Bedankt voor jullie lieve berichten meiden! Hip, veel plezier met de echo vandaag. Alles is vast prima in orde en je kunt lekker naar je kindje gluren Bijna zondag, gezellig!
Haha Soph, je bent echt mijn encyclopedie Mijn gyn werkt volgens een schema van Dr. E. Ze had het zelf ook al over hem. Scheelt dus weer. En zij heeft zelf gelukkig ook veel ervaring, zij is ook de enige die ik nog ingrepen laat uitvoeren. Geen co's of onervaren artsen meer, het is een keertje klaar hoor. Ben inderdaad benieuwd wat Gent zegt, maar ik heb mijn foto's niet meegekregen. Dat moet toch gewoon kunnen zodat ik ze daar kan laten zien? Anders kan ik ze misschien lospeuteren bij het LUMC, daar heb ik morgen ook nog een afspraak en ik neem aan dat mijn dossier is doorgestuurd.
Vandaag bij de vk geweest en alles was goed (bloeddruk, uitslag bloed onderzoek). Hartje gehoord en m'n bm zit al net onder m'n navel dus ik loop nog steeds voor op schema (nu al wel 19 weken zei ze). Helaas nog mega verkouden, niet prettig zeg! Dus flink aan het stomen en heel veel zakdoekjes aan het verslijten. We gaan zo lekker op de fiets naar de visboer, ff lunchen! Frisse lucht doet me vast goed.
he dames daar ben ik weer! de 20 weken echo zit er weer op en alles is helemaal goed! echt bijna 3 kwartier naar ons meisje kunnen spieken. mooie dvd opname meegekregen, dus kan thuis verder zwijmelen en het is nog steeds een meisje gelukkig haha. en ze was weer lekker druk. wel gek ik voelde er tijdens de echo niks van. maar de echoscopiste dacht dat ik het trappen enzo nog niet voel doordat de placenta aan de buikzijde zit en dat wat ik voel is als ze helemaal draait, maar dan draait ze wel vaak op een dag hahaha. tori beterschap meid! mc kenzie hopelijk kun je de foto's nog krijgen voordat je naar gent gaat.
Zo, moest even zen worden...even lekker buiten gefietst met man en zoon. Heerlijk weertje! Wat een kl*te gesprek met de gyn zeg. Op zich aardige vrouw die keurig uitlegde dat volgens haar al het extra van folikelmetingen, hormonen gebruiken in een cyclus die regelmatig is en extra bloedondezoek helemaal nergens aan bijdraagt. Kortom, mijn cyclus is prima, ovutesten werken prima dus geen enkele aanleiding om iets anders te doen. Gewoon mog drie keer iui en dan over naar ivf. Dat vind ik nogal een stap, van zo min mogelijk ingrijpen naar maximaal ingrijpen zeg maar. Ze begreep mijn gevoel,maar dat was het dan ook wel. En dat andere ziekenhuizen dat allemaal wel doen ligt volgens haar aan de specifieke situatie of aan het feit dat ze bv in het weekend geen inseminaties doen en dus de boel stimuleren met hormonen. Yeah right. Poek, ben helemaal pissig nu. Snap het gewoon niet. Krijg bij een ander onderwerp dat ik dan misschien maar moet overstappen naar een ander zkh, maar ik ben net overgestapt... Manlief was heel lief, hij gaf aan dat we gewoon nog lekker drie keer doorgaan en dan hoppa ivf. Maar ik vind het nogal wat. Ook het idee van nog maar drie keer iui en dan max drie keer ivf en dan...? Nou ja, dit moet even zakken. We zien wel hoe het ervoor staat na nog drie keer iui. Overigens was de acu weer heel fijn, heel wat naalden in mijn buik en een lekker warm buikje gemaakt. Heb van de naalden zelfs een blauwe plek op mijn buik?! Hoe bedoel je, ik krijg snel blauwe plekken... Verstuurd vanaf mijn iPad
Ah Betties wat naar *knuffel* Ik hoopte zo dat ze hier wel aan mee willen werken, het is uiteindelijk een kleine moeite om de echo's te doen. En hoe staan ze dan tegenover hormoongestimuleerde iui? Wanneer doen ze dat en waarom heb jij de gewone variant? Don't get me wrong, ik zou ook liever zonder hormonen doen, maar gewoon nieuwsgierig Tis ook een stap, over naar ivf.. gewoon rustig aan.. jij wordt lekker zwanger van iui4 Tori beterschap! Zag een nieuwe buikfoto, leuk! Hip ik zocht foto's van de guo Fijn dat alles goed was en een hele 45min kijken naar je fantastische beeb. McKenzie gelukkig volgt ze het protocol van dr E.. geruststellende gedachte. Ik zou gewoon nog even de poli bellen voor een afdruk van de foto, jouw dossier dus kan je gewoon meekrijgen. Succes morgen in het LUMC!
Oja.. ik zoek nog cadeau-ideetjes voor een jongetje van net 3 jaar. Voor een vriendinnetje dat het niet zo breed heeft. Heb al iets groots zeg maar, maar zoek nog wat kleins erbij.. Betties kan jij me helpen?
Sophy ik heb de foto's nog niet ingescand, had me denk ik toch meer zorgen gemaakt dan ik dacht ben kapot moe vandaag. heb net zelfs ff geslapen. Oja en de gewone 20 weken echo is de suo..als er dan iets niet goed is krijg je een guo. ben je weer helemaal dokter sophy betties sorry was vergeten dat je ook naar de gyn was vandaag. maar wat een rot mens zeg! Mss toch es verdiepen in een ander zkh, mits je daar gewoon verder kan gaan met iui, maar dan hoe jij het wil. Ik heb ook een goede cyclus van mezelf, maar hier doen ze standaard fm om het goed in de gaten te houden en je krijgt ook standaard pregnyl, want mijn gyn legde uit dat het zonde was als het ei niet mooi zou springen, wat altijd wel es kon gebeuren en met pregnyl niet. ook door de pregnyl kunnen ze wat meer gericht de insiminatie doen omdat tussen 24 en 36 uur het ei springt en precies na 24 uur krijg je de insiminatie. dit is dus geen gestimuleerde cyclus, maar gewoon je eigen cyclus, maar dan geen russisch roulette door de pregnyl. insiminaties doen ze hier ook in het weekend maar niet met feestdagen. na 6x iui in eigen cyclus krijg je nog 6x met hormonen aangeboden. dan word het groeien van de eitjes gestimuleerd met clomid zodat je mss 2 eitjes hebt en meer kans daardoor. ik vind van niks naar ivf idd ook een behoorlijke stap en dan is er al zosnel een einde inzicht vind ik. daarbij wil een mooie ovutest niet zeggen dat je een goede cyclus hebt een vriendin van mij was 4 jaar bezig en ook meestal een mooie ovutest. ze had ook een cyclus van 28 dagen meestal heel soms 29 of 30. geen zware ongi, gewoon normaal. toch niet zwanger na 4 jaar. toen toch de stap naar het zkh gemaakt en die zeiden al meteen dat de kans groot was dat het aan haar man lag, maar bij het standaard fertiliteitsonderzoek hier in het zkh hoort evengoed een cyclusmonitoring dus die heeft ze ook gehad. niks aan de hand lf was iets korter 10/11 dagen, maar dat valt binnen de marges. ook het bloedprikken na de eisprong (ff sophy vragen waar ze op prikken ik dacht progesteron) voor te kijken of het ei goed gesprongen is was ok. daarin zijn ook marges en ze zat wel onderin, maar nog goed. uitslag zaad van haar man helemaal goed, boven gemiddeld zelfs. moesten ze alleen nog de samenlevingstest, maar die viel gelijk met nachtdienst vd man of zo dus een ronde uitgesteld. die ronde hadden ze ook nog fm gedaan bij mijn vriendin alles weer prima, viel samenlevingstest in het weekend en dat doen ze dan niet. zegt de fa weet je wat geef ik je pregnyl, dan is deze ronde tenminste niet voor niks. en hoppa zwanger! nu is ze 32 weken. later zei de fa, dat de pregnyl mss net dat zetje heeft gegeven om de waardes iets omhoog te halen en de lf te verlengen en dat dat mss toch was wat ze nodog had. bij mij verlengde de pregnyl trouwens ook de lf van 10 /11 dagen soms zelfs korter, naar 13/14 dagen. Sorry voor het lange verhaal, maar vind de reactie van je gyn gewoon heel stom. succes meid! hopelijk geeft de acu net dat laatste zetje wat je nodig hebt en ben je dadelijk zwanger!
20 weken echo is de SEO (structureel echoscopisch onderzoek) Hip! moest het ff schrijven, want ik dacht... dat heet toch SEO?! Dus ik meteen opzoeken op de site van het zh waar ik de echo krijg over 2 weken.
Sophy, dankje ... ben nu alweer aan het stomen ; het zit wel los, maar oh wat voel ik me brak (benauwd en last van al m'n spieren!)
Tori je hebt helemaal gelijk staat ook op het verslag dat ik vandaag heb gekregen. hihi... balen dat je je zo rot voelt! zondag wel beter zijn he! Beterschap! xxx
Tori balen van de verkoudheid spierpijn blehgevoel. Lekker blijven stomen en wat Hip zegt, hopelijk zondag weer helemaal fit Hip.. de 20weken grens! De magische helft! Mooi verhaal van je vriendinnetje. Oepsie van de seo guo.. weer iets geleerd Betties.. en wat nu eigenlijk? Ga je gewoon door met deze 3 iui? Toch rondkijken voor een ander zkh? McKenzie hoe voel je je? En een knuffel voor Zomer! Hier.. bleh voor de oestrogenen en straks lekker naar acupunctuur
Dankje meiden... Kan de beterschap goed gebruiken. Heel slecht geslapen (niet veel, ben er om 2 uur maar af gegaan om te stomen) en nu zit ik ook beneden omdat slapen niet lukt. Heb me ziek gemeld, want zo werken gaat echt niet. Pfff, nou ik hoop dat t morgen weer over is zeg, moet er niet aan denken dat ik dit tot zondag heb. Ben zooooo moe!! Net m'n onbijtje op en nu weer stomen en dan weer proberen te slapen.
Even een quote van Hip: "Ik heb ook een goede cyclus van mezelf, maar hier doen ze standaard fm om het goed in de gaten te houden en je krijgt ook standaard pregnyl, want mijn gyn legde uit dat het zonde was als het ei niet mooi zou springen, wat altijd wel es kon gebeuren en met pregnyl niet. ook door de pregnyl kunnen ze wat meer gericht de insiminatie doen omdat tussen 24 en 36 uur het ei springt en precies na 24 uur krijg je de insiminatie. dit is dus geen gestimuleerde cyclus, maar gewoon je eigen cyclus, maar dan geen russisch roulette door de pregnyl. insiminaties doen ze hier ook in het weekend maar niet met feestdagen. na 6x iui in eigen cyclus krijg je nog 6x met hormonen aangeboden. dan word het groeien van de eitjes gestimuleerd met clomid zodat je mss 2 eitjes hebt en meer kans daardoor." Ja, dit is dus precis wat ik steeds lees. Maar de gy wil er niet aan. Ik heb een prima cyclus, dus doen ze het alleen met testen, punt! SUperfrustrerend! En verdere stimulatie geeft vooral een risico op meerlingen en dat moest ik al helemaal niet willen want dat klint misschien leuk maar de kans dat dat niet goed agat is vele malen groter dan dat het goed gaat. Nou ja zeg! Ik ga in elk geval nummer 4 nog doen in het UMCU, maar ik ga denk ik wel informeren bij het Diak. Nu weet ik zo'n beetje wel precies wat ik wil. Misschien dat ik de totale 6 wel in UMCU afmaak, dan heb je daarna het vervolggesprek. Dan probeer ik het nog eens en anders stap ik over en probeer bv nog 3x in een ander ziekenhuis? Merk dat ik hier wel behoorlijk depri van ben zeg... hakt er aardig in, toch wel. Maar goed, nu mijn hoop op de acu en tsja, het blijven gewoon nog goede iui pogingen. Ehm kadootje voor een 3-jarige... Mijn zoon is helemaal weg van thomas de trein en chuggington. Die maak je zoooo blij met treinen. Moet zeggen dat het een behoorlijke duur merk is hoor. Een tientje voor een treintje betaal je zomaar. Ik heb dan ook wel hele partijen via marktplaats gekocht, echt top. Wat lief dat je iets moois wil kopen voor je vriendin.
Betties dat wat ze zegt met een grotere kans op meerlingen snap ik wel. maar dat is als je echt de cyclus gaat stimuleren met clomid of zo. maar iui in eigen cyclus, maar dan wel fm en 1 pregnyl spuit is niet stimuleren en heeft niks met meerlingen te maken. zo doe je gewoon net iets gerichter de insiminatie en door de pregnyl weet je zeker dat je een goede eisprong hebt. shit he dat je zelf alles moet uitzoeken en overal achteraan moet, ook belachelijk dat het in elk zkh anders gaat..zelfs de normen waartussen de bloedwaardes moeten vallen of de zaadscores zijn overal anders. ik heb bij sommige zkh het idee dat ze de vruchtbaarheidsproblemen, maar bijzaak vinden en er vooral niet te veel tijd en energie in willen steken. Iui word afgeraffeld, want als er echt iets aan scheelt dan ga je vanzelf naar een academisch zkh voor ivf. alsof bij onbegrepen onvruchtbaarheid, en nog niet slecht genoeg zaad iui eerst moet van de verzekering dus raffelen ze dat maar ff snel af en sturen je dan door voor ivf. ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het beleid in 'mijn' zkh en zeker toen er een fa bijkwam want met haar kon je ook nog es out of the box denken (utro bijv) ms kun je wel es kijken bij jouw in de buurt bij andere zkh hoe het daar gaat..is er een fa..word in een goede cyclus evengoed fm gedaan en eereerste ronde evt de cyclus gemonitort voor te kijken hoe de bloedwaardes zijn..zetten ze pregnyl of niet. kun je meteen starten? denk als je je op je gemak voelt en serieus genomen, dat je je ook beter voelt en alles en dat het proces ook bevorderd. maar idd wat een zooi om dit weer allemaal uit te zoeken en weer over te stappen. woon je in de buurt van het geertgen? Lees daar namelijk veel goede dingen over. tori bahh wat rot om je zo te voelen. heb je ook koorts? ziek maatr goed uit! beterschap meid..knuff
Hip, dank. Over pregnyl (en dus opwekken eisprong) bleef ze maar zeggen dat het niets toevoegt, omdat een duidelijke ovulatietest ook al garandeert dat je eisprong binnen 24 uur komt. Voegt dus niets toe volgens haar. En zij is een fertiliteitsarts, zucht. En volgens haar doen andere ziekenhuizen dat alleen maar om te sturen zodat ze niet in het weekend hoeven, wat helemaal niet waar is! Dus het was een beetje praten tegen een muur zeg maar. Zo irritant. Out of the box denken is er dus echt niet bij bij dit ziekenhuis blijkbaar. Maar dit soort vragen kan ik wel heel gericht ergens anders stellen. Dat helpt dan weer wel. Ik ga er toch eens werk van maken...