moet het zelf weten mij maakt het niks en past ook wel bij haar ze is overal heel nuchter in...maar ik vind het raar dat er mensen zijn die het dus niks boeit en niet eens een klein beetje benieuwd zijn.

zij hoezo wij zijn toendertijd ook niet geweest, wil niet zeggen dat omdat jij dat belangrijk vind dat het dan zo het beste is.

(toen begon mijn bloed dus echt te koken al)

dus ik ja maar heeft toch niks met alles willen weten te maken de gyn en de verlos raadt het hier aan als je in zkh wil bevallen of nog twijfelt om erheen te gaan zodat je zeker bij de eerste mss toch iets gerustgestelder bent omdat je alvast gezien hebt hoe het er is en hoe het werkt met pijnbestrijding enz. ik ken verder ook niemand die er niet heen is geweest en zijn echt niet allemaal mensen die "zo zijn als ik"
    of iemand gaat of niet moet iedereen zelf weten ik kan toch best zeggen dat ik het raar vind als het je niks boeit.

nou omdat jij denkt dat het geruststeld wil nog niet zeggen dat het zo voor iedereen is en ik deel hierin niet je mening!!

vervolgens stuurt ze nou het zit je wel hoog he, je moet er veel over kwijt schijnbaar. (doelend op mijn hormonen, van haar al regelmatig gehoord namelijk)

dus ik nog een x (weet ook niet waarom ik haar niet gewoon negeerde maargoed)

ja maar dat zeg ik toch niet, wil geen mening opdrinken zei alleen dat ik het raar vind dat er mensen zijn die het niks kan boeien bij W. nog redelijk begrijpelijk omdat ze zo is met alles, maar dat jij er zo over doet. je bent normaal altijd super nieuwsgierig en was mega bang voor de bevalling dus vind het dan gek dat je naar zo'n rondleiding niet nieuwsgierig bent.

krijg ik terug je bent nu behoorlijk kort door de bocht he! door te zeggen dat het mij niks boeit. wij zijn niet geweest omdat we niet wisten dat het was, heb geen advies gehad van een verlos of zo en er zelf niet aan gedacht dat er zoiets zou kunnen zijn. bij de 2de gaan we zeker voor een rondleiding.
    maargoed jij moet er schijnbaar weer veel over kwijt.
    ik heb een rotdag gehad en zeker geen zin om al die verwijten van jou naar mijn hoofd geslingerd te krijgen. dus ik ga..truste!!

nou en toen was ik dus heeeeeeel boos!!
    vond het echt nergens opslaan was alleen mijn vriend was nog werken dus wou hier mijn verhaal ff typen druk ik bijna op het einde op de verkeerde toets, alles weg!!!
    stond op ontploffen vandaar dat de tranen kwamen.

en die ommerkingen dat ik er weer es veel over kwijt wil, krijg ik van haar de laatste tijd dus regelmatig. of zooo hormoontjes meid...

en geloof me ik weet heel goed wanneer ik last heb van mijn hormonen, maar zzei haalt me het bloed onder de nagels uit op zulke momenten en dat heeft niks met mijn hormoontjes te maken.

daarna wel want dan blijft het gewoon wat heftiger en langer koken bij me zeg maar.

had het toen mijn vriend thuis kwam nog aan hem laten lezen en gelukkig zei die ook dat het niet aan mij lag en snapte alleen niet waarom ik er zolang op inging...ach zeght die maak je toch niet zo druk ze snapt het gewoon weer es niet.

sophy nog ff antwoord op je vraag of ik veel last van de hormonen heb, nou ik vind het reuze meevallen. dingen waar ik voorheen boos over kon worden daar kan ik nu gewoon nog iets bozer over worden en die woede kookt dan langer door.
    heb het er ook regelmatig met mijn vriend over en hij zegt ook dat het hem 100% meevalt. ben niet onredelijk, niet vaker boos en niet echt emotioneler. hij had door verhalen van vrienden en door het boekje van kluun heel wat verwacht zei die, maar heeft nog niks van die gekke dingen gemerkt (en echt waar hij is heel eerlijk altijd)

vind het vooral heel irri dat mensen die me kennen(voornamelijk bovenstaande vriendin) te pas en te onpas met oww hormoontjes zeker gooien, terwijl ze goed weten dat het dingen zijn waar ik me normaal ook aan kan irriteren of boos over kan worden en nu mag ik schijnbaar nooit meer iets zeggen (bijv in de auto...als ik andere weggebruikers uitscheld (in de privecy van mijn eigen auto zonder dat ze het horen) omdat ze niet doorrrijden of mij in de weg zitten) want krijg dan meteen
    oeeeh heeft mevrouw weer last van de hormoontjes!

schijnbaar moet je als zwangere vrouw alleen maar ja knikkend en glimlachend door het leven, geen commentaar geven geen discussie aangaan en vooral nooit huilen want dan zijn het oeeeeehhh die hormoontjes..en als mijn mijn vriend er dan bij is meteen erachteraan germ jongen heb met je te doen hoor!! je zal het thuis wel zwaar hebben he!

gelukkig stoort mijn vriend zich hier ook enorm aan, ook de opmerkingen als hij es eerder naar huis gaat na een repetie of zo..ach moet je naar huis van het vrouwtje begint ze nu al voor de kleine er is? geniet nog maar ff want als de kleine er is mag je niks meer!

nou genoeg geklaagd hahaha voordat jullie dadelijk ook vragen of ik last heb van mijn hormonen;)

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Oh Hip ik voel je boosheid van mm schermpje af spatten en meestal ben je zo vrolijk :) Kan me voorstellen dat je het heel naar vond.. nog wat dat je niet halverwege nou doei he hebt geroepen.. je hebt het lang uitgehouden. Ook beetje flauw als mensen alles op de hormonen gooien.. Vind het heel begrijpelijk dat he boos bent! Maar dat is mss ook omdat ik ook van de uitzoekerij en voorbereiding ben :)
    Enne je hoeft niets meer te kopen in minimaatjes maar we weten nu al dat je dat wel gaat doen :p gewoon omdat het zo leuk en schattig is en omdat het nu lekker kan :D

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    tori ik had je al veel plezier gewenst in milaan, maar denk dat je dat niet meer gaat redden dit weekend hihi;)
    wil je wel nog veel plezier in madrid wensen!

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    belt de arbodienst om te bespreken hoe ik weer kan terugkeren op de werkvloer.. ik verteld dat dat niet gaat door de bekkeninstabiliteit.
    wist ze niet zo goed wat dat was en hoe snel het over was.
    ik dat uitgelegd..zegt ze tja dan denk ik dat het niet meer gaat lukken om voor het verlof terug te keren op de werkvloer, maar mss kunt u wel vanuit huis werken..(ben kok)
    zei ik ach ik zal es bellen of ze me de afwas willen brengen....duurde ook nog ff voordat ze het doorhad haha wat een doos zeg.
    ik mag in iedergeval thuisblijven tot aan het verlof.

11. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0

Hahahaha te grappig!!! :D:D
    Maar goed dat het nu is geregeld meid, weer een zorg minder!

12. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0

Veel plezier in Madrid Tori!

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    :D:D:D
    Lekker dat je thuis kunt blijven, is dat ook weer geregeld :)
    Had je nou je baas nog een berichtje gestuurd over die bloemen?

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ja ik had mijn baas gemaild dat ik blij was met de bloemen en het een erg mooie bos vond.
    dat ik ook blij was eindelijk iets te horen, omdat ik behoorlijk boos en vooral teleurgesteld was dat hij me zo had laten zitten in zo'n rot periode vooor mij.
    had em uit gelegd hoe ik me gevoelt hheb en hoe het nu met me gaat en dat ik hoopte dat vanaf nu het contact dan weer wat beter kon worden.

hij had terug gemaild dat hij blij voor ons was dat ik nu eindelijk zwanger ben en het nu gelukkig goed lijkt te gaan.
    dat hij hoopte dat ondanks de tegenslagen het me toch lukte om te genieten van de zwangerschap.
    was wel blij met de mail.

over hoe hij tegen me gedaan heeft tijdens de vorige zwangerschap en mk en het negeren heeft hij niks gezegd, maargoed maakt me niet veel.
    ben blij dat we nu wel weer normaal contact kunnen hebben, mailen af en toe hoe het is en na de zwangerschap wil ik toch iets anders gaan doen.

15. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hier zojuist contact gehad met de gyn (de herhaalde miskramen expert, de hystero was door iemand anders gedaan).

Zij denkt dat het geen tussenschot is omdat het niet in het midden van de bm is maar meer richting mijn rechter eileider. Zij denkt dat het verklevingen zijn na mijn curettage en dus niet de oorzaak voor mijn miskramen :(
    Ik moet dus sowieso die HSG laten maken om uit te zoeken wat het precies is.

Helaas dus toch geen oorzaak gevonden en weer terug bij af :(
    En daarnaast ook flink in de wacht gezet omdat we dus eerst alle onderzoeken en (eventueel) daarop volgende behandelingen moeten afwachten voordat we weer verder kunnen :(

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Voor nu toch fijn om op goede voet met je baas te staan Hip!

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Oh dat is heel anders en ook weer flink balen! Verklevingen als in asherman-achtig of endometriose-achtig of is het soms een mk-rest? Of moet die hsg dat uitwijzen? Ik dacht eigenlijk dat ze dit soort dingen nou juist met een hystero bekeken maar goed. Wanneer kan je voor de hsg? Kan nu nog net voor je ei :)

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Mc kenzie wat een domper, hopelijk gaat het een beetje snel allemaal en krijg je na de hsg meer zekerheid. in dec. ga je zowiezo naar gent toch?

sophy zeker fijn dat we nu weer gewoon contact hebben, ben er erg blij mee.

19. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Majh, een nadeel van mijn zh is dat je steeds een andere gyn krijgt en dus ook elke keer een andere diagnose. Tot nu toe heeft elke gyn een ander verhaal, dat is vervelend. De een zegt dus tussenschot en de ander zegt verkleving.
    Van wat ze had gezien (ze had het filmpje bekeken dat de andere gyn had gemaakt) dacht ze niet aan Asherman, maar verklevingen in minder ernstige mate. De HSG moet nu dus doorslag geven.

Met de hystero kon ze door die verkleving niet verder (al werd het toen een tussenschot genoemd), ze weet dus niet wat er nog meer is erachter.
    Er zat een stuk weefsel met twee gangetjes eromheen, zo'n beetje voor de ingang naar mijn rechter eileider, verder kon ze dus niet kijken. De HSG is volgende week, waarschijnlijk idd net voor mijn eisprong, die verwacht ik over een week. Denk alleen niet dat ik kan benutten, want als er meer verklevingen zijn, dan moeten die worden weggehaald.

Wel ben ik inmiddels door mijn gyn doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis met een herhaalde miskramen poli, want zij weten het eigenlijk ook niet meer. Dit is het laatste wat ze nog voor me in het huidige ziekenhuis kunnen doen.

Maar er zijn al zoveel dingen gebeurd daar die me niet bevallen: onpersoonlijke behandeling, geen vaste arts waardoor iedereen iets anders zegt en denkt en niemand je echt goed kent, onbeleefde behandeling tijdens opname door verpleging en dan nu dus ook nog verklevingen.

Het stomme is dat ik na mijn tweede curettage erg lang heb gebloed en veel kramp had, zeker tot twee weken erna. Ik ben toen ook teruggeweest voor een extra controle, daaruit bleek restweefsel en daarna volgde dus twee belachelijke cyclussen (50 en 43 dagen) en ineens pco achtige verschijnselen op de rechtereierstok (waar dus schijnbaar ook die verkleving in mijn baarmoeder voorzit).

En niemand daar kon dus een link leggen met verklevingen met de klachten die ik na de curettage had, maar ik heb er eerst weer een kindje voor moeten verliezen en zelf een hystero moeten aanvragen (en dat ook alleen omdat ik van jullie zoveel heb gehoord en geleerd).

Op een keer is het vertrouwen gewoon een beetje weg.
    Dus nu in twee ziekenhuizen (maar dus doorgeschoven) en dan ook nog Gent.
    Misschien wat decadent zo, alhoewel Gent echt mijn second opinion is. In december heb ik daar een afspraak, kan mooi alle info van de hystero en HSG mee.

Af en toe grijpt het me wel naar de keel hoor, dat je er gewoon wanhopig van wordt. En ik weet dat doorgaan de enige optie is (want nooit een kindje is erger) maar soms is het echt even te veel. En dan alle goed bedoelde adviezen van iedereen om je heen waardoor je er ook niet echt over kan praten (je bent nog jong, concentreer je op de leuke dingen, gelukkig heb je een lieve man etc. etc.) Zucht...

Nou, moest even stoom afblazen hoor, sorry.
    Schijnbaar de dag waarop alle 83'ers het even zat zijn he Hip :D
    Goede berichten trouwens van je baas. Je hoeft inderdaad geen beste vrienden te worden, maar goed contact zolang je daar nog werkt is alleen maar mooi meegenomen.

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Mckenzie snap je helemaal, zeker die adviezen van de mensen om je heen. vooral je moet er mss wat minder mee bezig zijn..en dan het ik ken een stel die zijn jaren bezig geweest zelfs zelf nog een ivf betaald en niks hielp...daarna hebben ze het losgelaten en wop zwanger! spontaan...zo zie je maar...weet niet hoe het kan maar iedereen kent "zo'n stel" en denken dat het je opbeurt als ze je zoiets vertellen.
    gek eigelijk ook he hoe alle mensen die niet in de mmm zitten precies weten wat de oplossing is..namelijk loslaten...en helemaal niemand in de mmm denkt eraan dat het eigelijk heel simpel is....

Krijg het nu nog vaker te horen omdat ik na de vakantie positief heb getest..(iui was voor de vakantie de vak. zelf was de 2de wachtweek)...maar zie je wel ff je gedachte verzetten en er niet zoveel mee bezig zijn doet wonderen! grrr
    alsof ik er ook maar 1 moment niet mee bezig geweest ben op vakantie.

maargoed idd beetje klaagdagje vandaag.

voor jouw een dikke knuffel mckenzie!!

Deel Deze Pagina