Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hip, dankje! Gisteravond voelde het wel alsof ik iets verhoging had, maar nu niet meer. Mar heb t niet getest.
    Ik was lekker onder de douche gegaan een uurtje gelede, dat was wel lekker. Nu zit alles nog losser, dus probeer zoveel mogelijk uit te snuiten, weg met die bacterien!

Betties , dat met pregnyl gebruiken zoda t niet in t weekend is, is echt onzin. Bij 'mijn' zh (VU ams) doen ze IUI ook altijd met pregnyl, zodat de kans het hoogste is dat de eisprong net is geweest als ze insemineren.
    En ook meten ze de follikels om te bepalen hoe groot de grootste is en bij 18mm of meer moest ik 'savonds altijd de pregnyl zetten en dan 2 dagen later was de inseminatie tussen half 11 - 12 uur. Ongeacht welke dag. Zou zeker naar een zh gaan waar ze 365 dg per jaar door gaan.

2. Elfrieda

Elfrieda Actief lid

15 nov 2012
    102
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Groningen
    Hallo allemaal.
    Ik ben nieuw hier en ga straks bij de gynaecoloog "vechten" voor utrogestan. Ik heb een gezonde zoon op mijn 29ste gekregen, toen ongeveer 5 miskramen (diabetes geworden ergens tussen de miskramen) en een overleden dochter met +-25 weken. Ik wil niet meer horen dat het aan de diabetes ligt of dat het toeval is dat ik miskramen krijg omdat ik verder goed ben ingesteld en de onderzoeken komt niks uit, ik heb gewoon pech???? Ik wil utrogestan en ascal voorgeschreven krijgen, dat is beter dan niks doen en weer afstevenen op weer een miskraam. Vorige week was ik ongeveer 5 weken zwanger met een vruchtje met hartslag en een klein vruchtzakje ernaast te zien, het zag er goed uit geen bloedingen te zien. Aangezien het 'normaal' is dat ik de 9 weken niet haal wil ik mezelf ondersteunen met utrogestan en ascal, en als het niet met goede begeleiding/gereguleerde controle van de gyn kan dan doe ik het maar zonder haar. Ik vind het heel spijtig dat het zo moet, maar niks doen is mijn eigen kind vermoorden volgens mijn gevoel. Niet geschoten is altijd mis, ik wil de ondersteuning van utrogestan voor het blijven 'plakken' van het vruchtje. Vanmiddag heb ik een afspraak en ik hoop dat ik nog niet te laat met utrogestan en dat het hartje nog klopt en dat er geen bloedingen op hand zijn op de echo.
    Graag hoor ik van meiden die ook meerdere miskramen gehad hebben en Utrogestan vaginaal ingebracht hebben en waarbij het (plotsklaps miraculeus en onverklaarbaar) goed gegaan is en of het kindje gezond is, ook hoor ik graag van de dames waarbij het niet heeft geholpen. Dan heb ik niet alleen de succesverhalen maar kan ik beter afwegen wat voor mij bepalend is. Groetjes Suzie.

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Elfrieda, wat moet t een moeilijke tijd voo je zijn geweest. Knap dat je zo volhoudend bent! Utro heeft mij helaas niet geholpen. Vorig jaar december een punctie en tp gehad, utro moest ik gebruiken omdat je hormoonhuishouding door t spuiten van hormonen platgelegd is. Ik was zwanger maar helaas eind januari een miskraam.
    Nu zwanger van een cryo tp en geen utro gebruikt, tot nu toe gaat het heel goed!
    Maar met utro, baadt het niet schaadt t niet dus ik zou t gewoon gebruiken!
    Ik duim voor je dat het er op de echo allemaal goed uit ziet.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Betties hmpf ik vind het echt bedroevend dat het umcu hiermee komt. Ik bedoel, het is nota bene een academisch zkh waar ze ook ivf doen. En ik weet nog dat je hiernaartoe was overgestapt omdat het in je oude zkh ook om te janken was. Kan me voorstellen dat je hier helemaal niet blij mee bent.
    En meerlingen.. ik dacht altijd als het met één ei al niet lukt, waarom zou het dan met 2 of 3 eitjes ALLEMAAL raak zijn. Tuurlijk is er een risico (of kans :D) maar laten we de proportie ook blijven zien.
    Ik merk ook dat .. bij elk zkh eigenlijk.. dat bij de ene fa van alles mogelijk is, of bij de ene patient.. en bij de ander niet. Begrijp het niet zo goed. Even goed informeren dus en mss inderdaad het Geertgen? Of het AMC?

Bedankt voor de tips. Ik weet niet eens wat chuggington is haha. Even goochelen zo ;) En verder.. is het tekenen/knutselen/lego..? Tis een verassing dus ik wil ook niet dinnetje uitvragen maar heb zelf te weinig ervaring om iets goeds te verzinnen.

Ik ben net naar de acupunctuur geweest hmm wat ben ik lekker zen :D

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Suzie wat een verdrietig verhaal. Is er een obductie gedaan bij je *dochtertje? Is daar iets uitgekomen qua diabetes of stollingsproblemen (neem aan dat je daarom naar ascal verwijst?)? Weet niet of je verder onderzoeken hebt laten doen naar de mks en hoe je internist naar de diabetes in verhouding tot een zwangerschap kijkt? Ik zou liever onderzoeken zodat je de júiste oplossing vindt, maar begrijp ook je wens om nu iets te doen :)
    Utro.. ik wilde ermee gaan beginnen maar krijg het nu standaard bij ivf. Bij mij zou het niet geholpen hebben omdat ik wrs geen progesterontekort heb. En we kennen het verhaal van Trees natuurlijk die wél met utro plots een goede zwangerschap kon realiseren. En wat Tori zegt, baat het niet schaadt het niet. Je kunt je ha vragen om een receptje, of de gyn als ze mee wil werken, of online bestellen (de link staat op pag 2 geloof ik in dit topic).
    Succes!

6. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi allemaal,

Nou weer een geweldig dagje hier hoor, pfff. Het LUMC was een verschrikking, daar ga ik dus echt niet meer heen. Onaardige dokter, tot niets bereid, gelooft nergens in en lachte mijn eigen onderzoeken en informatie maar een beetje weg als onbetrouwbaar.

Ze wilde verder ook geen behandelingsplan maken, want ze wilde toch alleen maar afwachten. Ze zei ook dat ze geen supermarkt was waar ik kon halen wat ik wilde, ze ging dan ook niet mee in mijn eigen ideeën en vond dat andere artsen mij ook mijn zin niet moesten geven (bijvoorbeeld toen de gyn me Utro had voorgeschreven, had zij nooit gedaan).

Behoorlijk raar gesprek dus, daar ga ik ook absoluut niet meer naar toe. Rare vergelijkingen ook, het weghalen van mijn verklevingen is volgens haar geen bewijs dat het de volgende keer wel goed gaat en of ik dan ook mijn blindedarm ga laten weghalen omdat je door een blindedarmontsteking ook een miskraam kunt krijgen. Het ging dus echt helemaal nergens over, onwijs zonde van mijn tijd. Ze was ook 'not amused' toen ze hoorde dat ik ook een afspraak had in Gent. Dat ze zo iemand op een hhm poli zetten..

Maar goed, lekker naar Gent! :) Daar waar ze wel aardig zijn tegen patiënten, meedenken en dingen willen proberen.

Heb trouwens mijn eisprong gehad, dus mijn cyclus werkt zowaar mee zodat de verwijdering van de verklevingen door kan gaan. Scheelt weer minstens een maand :D

Tori, vervelend dat je zo ziek bent zeg :( Wel beter zijn voor zondag he!! :D

Betties, wat frustrerend dat je niet verder komt zeg. Weet je al wat je gaat doen? Misschien toch SO in een ander ziekenhuis? Of ze gewoon eens opbellen om te vragen wat hun beleid hierin is?

Hip, wat heerlijk dat alles goed is met je kindje :D Lekker genieten hoor!!

Zomerr, alles goed met je?

Sophy, voor een jongetje van 3 iets kleins is misschien een muziek instrumentje leuk, een klein trommeltje of een pianootje? Ik heb met kleine kinderen gewerkt en die waren altijd wel dol op muziek maken (al klinkt dat nergens naar haha).

Elfrieda , hoi en welkom! Wat een pech heb je al gehad, wat erg voor je, maar wat goed dat je gewoon doorgaat!

Ik heb zelf ook een hele strijd gevoerd om progesteron te krijgen, maar daarna helaas niet meer goed zwanger geweest dus ik heb nog geen succesverhaal voor je. Ik heb het ook via internet besteld, je hebt het dan in een paar daagjes in huis. Het is alleen wel duur omdat je niets vergoed krijgt: dokteronline.com. Je moet dan een formuliertje invullen waarom je het wil, iemand daar schrijft dan een recept en dan wordt het door hun apotheek naar je opgestuurd.

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Gatsie McKenzie.. wat onwijs vervelend! Zat je bij dr B of D? En ja dat is het LUMC.. je kent het verhaal van Butterfly.. en ik heb ongeveer dezelfde ervaring als jij.. ze geloven er niet in. Ja.. in hun eigen protocolletje. Lekker naar Gent over twee weekjes en dit vlug achter je laten. Wel positief is de mogelijkheid om elke week een echo te maken. Knuffel voor jou!! Echt rot dat het zo gegaan is..

Wat doe je voor werk? :)

8. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Nou, ik had er gelukkig al niet teveel van verwacht. Het was dr. D. Het zou erger zijn als alle hoop hierop was gevestigd en dan dit resultaat.
    En mijn vriend was gelukkig ook mee, die was ook not amused door het gesprek, dus we hebben lekker kunnen mopperen in de auto op weg naar huis haha.

Ik werk nu in de gehandicaptenzorg, maar een paar jaar terug op een kinderdagverblijf voor gehandicapte kindjes. Grappig eigenlijk dat we dat helemaal niet weten van elkaar. Medisch gezien kennen we iedereen van het clubje door en door maar voor de rest helemaal niet haha.
    Maar goed dat we meeten!

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    McKenzie, sjezus... wat een toestand, ook zo'n hork van een dokter getroffen dus. Wat is het toch met die k*tgyns in die k*tziekenhuizen. Ben d'r wel ff helemaal klaar mee. Wat een ellende. zo!
    Ahum, ik heb niet zo'n goeie dag...

Gister een megadikke envelop in de bus van mijn werkgever, met daarin gezellig het hele dossier voor de hoozitting van volgende week over het besluit over mij oberplaatsbaarheid. Dan voelt het helemaal alsof ze een zaak tegen je opbouwen. Vervolgens nog eens geinformeerd of het wel zin heeft zo'n hoozitting. Mijn verhaal staat gemotiveerd op 8 kantjes en ik haal absoluut geen energie uit zo'n zitting. Krijg ik van de jurist een super formeel mailtje met "u" en alles (is nota bene gewoon een collega zal ik maar zeggen), in zwaar formele taal maar dat ze wel begrijp t dat zoeits "enerverend" kan zijn.... aaaaaaarrrrrrrrrgggggh
    Volgende week ik ook mijn iui weer. Ik ben van plan om de dag zelf lekker 'vrij' te nemen, rustig op de bank, lekker broeden. Om vervolgens dus weer stress op te zoeken bij de hoorzitting, voel ik helemaal niets voor.. Ze zoeken het maar lekker uit hier.

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He dames...

mckenzie gatverdamme zeg dat ze zo tegen je doen. Maar ik snap het ff niet ben je in 2 zkh dan? want waar heb je die hystero en dat andere dan gehad? en waar gaan ze die verkleving dan weg halen? ik hoop dat ze in gent je met respect gaan behandelen.

betties succes met je zoektocht en voor de rest proberen het een beetje naast je neer te leggen, zodat je lekker ontspannen de iui ingaat maandag. jammer zeg dat je zondag niet meegaat!

sophy ik ken geen jongetjes van 3 dus geen goed advies vanuit hier. mss iets om te bouwen lego/duplo.. maar dat is al gauw prijzig...playmobiel is ook echt super in geloof ik, maar mss nog te klein voor..
    Iets voor muziek te maken idd... Of iets van auto's? succes in ieder geval.

tori fijn dat je je ietsje beter voelt, knap maar snel op!

hier ff geshopt vanmorgen hahaha! had in het krantje van de wibra een wikkeldeken van nijntje gezien, vond em echt leuk eenmaal in de winkel nog een truitje, een pakje, sokjes en een boxkleed aan m'n vingers blijven plakken hihihi
    verder nog de spulletjes voor mijn 'dingbovendecomode' gehaald, moet alleen nog de mandjes online bestellen en een mdf plank halen waar het tegenkomt, wou het eerst uitleggen op de grond om precies te zien hoe groot de plank moet.

nu niet zoveel meer, denk dat een vriend nog ff op de koffie komt had een oproep gemist. zo es terug bellen.

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Alfrieda vergeet ik jouw zomaar!
    als eerste sterkte zeg, wat heb je al veel meegemaakt bah.

dan nu ff een utro succesje (denk ik)
    hier 2x mk en bij de laatste had ik bloedverlies en niet zo'n beetje terwijl het vruchtje nog leefde! hartje klopte alles in orde werd afgedaan als innestelingsbloeding (7w?) later is toch het vruchtje gestorven en afgekomen.
    dit vond ik echt op een progesteron tekort lijken, dus heb me daarin verdiept. mijn gyn wou er niks van weten, maar de nieuwe fa wel. ze heeft me er veel over uitgelegd en dacht zelf ook aan een progesteron tekort...en baat het niet schaad het niet..
    dus gekregen en toen ik weer zwanger was gebruikt tot de 12de week..ben nu al 20 weken zwanger...

Vergeet niet elk medicijn heeft zijn eigen werking het is niet iets tegwn miskramen. umaar tegen iets anders wat een mk kan veroorzaken.
    utro is als je een progesteron tekort hebt. het is eigelijk gewoon progesteron en vult de hoeveelheid in je lichaam aan.
    dus als je zelf genoeg hebt doet de utro niks, als hierbij het mk probleem niet ligt krijg je dus gewoon een mk.

zo zijn er nog genoeg andere meds die weer voor andere problemen goed zijn, dus als ik jouw was zou ik naar gent of dusseldorf gaan en je helemaal laten onderzoeken wat er nu precies het probleem is.
    als die stap te groot is voor je kun je mss het geertgen proberen.

utro kun je gewoon bestellen en gebruiken dat kan geen kwaad, maar ik zou niet zelf ascal gaan gebruiken denk ik.

succes meid!!

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    oww nog ff iets leuks met jullie delen!

gisteren zaten we bij de verlos in de wachtkamer, hangt daar vol met geboortekaartjes.
    zeg ik tegen mijn vriend, wij doen geen foto op het kaartje he? daar hou ik niet zo van..
    nee tuurlijk niet zegt die, dan kunnen we het tenminste ook eerder laten maken.
    dus ik uhhh eerder laten maken hoe bedoel je?
    ja zegt die met een foto dan kun je het pas bestellen als de baby er is want je moet toch eerste een foto maken.
    zonder kunnen we dat tenminste wat eerder doen..een week of zo.
    dus ik bescheur me al bijna! ik zeg wat wil je er dan opzetten?
    hij hoezo wat maakt dat nu weer uit...
    dus ik ja als je die een week voor de bevalling besteld..............................................................................................................................................................................................en toen een vertrokken gezicht......en toen viel het kwartje geloof ik hahaha

ach shit zegt die dat kan helemaal niet, stom niet over na gedacht!!
    echt ik piste bijna in mijn broek hahaha.

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hahaha, Hip ik moet er ook erg om lachen... Hij had er duidelijk niet goed over nagedacht! Dus nu wordt t misschien toch n foto?
    Mijn vriendje gaat de kaart zelf ontwerpen en dacht wel dat we gezegd hadden dat we een foto erop wilden.

Het gaat hier iets beter, maar verre van topfit. Hoop zo dat ik vannacht wel goed in slaap kom/blijf, want overdag slapen vandaag is ook niet gelukt.
    Merk wel dat als ik een beetje bezig blijf het beter gaat, dus zo maar lekker koken. De warmte van de pannen en de kruiden doen t vast goed.
    Moet voor zondag wel weer topfit zijn natuurlijk!!

Sophy, al iets van Zomerrr gehoord?

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Hahaha Hip! Dat is echt zo'n mannenopmerking :D Te grappig weer.. vooral dat je hem zelf laat uitvinden wat er mis gaat in z'n gedachtengang :D
    Wikkeldeken van Nijntje klinkt leuk trouwens.. ben wel into Nijntje :)

Betties grote bleh voor je werk. Daar heb je logisch helemaal geen zin in en dan dat formele gedoe.. Hebben alle collega's zo'n hoorzitting? Waarom heet het eigenlijk hoorzitting? Dat klinkt alsof je naar de rechtbank moet..?
    Eerst maar eens de iui en lekker zennen van de acupunctuur en lekker broeden en *piep* voor je werk :p

McKenzie ja ik snap het.. je weet het risico met een Nederlands zkh maar toch.. je hoopt op beter :) Ben blij dat je al een afspraak in Gent hebt staan en al gauw ook.

En nu vlug naar m'n kip tajine (nee niet de knorr maar zelf gemaakt :D) het ruikt echt zoooo lekker.. als manlief nou eens vlug thuiskomt :)

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ohja qua kado, hmmm ik geef altijd graag legpuzzels. Ben zelf namelijk ook puzzelfanaat :). Maar Iets van Cars zal t bij n jongetje van drie ook altijd goed doen denk ik.

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Tori lekker blijven stomen en kamillethee enzo en dan vannacht lekker slapen en zondag fit :)
    Nog niets van Zomer gehoord.

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    tori ik vind geboortekaartjes met foto altijd leuk om te krijgen haha, maar wil dat zelf niet niet mijn ding. weet verder nog helemaal niet wat ik wel wil haha daar heb ik me nog niet in verdiept.
    heb je al geprobeert om je hoofdeinde iets te verhogen met slapen? helpt vaak wel hoor als je luchtwegen dicht zitten. als je een opgevouwen deken of 1 of 2 kussens onder het matras legt dan helpt dat best wel.
    verder lekker stomen, mss beetje pepermuntolie op een doekje en dat bij je neerleggen.
    lekker vitamientjes eten en rustigaan doen.

sophy zoww eigengemaakte kip tajine goed bezig! heb ik nog nooit gemaakt ook niet die van knorr trouwens. ik heb niet eens een tajine in huis haha. misschien wel een leuk kerstcadeautje heb tijd genoeg om me in de recepten te verdiepen nu.
    ben niet zo thuis in de arabische keuken.

ik heb al vanalles van nijntje ben ook erg into nijn haha.. heb ik meer mee dan met woezel en pip..al vind ik die voorleesboekjes wel weer leuk.

betties ik had je hoorzitting bericht helemaal gemist, klinkt alsof je in overtreding bent geweest zeg. erg overdreven, waarom is dat eigelijk? wat moet ik me daarbij voorstellen?
    pff solliciteren op een nieuwe baan klinkt stukken makkelijker dan overgeplaatst worden binnen je eigen bedrijf, wat een gedoe.

ik heb me voor de iui's altijd de hele dag vrij gepakt. nooit daarna weer gaan werken, vond dat niks. gewoon lekker de rest van de middag voor mezelf met de benen hoog een boekje lezen of filmpje kijken of zo.

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip mooi verhaal van dat kaartje! Hihi. Maar je kunt gewoon kaartjes voorbereiden hoor. Ik heb het destijds bij de drukker gedaan, lekker de boeken met voorbeelden doorworstelen. Je maakt dan een proefdruk zodat je al weet hoe ie eruit komt te zien. Na de geboorte bel je de drukker voor de laatste gegevens en dan wordt ie gedrukt. Na de bevalling nog een kaartje uitzoeken, heb je echt geen tijd voor joh! De eerste tijd ben je druk met wennen aan alle nieuwe dingen en rent je man van hot naar her voor luiers, kraamverband, en duizend andere dingen.
    Morgen gooi ik er wel ff een berichtje uit over werkgezeik, nu lekker bankhangen en robinson kijken... Ff lekker niks!

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Betties, ah ja exp. Robinson. Gaan wij zo ook kijken... Hebben t opgenomen kunnen we mooi de reclame doorspoelen.
    Lekker ff genieten en dan morgen je gal even spuien over het gezeik oo je werk!

Hip, dankje boor de tip, wij hebben een verstelbaar bed en kan mijn kant van t bed boven wat hoger zetten :). Ga ik vanavond zeker even proberen.
    Heb helaas geen pepermuntolie ... Anders leek me dat ook wel lekker.
    Vroeger deed mn moeder altijd een ui naast mn bed, maar dat zal ik mn vriendje niet aan doen.
    Heb al aardig wat vitaminen op vandaag, hopelijk helpt dat. M'n neus is wel minder snottig nu. Hoop zo op n goede nachtrust straks!
    Jij dus ook van de Nijntjespullen :), ik ook! Heb al n dekenje en de lamp!

Sophy, ja ik doe mn best! Hopelijk zondag weer helemaal fit! Maar dan is zeker zo goed als over dus ik ga mee hoor!

Vandaag spraken we de buren en die gaan de babykamer veranderen in kinderkamer n we mogen de commode en t bedje hebben.... Meteen ff gekeken en. Ziet er goed uit, dus denk dat we dat gaan doen!
    Moet wel n likje verf krijgen en andere knoppen, maar verder onze smaak!

Om me te verwennen heeft mn vriendje bitterballen gekocht, die zitten nu in oven... Heb best wel trek, de roerbak mie was niet genoeg (al was t een flink bord vol)

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Mckenzie, fijn dat je cyclus mee werkt! Maar het zh is maar kortaf zeg... Jammer dat ze niets willen oen met jouw ideeen. Jaaa ik ga mee high tea-en zondag hoor, erg veel zin in!

Zomerrr, hopelijk is alles oke!! We horen graag van je. Xxx

Deel Deze Pagina